Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 8:20 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 7:14 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
MadameCat? Weer een anoniempje op dit forum die van alles kan beweren? Als er in Nederland iets niet lekker zit met de verzorging, training, het onderdak van circusdieren, dan wordt dat aangekaart, gezien en gemeld, gecommuniceerd naar circusdirecties en naar ECI en betrokken instanties. Dat is de enige manier. Het is in ieder geval niet zo dat je dat jaren verborgen blijft houden. Hang meteen aan de grote klok, dat werkt het beste.
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets als Peta de reddende instantie moet zijn. Als je t in Duitsland moet hebben van extreme activisten, dan ben je wel erg ver van huis. Die lui hebben echt een hele rare reputatie. Maar ja, het commentaar kwam dus weer van iemand die nav dit onderwerp opeens op t forum wordt toegelaten onder een anonieme naam. Hoe serieus moet je dat dan nemen als forumbezoeker?
Citeer:
Er zijn wel regels voor het houden van de dieren, maar de komedianten worden niet gecontroleerd omdat ze geen vast adres hebben.
is bijvoorbeeld zo'n opmerking. Hoe komen ze dan aan speelvergunningen? Echt zo'n bewering waarvan ik denk, roept u maar....

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 9:29 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
MadameCat schreef:
In Duitsland is een organisatie als PETA nodig. [...] In Duitsland is het gevecht tegen wilde dieren in het Circus moeilijker vanwege de grote Circussen als Knie en Krone. [...] Er zijn wel regels voor het houden van de dieren, maar de comedianten worden niet gecontroleerd omdat ze geen vast adres hebben. [...] En laten we hopen dat uiteindelijk dan de Circussen die goed zijn voor hun dieren overblijven.


PETA verzet zich tegen elk circus dat dieren heeft. Ook al is het alleen maar een hondje dat de rest van de dag naast circusdier ook gewoon huisdier is. (PETA is zo extremistisch dat ze tegen elke vorm van het houden van dieren zijn). Dat comedianten (wat zijn dat eigenlijk?) niet worden gecontroleerd is niet waar. Circussen worden door Ambtstierärzte gewoon op locatie bezocht en gecontroleerd. En (nogmaals) als het aan PETA ligt blijven er ook geen dieren over in circussen die goed zijn voor hun dieren. Ook niet bij [Charles] Knie en Krone.

Gera schreef:
ECI
De boekenclub? De ECA zul je bedoelen. Helaas doet de ECA vrij weinig aan dierenwelzijn. Ja, ze hebben een standpunt, een brochure over circusdieren en ze ondersteunen de Leitlinien. Maar ze spreken hun leden niet aan op hun werkwijze als het dierenwelzijn toch eens wordt aangetast. De VNCO heeft de ECA hierop aangesproken. Voor het echte werk moet je in Duitsland bij het Verband der Tierlehrer zijn. De leden van die organisatie spreken elkaar wel, en ze spreken elkaar er ook op aan, in het geval dat er iets niet goed is.

Ook in Nederland waren er "ECA leden" (in feite was alleen hun tourmanager ECA lid!) die het niet al te nauw namen in de omgang met hun dieren. Wallabies aan de staart optillen om ze van de staltent naar de voortent te verplaatsen. Circuskinderen in het kamelenverblijf laten "spelen" - wat eigenlijk betekende dat de kinderen de liggende kamelen minutenlang in hun zij stonden te schoppen - en leeuwen die alleen voor hun zeer korte optreden even uit de wagen kwamen. Enkele weken geleden nog het fotograferen van bezoekers met een leeuwenwelp die zeker twee uur lang opvallend apathisch was. Hoewel het geen VNCO leden betreft, heeft de VNCO de betrokken tourmanager op zijn verantwoordelijkheid gewezen. En het is zeer zeker geen "adres onbekend" situatie.

Over de uit Duitsland afkomstige leeuwen die in België zouden zijn opgevangen: Waarom horen we daar niets meer van? De klauwen van de voorpoten zouden zijn uitgetrokken (foei!) en een dierenarts zou nog gaan controleren. Is die controle uitgevoerd? En was het foute boel? We weten het niet. De PETA-extremisten hebben in ieder geval de media gehaald. En dat levert ze weer aandacht en donaties op. Daar gaat het bij dit soort organisaties om!

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
In Duitsland is een organisatie als PETA nodig. Ik heb in Duitsland gewerkt en heb menig circus bekeken. Niet alleen de voorstelling, maar ook het werk achter de schermen.
Vrijwel alle 'comedianten'circussen zijn slecht voor hun dieren.
Wat betreft Circus Las Vegas, het is een geluk dat deze dieren bij Las Vegas weg zijn gehaald. Ik heb altijd een voorstander van dieren in het circus geweest, maar toen ik deze voorstelling heb gezien ben ik compleet omgedraaid. Deze leeuw op de schommel is zo rustig omdat de leeuwen voor de voorstelling valium krijgen. (tip van de dresseur die ze een paar jaar geleden aan Las Vegas verkocht) Toen de leeuw van de schommel af moest, kon hij er niet eens meer afkomen. Op de Postamenten vallen ze gewoon in slaap. De dompteur(die dus niet de dieren gedresseerd heeft) slaat de de katten voortdurend, in het gezicht en zelfs als ze niks fout doen. Er word totaal geen respect getoond voor deze tijgers en leeuwen. Het was ook overduidelijk dat ze hem haatten. De tijgers probeerden steeds naar hem uit te halen, waar hij tot mijn verbazing helemaal niet zo bang voor was, (achteraf gezien vanwege de uitgetrokken klauwen).
De Olifant en Giraffe staan samen in een stal. Olifant aan de ketting. Giraffe kan qua ruimte een rondje lopen. Weinig stro en eten, en heel erg bang voor mensen.
Dit soort Circussen verpesten het voor de goede Circussen en dat is diep triest.
In Duitsland is het gevecht tegen wilde dieren in het Circus moeilijker vanwege de grote Circussen als Knie en Krone. Er zijn wel regels voor het houden van de dieren, maar de comedianten worden niet gecontroleerd omdat ze geen vast adres hebben.
Het einige wat aan dit dierenleed gedaan kan worden is de dieren weghalen. En laten we hopen dat uiteindelijk dan de Circussen die goed zijn voor hun dieren overblijven.


Inderdaad, goed geconstateerd, MadameCat is een dekmantel en pseudoniem van een dierenactivist(e).
Zou me niet verbazen wanneer die gewoon in Zeist zou blijken te wonen!
Diverse onwaarheden zijn al geconstateerd. Nog maar een paar dan.
De leeuw op de foto met de eigenaresse is absoluut niet gedrogeerd. Dat is aan haar ogen te zien.
Ja hoor, ze gaan een lid van PETA vertellen of laten zien dat ze dieren valium geven.
Mocht dat al gebeuren, dan doen ze dat echt in het diepste geheim. Maar het is onwaar, want met in slaap sukkelende dieren kun je niet optreden, je zou ze vaak eerder een stimulerend middel moeten toedienen! (wat ook al niet gebeurt!).
Verdere opmerkingen over de voorstelling zijn ook al uit de lucht gegrepen, dierenactivisten maken een hoop lawaai, maar gaan daar echt niet (objectief) naar kijken! Vandaar die voor hen standaard-opmerkingen over raak slaande zwepen! Lulkoek, een ander woord schiet tekort!
Uit de hand van mevrouw Köllner op de leeuwin blijkt voldoende liefde en respect.
Dat tijdens de voorstelling tijgers uithalen naar de dompteur als bewijs van haat en gebrek aan respect bewijst opnieuw de onkunde van de schrijver (m/v). Het is juist iets dat ze is aangeleerd teneinde het 'spannender' te maken voor het publiek!
Maar vertel, hoe kan dat? Net vielen ze nog op hun postamentjes in slaap en nu opeens klaar wakker en agressief?
Het kan verkeren...
Roofdieren hebben geen gezicht.
Nog steeds is er op geen enkele wijze bewijs geleverd dat bij de inbeslaggenomen tijgers nagels zijn verwijderd.
Een foto moet toch niet al te moeilijk zijn?
De volgende leugen: de olifant en de giraf staan samen in één stal. Circus Las Vegas heeft geen olifant en geen giraf!
Weinig stro en eten? Waar zou die stro voor moeten dienen? Weinig eten? Hoe kun je dit constateren zonder er dag en nacht bij te zijn geweest? Erg bang voor mensen? Net zo bang als Kenay bij Belly Wien? Laat me niet lachen!
De comedianten worden in Duitsland niet gecontroleerd omdat ze geen vast adres hebben. Pfffff. Ieder circus in Duitsland wordt zo niet wekelijks dan toch in iedere nieuwe standplaats in opdracht van de overheid gecontroleerd door een dierenarts die het officiële rapport moet ondertekenen en inleveren.
Dat geldt dus ook voor Las Vegas. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar de toestand van de dieren maar onder meer ook naar de kwaliteit van de verblijfsruimte, de hoeveelheid en de kwaliteit van het voer.
Dat de schrijver/-ster zonder veel moeite op het forum kon komen is niet verwijdbaar. Er staan nog altijd dierenactivisten 'gewoon' op de ledenlijst.
En juist diegene die zich daar nu aan stoort was altijd voorstander van een zo open mogelijke discussie.
Maar inderdaad, daarin heeft ze gelijk, met open vizier is wel zo leuk!
En met minder leugens, nog leuker!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 11:40 pm 
Offline

Lid geworden op: za jun 01, 2013 1:20 am
Berichten: 2
Het verbaast me zo snel als er een profieltje van me gemaakt is. Helaas niet helemaal waar. Dierenactivist, dat ben ik niet. Wat ik wel belangrijk vind is dat dieren goed behandeld worden in de Circussen. Ik ben artiest. Ik kom niet uit Nederland, en heb een aantal jaren in Circussen in Duitsland gewerkt.
Vandaar dat ik iets Meer van de gang van zaken weet als de gemiddelde circusvriend (wat is dat eigenlijk?)

Het geeft niks.
Hier het bewijs dat Las Vegas zo af en toe wel degelijk beschikt over Olifant. http://www.mopo.de/umland/norderstedt-s ... 28176.html

Dat komt omdat broer van de baas af en toe zijn 4 Olifanten uitleent als het hem te heet onder de voeten word met controles en activisten.

Giraffe komt van Familie Weisheit. Is er ook nog niet zolang.

Alleen de leeuwen krijgen Valium. Die vallen in slaap op hun postamenten. De tijgers niet. Zij halen (zonder nagels) uit. Maar fijn dat jullie op een Foto zo goed kunnen zien dat de leeuw heel wakker is. Misschien volgende keer ook eens de voorstelling bekijken? En nee, het Valium toedienen gebeurt niet in de piste zelf. Dat heb je heel goed begrepen, circusmeisje.
Het slaan in het gezicht van de dieren is niet voor de Show. De jongen die de dieren presenteert, heeft, zoals ik al heb gezegd deze dieren niet gedresseerd. Het nummer is een paar jaar geleden van een poolse Dompteur overgekocht. Op advies van deze Dompteur word ook het Valium toegedient. De Familie Kollner heeft bar weinig verstand van roofdieren.
Voordat je je mening geeft over iets waar je nooit bij bent geweest, niet achter de schermen, tijdens de Training, noch bij de voorstelling, kom dan met iets Beters als waarheden op een Foto baseren.

Bord voor de kop, en vooral niet de waarheid zien. Alle circusdieren worden goed verzorgd. Prima.
Dan zullen er over een paar jaar geen Circussen met dieren Meer zijn, want de regeringen in Europa denken daar nou eenmaals anders over. Daarom mijn bericht over dat het fijn zou zijn als de Circussen die slecht voor hun dieren zorgen (waarbij het publiek na het voorstelling wegloopt met teksten als 'vreselijk voor die dieren, we gaan nooit weer, Enz) ophouden met slechte dierennummers presenteren. Waardoor er misschien voor de goede Circussen/goede artiesten, een kans komt dat publiek circusdieren weer gaat waarderen, regeringen en gemeentes inzien dat het niet per definitie fout zit in een Circus en dat er juist vaak goed voor gezorgd wordt. Maar met negatieve reclame bereik je zoiets niet.

Ik heb mijn mening gegeven. Alles wat ik wilde was de waarheid delen met circusliefhebbers. Wordt niet gewaardeerd, dus ik zal mijn anonieme account verwijderen.
Ik ben geen dierenactivist. Ik ben wel een dierenliefhebber. Ik vind dat in een Circus dieren horen, Maar om ze er ook te laten blijven, zullen we het kaf van het koren moeten scheiden.
En misschien hebben we daar dan dus wel stichtingen als PETA voor nodig.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2013 12:13 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
gera schreef:
ik vraag me toch af in hoeverre deze verhalen kloppen. Als dat hier zou gebeuren, dan zou het verhaal toch breed uitgemolken in De Telegraaf staan, tegenwoordig heeft iedereen mobieltjes op zak waarmee je foto's en films kunt maken. Op zijn minst moeten daar twee partijen mensen bij zijn geweest. Ik vind het een beetje raar verhaal, iets klopt niet. Er is dus een olifant in hengsels opgehangen en daarna overleden aan de gevolgen daarvan. Tijger, waar heb je dat verhaal gevonden? Het lijkt wel op een heksenjacht. Iedereen kan dus zonder de benodigde artsenpapieren lopen roepen dat dieren niet goed worden verzorgd, waarop de lokale Hermandad zomaar dieren in beslag mag nemen. Ik vind het een beetje sterk verhaal, en nergens iets vermeld in een krant?


Ik zie na een korte tijd van mijn afwezigheid hier dat deze discussie regelmatig ontspoord is.
In bovenstaand citaat staat zelfs dermate complete onzin dat ik mij afvraag of er nog wel gewoon gelezen wordt wat er geschreven is.
Ik heb in enkele (dus meerdere) regionale nieuwsbronnen in Duitsland gelezen dat de olifant getakeld is. Maar hoe er nu opeens in bovenstaande een overleden olifant van wordt gemaakt, daar snap ik dus echt niets van.
En als de Commissie Klassiek Circus en een mevrouw Kat zinnige opmerkingen maken over de juistheid van inbeslagname zie ik opmerkingen tevoorschijn komen die mij aan de oogkleppen van PETA-activisten doet denken.

Het is inderdaad niet goed voor de naam en faam van het circus in het algemeen als er dieren in beslag genomen worden, maar binnen de bonafide circusondernemingen is men daar niet ongelukkig mee. Hoe eerder deze slechte zaken worden aangepakt, des te beter voor de circusondernemingen die wel juist met hun levende have omgaan.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2013 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
En als de Commissie Klassiek Circus en een mevrouw Kat zinnige opmerkingen maken over de juistheid van inbeslagname zie ik opmerkingen tevoorschijn komen die mij aan de oogkleppen van PETA-activisten doet denken.

Het is inderdaad niet goed voor de naam en faam van het circus in het algemeen als er dieren in beslag genomen worden, maar binnen de bonafide circusondernemingen is men daar niet ongelukkig mee. Hoe eerder deze slechte zaken worden aangepakt, des te beter voor de circusondernemingen die wel juist met hun levende have omgaan.



En wanneer de CKC zinnige opmerkingen maakt over het functioneren van PETA en de gang van zaken in Duitsland klopt het dan ineens weer niet?
Over goed lezen gesproken!
O, en binnen de bonafide circusondernemingen (wie behoort daar wel en wie niet toe?) is men niet ongelukkig met het inbeslagnemen van dieren?
Zoals de CKC al meldde: PETA denkt echt niet in gradaties, maar slaat toe waar maar mogelijk!
De wijze waarop is bekend. Het liefst en het handigst met steun van een plaatselijke krant.
Van oogkleppen kun je de CKC niet beschuldigen. Mij ook niet, naar mijn idee, maar als u dat prettig vindt zal het mij een worst wezen....

UItgerekend een persoffensief zoals hierboven bedoeld gebruikt MadameCat om haar gelijk aan te tonen.
Met teksten waar de PETA-standpunten en meningen vanaf druipen.....
Misschien hebben we PETA daar wel voor nodig? Of soortgelijke stichtingen? Als Stichting AAP of Wilde Dieren de Tent Uit?
Die slecht één doel nastreven, afgezien van hun financiële zaken meer dan op orde houden?
Noem mij een dergelijke organisatie waar genuanceerd wordt gedacht! En ik geef u gelijk! Over oogkleppen gesproken....

Ook met Heuvels ben ik het oneens dat de sterk verbeterde situatie in ons land mede te danken is aan de dierenactivisten.
Dat is eerder veroorzaakt door de alertheid van VNCO en CKC en door anderen, inderdaad ook en veelvuldig op dit forum.
Ook al werd dat door lezers niet altijd zo gezien en soms anders uitgelegd....
Of Heuvels moet het feit dat bij diverse circussen hier te lande roofdieren inmiddels verdwenen zijn als een verbetering zien.
Ik kan me niet voorstellen dat hij het 'succes' van activisten in deze als positief ervaart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 10:51 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
circusmeisje schreef:
Ook met Heuvels ben ik het oneens dat de sterk verbeterde situatie in ons land mede te danken is aan de dierenactivisten.
Dat is eerder veroorzaakt door de alertheid van VNCO en CKC en door anderen, inderdaad ook en veelvuldig op dit forum.
Ook al werd dat door lezers niet altijd zo gezien en soms anders uitgelegd....
Of Heuvels moet het feit dat bij diverse circussen hier te lande roofdieren inmiddels verdwenen zijn als een verbetering zien.
Ik kan me niet voorstellen dat hij het 'succes' van activisten in deze als positief ervaart.


Volgens mij hebben dierenactivisten wel degelijke een aandeel in de verbeterde leefsituatie van dieren.
Het feit dat er tegenwoordig alertheid is binnen de circuswereld en dat er een mentaliteitsverandering heeft plaatsgevonden heeft daar zeker - gedeeltelijk -mee te maken.
Ik denk dat is er zelfs vandaag nog nood is aan een dierenrechtenorganisatie die een extra oogje in het zeil houdt. Het probleem is echter dat de huidige dierenrechtenorganisaties meestal verder gaan dat dit en gewoon een verbod willen op dieren. En dat is natuurlijk het grote probleem...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 2:00 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Het echte probleem is dat dierenrechtenorganisaties helemaal niet opkomen voor dieren. Ook niet voor circusdieren. Deze mensen hebben er vaak hun beroep van gemaakt en er zal en moet toch brood op de plank komen. Om de donatiedrift omhoog te stuwen presenteren ze een sterk overdreven beeld van dieren.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Een reactie op de laatste twee berichten.
Apirama: ja hoor, je hebt gelijk. Maar geeft vervolgens zelf al de redenen waarom de huidige organisaties niet deugen.
De enige oplossing is er dan zelf maar één op te richten. Overbodig, want die is er al in de vorm van de CKC!

De reactie daarvan geeft de werkwijze van genoemde organisaties nog maar eens weer.

Dan in het algemeen: vergeet niet dat bestaande dierenrechtenorganisaties strijden tegen het gebruik door de mens van het dier IN HET ALGEMEEN.
Dat er dus niet genuanceerd gaat worden over gebruik in circussen staat wel vast!
Het streven is niet alleen wilde dieren, nee, ALLE dieren daar weg! En niet alleen bij circussen die de dieren minder goed behandelen, nee, in ALLE circussen!
De nu in Duitsland door een circusliefhebber (nota bene!) geprezen PETA is daar een lichtend voorbeeld van.
Zoals gezegd streven zij ernaar het GEBRUIK van ALLE dieren door de mens zo snel mogelijk te beëindigen.
Een goed voorbeeld daarvan is de vrijwel permanente demonstratie in Central Park in New York tegen de door paarden getrokken koetsjes.
Vaak door kinderen (zoals sommige organisaties hier ook al doen) en met de meest afschuwelijke uitvergrote foto's.
Van bijvoorbeeld een in het harnas overleden paard.
Wat nu eenmaal kan gebeuren. Want net als mensen gaan ook (alle) dieren dood.
Dan maar troost gezocht in een gematigder Partij voor de Dieren?
Vergeet het maar, die zijn zo mogelijk nog een streepje erger.
Want het uiteindelijke streven daarvan is HET HOUDEN VAN DIEREN DOOR DE MENS -IN WELKE VORM DAN 00K- (DUS OOK HUISDIEREN!) TE VERBIEDEN.


Laatst gewijzigd door circusmeisje op ma jun 10, 2013 5:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 5:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
circusmeisje schreef:
Citeer:
Ook met Heuvels ben ik het oneens dat de sterk verbeterde situatie in ons land mede te danken is aan de dierenactivisten.
Waarmee ik dus niet wil zeggen dat de dierenrechtenorganisaties het bij het goede eind hebben. Zij draven veel te ver door. Maar zij hebben zeker een klokkenluidersrol gespeeld. En trekken nu zo hard aan de klepel dat die los van de klok dreigt te komen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 03, 2014 9:50 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Voorlopige conclusie, voor wie het Duits niet helemaal beheerst: de inbeslagname was onterecht, de dieren hadden ook op het circusterrein onderzocht kunnen worden.
Voor zover bekend is van teruggave echter nog steeds geen sprake.

Citeer:
Beschlagnahmte Zirkustiere – Staatsanwaltschaft prüft den Fall

Afbeelding
(Olifant Chitana, één van de vorig jaar mei bij het Duitse Circus Las Vegas in beslag genomen dieren. De leeuwen en tijgers belandden toen (tijdelijk?) in België)

Norderstedt. Die Beschlagnahme von Löwen, Tigern und einem Elefanten im Zirkus Las Vegas, der im Mai 2013 in Norderstedt gastierte, war rechtswidrig. Das hatte das Hamburger Abendblatt am Dienstag nach einer Entscheidung des Landgerichts Kiel berichtet. Die Beteiligten lehnen aber jede Stellungnahme ab: Weder die Staatsanwaltschaft, gegen die vom Zirkus Strafanzeige gestellt und Dienstaufsichtsbeschwerde eingelegt wurde, noch das Veterinäramt des Kreises Segeberg kommentieren die Gerichtsentscheidung.

Die 7. Kammer des Landgerichts Kiel hatte anlässlich des Ermittlungsverfahrens festgestellt, dass die von der Staatsanwaltschaft beantragte und von einem Großaufgebot der Polizei ausgeführte Beschlagnahmung von zwei Löwen, zwei Tigern und einem Elefanten an der Ulzburger Straße in Norderstedt "unverhältnismäßig" war. Nach Ansicht des Gerichts hätten die Tiere auch auf dem Zirkusgelände in Norderstedt untersucht werden können. Da das Verfahren aber noch nicht endgültig abgeschlossen ist, will die Staatsanwaltschaft Kiel sich nicht äußern. "Der Fall wird von uns noch geprüft", sagt Birgit Heß, Sprecherin der Staatsanwaltschaft. In etwa einem Monat könne mehr dazu gesagt werden.

Das Kreisveterinäramt hatte Unzulänglichkeiten bei der Tierhaltung festgestellt – und von diesen Aussagen rückt es auch nicht ab. "Wir haben eine Bewertung abgegeben, zu der wir auch jetzt noch stehen", sagt Amtsleiter Dr. Kurt Warlies. "Die Gerichtsentscheidung bewerten wir nicht."

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.