Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 1:02 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 1:33 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Seit fast 100 Jahren sind im Circus Knie Elefanten zu sehen. Ab 2016 ist damit Schluss,



http://www.20min.ch/schweiz/news/story/14694408

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Heel jammer, is mijn eerste reactie. Want als er een circus is dat respectvol met zijn dieren omgaat is het Knie wel.
Gelukkig maakte Friedrich Klawiter onlangs in Luzern prachtige (afscheids-)foto's van deze dieren!

Wel wil ik iedereen aanraden de site van deze Zwitserse krant te bezoeken -via bovenstaande link- want daar kun je ook je mening kwijt over de vraag of olifanten in het circus thuishoren.

En lees het verhaal voor zover je het Duits een beetje machtig bent. Want de internationale leugens van de dierenactivisten duiken ook hier op. Zo weet de landelijke dierenbescherming -die een paar jaar geleden haar jaarvergadering in de tent van dit circus hield, compleet met een voorstelling inclusief olifanten!- ook daar al te melden dat er inmiddels 18 EU-landen zijn waar wilde dieren verboden zijn en dus Zwitserland niet achter kan blijven! Ik ben nog steeds erg benieuwd naar die lijst van landen, want zo die al bestaat wordt de 18 bij lange na niet gehaald! Maar ja, als je het maar vaak genoeg verder vertelt gaat iedereen het vanzelf wel geloven! En Peta doet daar uiteraard nog een paar flinke scheppen bovenop: zij constateerden zelfs bij Knie al langere tijd dierenmishandeling!

Voor hen die ze nog niet eerder zagen nog maar een keer die schitterende foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verdere foto's van dit circus met nog meer olifanten vindt u op: https://plus.google.com/photos/10185153 ... 1334587313

Extra triest overigens dit bericht omdat het uitgerekend vandaag de Internationale Dag van de Olifant is.
Kennelijk heeft of krijgt ieder dier tegenwoordig een eigen dag. Was het onlangs de Dag van de Tijger, afgelopen maandag was het de Dag van de Leeuw. Die dag mochten alle mensen met LEEUW in hun achternaam -dus niet alleen een oud-circusdirectrice die toevallig zo heet- gratis naar de leeuwen in Diergaarde Blijdorp. Dus ook meneer Van Leeuwenstein en mevrouw Van Leeuwenhoven. Pech had Leeuwenbekje, want dat was haar nikname. En iemand anders beklaagde zich over het feit dat hij Nijlpaard als achternaam had.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
'Henk van den Berg snapt er niets van'

Citaat: 'Ik hoor onze grote Circus vriend Henk van de de Berg uit Oss nog zeggen. Jullie zijn helemaal gek om de dieren weg te doen. hoe haal je het in je hoofd neem een voorbeeld aan het Circus Knie in Zwitserland. die vecht voor het behoud van dieren in het circus. bij Knie weten ze hoe ze het moeten. doen jullie zijn een schande jullie moeten vechten. De hele Europese pers staat vol met een lul verhaal waarom ze de Olifanten weg doen vanwege 3 dode dieren in hun dierentuin. Ik spreek nu voor ons circus het is op dit moment onmogelijk om nog met dieren te reizen die op de negatieve lijst staan. Diep in ons hart vinden wij het besluit wat wij 2 jaar geleden hebben genomen heel pijnlijk maar als wij dit niet gedaan hadden waren wij niet in de positie waar we ons nu in bevinden. Geen negatieve berichten meer in de krant. geen activisten voor de deur een hoofdsponsor. iedereen doet weer acties met ons .en waarom omdat wij 2 jaar geleden toen wij door de tweede kamer geïnformeerd werd dat het verbod er komt gelijk actie hebben ondernomen. en vooruit lopend onze programma's hebben aangepast. En nu acties ondernemen dat is achter de feiten aanlopen. 15 sept heelaas gaat het verbod in .let op mijn woorden in 5 jaar een compleet Europees verbod. Het besluit van het Zwitserse Circus Knie zal geen goed doen voor de omliggende landen'.

Aldus de heer Milko Steyvers. Wie het weet mag het zeggen.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 4:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Diep in ons hart vinden wij het besluit wat wij 2 jaar geleden hebben genomen heel pijnlijk maar als wij dit niet gedaan hadden waren wij niet in de positie waar we ons nu in bevinden.

Dit slaat toch niet op het faillissement? Want dat was wel een zo goed als rechtstreeks gevolg van de toen genomen beslissingen.
En verder: hoe diep kan een hart zijn......

Citeer:
........omdat wij 2 jaar geleden toen wij door de tweede kamer geïnformeerd werd dat het verbod er komt gelijk actie hebben ondernomen. en vooruit lopend onze programma's hebben aangepast.

En ons maar laten denken en geloven dat hij juist naar die Tweede Kamer ging om, samen met de VNCO, te lobbyen vóór het behoud van de circusdieren......
Over strijdlust gesproken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Didier schreef:
Citeer:
Diep in ons hart vinden wij het besluit wat wij 2 jaar geleden hebben genomen heel pijnlijk maar als wij dit niet gedaan hadden waren wij niet in de positie waar we ons nu in bevinden.

Dit slaat toch niet op het faillissement? Want dat was wel een zo goed als rechtstreeks gevolg van de toen genomen beslissingen.
En verder: hoe diep kan een hart zijn......


Nou, lijkt me dat Milko hier juist een goed punt heeft. Kijk maar naar de media; als Belly Wien ergens staat staan de regionale media helemaal vol met wilde dieren dit, wilde dieren dat. (Ik heb het nu ff niet over de laatste negatieve berichten over Belly Wien, maar gewoon de algemene insteek de laatste 2 jaar). Terwijl als CHR nu ergens staat, staan er toch vooral heel veel positieve berichten in. Helaas gaat het zo in Nederland, dus dan kan je maar beter de beste beslissing maken voor het bedrijf. En dat hebben ze gedaan. Klaar.

We zullen ons moeten neerleggen, Nederland heeft straks geen exotische dieren meer in het circus (ik gebruik liever niet de term 'wilde dieren', want die bestaan sowieso niet in het circus).

In Duitsland is het nog niet verloren. In dat land gaat de discussie ook, maar toch op een andere manier. De grote circussen hebben zich namelijk samengepakt voor een tegenwoord en charmeoffensief. Het is natuurlijk ook zo dat de huisvesting van de exotische dieren in Duitsland wel wat beter is dan het hier ooit was en is.
Bekijk en steun:
http://www.facebook.com/Sonderfonds.Circus.mit.Tieren
http://www.tiere-gehoeren-zum-circus.de
http://www.facebook.com/AktionsbuendnisCircustiere
http://www.circus-krone.com/de/tierschutz.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Didier schreef:
Citeer:
Diep in ons hart vinden wij het besluit wat wij 2 jaar geleden hebben genomen heel pijnlijk maar als wij dit niet gedaan hadden waren wij niet in de positie waar we ons nu in bevinden.

Dit slaat toch niet op het faillissement? Want dat was wel een zo goed als rechtstreeks gevolg van de toen genomen beslissingen.
En verder: hoe diep kan een hart zijn......


En of het nu zonder 'wilde/exotische' dieren nu zo geweldig loopt is maar de vraag, dat maak ik op uit onderstaand citaat van 16 juli j.l. :

'Diana vandaag jarig. op dagen zoals deze worden jullie zo gemist. waren jullie nog maar bij ons dan zatten we nu niet zo in de ellende we hebben er voor gevochten maar heelaas het mag allemaal niet baten hou van jullie xxxx(hoop dat er iemand in Nederland op staat die Herman Renz een warm Hart toedraagt anders Einde oefening)'.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 12:11 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
OnbelangRick schreef:

En of het nu zonder 'wilde/exotische' dieren nu zo geweldig loopt is maar de vraag, dat maak ik op uit onderstaand citaat van 16 juli j.l. :

'Diana vandaag jarig. op dagen zoals deze worden jullie zo gemist. waren jullie nog maar bij ons dan zatten we nu niet zo in de ellende we hebben er voor gevochten maar heelaas het mag allemaal niet baten hou van jullie xxxx(hoop dat er iemand in Nederland op staat die Herman Renz een warm Hart toedraagt anders Einde oefening)'.


Gelukkig zijn er toch mensen opgestaan met een warm hart;
- Was de nieuwe hoofdsponsor in zee gegaan als CHR nog exotische/'wilde' dieren had? Is onwaarschijnlijk.
- Samenwerking met Jumbo (e.a. supermarkten) mogelijk met exotische dieren? Uitgesloten.

Zakelijk gezien is de juiste beslissing genomen, ook al was dat niet de leukste, zeker voor liefhebbers. Maargoed, gaat misschien een beetje off-topic :P

Dit soort beslissingen moeten eenmaal genomen worden, ook al gaat het tegen principes en tradities in. Dat is het raakvlak denk ik met de olifanten van Knie. Ringling Bros heeft hetzelfde gedaan.

Overigens vind ik olifanten toch een ander verhaal dan roofdieren. Roofdieren doen het heel goed in het circus en in gevangenschap in het algemeen. Maar circus geb. Knie heeft al lang geen roofdieren meer in het program. Iemand een idee waarom? Gewoon geen goed nummer meer beschikbaar?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 3:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ik zal het allemaal wel verkeerd begrepen hebben, maar bovenstaande aangevoerde argumentatie slaat over het algemeen ook nergens op.
Zoals:
Citeer:
- Was de nieuwe hoofdsponsor in zee gegaan als CHR nog exotische/'wilde' dieren had? Is onwaarschijnlijk.
- Samenwerking met Jumbo (e.a. supermarkten) mogelijk met exotische dieren? Uitgesloten.


Wil je dit kunnen schrijven dan moet je toch echt persoonlijk bij alle onderhandelingen geweest zijn.
Het eerste lijkt me eenvoudig na te vragen bij de directie van het bedrijf. Een hoofdsponsor die overigens niet reageert op mails en waar we na de introductie maar bar weinig van horen.
Het tweede is onzin en niet op feiten gebaseerd. Zoals het nu gesteld wordt was het zo ongeveer een voorwaarde van de supermarkten, en daar is in zijn totaliteit geen sprake van geweest. Er bestond immers al een samenwerking op het persoonlijke vlak ten tijde van de 50e verjaardag van de directeur, die op het feest een nieuwe tent cadeau kreeg?
Later dacht ik wel eens dat dit een grote grap was en dat het om een kampeertent ging!
Zeg liever gewoon: we verkeerden in financieel zwaar weer en konden niet opbieden tegen het aanbod dat Tomas Dieck in Frankrijk kreeg. Wees eens eerlijk in plaats van je te verschuilen achter allerlei drogredenen!
Dit denk ik niet eens zo diep in mijn hart......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 6:47 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
In 2013 zou Tom Dieck jr. inderdaad niet meer bij CHR te zien zijn. Wel was er al een afspraak met Hans Ludwig (Togni's tijgers, net als in 2009) Het lag er dus niet aan dat Dieck weg ging dat ze stopten met bepaalde diersoorten


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
...aldus de financieel directeur (i.o.) van dit circus.



Terug naar het onderwerp, Franco Knie en zijn olifanten. Een heel uitgebreid interview te vinden op de site van een Zwitserse krant, waarin hij onder meer zegt:

Citeer:
Können wir davon ausgehen, dass die Pferdenummern bleiben?
Alle Tiere ausser den Elefanten bleiben. Von Tierschutzaktivisten lassen wir uns nichts diktieren. Mit den Elefanten hören wir nicht auf, weil wir dazu gedrängt worden wären. Wir pflegten immer einen guten Kontakt zum Schweizer Tierschutz und kommunizieren weltweit mit den Fachleuten. Danach orientieren wir uns. Auch der frühere Verzicht auf die Raubtiernummern erfolgte nicht, weil diese verboten wurden, sondern aus einem Gefühl und einer Überzeugung heraus. Dasselbe bei den Giraffen und den Delfinen.


Een interessant gesprek, met 15 mooie foto's, te vinden op:

http://www.tagesanzeiger.ch/zuerich/reg ... y/11365467


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.