Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 8:23 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 9:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Sorry A3anan, maar je hebt nog werkelijk nergens gezegd wat er feitelijk niet klopt???

Ik zeg dat er bij herman renz ook gewaden worden gebruikt. Dat is een feit!
Jij gaat het opeens hebben over dat ik ergens anders heb over kleed... waar niet hetzelfde bedoeld wordt. Om het misschien voor je duidelijk te maken:
Afbeelding

Afbeelding

Verder zeg je:

Citeer:
Je blijkt gewoon het te willen hebben over de olifantenhaak en zweepjes en dus niet rare outjes,gewaden of dekentje je wilt het hebben die als sinds jaar en dag niet meer gebruikt worden in het circus.

Misschien is een excuus naar Herman Renz op zijn plaats, want iets beweren wat niet waar is heet een leugen!


En daar geef je niet aan, totaal niet, wat een leugen is, wat geen feiten zijn e.d. Alles wat ik zei is niet verzonnen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 1:38 am 
Ach gut...zo'n gewaadje of dekentje over de rug van een olifant. Wat is hier nu weer mis mee? Ik zie op Tv toch wel eens olifanten die een soortement autocabine op hun rug hebben waarin ze twee mensen moeten vervoeren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 11:19 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Typisch adrianna.... ze reageert op posts maar ze reageert niet op de inhoud ervan...
Ik heb net nog ergens anders op dit forum duidelijk gemaakt dat jij alles persoonlijk opvat , en hier begin je ergens anders over of je sluit de discussie af of je komt niet met bewijzen om je argumenten te ondersteunen, ....

Waarom doe je dat adrianna? Omdat je het niet kunt bewijzen en omdat je je ongelijk niet wil toegeven?!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 11:22 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Lisa schreef:
Ach gut...zo'n gewaadje of dekentje over de rug van een olifant. Wat is hier nu weer mis mee? Ik zie op Tv toch wel eens olifanten die een soortement autocabine op hun rug hebben waarin ze twee mensen moeten vervoeren.


Lisa, het hoort gewoon niet. Dat dekentje zal de olifant vast geen pijn doen nee, dat is waar, maar het is even absurd als bv mensen die hun chihuahuatje (klein hondje) verkleden en het beschouwen als een kindje, dat is ook absurd. Of aâpjes die verkleed worden.

Als olifanten behoefte zouden hebben aan zo'n gewaad dan zouden ze zich zo ontwikkeld hebben dat ze dat zelf konden maken en aantrekken.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
ohja dankzij de site van het lid "kevin" heb ik ook nog filmpjes gevonden van olifanten en kamelen in kleedjes.
(oa van het filmpje van de ruzie tussen belly wien en royal)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 6:58 pm 
tieske schreef:
Lisa schreef:
Ach gut...zo'n gewaadje of dekentje over de rug van een olifant. Wat is hier nu weer mis mee? Ik zie op Tv toch wel eens olifanten die een soortement autocabine op hun rug hebben waarin ze twee mensen moeten vervoeren.


Lisa, het hoort gewoon niet. Dat dekentje zal de olifant vast geen pijn doen nee, dat is waar, maar het is even absurd als bv mensen die hun chihuahuatje (klein hondje) verkleden en het beschouwen als een kindje, dat is ook absurd. Of aâpjes die verkleed worden.

Als olifanten behoefte zouden hebben aan zo'n gewaad dan zouden ze zich zo ontwikkeld hebben dat ze dat zelf konden maken en aantrekken.



Jij bent ook bloot op de wereld gekomen, neem jij het je ouders ook kwalijk dat ze je een kleedje aan hebben getrokken tegen koude? Jij kon ook je muts en je sjaal en laarsjes niet zelf aantrekken. Toch heb je kleding aan, mag ik hopen.
Dieren zoals de olifant op de foto heeft ook zo'n dekkleedje aan tegen de koude dit doen mensen nu eenmaal om dat ze van het dier houden. Het willen verzorgen met de normen die hier gelden. Je heb nu eenmaal dat beestje dus moet je hem de allerbeste verzorging geven die er is. En daar hoort dit dekkleed voor de olifant bij. Wat mensen doen met hun hondje moeten ze lekker voor zich weten, ik zou voor mijn hond ook geen truitje breien. Maar een dekkleed voor olifanten en paarden zie ik geen kwaad.


Laatst gewijzigd door A3ana op do feb 15, 2007 7:24 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 7:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
A3ana schreef:


Jij bent ook bloot op de wereld gekomen, neem jij het je ouders ook kwalijk dat ze je een kleedje aan hebben getrokken tegen koude?
Dieren zoals de olifant op de foto heeft ook zo'n dekkleedje aan tegen de koude dit doen mensen nu eenmaal om dat ze van het dier houden. Het willen verzorgen met de normen die hier gelden. Je heb nu eenmaal dat beestje dus moet je hem de allerbeste verzorging geven die er is. En daar hoort dit dekkleed voor de olifant bij. Wat mensen doen met hun hondje moeten ze lekker voor zich weten, ik zou voor mijn hond ook geen truitje breien. Maar een dekkleed voor olifanten en paarden zie ik geen kwaad.


HAHAHA ik lach me een breuk adrianna!!!

1) Wat zit je nu dieren en mensen met mekaar te vergelijken? Er wordt hier toch zo hard geroepen dat dat niet mag want als dieren gelijk waren als mensen dan betekent het dat ze uit het circus en uit de zoos mogen omdat ze er gedwongen verblijven en dat is gelijk aan slavernij en dat mag niet meer!

2) olifanten hebben een vetlaag van 2 cm dik die hun moet beschermen

3) Als olifanten echt zo'n kleedje aankregen voor de koude, waarom dan alleen bij de show?

4) Het kan wel zijn dat ons klimaat te koud en te guur is voor olifanten (maar daarom krijgt ie dat kleedje niet hoor).
Daarom komen olifanten alleen maar voor in het wild in Afrika en Azië, omdat het daar warmer is en omdat ze daarvoor aangepast zijn, dus horen olifanten hier helemaal niet thuis!!!

En antwoord nu eens terug op de inhoud van mijn post aub!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 7:22 pm 
tieske schreef:
A3ana schreef:


Jij bent ook bloot op de wereld gekomen, neem jij het je ouders ook kwalijk dat ze je een kleedje aan hebben getrokken tegen koude?
Dieren zoals de olifant op de foto heeft ook zo'n dekkleedje aan tegen de koude dit doen mensen nu eenmaal om dat ze van het dier houden. Het willen verzorgen met de normen die hier gelden. Je heb nu eenmaal dat beestje dus moet je hem de allerbeste verzorging geven die er is. En daar hoort dit dekkleed voor de olifant bij. Wat mensen doen met hun hondje moeten ze lekker voor zich weten, ik zou voor mijn hond ook geen truitje breien. Maar een dekkleed voor olifanten en paarden zie ik geen kwaad.


HAHAHA ik lach me een breuk adrianna!!!

1) Wat zit je nu dieren en mensen met mekaar te vergelijken? Er wordt hier toch zo hard geroepen dat dat niet mag want als dieren gelijk waren als mensen dan betekent het dat ze uit het circus en uit de zoos mogen omdat ze er gedwongen verblijven en dat is gelijk aan slavernij en dat mag niet meer!

2) olifanten hebben een vetlaag van 2 cm dik die hun moet beschermen

3) Als olifanten echt zo'n kleedje aankregen voor de koude, waarom dan alleen bij de show?

4) Het kan wel zijn dat ons klimaat te koud en te guur is voor olifanten (maar daarom krijgt ie dat kleedje niet hoor).
Daarom komen olifanten alleen maar voor in het wild in Afrika en Azië, omdat het daar warmer is en omdat ze daarvoor aangepast zijn, dus horen olifanten hier helemaal niet thuis!!!

En antwoord nu eens terug op de inhoud van mijn post aub!




Wanneer jij uit gelachen bent en je dwingende toontje afgeleerd heb zal ik je inhoudelijk een reactie geven! En leer eerst mijn naam eens goed spellen! :twisted:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 7:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ok ik ben uitgelachen.

En die "dwingende toon" vat jij persoonlijk op, ik kom gewoon op voor de dieren en ik doe gewoon wat ik juist vind, ik wil niet tegen jou inkomen ofzo.

En van je naam: ik schrijf gewoon adrianna omdat ik dat sneller typ dan dat ik er cijfers in moet typen (zoals A3ana) ook niet verkeerd bedoeld dus.

Maar nu ben ik gewoon benieuwd naar je reactie op de inhoud van mijn vorige post want ik denk niet dat er een onwaarheid zit in ook maar één van mijn 4 punten.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 8:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Lisa schreef:
Ach gut...zo'n gewaadje of dekentje over de rug van een olifant. Wat is hier nu weer mis mee? Ik zie op Tv toch wel eens olifanten die een soortement autocabine op hun rug hebben waarin ze twee mensen moeten vervoeren.


Ik denk ook niet dat je het snel zal snappen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 8:35 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Dieren zoals de olifant op de foto heeft ook zo'n dekkleedje aan tegen de koude dit doen mensen nu eenmaal om dat ze van het dier houden. Het willen verzorgen met de normen die hier gelden. Je heb nu eenmaal dat beestje dus moet je hem de allerbeste verzorging geven die er is. En daar hoort dit dekkleed voor de olifant bij. Wat mensen doen met hun hondje moeten ze lekker voor zich weten, ik zou voor mijn hond ook geen truitje breien. Maar een dekkleed voor olifanten en paarden zie ik geen kwaad.


A3ana, je begrijpt dat het hier totaal neit om een kleed gaat om het dier tegen koude te beschermen he? Het gaat om een versiering, om het dier spectaculairder te maken, om het af te schilderen als een 'clown' (om het zo maar te zeggen).

Overigens houden olifanten ervan om zich juist met 'stofbaden' e.d. te beschermen. Dat is iets van hun natuurlijke gedrag. Goed om eens documentaires te gaan bekijken als 'Spy in the Herd' (BBC), want dan snap je gedrag van olifanten wellicht wat meer.
Voordat het deken/gewaad aangetrokken wordt werden de dieren eerst schoongespoten... een dier die net lekker zijn natuurlijke gedrag geuit heeft is natuurlijk niet echt 'toonbaar' voor het publiek (immers kan je het als circus toch niet maken om dieren te tonen die natuurlijk gedrag tonen...) :roll:

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 10:30 pm 
CircusLeed.NL schreef:

A3ana, je begrijpt dat het hier totaal neit om een kleed gaat om het dier tegen koude te beschermen he? Het gaat om een versiering, om het dier spectaculairder te maken, om het af te schilderen als een 'clown' (om het zo maar te zeggen).

een dier die net lekker zijn natuurlijke gedrag geuit heeft is natuurlijk niet echt 'toonbaar' voor het publiek (immers kan je het als circus toch niet maken om dieren te tonen die natuurlijk gedrag tonen...) :roll:



Waar haal je het nu weer weg dat ik dit nu weer niet zou begrijpen? :evil:

Ik ben zeker op de andere plaatsen geweest dan jij,.. dat kan.

Kennelijk blijft het voor jou een doodzonde wanneer mensen voor dieren zorgen. Die hier nu eenmaal zijn! En dus met ons leven.
we hebben hier nu eenmaal een andere visie hierop
En dat maakt allemaal niets uit, zij het niet dat alles steeds in het belachelijke en extreme wordt getroken. Want natuurlijk is een dier ten alle tijde toonbaar. Alleen volgens mij heet dit verzorgen wanneer je een olifant na zijn zandbad afspoeld. Voor jou hoort dit niet, want de olifant doet dit in de natuur ook niet.

Maar je zou het hele ratteplan eens moeten horen als we de olifant de leeuw en tijger hond en kat eens na hun speeluurtje zouden laten. En niet zouden wassen, borstelen of wat ook. En zouden doen wat hoe jij denkt dat het hoort. Ik denk dat het ook niet lang duurt voor ik de dierenbeschadiging dan op de stoep heb staan! Wegens verwaarlozing of erger. :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 11:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Waar haal je het nu weer weg dat ik dit nu weer niet zou begrijpen? :evil:


Misschien omdat je doet alsof het tegen de kou is??? Overigens was het een dag in juni/juli. En die dag was een van de hete dagen die dag. Was die dag erg verbrand weet ik nog. Dus een dekentje tegen de kou... hahaha.... ze konden beter het zand, de stof, op de dieren laten zitten ipv eraf spuiten, want dat is de zonnebrand voor de olifanten... :)

Citeer:
Ik ben zeker op de andere plaatsen geweest dan jij,.. dat kan.


??

Citeer:
Kennelijk blijft het voor jou een doodzonde wanneer mensen voor dieren zorgen. Die hier nu eenmaal zijn! En dus met ons leven.
we hebben hier nu eenmaal een andere visie hierop
En dat maakt allemaal niets uit, zij het niet dat alles steeds in het belachelijke en extreme wordt getroken. Want natuurlijk is een dier ten alle tijde toonbaar. Alleen volgens mij heet dit verzorgen wanneer je een olifant na zijn zandbad afspoeld. Voor jou hoort dit niet, want de olifant doet dit in de natuur ook niet.


Weet je wel waarom olifanten dat doen? Weet je waarom dieren vaak stofbaden, moddebaden enzo nemen?

Citeer:
Maar je zou het hele ratteplan eens moeten horen als we de olifant de leeuw en tijger hond en kat eens na hun speeluurtje zouden laten. En niet zouden wassen, borstelen of wat ook. En zouden doen wat hoe jij denkt dat het hoort. Ik denk dat het ook niet lang duurt voor ik de dierenbeschadiging dan op de stoep heb staan! Wegens verwaarlozing of erger. :roll:


In gevangenschap is zeker wat verzorging nodig. Bij olifanten is het bijvoorbeeld in gevangenschap van belang, omdat ze niet veel lopen, om de voeten goed te verzorgen. Olifanten in gevangenschap kunnen vaak doodgaan door ontstekingen aan voeten. Ik geloof dat het zelfs doodsoorzaak nummer 1 was.

Maar hier betreft het gewoon een dier 'mooi' maken om deze te tentoonstellen. En om weer terug te komen bij het kleedje/gewaad. Dieren afschilderen in kleding vind ik de uniekheid van het dier aantasten. Je toont het dier als iets wat belachelijk gemaakt wordt voor menselijk vermaak.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2007 5:32 am 
We komen er niet uit hè?.

Zeker niet wanneer de helft maar gelezen wordt en of anders geciteert wordt dan bedoeld wordt. En of je wedervragen stelt of je te maken hebt met iemand met een iq van 49. Je blijft op deze manier op de verkeerde slakken zout leggen waardoor je niet meer ziet waar je eigenlijk voor staat. Je zoutbus is leeg voor je het weet hoor! En je doel waar je zegt voor te staan ben je dan voorbij gerent.

En er dan is altijd een slakje die je zout heeft overleeft. :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2007 10:01 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik ben ook nog steeds van mening dat een dier geen kleding hoort te dragen.
Zij hebben hun eigen methodes uitgevonden, en inderdaad stofbaden of moderbaden is één van die methodes.

En je olifant ziet er dan niet "goed" uit, maar toch hij weet het best van iedereen wat goed is voor zijn huid... ok een olifant vol modder is voor een mens niet het mooiste plaatje, maar voor de olifant is het heel goed voor zijn huid.

En als het waar is van dat dekentje, dat dat in de zomer werd opgelegd, wel dan is dat zeker ook niet goed, dat is veel te warm voor die olifant!
Dan zou hij net een lekker bad moeten nemen (dat zou hij in de natuur wel doen, olifanten zijn goede zwemmers en genieten er enorm van als ze in het water met mekaar kunnen spelen.)

Je kunt ze dat hier niet aanbieden, wie heeft nou immers een bad groot genoeg voor een olifant?! Dus dan sproei je ze waarschijnlijk af met de tuinslang, maar ja, als wij mensen willen gaan zwemmen nemen we toch ook niet genoegen met de sproeier?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.