Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 1:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2006 11:13 pm 
circusfan schreef:
Wat ik doe? ik en vele met mij hebben niet de luxe dat we veel vrije tijd hebben om te demonstreren want wij moeten werken en belasting betalen om in 9 van de 10 gevallen jou en of
je clubje schreeuwers van een uitkering te voorzien.

Circusfan, misschien is het handig als je eerst even wat oude discussies doorleest voor je allerlei onzinnige beschuldigingen uit. Noch CircusLeed.NL noch ikzelf hebben een uitkering, wij werken gewoon voor onze boterham, maar besteden onze vrije tijd graag aan het goede doel. Daarom lijkt het misschien of we niets beters te doen hebben, maar dat is dus slechts schijn. En dat hebben we al vaker moeten uitleggen hier op het forum, dierenrechtenactivisten worden blijkbaar nog altijd als langharig werkschuw tuig gezien, maar ik kan je verzekeren dat wij allebei niet aan dat vooroordeel voldoen. En als je je eerst wat meer in de draden had verdiept voor je links en rechts om je heen begon te schelden had je dat al kunnen weten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2006 11:17 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
Wat ik doe? ik en vele met mij hebben niet de luxe dat we veel vrije tijd hebben om te demonstreren want wij moeten werken
en belasting betalen om in 9 van de 10 gevallen jou en of
je clubje schreeuwers van een uitkering te voorzien.


Sorry hoor, maar 90% van de activisten die meedoen met de demonstraties heeft werk. Of doet een opleiding.
Ikzelf heb een eigen bedrijf, part time baan en doe een opleiding. Dus ga geen vooroordelen vellen. Als je activisten ziet.. vraag gerust wat ze voor werk doen of opleiding.

Maar zelfs naast al het gewerk e.d. maak ik tijd vrij om voor dieren op te komen. Al is het maar een uurtje wat ik heb. Of een kwartiertje.

Citeer:
Verder ben ik nooit de beroertste als er een collectant van de
hartstichting, kankerbestrijding of een ander goed doel aan m'n
deur komt. Vreemd genoeg zit daar nooit een goed doel voor
dieren tussen.


Die geef ik juist nooit die je opnoemt ;) Vanwege de dierproeven. Ik geef aan de organisaties die geen dierproeven doen.

Citeer:
Ik zou dan best iets willen geven voor die instantie
die z'n eigen inzet voor hetgeen wat ik in m'n vorig antwoord
beschreef, maar zodra er een collectant aan m'n deur durft te
komen die voor een een of andere vage dierenbeschermingsclub
geld ophaald, krijgt ie dankzij jou en jou soort lui een vette
uitbrander en de deur in z'n smoel gegooid.

De enige die collecteert aan de deur is geloof dierenbescherming.

Citeer:
Van mij geen rooie rotcent voor een club huilebalken die
met een hoop vooroordelen op een onderwerp zitten te hameren
waar ze totaal geen kaas van gegeten hebben, en hun standpunt
puur op persoonlijke emoties hebben gebaseert.


Ja Ron.. je onderschat onze kennis een beetje.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2006 11:38 pm 
Kiwi schreef:
circusfan schreef:
Wat ik doe? ik en vele met mij hebben niet de luxe dat we veel vrije tijd hebben om te demonstreren want wij moeten werken en belasting betalen om in 9 van de 10 gevallen jou en of
je clubje schreeuwers van een uitkering te voorzien.



Citeer:
Circusfan, misschien is het handig als je eerst even wat oude discussies doorleest voor je allerlei onzinnige beschuldigingen uit. Noch CircusLeed.NL noch ikzelf hebben een uitkering,


dat beweer ik ook nergens

Citeer:
wij werken gewoon voor onze boterham, maar besteden onze vrije tijd graag aan het goede doel.


het verkeerde goede doel bedoel je.


Citeer:
dierenrechtenactivisten worden blijkbaar nog altijd als langharig werkschuw tuig gezien, maar ik kan je verzekeren dat wij allebei niet aan dat vooroordeel voldoen.


bedankt voor de mededeling, maar zoals ik al eerder zei, dat beweer
ik ook nergens. Ik schreef'' wij moeten werken en belasting betalen
om in (let op hier komt ie :arrow: ) 9 van de 10 gevallen jou en of
je clubje schreeuwers van een uitkering te voorzien.

En zo had ik me al ingedekt tegen dit soort verweer. :twisted:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2006 11:44 pm 
Zoals CircusLeed.NL al zei: 90% van de activisten die meedoen met de demonstraties volgt een opleiding en/of heeft werk. Dus die "9 van de 10 gevallen" van jou is totaal nergens op gebaseerd, ook al denk jij blijkbaar dat je je zo hebt ingedekt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2006 11:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ja, en dat ontkrachten wij al doordat wij al 2 van de tien zijn :)
En de laatste demonstratie die wij hadden was 9 van de 10 gewoon werkzaam hoor. Dus je verhouding geld dus niet echt :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 12:01 am 
maar als ik het zo bekijk en zie bij veel demonstraties zie ik ook na mij idee veel kraakpand viguren zo zien ze er uit dus wat circusfan zegt kan ik me wel iets bij voorstellen

maar nu even een andere vraag hoeveel van die clubs zijn er die actie voeren en hebben jullie ook onderling contact


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 12:09 am 
CircusLeed.NL schreef:
circusfan schreef:
Wat ik doe? ik en vele met mij hebben niet de luxe dat we veel vrije tijd hebben om te demonstreren want wij moeten werken
en belasting betalen om in 9 van de 10 gevallen jou en of
je clubje schreeuwers van een uitkering te voorzien.


Citeer:
Ikzelf heb een eigen bedrijf, part time baan en doe een opleiding. Dus ga geen vooroordelen vellen. Als je activisten ziet.. vraag gerust wat ze voor werk doen of opleiding.

zie het antwoord bij je collega kiwi

Citeer:
Maar zelfs naast al het gewerk e.d. maak ik tijd vrij om voor dieren op te komen. Al is het maar een uurtje wat ik heb. Of een kwartiertje.


ja, en er is geen dierenleed zo groot als circusdierenleed, dus
daar liggen je prioriteiten.


Citeer:
Verder ben ik nooit de beroertste als er een collectant van de
hartstichting, kankerbestrijding of een ander goed doel aan m'n
deur komt. Vreemd genoeg zit daar nooit een goed doel voor
dieren tussen.


Citeer:
Die geef ik juist nooit die je opnoemt ;) Vanwege de dierproeven. Ik geef aan de organisaties die geen dierproeven doen.


weiger je dan ook hulp als je een hartwip of kanker krijgt?

Citeer:
Ik zou dan best iets willen geven voor die instantie
die z'n eigen inzet voor hetgeen wat ik in m'n vorig antwoord
beschreef, maar zodra er een collectant aan m'n deur durft te
komen die voor een een of andere vage dierenbeschermingsclub
geld ophaald, krijgt ie dankzij jou en jou soort lui een vette
uitbrander en de deur in z'n smoel gegooid.

Citeer:
De enige die collecteert aan de deur is geloof
dierenbescherming.

gelukkig voor hun dat ze bij mij nog nooooit langs zijn geweest.

Citeer:
Van mij geen rooie rotcent voor een club huilebalken die
met een hoop vooroordelen op een onderwerp zitten te hameren
waar ze totaal geen kaas van gegeten hebben, en hun standpunt
puur op persoonlijke emoties hebben gebaseert.


Citeer:
Ja Ron.. je onderschat onze kennis een beetje.


oja? kom op met die keiharde bewijzen! kom op met die
wetenschapplijke onderbouwingen! Het enige wat een circus te zien
krijgt is een hoop schreeuwers die hun, met loze kreten
ondergekalkte, vuile beddengoed op een stokkie komen luchten. :lol:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 12:10 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
maar als ik het zo bekijk en zie bij veel demonstraties zie ik ook na mij idee veel kraakpand figuren zo zien ze er uit dus wat circusfan zegt kan ik me wel iets bij voorstellen


Tsja wat is een kraakpand figuur. Ik ken de punkachtige.. maar er zijn ook 'gewoon'-uitziende mensen die in kraakpanden zitten. Dus tsja.. dat je er uit ziet als een 'kraakpand'-figuur of niet.. zegt niet zoveel over wat je bent.
Daarnaast betekent het ook niet zo dat als je in een kraakpand woond dat je dan niet werkt, want de mensen die daadwerkelijk in een kraakpand zitten die werken meestal gewoon merk ik.

Citeer:
maar nu even een andere vraag hoeveel van die clubs zijn er die actie voeren en hebben jullie ook onderling contact


Actiegroep circusleed is eigenlijk een bundeling van groepjes activisten (en individuen) verspreid over het hele land. Het begon klein en is nu sterk gegroeid. We houden contact ja. Dat lijkt me logisch he ;) Anders is het wel lastig om een actie te coordineren. En er zijn eigenlijk gewoon afdelingen in delen van het land, waar vanuit georganiseerd wordt.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 12:14 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
oja? kom op met die keiharde bewijzen! kom op met die
wetenschapplijke onderbouwingen! Het enige wat een circus te zien
krijgt is een hoop schreeuwers die hun, met loze kreten
ondergekalkte, vuile beddengoed op een stokkie komen luchten. :lol:


Niets loze kreten. Bewijzen van hoe de dieren er bij staan bedoel je. Zie website voor de beelden. Zie de foto's. Genoeg materiaal om te laten zien dat dieren het niet goed hebben bij het circus.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 12:17 am 
Citeer:
die "9 van de 10 gevallen" van jou is totaal nergens op gebaseerd


tuurlijk, net als jullie acties tegen de circussen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 12:20 am 
CircusLeed.NL schreef:
sannie schreef:
maar als ik het zo bekijk en zie bij veel demonstraties zie ik ook na mij idee veel kraakpand figuren zo zien ze er uit dus wat circusfan zegt kan ik me wel iets bij voorstellen


Tsja wat is een kraakpand figuur. Ik ken de punkachtige.. maar er zijn ook 'gewoon'-uitziende mensen die in kraakpanden zitten. Dus tsja.. dat je er uit ziet als een 'kraakpand'-figuur of niet.. zegt niet zoveel over wat je bent.
Daarnaast betekent het ook niet zo dat als je in een kraakpand woond dat je dan niet werkt, want de mensen die daadwerkelijk in een kraakpand zitten die werken meestal gewoon merk ik.

Citeer:
maar nu even een andere vraag hoeveel van die clubs zijn er die actie voeren en hebben jullie ook onderling contact


Actiegroep circusleed is eigenlijk een bundeling van groepjes activisten (en individuen) verspreid over het hele land. Het begon klein en is nu sterk gegroeid. We houden contact ja. Dat lijkt me logisch he ;) Anders is het wel lastig om een actie te coordineren. En er zijn eigenlijk gewoon afdelingen in delen van het land, waar vanuit georganiseerd wordt.


ja dat is dan dus 1 groep jullie circusleed maar er zijn nog andere groeperingen in nederland ?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 1:01 am 
CircusLeed.NL schreef:
circusfan schreef:
oja? kom op met die keiharde bewijzen! kom op met die
wetenschapplijke onderbouwingen! Het enige wat een circus te zien
krijgt is een hoop schreeuwers die hun, met loze kreten
ondergekalkte, vuile beddengoed op een stokkie komen luchten. :lol:


Niets loze kreten. Bewijzen van hoe de dieren er bij staan bedoel je. Zie website voor de beelden. Zie de foto's. Genoeg materiaal om te laten zien dat dieren het niet goed hebben bij het circus.


Ik heb effe op je site gekeken, en inderdaad, er is zeker wat mis,
en dat heb ik ook nooit ontkent, maar dat soort dingen gebeuren
niet bij elk circus, en daarom moet je ze niet over een kam scheren.

Mijn standpunt is nog steeds dat dieren best in het circus kunnen
leven, en heb ik ook al gezegt dat er veel verbeterd moet worden,
en mogen de rotte appels die er een zooitje van maken
ook best aangepakt worden, maar daarvoor hoeven niet
alle circussen door het slijk getrokken te worden.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 10:36 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
ja dat is dan dus 1 groep jullie circusleed maar er zijn nog andere groeperingen in nederland ?


Ja hoor. Respect voor Dieren is er nog. Welke vaak mee doen. En je hebt nog lokale groeperingen die mee doen. Circusleed wordt straks meer een ondersteuningsgroep voor lokale groeperingen. Wij organiseren, maar leveren ook materiaal aan mensen die lokaal iets willen organiseren.

Daarnaast heb je ook nog dierenwelzijnsorganisaties als Dierenbescherming die geloof ook weleens demonstreren bij het circus.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 10:53 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
Ik heb effe op je site gekeken, en inderdaad, er is zeker wat mis, en dat heb ik ook nooit ontkent, maar dat soort dingen gebeuren
niet bij elk circus, en daarom moet je ze niet over een kam scheren.


Wij zien het bij elk circus wat we bezocht hebben dat dieren lange tijd op stal staan, in hokken zitten e.d. Dieren die stereotype gedrag vertonen. etc.

Citeer:
Mijn standpunt is nog steeds dat dieren best in het circus kunnen
leven, en heb ik ook al gezegt dat er veel verbeterd moet worden,
en mogen de rotte appels die er een zooitje van maken
ook best aangepakt worden, maar daarvoor hoeven niet
alle circussen door het slijk getrokken te worden.


Onze actiegroep is tegenstander van gebruik van dieren in het circus. Wij vinden dat circussen allemaal niet de mogelijkheid kunnen bieden aan de dieren om een goed leven te hebben. Wij vinden dat ze teveel worden blootgesteld aan stress en ze te weinig ruimte hebben en krijgen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: En dat is 1....
BerichtGeplaatst: wo sep 27, 2006 10:24 pm 
Winschoten verbiedt circussen met wilde dieren

WINSCHOTEN - Winschoten stelt als eerste gemeente in Nederland definitief een verbod in op circussen die gebruik maken van wilde en exotische dieren als leeuwen, tijgers en olifanten. Dat heeft de gemeenteraad woensdagavond besloten. De circussen zijn voortaan niet meer welkom binnen de gemeente.

De drijvende kracht achter het verbod is Stichting AAP, die in coalitie met Wilde Dieren De Tent Uit, campagne voert tegen het gebruik van wilde dieren in circussen. De organisatie zocht eerst contact met Groningen, maar deze gemeente weigerde mee te werken. De stichting ging vervolgens op zoek naar een andere 'linkse' gemeente en koos uiteindelijk voor Winschoten.
Eind vorig jaar besloot de gemeenteraad van Winschoten circussen te weren, maar een verbod bleek toen juridisch onhaalbaar. De gemeente wilde de regeling rechtsreeks opnemen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), maar dat is niet toegestaan.

Oplossing

Winschoten heeft nu echter een oplossing gevonden, door het verbod als weigeringsgrond te formuleren in het evenementenbeleid van de gemeente. Daarnaast is in het beleid van de gemeente opgenomen dat het gebruik van wilde dieren in circussen in strijd is met het dierenwelzijn.

De woordvoerder van Wilde Dieren De Tent Uit spreekt van een "geweldige overwinning". Volgens hem hanteren tientallen gemeenten in andere Europese landen al verboden op het gebruik van wilde dieren in circussen.

In België stelden al 85 gemeenten een verbod in en Oostenrijk kent sinds januari 2005 een nationaal verbod. Ook de gemeente Amsterdam werkt momenteel aan een voorstel dat circussen met wilde dieren zal weren uit de gemeente.

Bron.

:D :D :D Dat is de eerste! 8)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.