Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 6:58 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2005 2:57 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hans schreef:
CircusLeed.NL schreef:
gera schreef:
De Stichting Aap probeerde via een achterdeur (het gastenboek van Renz) aandacht te krijgen voor de door hun gestelde problemen.


Hoe bedoel je dit? Via een achterdeur enzo? Wat deden ze dan?


In het gastenboek van circus Herman Renz verscheen in ene een oproep van AAP met de mededeling "...wil je circusdieren zien? Kijk dan eens op...en hierna hun vermelding naar de link op hun site.


En dan is het meteen stichting AAP die dat deed? Ik plaats ook weleens een link ergens naar iets anders dan mijn websites... ben ik daarmee meteen ook de eigenaar van die websites?

Nou ik zie wel hoe 'circusmensen' denken. Die van groot Russisch staatscircus beschuldigde mij ook meteen van afplakken van circusborden, omdat ik net als diegene die de borden hadden afgeplakt tegen dieren in circussen ben en dat borden toen in Amstelveen waren afgeplakt. Zijn conclusie kwam toen uit dat elke keer waar wij stonden borden waren afgeplakt... hij noemde emmen en hoorn..waar wij dus helemaal niet zijn geweest...

En Stichting AAP gaat toch niet zo een reactie in een gastenboek doen op een waardeloze (dat was vooral vanuit professioneel standpunt (webdesigner)) website. Iedereen kan zich aap noemen daar.
Dat is toch wel heel makkelijk gezocht.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2005 2:27 am 
[/quote]In het gastenboek van circus Herman Renz verscheen in ene een oproep van AAP met de mededeling "...wil je circusdieren zien? Kijk dan eens op...en hierna hun vermelding naar de link op hun site.[/quote]

En dan is het meteen stichting AAP die dat deed? Ik plaats ook weleens een link ergens naar iets anders dan mijn websites... ben ik daarmee meteen ook de eigenaar van die websites?

Sorry, maar het bericht werd naar het gastenboek gezonden door ene Riane. Of zij iets van doen heeft bij AAP weet ik niet zeker. Dat de oproep dus van AAP zelf kwam neem ik terug, totdat het tegendeel bewezen is.

[/quote]En Stichting AAP gaat toch niet zo een reactie in een gastenboek doen op een waardeloze (dat was vooral vanuit professioneel standpunt (webdesigner)) website. Iedereen kan zich aap noemen daar.
Dat is toch wel heel makkelijk gezocht.[/quote]

Tsja smaken verschillen. Gelukkig zijn er 25.000 bezoekers per maand op http://www.renz.nl die dit waarschijnlijk anders beoordelen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2005 10:04 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hans schreef:
Tsja smaken verschillen. Gelukkig zijn er 25.000 bezoekers per maand op http://www.renz.nl die dit waarschijnlijk anders beoordelen


Unieke bezoekers? Nou ja.. ik ben er iig 1 van ;) Of 2 of 3.. ligt eraan waar ik op internet ben ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2005 10:44 am 
CircusLeed.NL schreef:
Hans schreef:
Tsja smaken verschillen. Gelukkig zijn er 25.000 bezoekers per maand op http://www.renz.nl die dit waarschijnlijk anders beoordelen


Unieke bezoekers? Nou ja.. ik ben er iig 1 van ;) Of 2 of 3.. ligt eraan waar ik op internet ben ;)



Internet=Internet en een andere IP-adres= een ander IP-adres. Het zijn 2 verschillende dingen!!!. Als je thuis bent kan je ook verschillende ip's krijgen!. Dus dat is flauwekul. Echter 25.000 is een behoorlijk aantal. Wij op circusweb halen per maand ook wel rond de 25.000 bezoekers.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2005 1:10 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Quirico schreef:
CircusLeed.NL schreef:
Hans schreef:
Tsja smaken verschillen. Gelukkig zijn er 25.000 bezoekers per maand op http://www.renz.nl die dit waarschijnlijk anders beoordelen


Unieke bezoekers? Nou ja.. ik ben er iig 1 van ;) Of 2 of 3.. ligt eraan waar ik op internet ben ;)



Internet=Internet en een andere IP-adres= een ander IP-adres. Het zijn 2 verschillende dingen!!!. Als je thuis bent kan je ook verschillende ip's krijgen!. Dus dat is flauwekul. Echter 25.000 is een behoorlijk aantal. Wij op circusweb halen per maand ook wel rond de 25.000 bezoekers.


Ik had het over mijn situatie. Niet over wat mogelijk is. Ik ben IT'er dus ik weer er wel eits van af hoor ;)

Maar thuis gebruik ik geen andere IP's dan die van mijn provider.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2005 4:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Ik las:

En het verschil tussen gedeomesticeerd en wilde dieren is denk vooral dat gedomesticeerd al zo lang gefokt is dat de natuurlijke vorm veelal eruit is. Bij wilde dieren nog niet.. en die zijn niet genetisch verschillend met wilde soortgenoten.
_________________
Reaktie hierop:

De spieren in de nek van leeuwen die al 5 generaties lang in het circus leven hebben beslist niet meer de kracht om een zebra op de savanne in Afrika te overmeesteren. Dit is een genetisch verschil!

Dit is wetenschappelijk bewezen (L. Kerkenaar.)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2005 2:57 pm 
Stichting AAP is oorspronkelijk opgericht met de doelstelling mensen ervan te weerhouden apen als huisdier te nemen, duidelijk te maken dat apen ongeschikt zijn als huisdieren, en waar nodig apen die weggedaan waren of weggehaald onderdak te bieden. De doelstellingen van stichting AAP zijn voor 100% gehaald in dat opzicht. AAP zou geen bestaansrecht meer hebben, ware het niet dat ze ook dieren (ik geloof niet alleen apen) die in beslag genomen zijn op vliegvelden en dergelijke die men illegaal probeerde te importeren. Daarvoor vind ik dat ze alle lof verdienen. Maar voor overige zaken zijn tal van andere organisaties, dus kunnen ze zich beter bij hun leest houden. Ik weet geen apen in NL circussen of het is iets heel sporadisch. Ook geen wasberen, of uit het wild geimporteerde dieren. Dus met circussen hebben ze niks te maken.
Ook kwam mij laatst ter ore dat AAP vreemde geruchten verspreidt over Pantera. Zo zou Arnold van der Valk een soort louche dierhandelaar zijn volgens hen, maar dat was van horen zeggen en er kon niks hard gemaakt worden. Verdachtmakingen, zijpaden... wat men soms al niet moet doen om het bestaan te verzekeren :(


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2005 3:43 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Ik weet geen apen in NL circussen of het is iets heel sporadisch. Ook geen wasberen, of uit het wild geimporteerde dieren. Dus met circussen hebben ze niks te maken.

Gaat het alleen over NL circussen dan? Nee hoor...
Zover ik weet zijn er bij circussen die onder nederlandse inschrijvingen staan geen apen.. of misschien wel. Ik heb bij Belly Wien iig apen gezien. Geloof dat die niet optraden en bij Renz-Berlin zouden apen zitten. Die heb ik niet gezien daar.

En waarom zouden ze zich moeten bezig houden met vooral apen, wasberen enzo? Als je kennis hebt over wilde dieren en je zelf groeiende bent dan kan je lijkt me steeds meer terrein winnen en daarmee dieren helpen. Ik denk dat Stichting AAP dat nu ook doet. Die zien gewoon in dat ze op meerdere vlakken ook veel kunnen doen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2005 3:50 pm 
Apen bij Wien? Het zou kunnen, ik ben nog nooit daar geweest.
Ik dacht dat het werkgebied van AAP toch echt vooral NL was dus daar reageerde ik naar. Als er circussen (in NL) met apen werken lijkt het me idd binnen de doelstellingen vallen om zich daar mee bezig te houden, wat ik er verder ook van vind doet er niet toe

Wat het overige betreft zeg je hetzelfde als ik maar vanuit een ander standpunt. Het is niet hun core business, blijkbaar hebben ze het nodig om op die manier nieuwe profileringspunten aan te boren, maar het lijkt langzamerhand wel Israel ten opzichte van de Arabische wereld, je kunt nog zoveel kritiek hebben op iets, maar moet je er helemaal op blind staren met zijn allen in verhouding tot wat elders allemaal gebeurt?
Er zijn langzamerhand meer organisaties tegen circus dan circus.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2005 4:14 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Apen bij Wien? Het zou kunnen, ik ben nog nooit daar geweest.


Afbeelding
Dat is er eentje van Belly Wien.

Citeer:
Ik dacht dat het werkgebied van AAP toch echt vooral NL was dus daar reageerde ik naar. Als er circussen (in NL) met apen werken lijkt het me idd binnen de doelstellingen vallen om zich daar mee bezig te houden, wat ik er verder ook van vind doet er niet toe

Nou, ik weet niet hoe je AAP volgt.. maar als je op de site kijkt en ook op tv zo een programma hebt gezien dat men meekeek bij de stichting aap, dan zag je dat ze niet alleen in NL bezig zijn, maar dat ze vanuit andere landen vragen krijgen en daar ook naar toe gaan om dieren op te halen etc.

Citeer:
Wat het overige betreft zeg je hetzelfde als ik maar vanuit een ander standpunt. Het is niet hun core business, blijkbaar hebben ze het nodig om op die manier nieuwe profileringspunten aan te boren, maar het lijkt langzamerhand wel Israel ten opzichte van de Arabische wereld, je kunt nog zoveel kritiek hebben op iets, maar moet je er helemaal op blind staren met zijn allen in verhouding tot wat elders allemaal gebeurt?
Er zijn langzamerhand meer organisaties tegen circus dan circus.


Ik snap de vergelijking niet met israel enzo (waarschijnlijk omdat de zin niet echt loopt).. maar goed.. ik denk dat het juist goed is dat opvangcentra ook preventief werken. Bij Stichting AAP hadden ze begreep ik ook dieren die uit circussen komen. Ik denk dat ze door al die gevallen van opvangapen ook nadenken over andere zaken en dat ze daarom bewust zijn dat er ook op andere gebieden meer moet gebeuren. Lijkt me dus wel een logische stap toch..

En het is alleen maar goed dat er steeds meer organisaties zijn tegen circussen met dieren. Is dat niet ook iets voor circussen zelf om daar eens goed over na te denken? Wellicht moet er eens een goed debat komen waarin circussen tegenover anti-circusmensen/organisaties staan en daarbij aanwezig regeringspartijen etc?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2005 1:43 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sylvio schreef:
De spieren in de nek van leeuwen die al 5 generaties lang in het circus leven hebben beslist niet meer de kracht om een zebra op de savanne in Afrika te overmeesteren. Dit is een genetisch verschil!

Dit is wetenschappelijk bewezen (L. Kerkenaar.)


Graag zou ik dat onderzoek in willen zien. Op internet en andere bronnen is er niets te vinden over L. Kerkenaar over dit onderwerp.

En is de conclusie dat het een genetisch verschil is of zijn die spieren gewoon niet goed getraind doordat de dieren een te makkelijk leven hebben?
Daar lijkt me groot verschil in te zitten.

Daarnaast... is de conclusie dat ook de behoeften van het dier weg zijn en ze best in hokken kunnen zitten waar ze amper kunnen draaien?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.