Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 1:13 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2005 12:47 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Even een korte snelle reactie.. belly wien werk je blijkbaar.. ook van die agressieve lui hoorde ik al van collega-activisten uit ander land.

Over die foldertjes.. blijkbaar heb je een andere ervaring met de flyers. Ons aanpak van flyers is denk ongeveer 80%. En tot nu toe hebben we alleen maar een enkele flyer hoeven op te pakken die op straat gegooid is.
Dat is dus niet veel. En de mensen zijn juist vaak positief tegen ons. Dus dat is wel een andere situatie.

Zoals ik eerder aangaf ligt het nog 50-50 over circusdieren in Nederland. Bij echte dierenliefhebbers ligt het aantal wat het niet bezoekt in ieder geval hoger. En daarmee doel ik niet op dierenliefhebbers als in activisten, maar in mensen die veel met huisdieren bezig zijn.

Dieren in het circus lijden. En ik en vele anderen gaan er alles aan doen om deze dieren uit het circus te krijgen.

Citeer:
Deze dieren een spuitje geven........... Is dat wat jullie willen?

Nee, dat zeker niet. Hoewel indenkend in de situatie van het dier uit het leven kunnen stappen vast verleidelijk kan zijn ;

Maar.. die apen van belly wien kunnen vast zo terecht bij stichting aap.
De giraf kan nog wel in een dierenpark terecht. Beter dan hoe die nu zit :(
En vast dan meer ruimte. etc.
Maar als er geen plekken te vinden zijn, dan is het een goed idee om gezamelijk te kijken naar hoe we de dieren zorg kunnen verlenen en een goede plek kunnen geven. Alles beter dan in een circus vind ik.

Citeer:
Die fotos geven geen beeld van hoe het hier in Nederland met de circusdieren staat.

Best goed beeld hoor.. dieren vertonen nog steeds stereotype gedrag.
Ijsberende tijgers, leeuwen, giraffen enzo. En zwaaiende olifanten. Olifanten aan ketting. Dieren constant op stal.

Citeer:
We leven echter wel in een democratie, en ik ben dan ook van mening dat dieren"vrienden" niet hun mening aan anderen moeten opdringen.

We leven in een democratie en we gebruiken daarom dus ook ons recht op demonstreren. :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Sterotiep?
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2005 11:02 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circusleed schreef:

Citeer:
Best goed beeld hoor.. dieren vertonen nog steeds stereotype gedrag.


Mmmm, eigenlijk vind ik dat de dierenactivisten steeds meer stereotype gedrag vertonen...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: circusdieren
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2005 1:10 pm 
Offline

Lid geworden op: za nov 05, 2005 10:34 am
Berichten: 26
Locatie: haaltert
Jullie van diverse actiegroepen zijn de nieuwe verbeteraars voor onze nieuwe wereld, jullie gaan ons vertellen hoe we moeten omgaan met dieren, hoe we moeteen eten en dergelijke. De toestanden zijn al veel verbeterd dan vroeger.
Jullie zitten steeds te zagen over dieren in het circus dat ze te krap zitten, dat ze niet verzorgd zijn etc.
Maar in vele landen worden mass's dieren afgeslacht voor pelzen, ivoor, voor allerlei, ook worden er veel dieren gedood omdat er teveel van zijn.
Dat is pas dierenleed.
Maar laat de circussen gerust dan kan ik binnen enkele jaren met mijn kinderen naar het circus gaan en laten zien hoe een tijger of een olifant eruit ziet. Een bewijs in Belgie weinig respect voor gaia,ze laten affiches drukken maar ze mogen niet opgehangen worden.

leve de dieren = anti de dierenactivisten


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2005 3:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
He Anton, ben het helemaal met je eens. Ik had je al gezegd niet met circusleed.nl in discussie te gaan. Uit hun antwoord blijkt alweer de onkunde en .......ons als agressief te bestempelen(?).
Vaak wordt agressie ook uitgelokt waarna er door de activisten gretig gebruik van word gemaakt in de richting van de media.
Het is jammer dat het zo moet maar een dialoog met de activisten is helaas niet mogelijk gezien hun principiele standpunt.
Maar later we er met elkaar voor zorgen dat 2006 een geweldig circusjaar zal worden maar dan natuurlijk wel met onze dieren en zonder circusleed.nl.

Voor de rest wens ik iedereen prettige kerstdagen en een gelukkig 2006.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circusdieren
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2005 11:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
noisken schreef:
Jullie van diverse actiegroepen zijn de nieuwe verbeteraars voor onze nieuwe wereld, jullie gaan ons vertellen hoe we moeten omgaan met dieren, hoe we moeteen eten en dergelijke. De toestanden zijn al veel verbeterd dan vroeger.

Wellicht.. maar niet ideaal.

Citeer:
Jullie zitten steeds te zagen over dieren in het circus dat ze te krap zitten, dat ze niet verzorgd zijn etc.

En dat is ook gewoon zo. Kijk maar hoe de dieren zitten. Dat is veels te klein. Veels te weinig ruimte.

Citeer:
Maar in vele landen worden mass's dieren afgeslacht voor pelzen, ivoor, voor allerlei, ook worden er veel dieren gedood omdat er teveel van zijn.

In alle landen denk ik wel :(

Citeer:
Dat is pas dierenleed.

Dat is OOK dierenleed.

Citeer:
Maar laat de circussen gerust dan kan ik binnen enkele jaren met mijn kinderen naar het circus gaan en laten zien hoe een tijger of een olifant eruit ziet. Een bewijs in Belgie weinig respect voor gaia,ze laten affiches drukken maar ze mogen niet opgehangen worden.

Je doelt op die affiches over foie gras. Weet je.. daar wordt een smerig spelletje gespeeld van belangen. Die poster is harstikke komisch... en daarnaast beeld het dierenleed toch wel goed uit op een manier dat het niet schokkend is.
Maar het wordt niet opgehangen omdat diverse industriemensen zeggen dat ze ook geen reclame meer daar gaan hangen, als ze die van gaia ophangen. Dat heeft niets met respect te maken ofzo.. maar juist met belangen. Daar draait immers de wereld om. Als je gaat verdiepen in hoe de industrie werkt en uitgaat zoeken wat er allemaal in 'verdacht' verband staat, dan zie je dat ook wel. Maar de gewone 'consument' ziet dat niet zo duidelijk, omdat men het niet wil zien of niet kan zien.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: wel netjes blijven...
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2005 12:40 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Anton schreef:
Citeer:
Die klootzak schreef:


Wel een beetje netjes blijven Anton, de activisten kunnen jou misschien wel het bloed onder je nagels vandaan halen, maar in het forum blijven ze tenminste beschaafd.....en dat moet iedereen hier blijven.

En ik wil de dierenactivisten niet uitsluiten van mijn beste wensen aan iedereen, en hoop dat zij zich voor belangrijker dingen gaan inzetten dan circusdieren. Als ik dierenactivist zou zijn zou ik mijn energie gaan gebruiken voor dieren die het harder nodig hebben, die ganzen (en eenden ook geloof ik) vind ik wel een goed voorbeeld.

groetjes van moderator Sjaak


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2005 12:12 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Anton Werkman schreef:
Dat wat u gehoord hebt van uw collega-activisten uit een ander land dat is waar, dat kan niet ontkend worden want dat staat overral op internet.

Juist..

Citeer:
Ik word toch zo strondziek van jullie he. Zoals Magnum ook al schreef: die agressie word vaak door jullie uitgelokt. Ik denk dat als ik u tegenkom dat het voor mij ook erg moeilijk zal worden om mijn handen thuis te houden.

Ik begrijp dat je daar kwaad over kan maken, omdat wij tegen iets strijden waar jullie geld bij verdienen. Dat maakt je kwaad. En dat begrijp ik. Maar het gaat me niet om het circus van de kaart te vegen, want dat zou zonde zijn. Echter wel de circussen waar met dieren gewerkt wordt moeten verdwijnen. En dan kan je vinden dat het dan geen circus is en maar een theater iets ofzo, maar daar blijf ik een andere mening over hebben. Circussen zonder dieren zijn in mijn ogen gewoon een circus. En kan leuk vermaak zijn.

Geweld is nergens goed voor en moet gewoon vermeden worden. Tel tot 10 als je mij ziet ;) Ik zou ook wel zo mensen die dieren doden enzo iets aan willen doen, maar beschaving betekent dat je die gedachten in kan houden. (onder controle). Ik heb afgelopen zaterdag nog de handen geschud van een slager. En een tijd terug van dierproefnemers.

Citeer:
Jullie zijn gewoon een stelletje gehersenspoelde idioten met standpunten die nergens op slaan en zo zeikerig zijn als de pest.

Het is jammer om daar zo mee te beginnen. Iets wat ik ook terug kan zeggen.. maar ik hou hier even de eer aan mijzelf.
De standpunten onderbouwen we en geven onze mening waarom wij dat vinden. Ondersteunt door verklaringen van expert op gebied van dieren en ex-circusmensen. Niet te vergeten de foto's en video.

Citeer:
Jullie zijn nu bezig met het circus kapot te maken maar als het aan jullie ligt kunnen we over tien jaar geen vlees en vis meer eten, mogen we geen huisdieren meer hebben, mogen we zelfs geen dieren meer aanraken, enz enz.

Als het kan wel ja.. maar goed.. ik ben niet zo optimistisch over de 10 jaar die je schat.. maar het zou wel mooi zijn als dat in 10 jaar tijd zou kunnen ;)
Echter naar schatting duurt het denk minstens 100 jaar voordat we echt een groot verschil zien. Over een jaar of 40 a 50 moeten mensen in ieder geval gedwongen minder vlees eten enzo, omdat we niet genoeg gronden kunnen hebben om veevoer op te verbouwen en genoeg grond voor vee etc.

Citeer:
Ik wens u deze kerst trouwens veel succes met uw smerige Tofurky van sojabonen en andere gore troep.

Heb je het ooit weleens geproefd? Denk het niet. Zelf ik ook nog niet hoor. Ik gaf het als voorbeeld voor een ander alternatief product. Geloof niet in NL verkrijgbaar, maar in de VS enzo schijnen ze het lekker te vinden.

Overigens eet jij een dier wat een hoop sojabonenvoer gekregen heeft.. over inefficientie gesproken ;)

Citeer:
Ga je daar trouwens niet vreselijk dun van schijten? :twisted:

Nee hoor. Stevige drollen met een goede kleur. Deze kerst even mijn eten aanpassen. Dan schijt ik drollen in kerstkleuren.

Citeer:
Nouja maakt ook niet uit ik zit deze kerst weer lekker achter mijn gourmetstelletje waar weer heerlijke lapjes vlees op gaan liggen te sudderen aankomende kerstdagen.


Nou eet smakelijk he. En prettige kerst/feestdagen en een gelukkig nieuwjaar... :lol:

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: wel netjes blijven...
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2005 12:15 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
en hoop dat zij zich voor belangrijker dingen gaan inzetten dan circusdieren. Als ik dierenactivist zou zijn zou ik mijn energie gaan gebruiken voor dieren die het harder nodig hebben, die ganzen (en eenden ook geloof ik) vind ik wel een goed voorbeeld.



Foie gras idd.. erg ja.. ook weer iets wat beschermt wordt door de cultuurwetjes in europa :(

Activisten houden het nooit bij 1 onderwerp zoals ik al eerder gezegd heb. Afgelopen zaterdag heb ik veganistische oliebollen uitgedeeld en mensen flyers gegeven over een diervriendelijkere kerst. Genoeg dingen dus...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2005 11:38 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Anton Werkman schreef:
Nu zeg ik het nog een keer: CIRCUS ZONDER DIEREN IS GEEN CIRCUS!!!


Voor mij en vele andere wel hoor. Circus... een tent en daarbinnen diverse acts. Dat is circus. :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2005 6:59 pm 
Nadat ik eenmal werd getipt over het dierenleed bij Circus Belly Wien, door de trouwste en jongste clown van Nederland Anton Werkman. Is het niet zo dat er vooroordelen worden getrokken over deze vorm van dierenmishandeling. Of werd er maar snel even een spot gedreven omtrent deze dieren. Ik vind het onzin dat er zo gepraat word over dierenmishandeling en over circussen. Wat ik echt ook onbeschoft vind is wel het fijt dat er plots over ganzen lever word gepraat. Is het niet zo dat zowel een stukje mals kalfsvlees ook lekker op de tong valt en in de maag verdwijnt. Word daar over gesproken. Ik vind het onzin als de gemeente Winschoten niks beters meer weet over het verbieden van exotische dieren belachelijk met een groot woord. Anton Werkman heeft een waar woord gesproken ''een circus zonder dieren is geen circus.'' Dat is na mijn oordeel ''een circus zonder show.'' Zijn er concrete bewijzen van dat er over dierenmishandeling word gepraat. Nee, dat is geen concreet bewijs maar een roddel. Hoe maak ik een circus ZWART makkelijk via deze weg. Ook toeval dat de Christenunie zich hierover ontfermt nog zoiets belachelijks. Staat er niet in de bijbel dat men dieren mag doden, of er nooit in de bijbel dieren zomaar zonder deze of gene worden afgeslacht. En dan gaat de Christenunie met het vaandel de straat omtrent het Circus Belly Wien vermeent word van dierenmishandeling. Kom eens met concrete bewijzen en haal niet zo maar dingen op straat wat juist helemaal niet waar is. Moet het dan zo gaan in het circus. Is het niet heerlijk om naar dit oud zigeunerformaat van een show te gaan met veel humor erin. Nee, er word blijkbaar alleen gekeken naar dieren die volgens sommige boze tongen wel eens mishandeld kunnen worden. Ik zie dit voor me dat een activist naar een circus gaat en dan met de gedachte hier na toe gaat ''we zijn er niet voor de clowns en de acrobaten. Maar voor de dieren hoe die worden gebruikt.'' Ik maak me eerder zorgen over zeehondjes die om hun vacht worden afgeslacht zonder enige rede. Nee, wij gaan gezellig op een zondagmiddag naar een circus om de mensen goed te gaan stangen.
Die mensen die dagen lang hebben gewerkt om zo'n tent op te bouwen, en dan ook nog eens worden beschuldigd van dierenmishandeling. En al helemaal van de Christenunie. Nogmaals zet je zinnen op het andere dierenleed. Zet je zinnen op de Panda beren, prins Bernard schoot ze af daar hoor je niks over. Maar van een goed Circus word oppeens even een fel vooroordeel geveld. Dan snap ik iets niet, is dat soms omdat het circus niet van adel is? Nee, ik vind eerst dat jullie goed moeten nagaan en onderzoeken dat het woord ''dierenleed'' bij een circus wel echt van kracht is. Kortom als we toch met vooroordeel gaan gooien dan blijven we godverdomme bezig. Vind het onzin en tamelijk overdreven van de gemeente Winschoten. Laat men eerst maar eens goed kijken naar dit dierenleed in een circus wat met name geld voor de Christenunie van die gemeente. Eerst onderzoeken dan een oordeel. Makkelijk heel erg makkelijk, maar dit is gewoon klierderig en overdreven zielig gedrag. En natuurlijk het al zo makkelijke zinnetje ''wat nou als jij die olifant was!'' Easy lijkt me dat laat olifanten voor wat ze zijn. Maar als je keurig met ze omspringt kan je ze ook keurig gebruiken. Wat ik zielig vind is dit. Gehandicapte vrouw in rolstoel bekend zelf moord op eigen hondje. En dat er twee jongens voor worden op aangesproken. Slecht onderzocht of vooroordeel. En wij hebben het over circusdieren. Kom laten we bij de tijd blijven. En dit vooroordeel uit de wereld houden. Het gaat om het genieten van de show. En niet om de dieren die zogezegd worden mishandeld. Kom laten we nou allemaal verstandig zijn. En dit eventjes rechtzetten. Dierenmishandeling in een circus LULKOEK !!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2005 10:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ralph, er is veel dierenleed te vinden. Zoals je al noemt in je (beetje warrige verhaal.. ), maar ook bij circussen is er veel leed. Jullie denken bij leed aan dieren die geslagen worden etc.. dat hoeft niet eens te zijn. Leed is ook wanneer dieren in ontoerreikende omgevingen leven en ze ook door stress e.d. stereotype gedrag vertonen.

Goed van Winschoten overigens. Dat is nummero 1. De druk gaat verder opgevoerd worden nu. Winschoten ga ik even bedanken. Nog alleen maar wilde dieren, maar beter iets al dan niets.

Ik ben ook vandaag platgebeld door journalisten enzo. Allemaal interviews gegeven enzo. Druk druk druk..

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.