Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 12:41 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2005 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Oh cool. In welke krant stond dat? Was het nog niet tegen gekomen.

Goed bezig die christenunie daar.

Citeer:
De reacties van vele Winschoters die ik gehoord heb was dat ze het erg jammer zouden vinden als er geen dierencircus meer in Winschoten mag komen.


Ik ken reacties van winschoters die het niet zo jammer vinden :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2005 6:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Mmmm, als het verbieden van circusvoorstellingen op zondag niet lukt, dan maar op deze manier.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2005 10:19 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
He Anton,

bespaar je de moeite om in discussie te gaan met circusleed.nl. Deze mensen draven volkomen door en zijn te overuigd van hun standpunt.
Als we weer bij Belly of Renz Berlin zijn zullen we ze misschien even recht in de ogen kunnen kijken.

Jan


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2005 12:51 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
bespaar je de moeite om in discussie te gaan met circusleed.nl. Deze mensen draven volkomen door en zijn te overuigd van hun standpunt.


Nou nou.. ik ben zo vrij om in dialoog te willen gaan en geef mijn argumenten. Het staat je vrij om jouw argumenten er tegen in te brengen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2005 7:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
Hey die Anton,

in principe mag de gemeente circussen met dieren niet de toegang ontzeggen. Dit is namelijk in strijdt met de grondwet.

Dierenbeschermers melden altijd trots dat Oostzaan bijvoorbeeld wel een verbod heeft, maar dat is zo'n gat dat de circussen daar geen actie tegen ondernomen hebben, je hebt er ook geen plaats om op te bouwen.

Alkmaar wilde het doen, de VNCO heeft hier de rechter bijgehaald en de gemeente is op de vingers getikt.

Zeker nu Circus met dieren een onderdeel is van de Europese Cultuur zal de gemeente nog meer moeite hebben met een dergelijk verbod. Ik neem aan dat je ook al een mailtje naar de VNCO hebt gestuurd?

Zij kunnen dit "probleem" zo oplossen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2005 10:19 am 
PH Out schreef:

Dierenbeschermers melden altijd trots dat Oostzaan bijvoorbeeld wel een verbod heeft, maar dat is zo'n gat dat de circussen daar geen actie tegen ondernomen hebben, je hebt er ook geen plaats om op te bouwen.

Alkmaar wilde het doen, de VNCO heeft hier de rechter bijgehaald en de gemeente is op de vingers getikt.


Waarom een verbod in Oostzaan?, beetje zielig om een dorp van 200 a 500 bewoners waar tevens geen plaats is voor een circus, zo een verbod in te stellen. Een stad als alkmaar is logischer. Maar mensen, waarom al die moeite?. Een vraag aan de dierenbeschermers; gaan jullie over 2 weken, wanneer het kerst is, bij elk huishouden langs om te kijken of ze geen kalkoen op bord hebben?. MENSEN DOE NORMAAL!.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2005 1:01 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Quirico schreef:
Een vraag aan de dierenbeschermers; gaan jullie over 2 weken, wanneer het kerst is, bij elk huishouden langs om te kijken of ze geen kalkoen op bord hebben?. MENSEN DOE NORMAAL!.


Met kerst sta ik bij circus te demonstreren dan heb ik geen tijd om al die huishoudens langs te gaan. ;) Rond zijn kerst zijn er wel diverse initiatieven waarbij mensen gevraagd wordt na te denken over wat ze met kerst kopen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Laatst gewijzigd door CircusLeed.NL op ma dec 12, 2005 1:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2005 1:11 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Anton Werkman schreef:
Die mensen recht in de ogen kijken zal denk ik niet zo snel lukken. De meeste dierenactivisten zijn van die slichte figuren.

Jij hebt dus echt niet een beeld van dierenactivisten he :) Stereotype beelden die men heeft klopt niet altijd he..

Citeer:
Soms lopen ze ook heel sneaky bij ons over het terrein om fotos en videomateriaal te maken van onze dieren om die later op internet te zetten.

Nee hoor, doen we niet sneaky.

Citeer:
Dat zijn meestal van die hele zielige fotos van een aapje die achter tralies zit.

Tuurlijk ook. Maar die aapjes zijn ook zielig.

Citeer:
Fotos die van heel dichtbij zijn gemaakt zodat je alleen het aapje en het trallies ziet.

Staat vaak genoeg info over hoe groot de verblijven zijn en foto's zijn daarin ook duidelijk genoeg. En als mensen dat vinden.. dan zeg ik dat ze zelf maar moeten kijken.

Citeer:
Al eeuwen treden er dieren op in het circus, het circus is zelfs ontstaan door dieren! Namelijk het paardenspul van Phillip Astley. Circus zonder dieren? Dat is geen circus maar variete of theater.


Natuurlijk geen reden als het 'eeuwen' gebeurd. Er gebeuren zoveel dingen al eeuwen zoals slavernij, ongelijkheid, moorden, etc. Moeten we dit dan ook 'normaal' vinden? Denk het niet.

Een circus zonder dieren is een circus wat mij betreft. Waar jullie niet op in gaan is dat wat ik al eerder zei. Dat jullie zonder dieren een circus niets vinden en geen circus. En je daarmee vind dat alle andere acts niet noemenswaardig zijn en het niet tot circus maken. Dat vind ik wel heel jammer, want die andere acts (die zonder dieren) zijn vaak juist erg goed, mooi, en vermakend. Maar blijkbaar vinden jullie dat niet en is de enige act bij een circus die het circus tot circus bestempeld de dierenacts.

Erg jammer vind ik, daarmee denigreer je alle andere acts. Leuk voor je collega's in het vak...en voor je zelf..

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2005 3:43 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Ik heb de kalkoen alweer besteld voor de kerst. Stel je eens voor dat wij alle kalkoenen los zouden laten in de "natuur". Beter 1 kalkoen in de pan als 200 in mijn tuin.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2005 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Ik heb de kalkoen alweer besteld voor de kerst.


En ik mijn tofurky: http://www.tofurky.com
;)

Citeer:
Stel je eens voor dat wij alle kalkoenen los zouden laten in de "natuur". Beter 1 kalkoen in de pan als 200 in mijn tuin.


Stel je eens voor dat 1 kalkoen voor consumptie al een enorme impact heeft op de natuur en door die ene kalkoen al enorm veel grond nodig is voor het voer.. lekker efficient he..en er allemaal mensen worden uitgebuit op die plantages etc. nou eet smakelijk hoor.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2005 5:10 pm 
en zo discussieren we nog lang en gelukkig


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2005 12:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
Goed gezegd Anton, ik ben het helemaal met je eens. Overal maakt men deze scheiding. In Nederland noemt men shows van Soleil vaak " Theatercircus" , in Frankrijk spreekt men van " Nouveau Cirque" .
Dat geen dieren meteen meer bezoekers betekend klopt ook niet. Tientallen nouveau cirques in Frankrijk zijn failliet gegaan, ondanks het ontvangen van subsidies. De dierencircussen draaien daar veel beter.

De malaise van Soleil in Rotterdam is al voldoende aangehaald, de gedaalde bezoekersaantallen bij circussen tijdens de vreselijke mond- en klauwzeer periode zijn ook algemeen bekend. Mensen willen en verwachten dieren in een circus.

Dat er enkele mensen zijn die het er niet mee eens zijn mag gelukkig. We leven echter wel in een democratie, en ik ben dan ook van mening dat dieren"vrienden" niet hun mening aan anderen moeten opdringen.

Er is zeker geen meerderheid van mensen in Nederland tegen dieren in het circus. Het is een bekend marketing en PR fenomeen dat je mensen alleen hoort als ze wat te klagen hebben.

Daarnaast is circus een familie-uitje, dit is bij zaken als Soleil absoluut niet het geval. Deze richten zich dan ook op de groep van jonge dertigers. Een groep die overigens weer de romantiek van het circus gevonden heeft en deze prefereerd boven de "kille shows" van zaken als Soleil.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.