Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:46 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 3:06 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Jammer dat je geen Weisheit heet......
Ik zie het helemaal voor me: een verzorger die ten afscheid zijn dier de vrachtwagen van de vijand binnenpraat......
Nou, ik dacht van niet!!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Dus jij zou het kunnen?? Je eigen dier aan een takel zien hangen en wat zien afzien, goed wetende wat de gevolgen zijn?

Wel ik niet , dan konden ze gelijk de ambulance bellen om mij ook af te voeren. Want daar zou ik niet naar kunnen kijken.
En nog veel kans dat die van Peta achteraf een vals gebit konden gaan bestellen ook.

Zouden ze toch niet kunnen verwijten dat je niet tot op de laatste seconde je best hebt gedaan

Dan is het ook gek dat ze de transportkooi van de tijgers hebben meegegeven: hadden ze net zo goed kunnen zeggen: Peta je kan ze kussen maar die kooi dat is mooi onze eigendom: en als jullie onze roofdieren meenemen mag je het zelf oplossen ook. Maar ook dat hebben ze niet gedaan.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja hoor, het blijft natuurlijk fantaseren wat we hier doen, we waren er immers niet bij!
Als dit, als dat.... Het zal!
Wanneer ik zeker wist dat het zou gaan gebeuren met uitgesloten kans op terugkeer zou ik ze eerder in laten slapen....
De kooiwagen eigendom van het circus? Ja zeker, maar de dieren ook hoor!
En, nogmaals, we waren er niet bij. Wie weet wat voor politiemacht ze meebrachten....
Weet je nog wel hoe ze ruim een jaar geleden samen met de ME in Luik alle dieren (en daarmee zijn broodwinning...) van een circusondernemer afpakten? Om ze pas na verloop van een jaar weer terug te (moeten) geven?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 29, 2013 11:54 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 29, 2013 9:10 pm
Berichten: 1
Toch opmerkelijk dat Natuurhulpcentrum in Opglabbeek alle informatie over dit geval van de site heeft verwijdert. :?

Deze foto's stonden er op:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overigens hebben ze in het verleden regelatig tijgers en leeuwen opgevangen dus hebben ze wel ervaring.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 4:09 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Misschien lezen ze wel mee.....!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 4:53 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
ik vraag me toch af in hoeverre deze verhalen kloppen. Als dat hier zou gebeuren, dan zou het verhaal toch breed uitgemolken in De Telegraaf staan, tegenwoordig heeft iedereen mobieltjes op zak waarmee je foto's en films kunt maken. Op zijn minst moeten daar twee partijen mensen bij zijn geweest. Ik vind het een beetje raar verhaal, iets klopt niet. Er is dus een olifant in hengsels opgehangen en daarna overleden aan de gevolgen daarvan. Tijger, waar heb je dat verhaal gevonden? Het lijkt wel op een heksenjacht. Iedereen kan dus zonder de benodigde artsenpapieren lopen roepen dat dieren niet goed worden verzorgd, waarop de lokale Hermandad zomaar dieren in beslag mag nemen. Ik vind het een beetje sterk verhaal, en nergens iets vermeld in een krant?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Laatst gewijzigd door gera op do mei 30, 2013 5:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Het volgende geval dient zich al weer aan.De PETA heeft nu zijn pijlen gericht op circus Luna dat in Garmish Partenkirchen staat daar zijn een olifant en 2 beren het mikpunt van deze organisatie.Het zelfde concept span een lokaal krantje voor je plannen en voilà weer een rel.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 6:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou ja, ook in Duitsland is er een ECA, kranten, circuswebsite. Ik ga het eens uitpluizen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 10:37 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Wellicht is het handig als we met zijn allen een zwartboek gaan samenstellen van al die organisaties die nu denken bezig te zijn met het "welzijn van dieren". Onlangs zag ik een brief van Cedric voorbij komen die er niet om loog. Ik ben momenteel hard bezig met de verbouwing van Circusweb, 10 juni moet die nieuwe site online komen. Het zou kunnen dat er op Circusweb nieuwe stijl duidelijke informatie komt over hoe al die organisaties werken, het tegenverhaal, maar dan wel t liefst op feiten gebaseerd, vooral niet op geruchten, aannames en roddels.
Als namelijk waar is wat ik de laatste tijd zo zie aan schokkende informatie, zg. zelfmoord van een tegenstandster van Peta, het kidnappen van dieren, zelf dieren mishandelen om indrukwekkende films te maken voor fundraising, hoe lang kunnen dit soort gasten nog hun gang gaan.
Het lijkt me ook handig om alle circussen in Duitsland te mobiliseren, samen kun je toch een krachtig tegengeluid laten horen. Mensen worden nu al te lang voorgelogen door allerlei niet kloppende zaken.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 9:43 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Duitse circussen zijn zich al aan het mobiliseren op 5 Juni is er een gezamelijke actie van circussen in het duitse Kiel tegen PETA en andere tegenstanders van het circus.Vele circussen hebben al toegezegd om daar aanwezig mte zijn.Daar kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 10:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Joop, ik weet niet wie een voorbeeld aan kan nemen van wie, op het moment zie ik wat er achter de schermen gebeurt op gebied van contacten met regeringen enz. Echt bewonderenswaardig. Jij zit toch ook dagelijks te koekeloeren op allerlei forums, op facebook enz. Dus als je goed kijkt zie je ook wat er speelt. Ik mag van dichtbij zien wat er gebeurt in het kader van de stichting Circus Cultuur en ik ben me ervan bewust dat hier geschiedenis wordt geschreven. VNCO is actiever dan ooit tevoren, en met de commissie Klassiek Circus worden echt hele prachtige resultaten geboekt. We zijn weerbaar. Vroeger was de hele circuswereld bang voor de dieractivisten, tegenwoordig zijn die lui bang voor onze mondigheid. Ik merk zelf dat mijn eigen teksten overal op fora worden gecensureerd, en dat dieractivisten zich niet meer durven te laten zien op forums zoals die van circuswereld. Wij van de Nederlandse circuswereld hebben een krachtig weerwoord. Dus niet zo euforisch over de Duitsers bitte... ook wij Nederlanders mogen trots zijn op wat er nu allemaal tot stand wordt gebracht. Ik hoop dat je daar ook open voor staat. Ik denk dat het meer dan ooit tijd wordt dat mensen zich aansluiten bij de VNCO, samen sterk, daar gaat het hem om.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 10:29 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
gera schreef:
Ik denk dat het meer dan ooit tijd wordt dat mensen zich aansluiten bij de VNCO, samen sterk, daar gaat het hem om.


Veel meer leden zal de VNCO niet meer krijgen .... de "buitenlandse" zaken die al vele jaren in nederland reizen kunnen en mogen zich hierbij niet aansluiten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 10:31 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Natuurlijk zal er genoeg gebeuren.Mijn punt is dat circussen in Nederland niet gezamenlijk optrekken naar Den Haag was het maar waar.Iedereen heeft zijn eigen grote of kleine belang dat moet anders wil je wat bereiken dat moet je dat gezamenlijk doen.Mijn ervaring is dat als je dat niet doet je tegen elkaar word uitgespeeld.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 11:01 am 
Offline

Lid geworden op: za jun 01, 2013 1:20 am
Berichten: 2
In Duitsland is een organisatie als PETA nodig. Ik heb in Duitsland gewerkt en heb menig circus bekeken. Niet alleen de voorstelling, maar ook het werk achter de schermen.
Vrijwel alle 'comedianten'circussen zijn slecht voor hun dieren.
Wat betreft Circus Las Vegas, het is een geluk dat deze dieren bij Las Vegas weg zijn gehaald. Ik heb altijd een voorstander van dieren in het circus geweest, maar toen ik deze voorstelling heb gezien ben ik compleet omgedraaid. Deze leeuw op de schommel is zo rustig omdat de leeuwen voor de voorstelling valium krijgen. (tip van de dresseur die ze een paar jaar geleden aan Las Vegas verkocht) Toen de leeuw van de schommel af moest, kon hij er niet eens meer afkomen. Op de Postamenten vallen ze gewoon in slaap. De dompteur(die dus niet de dieren gedresseerd heeft) slaat de de katten voortdurend, in het gezicht en zelfs als ze niks fout doen. Er word totaal geen respect getoond voor deze tijgers en leeuwen. Het was ook overduidelijk dat ze hem haatten. De tijgers probeerden steeds naar hem uit te halen, waar hij tot mijn verbazing helemaal niet zo bang voor was, (achteraf gezien vanwege de uitgetrokken klauwen).
De Olifant en Giraffe staan samen in een stal. Olifant aan de ketting. Giraffe kan qua ruimte een rondje lopen. Weinig stro en eten, en heel erg bang voor mensen.
Dit soort Circussen verpesten het voor de goede Circussen en dat is diep triest.
In Duitsland is het gevecht tegen wilde dieren in het Circus moeilijker vanwege de grote Circussen als Knie en Krone. Er zijn wel regels voor het houden van de dieren, maar de comedianten worden niet gecontroleerd omdat ze geen vast adres hebben.
Het einige wat aan dit dierenleed gedaan kan worden is de dieren weghalen. En laten we hopen dat uiteindelijk dan de Circussen die goed zijn voor hun dieren overblijven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 2:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Al is het niet te bewijzen -- in NL is de situatie voor circusdieren sterk verbeterd mede dankzij activisten. En je ziet hier op het forum dat misstanden bij "vreemde" zaken heel snel gesignaleerd worden. Er wordt op de circussen gelet en ze kunnen het zich niet veroorloven af te glijden naar een niveau van tientallen jaren geleden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.