Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 1:45 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 30, 2014 11:52 pm 
Paul schreef:
Ik kan er niet tegen als Sharon Dijksma iets zegt over dierenwelzijn, dat dikke wijf komt zelf veel te vaak bij McDonalds, anders was ze niet zo moddervet geweest.


"Volgens haar tasten het vele gereis, de beperkte beschikbare ruimte het welzijn van wilde dieren aan."
Door haar enorme omvang spreekt ze dus uit eigen ervaring toen ze nog met het openbaar veevervoer moest reizen. :clown

en een raar mens dat ze is, want ze keurt het gebruik van circusdieren af, en gaat dan wel zelf in de piste de oude spelletje "wie van de drie" spelen.
En ze doet het goed hoor, want ik zou niet weten wie vd drie nou de echte sharon is. :lol:
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2015 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Zo ik heb genoten van een aantal voorstellingen in deze feestweek. Dit keer een keuze gemaakt om eens te bekijken hoe circus er uit ziet zonder de ( bijna ) verboden dieren. Wat ik overigens jammer vind want ik zie erg graag roofdieren in het circus. Maar helaas zal het circus in de nabije toekomst dus creatief moeten zijn en zonder de ( bijna) verboden dieren toch een mooie en boeiende voorstelling moeten bieden om te kunnen overleven. Ik moet zeggen dat is toch een groot aantal directies en organisatoren uitstekend gelukt. Ik, en met mij vele duizenden bezoekers, hebben genoten van echt circus. Chapeau voor deze zaken die dit voor elkaar hebben gekregen! Hoewel ik nog steeds hoop dat het verbod nog ergens in de politiek sneuvelt, vind ik het prachtig om te zien dat het circus ook zonder kan.
Ik hoop dat de vaste schrijvers op dit forum, mensen met veel vrije tijd zeg maar, ook genoten hebben van hun hobby. Het zou toch jammer zijn wanneer jullie niet meer van je hobby kunnen genieten en alleen nog maar negatieve berichten over mooie circussen de wereld in sturen. Zonde hoor. Ik geniet met volle teugen, liever met roofdieren maar zonder lukt ook prima. Ik ben elke circusdirectie of organisator dankbaar dat hij/ zij in ons land circus laat zien. En nog steeds de moed en het lef heeft in deze tijden op reis te gaan. Met of zonder dieren, moed, lef en doorzettingsvermogen hebben zij allen nodig. Ook al is het hun" Way of life". Ik weet wat er voor nodig is en welke ongemakken het circusleven met zich mee brengen. In een comfortabele omgeving met de cv op 22 graden is het gemakkelijk commentaar leveren op gemaakte keuzes van mensen die jaar op jaar op reis gaan om u te vermaken.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2015 6:16 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik schrijf veel, maar ben het helemaal met je eens


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2015 1:47 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Gisteren in de pers:

http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... mage_title

http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2015/ ... en-1453815

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2015 1:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Kerstcircus Nijmegen hoopt volgend jaar ook op wilde dieren

Geplaatst op: 02 januari 2015

NIJMEGEN - Het Nijmeegse Kerstcircus houdt dit weekend haar laatste voorstellingen op de Goffertweide.

Ondanks dat er een verbod op wilde dieren aan lijkt te komen, verwacht zegsman Gerard Guiking van het Kerstcircus dat er ook bij de volgende editie wilde dieren op de planken staan. "Het zou goed kunnen dat er een uitsterfconstructie komt en dat dieren die nu nog optreden, mogen blijven. Laten we het hopen."

Discutabel
Guiking is teleurgesteld in staatssecretaris Sharon Dijksma, die het verbod vanaf september van kracht wil laten gaan. "De manier waarop zij dit voorstel heeft ingediend, is discutabel. Nooit is ze ingegaan op verzoeken om met het VNCO, de Vereniging van Nederlandse Circus Ondernemingen, waar wij bij aangesloten zijn, te overleggen. Er wordt aan gewerkt om het verbod tegen te gaan."

Zebra's
Het Nijmeegse Kerstcircus treedt met 1 olifant en 2 zebra's op. Dit weekend zijn er nog drie 'normale' voorstellingen en één speciaal voor kinderen van de oncologie-afdeling van het Radboudumc. "Omdat veel mensen elk jaar komen, is het programma dit jaar weer vernieuwd. De tent zat steeds goed vol, dus we zijn heel tevreden."

Het circus geeft morgen en zondag om 12.30 uur nog een voorstelling en zondag ook om 16.00 uur.


De tekst op de site van De Gelderlander. Vergeet niet ook de reacties te lezen, waaronder deze van Wim:

Als onze oudjes met net zoveel waardigheid en respect behandeld worden dan de dieren in een circus dan mag voor mij deze discussie worden gevoerd maar niet eerder.


(Voor een reactie op het verhaal in de NRC zie elders. D.)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.