Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 4:22 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za jan 27, 2007 12:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ja, zoals ik al vermeld had, ik was er die dag bij in Den Haag, op 5 jan.j.l., toen de actiegroep MDTB stond te demonstreren bij het Kerstcircus (Russisch Staatscircus), ik opperde de suggestie bij enkele Nederlandse medewerkers van het circus om eens te informeren bij de gemeente Den Haag of ze de actie hadden aangemeld, dat bleek dus niet het geval en nauwelijks vijf minuten later stonden 2 mensen van de politie er, om e.e.a. na te gaan, nadat ze naar de nodige papieren waren gevraagd, welke ze dus niet konden tonen, werden alle flyers in beslag genomen, werd proces verbaal opgemaakt en werd men verzocht zich bij het circus te verwijderen, ik heb in een vorig bericht dus nooit gemeld dat ze werden opgepakt. Maar zoals Alex al zei dat ze niets van doen willen hebben met deze groepering en dat n.a.v. mijn posting, wellicht kan hij nogmaals e.e.a. duidelijk maken op deze topic om misverstanden uit de weg te ruimen, dus CircusLeed had hier dus in totaal niets mee te maken. Er zit wel degelijk verschil van actie voeren tussen de verschillende groeperingen en er zitten wellicht ook groepen bij die op een vrij agressieve manier demonstreren en dat is in het geval van CircusLeed niet zo, die geweld uit de weg zullen gaan en zelf al helemaal geen geweld zullen gebruiken. Dus nogmaals en dat vind ik ook, met lichamelijk geweld bereik je helemaal niets en dat geld voor alle partijen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 27, 2007 2:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Max,

MDTB, voluit "Met Dieren Tegen de Beesten" is een aan de Nationale Beweging geliëerde organisatie. Deze organisatie is ooit begonnen met het demonstreren bij bedrijven die vlees gebruiken dat afkomstig is van ritueel slachten.

Deze organisatie heeft haar werkterrein intussen uitgebreid naar andere bedrijfstakken. Zoek maar eens naar "MDTB" op internet. Dan lees je bijvoorbeeld dat er reclameborden zijn overgeplakt. Dat is toch even andere koek dan met een handvol flyers, spandoek en megafoon voor het circus staan.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za jan 27, 2007 4:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Dat doet MDTB dus wel om bij circussen te gaan staan demonstreren, met spandoeken, flyers etc. maar dan op een illegale manier, dus niet aangemeld,verder is dat nieuw voor mij Ron, wat je daar post. Dan nog even iets, we verzanden zo langzamerhand in een oeverloze discussie wat op de fora van Circusweb en CircusLeed nu niet bepaald iets opleverd, voor geen van beide kanten.
Daarom ga persoonlijk een gesprek aan met elkaar, dat is wellicht beter, zoals mijn plaatsgenoot ActiveRene(CircusLeed) en ik dat binnenkort doen bij ons in Assen, dan kom je wellicht in een rustige en gemoedelijke sfeer wat beter tot inzicht. Dat is mijns inziens beter dan over en weer staan te schreeuwen tijdens een demonstratie bij een circus, want dan kom je toch niet tot elkaar vanwege de gespannen sfeer.
Dan nog iets anders en dat zeg ik tegen de circussen en circusfans, hou de Partij v/d. Dieren in de gaten, lees de het artikel in Nieuwe Revu nr. 4 over Marianne Thieme, 1 van haar speerpunten is dat de circussen weg moeten, dus wanneer dit als agendapunt wordt behandeld zodra het nieuwe kabinet er zit, zal het dus tijd worden dat wij ons wellicht moeten laten horen op het Binnenhof, wellicht kunnen de circussen er dan een grote demonstratie houden en als het daar niet mag dan maar elders in Den Haag, wellicht het Malieveld.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2007 8:51 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Max,

Met MDTB kun je niet aan tafel gaan zitten onder het genot van een kop koffie of een glas bier...

Kijk maar eens op http://www.indymedia.nl , http://www.stormfront.org of een van die andere websites.

Lees goed wat ik schreef:

Deze organisatie heeft haar werkterrein intussen uitgebreid naar andere bedrijfstakken. Zoek maar eens naar "MDTB" op internet. Dan lees je bijvoorbeeld dat er reclameborden zijn overgeplakt. Dat is toch even andere koek dan met een handvol flyers, spandoek en megafoon voor het circus staan.

Dat laatste is legaal, dat eerste zeer zeker niet.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 02, 2007 7:23 pm 
Met Circusleed en Respect voor Dieren enzo kun je het gewoon niet eens zijn enz. dat zijn we dan ook niet, maar het gaat ze gewoon werkelijk om dieren. Bovenstaanden zijn gewoon een stelletje facisten ofzo


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 03, 2007 11:37 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dat bedoelde ik ook.
Bedankt voor het produceren van de ondertiteling.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 07, 2007 10:56 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 7:07 pm
Berichten: 26
Locatie: Maassluis
OK, gebruiker *ChiiCcka* kan vanaf heden geen berichten meer versturen....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 10:28 am 
Iemand op donderdag 19 april hart van nederland gezien?
zat een item in over gezond voedsel
scholieren gingen een kunstwerk maken van groente en fruit in dierenpark amersfoort.
daarna werden de groente en fruit aan de olifanten gegeven.
teminste gegeven de olifanten werden er mee bekogeld
kijk dat is pas dieren leed en daar zouden de activisten wat aan moeten doen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 11:33 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Dat is een éénmalige gebeurtenis... eerdat dit tot aan de oren van de activisten komt is dat al lang voorbij.

Ik praat het niet goed, zeker niet, maar iets wat maar één keer gebeurd daar kun je niet veel aan doen, tenzij je op voorhand weet dat het gaat gebeuren en waar het gaat gebeuren, zoals bv de zeehondenjacht die nu bezig is :evil:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 11:48 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik zag gisteren op het journaal dat de schepen van de jagers vast zitten in het ijs en dat ze gevaar lopen verpletterd te worden....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 1:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Inderdaad dat klopt. Ze moeten nu gered worden.

Wat er precies met het ijs aan de hand is weet ik ook niet... maar hopelijk krijgen de diertjes de kans om op deze manier te ontkomen aan de killers.

Dat komt ervan als je wil profiteren van onschuldige dieren!

Dat ze ze maar redden... maar eerst een contract laten tekenen met daarin een verklaring dat ze geen zeehonden meer zullen doden!

Dat je iets moet doen om je boterham te verdienen, dat snap ik, maar als je er al voor moet gaan moorden en onschuldige wezens van het leven ontzeggen...

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.