Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 11:08 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 11:21 am 
Ik zit vorige week te kijken naar volgens mij Netwerk en daar is een heel item over Dierenrechtenactivisten. Zowel in de VS en Engeland staan deze groepperingen op plaats 2 van terreurdreiding na Al Qaida! Nou vind ik het te ver gaan om bijvoorbeeld Circusleed.nl of WDDTU hier ook onder te scharen maar raakvlakken met deze instanties zijn er wel degelijk.

Met name het feit dat men met de zgn tunnelvisie discussieert en zodoende volstrekt niet openstaat voor andere archumenten. Daarnaast overtuigd is van het doel en dat heiligt de middelen. Die overeenkomsten zie ik toch ook wel met met name Circusleed.nl

Hebben nog meer mensen die uitzending gezien? En zo ja kan ik op internet ergens een herhaling zien want ik viel er helaas te laat in.

Groet,

Robert


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 2:35 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Op uitzendinggemist.nl terug te kijken Robert. Of op eenvandaag.nl

Het is heel makkelijk als tegenstanders de andere van tunnelvisie beschuldigd, want hoe erg sta jij bijvoorbeeld open voor andere argumenten?

Verder vond ik het een slechte docu.. men criminaliseert alle activisten meteen. Toen ze moesten aantonen dat er criminele dingen gedaan werden.. kwamen ze er mee dat dierenactivisten nummerborden verwisselden... poeg zeg.. wat een criminatiteit...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 2:45 pm 
Beste Circusleed.nl

Om op de opmerking van tunnelvisie te reageren heeft verder weinig zin. Hier komen wij toch niet uit, en daarover is allang voldoende gediscussieerd.

Het feit dat dierenrechtenorganisaties als terreurdreiding nummer 2 wordt gezien, zowel door Engeland als Amerika vind ik voldoende voor zich spreken en komt niet zomaar tot stand.

Jouw opmerking over het verwisselen van kentekenplaten draagt alleen maar bij aan mijn (en wellicht die van andere) negatieve beeldvorming over je!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 3:44 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Robert schreef:
Het feit dat dierenrechtenorganisaties als terreurdreiding nummer 2 wordt gezien, zowel door Engeland als Amerika vind ik voldoende voor zich spreken en komt niet zomaar tot stand.


Nee, dat komt vooral doordat Bush enzo zien dat activisten economische schade betekent en niet door gewelddadige acties, maar ook door geweldloze protesten. En door bewustwording van mensen.
Zelfs Greenpeace werd een tijd terug nog bestempeld als terrorist.

De anti-abortusbeweging (pro life), oftewel christenen, hebben moorden en bomaanslagen op hun geweten. Het is opvallend dat die groepering die minder geweld op hun geweten heeft, geen moorden en puur voor bevrijding van dieren gaan meer prioriteit hebben in de VS. Is een rare verhouding iig. En dat heeft vooral te maken met dat dierenactivisten tegen bedrijven protesteren waar Bush zijn vrienden aandelen in hebben.

Citeer:
Jouw opmerking over het verwisselen van kentekenplaten draagt alleen maar bij aan mijn (en wellicht die van andere) negatieve beeldvorming over je!


Dat mag.. ik vond het wel grappig.. het moment waarop men zei dat ze aan ernstige misdrijven zich schuldig maakte en dat ze dan hebben over verwisselen van nummerborden.

Ze moesten ook wel heel diep in hun archief gaan voor beelden van auto's enzo in de brand. Leek nou niet echt dreigend in principe. Hoewel men dat wel ziet natuurlijk door die docu.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 4:29 pm 
CircusLeed.NL schreef:

De anti-abortusbeweging (pro life), oftewel christenen, hebben moorden en bomaanslagen op hun geweten. Het is opvallend dat die groepering die minder geweld op hun geweten heeft, geen moorden en puur voor bevrijding van dieren gaan meer prioriteit hebben in de VS. Is een rare verhouding iig. En dat heeft vooral te maken met dat dierenactivisten tegen bedrijven protesteren waar Bush zijn vrienden aandelen in hebben.



Hoezo? oftewel christenen wie gooit hier nu mensen op een hoop binnen een groep of beweging?
Wat een lariekoek dat enkel mensen met een religie moorden en bomaanslagen op hun geweten zouden hebben.
Wanneer je gaat aanvaarden dat elk mens tot zulke dingen in staat is zou de wereld er geheel anders uitzien.
Je zou immers niet meer zo om je heen hoeven slaan en niet meer zo hard hoeven schreeuwen om je gelijk! :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 4:48 pm 
Citeer:
Ze moesten ook wel heel diep in hun archief gaan voor beelden van auto's enzo in de brand.


Dat is natuurlijk wel een beetje de pot verwijt de ketel! Immers zijn de beelden die jullie gebruiken, waarop daadwerkelijke dierenleed is vastgelegd (en dit is ook werkelijk walgelijk!), doorgaans ook jarenoud!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 6:42 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 1:03 pm
Berichten: 96
en dan op dit forum distancieren ze zich van die voorpost activisten terwijl deze gevaarlijke mensen wel met hun materiaal lopen te folderen en dergelijke.
trouwens tegenwoordig kun je ook al vervolgd worden als je een terroristiche aktie aan het voorbereiden bent dus ik zou maar oppassen belangstelling trekt dit wel al is het maar van de aivd.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 9:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
horzel schreef:
en dan op dit forum distancieren ze zich van die voorpost activisten terwijl deze gevaarlijke mensen wel met hun materiaal lopen te folderen en dergelijke.


Niet dat ik weet. Voorpost gebruikt altijd eigen materiaal. Altijd met hun 'runen' teken erop, want een hakenkruis mag niet.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 12:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De documentaire "Animal Warfare" welke vorige week op EenVandaag was te zien kan nu ook op internet worden bekeken:

http://eenvandaag.nl/index.php?module=P ... &sid=31561

Waarschuwing: De beelden kunnen schokkend zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 12:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als je de berichten op de fora van circusleed.nl en Voorpost naast elkaar legt dan hebben zowel Circusleed als MDTB recent "In Haarlem" gedemonstreerd.

Het is dat de agenda van Circusleed plots van de website is verwijderd. Ze kunnen best gelijktijdig bij Herman Renz voor de tent hebben gestaan, want beide organisaties hebben bekendgemaakt om in Haarlem te demonstreren...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 5:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
CircusLeed.NL schreef:
men criminaliseert alle activisten meteen. Toen ze moesten aantonen dat er criminele dingen gedaan werden.. kwamen ze er mee dat dierenactivisten nummerborden verwisselden... poeg zeg.. wat een criminatiteit...


Ze lieten zien dat er nummberborden werden gewisseld en men vervolgens met een koevoet een deur forceerde om zich toegang te verschaffen tot een gebouw. Daar werden dan enkele kippen weggehaald.

Dat noem jij geen criminaliteit?

Mag ik nu met de auto van mijn buren, met andere nummerplaten er op, naar jouw huis rijden, jouw voordeur openbreken met een koevoet en dan jouw radio, TV en computer meenemen; om die even later bij een kindertehuis af te geven, waar ze dat soort apparaten maar al te goed kunnen gebruiken???

Kom nou, dat is ordinaire inbraak en diefstal. Dus criminaliteit.

OK, die kippen in de legbatterij zagen er verschrikkelijk uit. Dat was ook een slecht bedrijf. Maar ik proef nu toch iets in de zin van "Oog om oog, Tand om tand"

Met de activisten terug naar de oertijd dan maar?
Even mijn houten knuppel zoeken, want het brons en ijzer moeten nog worden uitgevonden. En wie gaat er meezoeken naar vuurstenen om die vers gejaagde wolf gaar te krijgen?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 10, 2007 11:17 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Als je de berichten op de fora van circusleed.nl en Voorpost naast elkaar legt dan hebben zowel Circusleed als MDTB recent "In Haarlem" gedemonstreerd.


Het ging volgens mij over dat MDTB in den haag gestaan hebben.

Circusleed heeft niet in den haag gestaan.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 10, 2007 11:25 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Ze lieten zien dat er nummberborden werden gewisseld en men vervolgens met een koevoet een deur forceerde om zich toegang te verschaffen tot een gebouw. Daar werden dan enkele kippen weggehaald.

Dat noem jij geen criminaliteit?


Het ging over het moment van de voice over tijdens dat borden verwisselen. Niet over of het wel of geen criminele daden waren.

Ik zeg dus ook niet dat het geen criminaliteit is (het is gewoon criminaliteit). Maar het klonk als enorme ergere criminele dingen... de tekst van de voice over kon beter onder de beelden van die brand. Nu was het een beetje dooddoener in het stuk.. gewoon lachwekkend.. 'ernstige criminelen activiteiten' en dan hebben over nummerplaten verwisselen...

Citeer:
OK, die kippen in de legbatterij zagen er verschrikkelijk uit. Dat was ook een slecht bedrijf.


Nee, dat is gewoon het gemiddelde bedrijf.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 10, 2007 12:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
CircusLeed.NL schreef:
gewoon lachwekkend.. 'ernstige criminelen activiteiten' en dan hebben over nummerplaten verwisselen...


Dat nummerborden wisselen is slechts een van de toegepaste methoden. De timing van de voice-over, daar kun je lang over redetwisten, net als over het snijwerk dat elke programmamaker (helaas) moet doen om zijn item tussen de reclameblokken passend te krijgen. Daar worden keuzes gemaakt. En niet iedereen zal het eens zijn met de gemaakte keuze.

Dezelfde technieken (ik doel hier op de presentatie van informatie en dus niet op het nummerborden wisselen) worden door tegenstanders van (circus)dieren toch ook gebruikt? Kijk maar eens op de sites van WDDTU en je eigen Circusleed.NL !

Job Lijfering heeft ooit in een interview gezegd dat hij in een circus na 3 maanden is gestopt omdat hij andermans dieren niet zonder geweld in beweging kon krijgen. Die uitspraak wordt door WDDTU, Circusleed.NL en anderen uit de context gehaald en gepresenteerd als: "elke dierentrainer met andermans dieren kan dit alleen doen door toepassen van geweld...... ......Bij Herman Renz worden de olifanten dit jaar gepresenteerd door Daniël Raffo, [die niet de eigenaar is van die dieren. Dat kan dus alleen maar met geweld]".

In die informatie is de uitspraak van Job Lijfering uit zijn verband gehaald.
In die informatie wordt de situatie gegeneraliseerd naar alle dierentrainers die met eigen of andermans dieren optreden.
In die informatie wordt verzwegen dat tijdens het optreden van Daniël Raffo de vaste trainer/verzorger, Omar Aglagal, aan de pisterand staat en feitelijk de olifanten laat optreden...


En bij een confronterend item als "Animal Warfare" kun je verwachten dat de kritieken van de kant van de activisten uiterst negatief zijn. Want zij vormen immers het lijdend voorwerp van deze documentaire.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 10, 2007 12:44 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
En bij een confronterend item als "Animal Warfare" kun je verwachten dat de kritieken van de kant van de activisten uiterst negatief zijn. Want zij vormen immers het lijdend voorwerp van deze documentaire.


Tuurlijk. Ik had ook geen hoge verwachtingen dat het objectief geschetst zou worden.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.