Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:02 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 10:26 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
de groetjes


Laatst gewijzigd door Commanderjeep op di sep 09, 2014 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 10:43 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Bedankt voor je uitleg Milko,

Jullie manier van werken laat toe dat je flexibel bent met het inhuren van jullie nummers, dus Herman Renz kan gelukkig gemakkelijk inspelen op de wensen van het publiek, sponsors etc.

Voor "familiecircussen" waarvan de omstreden dieren juist de topartiesten zijn, wordt het lastiger. Als zij hun topnummers moeten inleveren wordt het allemaal wel erg middelmatig, al valt er met paarden en kamelen ook nog wel een behoorlijke show neer te zetten.

We zullen er met z'n allen maar het beste van hopen, en dat de veranderingen die onvermijdelijk zijn, niet te snel zullen worden opgelegd. De wereld is continu bezig met veranderen, maar voor activisten gaat het altijd te langzaam, zij zouden wat meer geduld moeten hebben..

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 10:59 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Commandeerjeep, alias, ik ben het totaal niet eens met je. Er is namelijk NIETS MIS met circussen die wilde dieren gebruiken. Dat kan zelfs de dierenpolitie constateren. De dieren worden goed verzorgd. Al die commotie over circusdieren, en dat zie je ook weer aan de actie met Joost Eerdmans, die is gebaseerd op een constatering van een achterhaald rapport dat in 2008 is opgesteld, waarbij een misstand is aangetekend bij een niet optredend Belgisch circus, waar tijgers al een paar dagen hun kooi niet waren uitgeweest. Je weet wel wat daarvan de reden was, namelijk de circusdirectrice die de tijgers ook trainde, lag terminaal op bed en stierf een paar dagen later. Inmiddels lopen al die politieke figuren te schreeuwen dat wilde dieren in circussen geen ruimte genoeg hebben, wetende wat de werkelijke situatie was. Die mensen hebben dus boter op hun hoofd, en daar moet doorheen geprikt worden. Dat moet jij als Commanderjeep toch al helemaal weten.
Ik kan me herinneren dat het "Bekenste Circus van Nederland", nog heel lang wilde dieren heeft gehad en daar volledig achter stond, en daar zijn zelfs wat minder gunstige filmpjes van op internet verschenen die werden gebruikt door dierenactivisten, ja ik hoor je denken Shit SHIT.

Als je gaat toegeven aan dieractivisten en andere actievoerders, dan gaan ze steeds verder. Zo hoorde ik dat de dierenpartij zich afgelopen week heeft versproken over een groot geheim, vanaf 2017 mag namelijk GEEN ENKEL DIER meer optreden in het circus, nadat er in 2015 wilde dieren uit verboden worden. Dus dan kun je wel inpakken met je papagaaien en ganzen als dit scenario zich gaat openbaren.
Ik vind het de taak van ieder circus om voorlichting te geven over verzorging en omgang met dieren. Die buitenkans zou ieder circus nu met beide handjes moeten aanpakken, en dat is ook het verschil bijvoorbeeld met het Dolfinarium, die zich nu om die reden heel duidelijk heeft gedistancieerd van circussen. Wij geven namelijk die benodigde voorlichting niet goed genoeg. Dat zou nog eens een schone taak kunnen gaan worden voor de VNCO.
En als er dan een NN circus is dat zich ook nog eens openlijk van wilde dieren gaat distancieren omdat het dan wat meer sponsors en zakendeals oplevert... dan vraag ik me af waar je mee bezig bent. Het gaat blijkbaar dus alleen nog maar over de commercie en niet om je circuspassie en om het in ere houden van een prachtige traditie. Want dat zeg je hiermee eigenlijk.
Of heb je de hoop dat alle concurrenten uit Nederland verdwijnen en dat je dan opeens zelf succes gaat krijgen? Over exoten een krokodillen wordt bovendien nog getwijfeld.

Ik weet nog wel de allereerste keer dat ik bij Herman Renz kwam, een jaartje of 10 terug. Toen was ik degene die helemaal niet blij was met wilde dieren, maar toen de olifant binnenkwam, en na de pauze de tijgers, toen raakte ik diep onder de indruk van de reacties van het publiek in de stampvolle tent. Dat is iets wat mij juist heeft overgehaald anders te denken over het werken met wilde dieren. Ik wist toen wat het publiek wilde, namelijk een circus met olifanten en tijgers.
Wellicht ben je zelf al die prachtige golf van reacties vergeten die toen door de tent ging. Ik wens je veel succes met je aanstaand reizend variété programma, want als je nu neerlegt bij leugens van activisten, dan is het hek van de dam. Dan zit er morgen geen hond meer in je circus. Letterlijk en figuurlijk.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 2:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di sep 09, 2014 2:24 pm
Berichten: 3
mijn account gehackt nieuwe naam heb de laatste maanden geen bericht geplaatst het bericht wat geplaatst was is een kopie van mijn Facebook pagina beste hacker bedankt dat scheelt mij tekst en uitleg commanderjeep is op geheven groetjes milko


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 5:57 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Beste Gera,

Emotie is een slechte raadgever in deze discussie. Laat je hier nou niet door leiden. Het rapport uit 2008 geeft een positief beeld van hrt gebruik van circusdieren maar benoemt ook misstanden. Dierenactivisten gaan met dat rapport aan de haal maar met feiten en argumenten kan je zaken ook weerleggen. Maar misstanden moet je ook erkennen en betreffende circus was geen verrijking voor Nederland. Door vanuit emotie te reageren doe je precis hetzelfde als Dierenactivisten doen. Je hebt overigens gelijk dat die niet eerder zullen stoppen als er geen enkel dier meer in het circus op zal treden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 11:46 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Hugo,

Het circus Benelux was zeker geen verrijking voor Nederland, en dat zijn wel meer circussen niet. Zoals Monte Carlo die het een tijdje in Nederland heeft geprobeerd en er nu in Belgie een zootje van maakt. Blijkbaar kan het nog steeds, zolang men nog niet voluit actief bezig is met de Evenement Assistent. Dan blijven er circussen Nederland in komen. Nederland wordt niet voor niets het circusafvalputje van Europa genoemd, ik ga nu niet precies noemen welke dingen we de laatste jaren hebben meegemaakt. Feit is dat ze nog steeds in Nederland (en België) kunnen spelen met gemeentevergunningen.
Maar ik hoor graag van je welke misstanden er nu precies in dat rapport stonden buiten die van die tijgers van Benelux om. Er waren wel aanbevelingen ter verbetering, maar dat waren geen misstanden, of ik moet ergens overheen gelezen hebben.

Ik kan het niet echt als emotioneel bestempelen, maar als rechtgeaarde circusmensen de schreeuwers en dierenactivisten bijvoorbaat gelijk gaan geven, dan wil ik daar toch even goed tegenin gaan. Je blijft als circuspersoon altijd een pr mens van de hele bedrijfstak.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2014 8:42 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Beste Gera,
In de eerste plaats kan ik het verhaal van Milko waar jij op reageert niet lezen op het forum. In jouw bericht aan mij refereer je aan de situatie rond het Benelux Circus en rond de tijgers waren daar zaken goed mis. Oorzaken, hoe triest ook, maken dat niet goed.
Wat ik daarnaast zeg is dat de strijd met tegenstanders van dierennin het circus niet op basis van emoties gevoerd moet worden. Ik vind jouw betoog richting Milko in elk geval tamelijk emotioneel.
Wat ik ook niet snap ik isbericht op circusweb over Leefbaar Rotterdam.
Eerdmans is tegen dieren in het circus en dat zal je niet veranderen. Wat heeft de onrust in zijn partij met circussen te maken.
Veel beter werkt hrt dan om mensen die nog geen stelling hebben ingenomen te informeren. Ik ben het met je eens als je zegt dat Circussen hier ook zelf in een taak in hebben en het klopt dat een goede PR man zichzelf terug kan verdienen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2014 9:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Hugo, ja jammer, Milko zijn schuilnaam schijnt gehackt te zijn. Iemand die zo geniaal was dat hij zelfs Milko's stijl van schrijven over had genomen. Die boeven worden steeds vindingrijker. Het hele anti circusdierenverhaal is gestoeld op emoties... en niet op feiten.
Eerdmans heeft middels Leefbaar Rotterdam laten weten dat die partij tegen circusdieren is, maar dat is geen unaniem standpunt, eerder een eenmansactie. Het rommelt daar al meer in die partij. Ik kreeg van "intern" te horen dat men niet achter het standpunt van Eerdmans stond, dus van hem was het min of meer een privé standpunt, en dat geeft een hele andere kijk op de zaak.
Ik blijf achter mijn mening staan dat er NIETS MIS is met circusdieren. Laten we aannemen dat er hier dus hackers aan het werk zijn op het forum, is de rest van de discussie dus niet meer zo ter zake doende.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2014 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Zo af en toe voel ik de kriebels opkomen om te reageren op berichten op het forum. In de meeste gevallen kan ik mezelf dan bedwingen en doe ik het dus niet. Maar er is een persoon op het forum die zichzelf zo'n beetje als alwetend heeft gepromoveerd. Notabene is het nog niet eens iemand met een circusverleden of een echt circushart.
Die persoon doet dan ook nog eens een duit in het zakje wanneer het over dieren in het circus gaat.
Er wordt dan naar het circus gekeken alsof het om een hobby gaat die vooral geld kost en financieel dus niets hoeft op te leveren.
Volgens deze persoon is het beter om wel ( wilde) dieren in je circus te hebben, ook als je bedrijf dan verliesgevend is. Ook al wordt je keer op keer een vergunning geweigerd door gemeente ambtenaren van groen links enzo.
Volgens mij is een circus een commercieel bedrijf waar een groot aantal mensen financieel van afhankelijk is. Wanneer een circusdirectie door de omstandigheden gedwongen wordt zonder dieren te reizen en daardoor wel speelplaatsen en sponsors kan krijgen, dan snap en respecteer ik deze keuze.
Ik vind het uiteraard zeer jammer want ik ben een groot liefhebber van roofdieren. Hoe zou dat toch komen?
Ik wil hier op dit forum mijn grote respect uitspreken voor Milko en de rest van de directie van circus Herman Renz die het zeer moeilijke en emotionele besluit vorig seizoen al hebben genomen zonder ( wilde) dieren te reizen.
En vervolgens een programma te laten zien waar het publiek blij van wordt.
Ook degene die hier zo moeilijk over doet heb ik in Hillegom in de loge zeer enthousiast van de voorstelling zien genieten. En dan heb je het over variété. Toen je daar zat genoot je samen met de mensen waar je mee was. Ik zag en hoorde je enthousiast van alles over het circus vertellen. En dan op op het forum weer zo negatief zijn. Eigenlijk zouden de artiesten moeten weigeren op te treden wanneer jij in de tent zit.
Kom op zeg wees blij dat er circussen zijn die nog steeds de moed hebben in ons land te reizen.
Heeft je favoriete stadscircusje soms wel olifanten of roofdieren? De Buitenlandse circussen houden het nog vol om met veel ( wilde) dieren te reizen. Ze kunnen niet anders. Wat zou er anders nog van het programma over blijven? Waar zouden zij hun dieren moeten laten? Maar zoals het nu naar uit ziet is de kans erg groot dat ook hier een einde aan komt.
Ik hoop uiteraard dat het verbod er niet komt maar het is goed dat ons Nationaal Circus Herman Renz aan de toekomst van het circus denkt.
Blijf jij maar aan wal staan zgn beste stuurlui!

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: geen wilde dieren meer
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2014 7:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Polianta, het wordt tijd dat jij ook eens onder je echte naam op dit forum werkt, dat is beter.
En twee, je hebt het helemaal verkeerd begrepen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.