Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 9:11 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 12:13 am 
Belachelijk nieuws en triest bovendien!

Tradities van jaren helpen we in no-time omzeep. Omwille waarvan eigenlijk omdat we kompleet doorslaan in wat goed is voor dieren. Het is werkelijk te gek voor woorden dat deze organisaties welke zeggen er te zijn voor het dier dat ze zo ongelooflijk kortzichtig zijn. Maar is er niet een spreekwoord zoiets als wie een kuil graaft ,.. laten ze die kuil mooi diep maken. Juist, ze vallen dan zelf lekker diep. Ze kregen van mij al geen cent, en nu nog veel minder!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 12:42 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Waarom is zo een organisatie nou direct kortzichtig? Omdat ze het goede met de dieren voor hebben? Omdat de dierenexperts aangeven dat een circus het welzijn van een dier niet ten goede komt? etc. ?
Is dat kortzichtig?

Nee mensen van het circus. Een dier wat constant heen en weer staat te zwaaien betekent niet dat het dier aan het dansen is...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 1:01 am 
CircusLeed.NL schreef:
Waarom is zo een organisatie nou direct kortzichtig? Omdat ze het goede met de dieren voor hebben? Omdat de dierenexperts aangeven dat een circus het welzijn van een dier niet ten goede komt? etc. ?
Is dat kortzichtig?

Nee mensen van het circus. Een dier wat constant heen en weer staat te zwaaien betekent niet dat het dier aan het dansen is...


Mensen die zichzelf dierenexperts durven noemen zijn kortzichtig alleen door het feit al dat ze zich zo noemen!

Sterker, mensen die zich expert noemen zijn sowieso kortzichtig!
Ze zijn altijd bezig voor zichzelf! Het gaat echt niet om waar voor de expert zegt voor te staan! Het is altijd puur eigenbelang. Hoort daarbij vaak alleen zichzelf, en alleen zijn eigen waarheid. En die van de ander doet er allang niet meer toe. Dat heet expert, en dus kortzichtig!

Mag ik voor die titel bedanken! :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 2:18 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Sterker, mensen die zich expert noemen zijn sowieso kortzichtig! Ze zijn altijd bezig voor zichzelf! Het gaat echt niet om waar voor de expert zegt voor te staan! Het is altijd puur eigenbelang. Hoort daarbij vaak alleen zichzelf, en alleen zijn eigen waarheid. En die van de ander doet er allang niet meer toe. Dat heet expert, en dus kortzichtig!


Vind je dat zeker ook van artsen, wetenschappers, etc... iedereen die gestudeerd heeft en een titel heeft mbt een onderwerp en dus een 'expert' of 'deskundige' op een bepaald gebied is noem je bij voorbaat blijkbaar dan al kortzichtig. Ik denk dat je daarmee een aardig groot deel van de wereld in 1 keer even beledigd.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 10:20 am 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Sterker, mensen die zich expert noemen zijn sowieso kortzichtig! Ze zijn altijd bezig voor zichzelf! Het gaat echt niet om waar voor de expert zegt voor te staan! Het is altijd puur eigenbelang. Hoort daarbij vaak alleen zichzelf, en alleen zijn eigen waarheid. En die van de ander doet er allang niet meer toe. Dat heet expert, en dus kortzichtig!


Vind je dat zeker ook van artsen, wetenschappers, etc... iedereen die gestudeerd heeft en een titel heeft mbt een onderwerp en dus een 'expert' of 'deskundige' op een bepaald gebied is noem je bij voorbaat blijkbaar dan al kortzichtig. Ik denk dat je daarmee een aardig groot deel van de wereld in 1 keer even beledigd.


Let wel even op wat ik schrijf! :P
Voor je weer iets uit zijn verband trekt. Dit is nu precies wat ik bedoel te zeggen! :roll: Luisteren :lol:
Wanneer je gestudeerd heb ben je niet per definitie expert,.Het is enkel een bewijs van je kennis wat je uit het verleden vergaart hebt. Niet die van de toekomst.
Mensen kunnen zich nooit en te nimmer "expert" noemen. Mensen die dat zeggen te zijn hebben vaak een hoge dunk van zichzelf, en kunnen niet meer luisteren naar de anderen. Waardoor ze alles kapot maken om zich heen. Zoals bijv. jaren lang opgebouwde tradities,. Slaan vaak door in hun eigen idealen. En zien vaak ook niet dat ze hun eigen ideaal omzeep helpen waar ze voorstaan. En zo dus eigenlijk voor hun zelf bezig zijn,...
Dus eigen belang! :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 11:11 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
experts bestaan niet? even een voorbeeld: Helaas ben ik haar naam vergeten, maar er is een hele bekende dame, onderzoeker, die maanden, jaren tussen de apen heeft vertoefd in het oerwoud, ze heeft ze bestudeerd, bekeken hun gedrag en uitdrukkingen proberen te ontdekken, verklaren etc. Deze vrouw vind ik een expert, maar enorm bescheiden, en daar bij komt dat ze haar kennis nuttig gebruikt, om andere mensen iets over de apen te leren bijvoorbeeld. Luisteren is natuurlijk belangrijk, maar goed nadenken voor je iets opschrijft is even belangrijk. Hopelijk was dit wederom niet té kritisch voor dit forum....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 11:20 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Wanneer je gestudeerd heb ben je niet per definitie expert,.Het is enkel een bewijs van je kennis wat je uit het verleden vergaart hebt. Niet die van de toekomst.


Expert slaat op de kennis en ervaring die je hebt opgedaan. De onderzoeken die je hebt gedaan etc. Met die kennis en ervaring vormt men een mening. Dat is niet kortzichtig. Het kortzichtig noemen slaat in die zin nergens op.

Citeer:
en kunnen niet meer luisteren naar de anderen.


Net als circusmensen?

Citeer:
Waardoor ze alles kapot maken om zich heen. Zoals bijv. jaren lang opgebouwde tradities,. Slaan vaak door in hun eigen idealen. En zien vaak ook niet dat ze hun eigen ideaal omzeep helpen waar ze voorstaan. En zo dus eigenlijk voor hun zelf bezig zijn,...
Dus eigen belang! :roll:


Je stelt dus dat iedereen die het beste voor heeft met de dieren, dat doet uit eigen belang? Dat iedereen die ooit iets wil veranderen in het circus, wat de circusmensen niet leuk vinden, eigen belang is? Dat het kortzichtig is?

Is het noemen van 'kortzichtig' niet gewoon een defensieve reactie van je? Je vind dat het kortzichtig is omdat ze een mening hebben die jij niet hebt.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 2:41 pm 
Circusleed, zolang je woorden verdraaid en draait in je eigen richting heeft het niet zoveel zin om verder te praten.

Val anders zo in herhaling! :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 3:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Circusleed, zolang je woorden verdraaid en draait in je eigen richting heeft het niet zoveel zin om verder te praten.

Val anders zo in herhaling! :?


Nou ja... feit over je tekst lijkt me anders dat je allerlei dierenexperts, deskundigen op dierengedrag, mensen die lange tijd met dieren werken etc. gewoon uitmaakt als kortzichte mensen. Anders kan ik je tekst niet echt opvatten.

Maar goed.. winschoten.. de eerste... op naar de volgende :)

@anoniem: Dat is Dianne Fossey, van Gorrilla's in the mist.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2006 1:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
dank, een erg interessante vrouw, ze was "laatst" bij Jensen, een vrouw met hart voor de apen, ze houdt van ze, ze komt voor ze op, ik zie in haar geen zelfverheerlijking! Als je en groot deel van je eigen geld steekt in onderzoek en studie!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2006 1:55 pm 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Circusleed, zolang je woorden verdraaid en draait in je eigen richting heeft het niet zoveel zin om verder te praten.

Val anders zo in herhaling! :?


Nou ja... feit over je tekst lijkt me anders dat je allerlei dierenexperts, deskundigen op dierengedrag, mensen die lange tijd met dieren werken etc. gewoon uitmaakt als kortzichte mensen. Anders kan ik je tekst niet echt opvatten.



Lees zo je het wilt, doe er iets mee in je voordeel! 8)

CircusLeed.NL schreef:

Maar goed.. winschoten.. de eerste... op naar de volgende :)



Ik zou zeggen koop een zuurstok en vier het,.. :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2006 1:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
anoniem schreef:
dank, een erg interessante vrouw, ze was "laatst" bij Jensen, een vrouw met hart voor de apen, ze houdt van ze, ze komt voor ze op, ik zie in haar geen zelfverheerlijking! Als je en groot deel van je eigen geld steekt in onderzoek en studie!


Oh.. je bedoelde Jane Goodall (http://www.janegoodall.nl). Dacht dat je Diane Fossey bedoelde. Diane Fossey is ook een soortgelijke vrouw. Jammer genoeg vermoord.

Jane Goodall heeft met chimps en Diane Fossey was erg bezig met gorilla's.

Er was een week geleden een lezing in Rotterdam met Jane Goodall. Was van plan om daar heen te gaan, maar kon jammer genoeg niet.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2006 3:05 pm 
A3ana lijkt niet zo goed tegen haar 'verlies' te kunnen...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2006 4:26 pm 
Kiwi schreef:
A3ana lijkt niet zo goed tegen haar 'verlies' te kunnen...


:shock:

Wil je ook een zuurstok?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2006 7:55 pm 
Dat bedoel ik dus.
Als de argumenten op zijn of als je het idee hebt dat de 'tegenstanders' aan de winnende hand zijn ga je die tegenstanders maar kleineren ofzo, is dat jouw taktiek? :roll:


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.