Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 8:58 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 06, 2007 4:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
EénVandaag (N1, 17:59)
Reportage over de dierenactivisten, die soms zo ver gaan dat Britten en Amerikanen hen beschouwen als de grootste terroristische dreiging na Al Qaida


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za jan 06, 2007 5:09 pm 
heuvels schreef:
EénVandaag (N1, 17:59)
Reportage over de dierenactivisten, die soms zo ver gaan dat Britten en Amerikanen hen beschouwen als de grootste terroristische dreiging na Al Qaida


In engeland is het al zo erg dat de circussen met dieren alleen
nog op privé terreinen mogen spelen die vaak ver buiten de
bebouwde kom liggen, en dat schijnt alleen martin lacey senior
nog te doen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2007 12:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik heb de reportage gezien erg schokkend en zoals men dat liet zien in dat laboratorium voor proefdieren, vond ik ook een grote schande zoals men met die hond omging. Terecht dat die medewerkers zijn ontslagen.
Maar een item over de dierenactivisten die steeds maar weer tegen de dierencircussen zijn, ontbrak in de reportage, wellicht vond men dit niet zo belangrijk of men had zich laten voorlichten door bepaalde organisaties op het terrein van het circus, want er zat nagenoeg niets in over het actievoeren in eigen land.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2007 10:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Max,

Het ging dan ook niet over eigen land, NL naar ik mag aannemen, maar over de VS en GB. De redactie heeft ongetwijfeld ook in die landen een keuze moeten maken. Als je alle acties in beeld wilt brengen dan heb je aan 24 uur TV nog niet genoeg. Zou ook een ers saaaaaaaaaaaai programma worden :)

Maar wellicht dat de programmamakers eens een vergelijkbaar programma willen maken over ons eigen land en de acties tegen circussen. Al zijn dat, eerlijk gezegd, nog de meest zachte acties die er in ons land gevoerd worden. Actievoerders die zich dagenlang vastketenen aan poorten e.d. is veel heftiger...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 11:07 pm 
Tja, het is jammer dat dierenrechtenaktivisten zo tegen circus zijn. Hoewel ikniet geloof in in eigen rechter spelen kan ik het toch niet helpen dat ik wel sympathie heb voor acties tegen proefdiercentra enzo.
Onderzoek en misschien ook wel dierproeven zijn dan nodig voor medicijnen ontwikkelen enz. maar elk bedrijf doet alle zelfde tests los van elkaar, puur concurentie kwestieen voor de cosmetische industrie is het helemaal niet waard om dieren zo voor te kwellen vind ik. En veel dingen zijn gewoon complete onzin. Sommige vivisectie is gewoon echt te erg, vreselijk bv een kat waar ze elektrodes in zijn open schedel doen en dan elektroshokken gevenen proberen te besturen met impulsen te walgelijk voor woorden gewoon, daar kun je van huilen als je het ziet


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 11:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Spasega, zo denk ik er ook over weg met de vivisectie te gek voor woorden die dierenkwellerij, als ze die proeven zouden doen op mensen dan brak volgens mij helemaal de hel los, dieren zijn nu eenmaal willoos en dit vind ik laag bij de gronds, dus stoppen hiermee. Datzelfde vind ik overigens ook gelden voor het jaarlijks doodknuppelen in Canada van jonge zeehondjes voor het bont, ook een pure dieronterende slachting, zo wordt deze diersoort bovendien ook nog met uitsterven bedreigt. maar het is alleen al een gruwel, de maag draait me in het rond als die beelden weer eens worden vertoond in nieuwsuitzendingen, walgelijk dat mensen tot zoiets in staat kunnen zijn en dat alleen voor het bont voor de rijke lui, dat zijn dan net zo goed dierenbeulen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 6:49 pm 
spasega schreef:
Onderzoek en misschien ook wel dierproeven zijn dan nodig voor medicijnen ontwikkelen enz.

En zelfs dat is niet waar. Er zijn diverse voorbeelden bekend van medicijnen waar de uitkomsten bij dieren heel anders waren dan die bij mensen. Dat dieren er dus wel van genezen, maar dat het medicijn ernstige bijwerkingen (tot de dood aan toe) bij mensen veroorzaakt, en andersom (aspirine bijvoorbeeld zou nooit op de markt gebracht hebben mogen worden als men van de resultaten van de dierproeven zou zijn uitgegaan; het is fataal voor katten en veroorzaakt geboortemankementen bij honden, katten, apen en ratten. En zo zijn er nog legio voorbeelden waarbij duidelijk blijkt dat dierproeven overbodig zijn omdat ze niets zeggen over de werking van medicijnen bij de mens). Ik heb hier ooit een artikel over geschreven en zelfs ik schrok ervan hoeveel verschillen er in de testuitslagen kunnen zitten. Dierproeven zijn dus absoluut niet betrouwbar als het gaat om de werking van medicijnen bij de mens. En allerlei andere proeven kunnen ook op andere manieren gedaan worden (bijvoorbeeld in reageerbuizen, met stukjes menselijke huid of door gebruik te maken van computermodellen), zonder daarvoor dieren te mishandelen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 7:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Een prima uitleg Kiwi, ik gruw hier dan ook van, onmiddelijk mee stoppen dus. En inderdaad de wetenschap is technisch zoveel meer in staat, dus gebruik hier dan ook geen dieren meer voor, want zoals je al schreef er zijn zoveel andere mogelijkheden om dit te testen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 11:32 pm 
Fijn dat je het zo met me eens bent! :)
Maar mag ik dan ook vragen wat het verschil is tussen een zeehondje wat wordt doodgeknuppeld en een kuikentje wat levend de versnipperaar ingaat? Of een biggetje wat onverdoofd gecastreerd wordt? Of koeien en varkens die vaak halfverdoofd geslacht worden? Kalfjes die binnen een dag bij hun moeder vandaan gehaald worden? Varkens die uit stress en verveling elkaars staarten opeten? Kippen die in grote 'scharrel'schuren gehouden worden en elkaar daar uit frustratie doodpikken? Dieren die hun hele leven in kleine donkere betonnen hokken of metalen kooien moeten doorbrengen omdat de mens zo nodig vlees, zuivel of eieren wil eten? Waarom is dat minder erg dan een zeehondje wat doodgeslagen wordt? Omdat een zeehondje er zoveel knuffeliger uitziet dan een varken of kip?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 11:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Dat van het gruwelijke doodknuppelen van weerloze jonge zeehondjes hield ik ook aan omdat ik het daar volstrekt mee oneens ben, met een handtekeningenactie een aantal jaren terug heb ik dan ook spontaan mijn handtekening gezet, tegen deze jacht, ik snap dan ook niet dat mensen tot zoiets in staat kunnen zijn en er dreigt dan ook nog het gevaar van uitsterven, als dit zo doorgaat. Ja en het andere ik heb vanavond net nog een reportage in Radar gezien over het scharrelvlees, wat er niet om loog en hoe men met die kuikens omging, dat kan ook niet door de beugel. Onlangs zag ik op de Vlaamse TV in het programma Dieren in Nesten een reportage over de gruwelijkheden welke een hoop hazewindhonden moeten ondergaan in Spanje, weinig eten, mishandeling en als ze niet voldoen in de jacht, dan wacht hun een gruwelijke dood daar ze worden opgehangen, ook met geen pen te beschrijven. Gelukkig zijn er ook mensen in Spanje die deze honden hiervan weten te redden en ze elders in Europa een goed tehuis kunnen bieden zoals ik in die reportage zag.
Overigens Kiwi, ik ben geinteresseerd in de vivisectie waar je het al over had, ik wil er graag wat meer van weten en je had het over een artikel die je hierover geschreven hebt, ik zou graag een kopie hiervan willen hebben, zou je die dan kunnen sturen naar ActiveRene, waar ik binnenkort bij ons in Assen toch een gesprek mee heb, ook hij kan me dan wellicht hierover meer vertellen, daar ActiveRene hier zich ook in verdiept, zoals hij mij vertelde. In iedergeval alvast bedankt.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 12:04 am 
Ik heb deze tekst aangepast omdat ik dit al per PB met Max heb geregeld.


Laatst gewijzigd door Kiwi op di jan 30, 2007 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 12:44 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Waarom is dat minder erg dan een zeehondje wat doodgeslagen wordt? Omdat een zeehondje er zoveel knuffeliger uitziet dan een varken of kip?

Er is wel degelijk een verschil. Zeehondjes worden alleen maar gedood om hun bont, de kadavers worden achtergelaten..Ze sterven alleen maar opdat dure dames met hun velletje kunnen pronken.
Schrale troost natuurlijk voor de legbatterijkippen en mestvarkens, maar daar wordt volgens mij niet veel van weggegooid...

Wat natuurlijk allemaal niet wegneemt dat ik best extra geld wil uitgeven om onnodig leed van de dieren die ik opeet te voorkomen...
Vegetarier worden zit helaas niet in mijn genen.... :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 1:08 am 
Dus omdat die legbatterijkippen uiteindelijk als soepkip eindigen is het geoorloofd om ze hun hele leven te mishandelen in een veel te klein kooitje waarin ze geen bewegingsruimte hebben, hun vleugels niet eens kunnen uitslaan, met veel te veel gezusters om hen heen die van pure ellende elkaar kapotpikken? Om als ze kuiken zijn hun snavels onverdoofd af te kappen of te branden? Hen hun hele leven dag in dag uit af te beulen door hen onnatuurlijk veel eieren te laten leggen waardoor ze na een fractie van hun natuurlijke leeftijd al afgeschreven worden en in de soep belanden? :(
Dan heeft zo'n zeehondje, even afgezien van de manier waarop het gedood wordt, toch nog wel een leuker leven gehad denk ik.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 11:07 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Er is wel degelijk een verschil. Zeehondjes worden alleen maar gedood om hun bont, de kadavers worden achtergelaten..

Vergeet ook niet de geslachtsdelen, wat ook gebruikt wordt.

Citeer:
Ze sterven alleen maar opdat dure dames met hun velletje kunnen pronken. Schrale troost natuurlijk voor de legbatterijkippen en mestvarkens, maar daar wordt volgens mij niet veel van weggegooid...


Nee, maar een deel word gewoon verwerkt in producten vooral omdat het verbranden enzo meer geld kost. In allerlei voedingsproducten als brood. Of ze geven het weer aan de dieren...

En verder zit er niet zoveel verschil tussen iets perse willen voor smaak of als modeding.

Verder houdt de impact van bont van zeehonden op vooral bij het dier zelf en een deel op de lokale natuur natuurlijk.

Maar vlees, eieren en zuivel, dat heeft een grote impact (lees ook het rapport van de FAO (VN landbouw organisatie) Livestocks Long Shadow). Meer CO2 uitstoot dan autovervoer, enorme vernietiging van regenwouden, veel dierenleed en zelfs mensen die met geweld verdreven worden van hun land, omdat grote multinationals het land gaan en willen gebruiken voor veevoer te verbouwen.

Genoeg redenen om iig te matigen, biologisch te kopen of gewoon helemaal niet.

Citeer:
Wat natuurlijk allemaal niet wegneemt dat ik best extra geld wil uitgeven om onnodig leed van de dieren die ik opeet te voorkomen...
Vegetarier worden zit helaas niet in mijn genen.... :wink:


En doe je dat ook dat extra geld uitgeven?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 02, 2007 7:10 pm 
Ik wist niet dat dierproeven voor medicijnen niet meer nodig waren. maar het is wel logisch, met computers kan tegenwoordig toch alles gesimuleerd worden.

Herinnert zich iemand (Max?) het hondje Biene nog van Dieter en Tanja Daugs (een wit keeshondje die op de bal lag en ze trok ook een karretje met duiven). Die kwam uit een laboratorium van een universiteit. Het waren niet echt dierenrechtenactivisten dacht ik die haar daar uitgehaald hadden, maar studenten ofzo. Toen ze haar kregen was ze aan een kant kaalgeschoren of er mee geexperimenteerd was wiste ze niet. In elk geval heeft ze nog 13 jaar geleefd, waarvan ze een jaar of tien tot ze slecht ging zien in het circus heeft gewerkt. Een slim hondje, altijd vrolijk en altijd bij de pinken als er iets uitgedeeld werd. Zelfs dol op appels, mandarijnen, druiven.... Maar ik heb me wel afgevraagd hoe haar broertjes of zusjes geeindigd zijn...


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.