Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 8:34 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mar 25, 2013 10:42 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
De Wet Dieren is reeds door een eerder Kabinet aangenomen en op 19 mei 2011 van kracht geworden. Het is een zogeheten kaderwet. In 2011 waren nog niet alle onderdelen ingevuld. Zoals bijvoorbeeld de regelgeving betreffende dieren in circussen.

Om een deel alsnog in te vullen kan worden volstaan met een "Algemene Maatregel van Bestuur" die wordt uitgevaardigd door het betrokken ministerie. (Economische Zaken) Daarvoor is geen enkele behandeling in de Kamer meer nodig. Er is dus geen wetsvoorstel meer nodig; de wet is er immers al! En met een enkel AMvB kan een verbod op allerlei dieren in circussen ook binnen enkele weken een feit zijn.

Zo, dus eigenlijk had dat rouwkadertje al bijna 2 jaar op onze voorpagina moeten staan...
Afbeelding

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 28, 2013 6:09 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zo, eindelijk weer eens even tijd.
Ik reageer op voorstaande berichten, die ik deels nu pas las.
En voeg daar nog wat algemene opmerkingen aan toe.
In de eerste plaats is het zacht gezegd opmerkelijk dat een bericht in een (1) krant deze reacties uitlokt.
Nota bene een bericht in De Telegraaf, de krant die we eerder met name volgens Gera vooral niet te serieus moesten nemen.
Weliswaar werd de plaatsing vermeld door het AD, maar op de site.
Andere kranten reageerden er niet of nauwelijks op.
Waardoor je, weer volgens Gera, dus kunt twijfelen aan het waarheidsgehalte.
De overspannen reactie van de CKC laat echter anders zien!
In plaats van te profiteren van de mogelijk ontstane verwarring -verdeel en heers- wordt het overlijden van circussen met dieren al als definitief gemeld!
Ja, want de schok was natuurlijk fors: mocht het bericht al waar zijn dan is dat toch wel heel erg in strijd met het voor de verkiezingen gegeven stemadvies!

Nee, ik kijk niet door een roze bril. De realiteit, daar gaat het om.
Durfde de CKC de term 'wilde dieren' in dit verband niet te gebruiken (door uitsluitend 'dieren' te melden wordt de verwarring alleen maar groter), Gera begint wel met het maken van dit onderscheid.
Verder veronderstelt zij er lustig op los: 'wat als...' en 'wat dan...'.
Nee, zo werkt dat dus niet!

De circuswereld verkeert in een impasse? Noem me dan maar 1 circus dat niet aan zijn tournee begint!
En vrees niet: gemeenteambtenaren hebben de gewoonte maar hoogstzelden hun oren te laten hangen naar de politiek als dat niet strikt noodzakelijk is!
Het is de vraag of circussen vanuit Duitsland nog wel de grens overkomen? Alweer: voorbarige en volkomen overbodige ongerustheid, nergens op gebaseerd!
Binnen enkele weken komen minimaal vier circussen vanuit genoemd land de grens over. Minimaal vier, en misschien wel zes!

Mensen in de war.... ontredderd zelfs! Alsof zich een natuurramp staat te voltrekken!
Nee, geloven kun je politici slecht, maar ook dat is niks nieuws!

Ha, gelukkig weet Gera wat er onder de term Exotische Dieren wordt verstaan...!
Inderdaad, daar circuleren diverse lijstjes van. Wellicht links of rechts (ook politiek gezien...) geheel of gedeeltelijk uit de duim gezogen....
Het Brabants Dagblad, dat in de zaterdagbijlage van vorige week (23 maart) in een uitvoerig verslag de succesvolle seizoenstart van Herman Renz beschreef, meldt in een afzonderlijk kadertje over dit onderwerp: De lijst van verboden dieren omvat katachtige roofdieren (leeuwen en tijgers), olifanten, zeehonden, krokodillen, slangen en enkele exotische runderen.
Dit na uitvoerig met Milko gesproken te hebben.
Het is ook die krant die meldt dat er, zoals het er nu naar uitziet, geen verbod komt voor 2014.
Op zijn vroegst, indien het er al komt...

Komt het er eerder, dan is dat met dank aan de CKC, die hierboven voor ons en alle meelezers de versnelde procedure het licht doet zien!
Want, aldus de (al dan niet demissionaire) voorzitter, die wet is er al en bestaat al lang!
Kijk, dat is nog eens een fijne mededeling voor de tegenstanders van circusdieren!
Voor zover we dit moeten geloven, het maakt op slag dus wel alle aktie tot behoud op voorhand zinloos!

Gelukkig is die belachelijke advertentie al een flink stuk gekrompen.
Nog maar een paar keer wassen, zou ik zeggen!! Tot er een stipje overblijft!


Laatst gewijzigd door circusmeisje op do mar 28, 2013 6:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 28, 2013 6:21 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Dankzij de "rouwadvertentie" hebben op een dag tijd enkele honderden mensen de petitie getekend. Dat betekent dat de reclame uitstekend werkt.

Beste circusmeisje, wilt u uw persoonlijke problemen bewaren voor buiten het forum?

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 28, 2013 6:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Uit enig nadenken zou kunnen blijken dat hier geen sprake is van persoonlijke problemen maar van realiteitszin!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 28, 2013 7:38 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik heb niet gemerkt dat die advertentie is gekrompen... heb je een ander beeldscherm? Ik kan hem nog wel wat groter afbeelden als je wilt. Voorlopig schudt het mensen wakker. Je zou zeggen, tijd dat Circusmeisje zich eens echt gaat inspannen voor de circussen, in plaats van zich te verstaren op allerlei bijzaken.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 29, 2013 1:55 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Volgens "Circusmeisje", zijn gemeenten helemaal niet in de war en weten ze wat ze doen. Helaas, hier heb ik weer een voorbeeld van hoe het gaat in de praktijk, en ik verzoek hierbij aan alle lezers van dit forum, om iets te doen aan deze misstanden... wij zijn met zijn allen veel sterker dan de WDDTU. En bovendien is dit veel nuttiger dan gekonkel en geruzie in een circusforum.
Ik krijg net het evenementenbeleid binnen van Stadsdeel West Amsterdam. Hierin trof ik het volgende aan.
Citeer:
Circussen
Evenals andere evenementen worden circussen gereguleerd: verspreid over drie locaties zijn er maximaal vier circussen per jaar mogelijk. Het bestuur van stadsdeel West wil dat haar ambities worden weerspiegeld in het aanbod van circussen. Hiervoor verwijzen we naar het Beleidskader Dierenwelzijn 2012. Dit betekent dat het stadsdeel actief circussen uitnodigt volgens het ‘Heemskerkse model’. We streven naar een aanbod van circussen zonder wilde dieren.


Ik heb de gemeente de volgende brief geschreven:
Citeer:
Geachte heer Meijer,

Ik heb met verbijstering kennis genomen met het gedeelte van uw
evenementenbeleid rond circussen. U spreekt hier over Heemskerks model,
maar dit model mist iedere grond. Uw burgemeester heeft onlangs nog gezegd
dat er niets mis is met dieren in het Circus. Hanteert u bij Artis ook een
Heemskerks model?

Ik stuur u hierbij de link met Notitie Circusdieren, bijgewerkt in 2012.
http://www.bellywien.nl/belly/images/do ... 02%204.pdf

Als u hierin Heemskerks Model opzoekt, dan ziet u dat de gemeente Amsterdam
al bij voorbaat gaat verliezen als er een proces wordt opgestart rond uw
beslissing. U kunt uw gemeente dus hoge rekeningen besparen, want uw beleid
zal zeker worden aangevochten.

Het is daarom aan te raden uw juridisch adviseur te laten buigen over uw
beslissing, zodat dit alsnog supersnel kan worden teruggedraaid.

Ik zal deze brief ook sturen naar uw burgemeester Eberhart van der Laan,
wellicht is hem ontgaan welk beleid de gemeente Amsterdam West voert onder
zijn bewind. U kunt op mijn website nalezen hoe het nu werkelijk gesteld is
met circusdieren. Er is inderdaad helemaal niets mis mee..

Met vriendelijke groet,

Gera de Leeuw
redacteur circus-web.nl
www.circusweb.nl
0651462953


Wellicht zijn er circusfans die in eigen bewoordingen ook een brief willen schrijven naar de burgemeester van Amsterdam, via het formulier van de gemeente, en naar de heer Meijer, die gaat over het evenementenbeleid. Alvast hartelijk dank.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 29, 2013 5:22 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Volgens "Circusmeisje", zijn gemeenten helemaal niet in de war en weten ze wat ze doen.


Kunt u ook aangeven waar ik dat schreef? Of trekt u ook nu weer eigen conclusies?
Daarnaast heeft u op wat ik schreef geen enkele inhoudelijke reactie.

Kijk, ik zal mijn 'bezwaar' (tegen die belachelijke advertentie) nog een keer proberen uit te leggen.
Tot voor kort, zeer kort zelfs, was het de CKC (of haar woordvoerder, maar dat is hetzelfde...) die, zodra de eventuele wet op een beperking van bepaalde diersoorten in circussen ter sprake kwam, liet weten: 'Geen paniek, het is nog niet zover, het moet allemaal nog'.
Wie schetst dus mijn verbazing dat nu onlangs bleek dat (mogelijk) de boel op dit gebied in Den Haag behoorlijk in de war schijnt te zijn, uitgerekend kort daarna, genoemde 'overlijdensadvertentie' verschijnt!
Met andere woorden: juist nu er hoop lijkt te bestaan op het niet-doorgaan van die ijdele plannen geeft datzelfde CKC (althans de woordvoerder daarvan) de moed volledig op!
Met welk doel? Ik kan er maar één bedenken: Nòg meer handtekeningen!
En vervolgens worden (op dit forum, waar iedereen meeleest. Toch?) zelfs richtlijnen gegeven die voor de regering de procedure aanzienlijk kunnen vereenvoudigen en versnellen!!
Wie het nog begrijpt mag het zeggen....

Mijns inziens had het meer effect gesorteerd wanneer een soortgelijke brief als de CKC aan alle PVDA-kamerleden stuurde nu ook aan de VVD-kamerleden was gestuurd.
Sterker nog, aan àlle kamerleden!!


Intussen circuleert inmiddels het bericht dat Staatssecretaris van Economische Zaken Sharon Dijksma (PvdA) verwacht binnen vier maanden met een wetsvoorstel naar de kamer te komen, dat, indien aangenomen, niet eerder in werking zal treden dan in 2014.

Ik herhaal: het circus met dieren, want daar gaat het over in die 'advertentie', is niet dood, maar leeft nog volop!
Kijk maar naar de lijst van met Pasen in ons land optredende circussen!

En mevrouw De Leeuw, die zich spontaan opwerpt als redder van de vaderlandse circuswereld: iedere gemeente mag streven wat ze wil, uitvoeren is een ander verhaal!
Een nuanceverschil dat u kennelijk was ontgaan....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 29, 2013 5:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
circusmeisje schreef:
Mijns inziens had het meer effect gesorteerd wanneer een soortgelijke brief als de CKC aan alle PVDA-kamerleden stuurde nu ook aan de VVD-kamerleden was gestuurd.
Sterker nog, aan àlle kamerleden!!
Misschien heeft de Commissie Klassiek Circus dat ook wel gedaan; een brief gestuurd aan alle Kamerleden.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 29, 2013 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Indien dat het geval is geweest -en dat is iets anders dan 'misschien'- mijn welgemeende complimenten!
Jammer dat u op verdere argumenten niet ingaat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 29, 2013 6:10 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Mijns inziens had het meer effect gesorteerd wanneer een soortgelijke brief als de CKC aan alle PVDA-kamerleden stuurde nu ook aan de VVD-kamerleden was gestuurd.
Sterker nog, aan àlle kamerleden!!

Dat heb ik en CKC vorige maand al gedaan. Je weet ook niet alles wat wij doen. Verder is er een oproep aan alle fans van circussen met dieren om hetzelfde te doen in eigen bewoordingen.
Of het nu streven is of uitvoeren, er is een circus die deze brief heeft ontvangen van het stadsdeel ter ontmoediging van het aanvragen van een vergunning, en zo kreeg ik hem in handen.
En om nog maar eens aan te geven wat de ernst is, ik neem aan dat CKC behoorlijk ingevoerd is in wetten en regels, en die stelde even hierboven in t forum het volgend
Citeer:
De Wet Dieren is reeds door een eerder Kabinet aangenomen en op 19 mei 2011 van kracht geworden. Het is een zogeheten kaderwet. In 2011 waren nog niet alle onderdelen ingevuld. Zoals bijvoorbeeld de regelgeving betreffende dieren in circussen.

Om een deel alsnog in te vullen kan worden volstaan met een "Algemene Maatregel van Bestuur" die wordt uitgevaardigd door het betrokken ministerie. (Economische Zaken) Daarvoor is geen enkele behandeling in de Kamer meer nodig. Er is dus geen wetsvoorstel meer nodig; de wet is er immers al! En met een enkel AMvB kan een verbod op allerlei dieren in circussen ook binnen enkele weken een feit zijn.

Wat mij betreft dus uur U, totdat er eens serieus over wordt gepraat door het kabinet en consorten.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 30, 2013 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Wat ik al concludeerde: de CKC is zelfs beter ingevoerd dan de Staatssecretaris!
Die domme meid komt straks gewoon met een wetsvoorstel terwijl dat helemaal niet meer hoeft!
Nou, over dat laatste zijn we het allemaal wel eens denk ik!

Nee hoor, natuurlijk weet ik niet alles wat u en/of de CKC doet!
Maar normaal gesproken worden dit soort belangrijke daden altijd wel groots gemeld!
Geen idee waarom het nu kennelijk in het geniep gebeurde....

Als het waar is: nogmaals mijn complimenten!

Blijft overeind dat de wijze waarop de CKC de 'vereenvoudigde procedure' wereldkundig maakt op zijn zachts gezegd niet al te bijdehand is!
Weet u nog wel: Iedereen leest hier immers mee!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 8:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
De Commissie Klassiek Circus maakt niet alle activiteiten wereldkundig. En dat is niet alleen omwille van enkele forumgebruikers.

Maar dan toch een tipje van de sluier: Op woensdag 3 april is de Commissie Klassiek Circus aanwezig op de Studiedag Circusdieren van Hogeschool INHolland, faculteit Green Life Sciences.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 8:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Comm Klassiek Circus schreef:
De Commissie Klassiek Circus maakt niet alle activiteiten wereldkundig. En dat is niet alleen omwille van enkele forumgebruikers.

Maar dan toch een tipje van de sluier: Op woensdag 3 april is de Commissie Klassiek Circus aanwezig op de Studiedag Circusdieren van Hogeschool INHolland, faculteit Green Life Sciences.
Leuk... WDdTU ook uitgenodigd? Kan gezellig worden. 8)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 8:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Wel pvdd en VNCO.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 4:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En nog een tipje van de sluier, maar al geweest: 1e Paasdag met veel succes handtekeningen-actie van de CKC rond de première van Circus Belly Wien op het Malieveld in Den Haag!
Hoegenaamd iedere bezoeker zette zijn handtekening!
En dat waren er dus heel wat meer dan die 'overlijdensadvertentie' opleverde....
Het overwegen waard dit vaker te doen, tenminste wanneer je voor de grote aantallen gaat....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.