Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:43 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 2:44 am 
Lisa schreef:
zou ik niet moeten doen nu...maar toch thnx (oeps nu heb ik het laatste woord)


Had je gedacht,.. :P


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 10:30 am 
Lisa schreef:
Circusfan, je hebt dus in een circus gewerkt en vertelt ons nu dat circusdieren onbetrouwbaar zijn.

Inderdaad, dat is wat actiegroep CircusLeed ook altijd beweert, dat het gevaarlijk is om met wilde dieren op stap te gaan en ze zo dicht bij de mensen te laten komen. Fijn dat een insider dit nu even bevestigt! :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 11:56 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In het circus werken vaklieden die weten waarmee ze bezig zijn. Maar in datzelfde circus werken ook mensen die denken dat ze het ook wel eventjes kunnen.

Net zoals je ook in onder piloten, onderwijzers, artsen en andere beroepsgroepen goede en slechte voorbeelden ziet van (al dan niet vermeend) vakmanschap.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2007 2:34 pm 
Weer een geval van iemand die al jaren leeuwenverzorger in het circus was en dacht dat hij wel zonder enige gevaar de kooi in kon gaan. De leeuwen schenen al de hele dag onrustig te zijn, en de man in het rood had al aangegeven dat het misschien verstandig zou zijn om die dag geen voorstelling te doen met de leeuwen. De man in het wit wilde daar echter niets van horen, omdat hij dan die dag niets zou verdienen. Geld geld geld, dat is alles waar het om draait...

Pas op, schokkend filmpje!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2007 3:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Tja, doet-ie anders nooit....
We hadden deze al gevonden. We vonden het te schokkend om op Circusweb te plaatsen.
Het was in Iran, een land waar een leeuw zo ongeveer meer rechten heeft dan een vrouw trouwens. De verzorger is ernstig gewond in het ziekenhuis terechtgekomen.
Dit ongeluk is volgens mij meer te wijten aan eigenwijsheid en onkunde dan aan geld.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2007 10:35 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
heuvels schreef:
Citeer:
Tijger in Chinese dierentuin bijt meisje (6) dood


Een tijger lust ook wel eens Chinees tussendoor :wink:
nou, het zal je dochter maar zijn, vreselijk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2007 10:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kiwi schreef:
Geld geld geld, dat is alles waar het om draait...


Als je alleen en uitsluitend voor het geld gaat dan moet je zeer zeker niet in het circus gaan werken. Dat is hard werken voor een karig loon. Je kunt dan beter makelaar, advocaat of, minder hoog geschoold, handelaar worden. Of je gokje wagen in aandelen. Maar als het je passie is dan vind je in het circus een mooie plek om te werken. Waar je veel waardering krijgt. Behalve van dieractivisten dan :cry:

En, o ja, jij werkt toch ook en krijgt daar geld voor? Of zie ik dat verkeerd?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 1:24 am 
Ron Mikkenie schreef:
En, o ja, jij werkt toch ook en krijgt daar geld voor? Of zie ik dat verkeerd?

Ik werk en daar krijg ik geld voor. Maar ik doe ook heel veel vrijwilligerswerk waar ik geen cent voor krijg. Ik vind geld namelijk niet het belangrijkste.
Het verschil tussen mij en mensen in het circus is dat ik niets of niemand misbruik, dat ik geen dieren laat lijden om er zelf beter van te worden. En dat gebeurt in het circus dus wel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 2:58 am 
werk je in een slijterij dan zet je mensen aan tot alcohol gebruik, werk je in een tabakszaak zet je mensen aan tot roken, werk je in een slagerij zet je mensen aan tot vleesconsumptie, of te wel, bijna elk beroep kent wel een vorm van tweestrijdigheid. Het gaat erom dat je voor jezelf bepaalt hoe de noodzakelijke inkomsten verkregen worden. Iedereen, maar dan ook iedereen is afhankelijk van geld. Dat is waar de maatschappij op draait. Circussen en medewerkers daarvan hebben gekozen om met hun kunnen, kennis en passie op die manier aan hun geld te komen. Voor de meeste een karig inkomen, maar net genoeg om de passie niet te verliezen. Vergeet niet dat waar wij gewone burgers een werkweek hebben van 36-40 uur, elke dag weer op een gezette tijd thuiskomen en kunnen ontspannen, zij een onzeker bestaan leven, en altijd maar weer moeten hopen dat het publiek wil dokken voor hun optreden. Is niet zielig..want zij kiezen hier bewust voor, waarbij enkelen niet anders kunnen, omdat zij dit van hun ouders hebben meegekregen en dit nu eenmaal hun vorm van leven is.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 9:22 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kiwi schreef:
Ik werk en daar krijg ik geld voor. Maar ik doe ook heel veel vrijwilligerswerk waar ik geen cent voor krijg. Ik vind geld namelijk niet het belangrijkste.
Het verschil tussen mij en mensen in het circus is dat ik niets of niemand misbruik, dat ik geen dieren laat lijden om er zelf beter van te worden. En dat gebeurt in het circus dus wel.


Dat zijn jouw woorden.
Je werkt dus voor het geld, anders moet je zelf gaan jagen, planten telen, oogsten, bakken, je kleding produceren en dergelijke.

Je werk zal ook je passie zijn. Want anders hou je het niet tot je 65e vol.

En over dieren misbruiken: er zijn circussen waar dat helaas gebeurt. De filmpjes op bijvoorbeeld de Animal Defenders Website laten dat immers zien. Maar gelukkig is dat geen dagelijkse praktijk bij het merendeel van de circussen met dieren. Het zijn incidenten. Richt je dus alleen tegen de circussen die de dieren stelselmatig écht misbruiken en waar de dieren daar ook zichtbaar onder lijden. Waar het bloed van de dieren afdruipt, de dieren altijd mank lopen en zo...

En ,o ja: jij misbruikt dan weliswaar geen dieren via de directe weg, maar je leeft in een complexe samenleving. De mensen die aan jou diensten verlenen, zoals je woningvereniging, je garagehouder, je fototoestellenverkoper, je kassabwediende in de winkel waar jij je boodschappen doet, om er maar een paar te noemen, die hebben heus een andere relatie ten opzichte van dieren dan jij zelf zou wensen. Dan kun je wel tegen alles en iedereen aan kunnen gaan schoppen.

































































(o, ja, dat doen dieractivisten al)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 10:11 am 
Ron Mikkenie schreef:
Richt je dus alleen tegen de circussen die de dieren stelselmatig écht misbruiken en waar de dieren daar ook zichtbaar onder lijden. Waar het bloed van de dieren afdruipt, de dieren altijd mank lopen en zo...

Zoals al zo vaak is gezegd: mishandeling hoeft zich niet altijd te uiten in slaan en bloed en verwondingen. Ook het dier ontnemen dat het zich op een natuurlijke manier kan uiten is al mishandeling.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 11:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kiwi schreef:
Zoals al zo vaak is gezegd: mishandeling hoeft zich niet altijd te uiten in slaan en bloed en verwondingen. Ook het dier ontnemen dat het zich op een natuurlijke manier kan uiten is al mishandeling.


Dat is nou precies de fout in de denkwijze van dieractivisten: Er worden menselijke eigenschappen toegekend aan dieren of anders gezegd: Er wordt voorbij gegaan aan het feit dat de soort Homo Sapiëns ook een diersoort is. Speciëcisme dus...

En het doel heiligt dan opeens alle middelen. Vreedzame activisten plegen dan weliswaar geen vernielingen, maar ze storten wel velerlei laster, leugens en roddel over de mensen uit die beroepsmatig met dieren omgaan.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 12:20 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Dat is nou precies de fout in de denkwijze van dieractivisten: Er worden menselijke eigenschappen toegekend aan dieren of anders gezegd: Er wordt voorbij gegaan aan het feit dat de soort Homo Sapiëns ook een diersoort is. Speciëcisme dus...


In tegendeel, juist door te erkennen dat de mens een diersoort is kan je zien dat wij niet de enigste diersoort zijn die bepaalde behoeften hebben en die ook niet tegen alleen in kleine ruimte kan etc.

Dieren hebben net als mensen bepaalde soorteigen behoefte. Dit kan je niet ontkennen, dat zijn gewoon biologie feiten. Iets wat ook erkent is binnen de wetenschap.

Het is een feit dat wanneer je dieren dingen onthoudt die ze echt nodig hebben om een hoog welzijn te garanderen, dat ze dan stereotype gedrag gaan vertonen.

Speciecisme is discriminatie op soort. Dierenrechten staan voor beeindigen daarvan. Vrijheid voor dieren. Vrij van dwang, vrij van dienaar zijn van de mens. Vrij van misbruik.

Citeer:
En het doel heiligt dan opeens alle middelen. Vreedzame activisten plegen dan weliswaar geen vernielingen, maar ze storten wel velerlei laster, leugens en roddel over de mensen uit die beroepsmatig met dieren omgaan.


Ron, als dat zo is, dan hebben de circussen de wet achter zich staan.

Circus Herman Renz heeft al eerder eens wegens smaad en smaadschrift een klacht tegen me ingediend. Vraag maar eens af waarom deze niet verder behandeld is door de OvJ. Juist, omdat voor de bewering van Renz geen enkele ondersteuning is, doordat wij bewijzen hebben en goede argumenten om elke mening, elke bewering die we doen te ondersteunen.

Wanneer de circussen dat niet vinden, dan nodig ik ze uit om dan maar aangiftes te doen en rechtzaken aan te spannen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 1:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het OM seponeert zaken omdat ze nu eenmaal prioriteiten moeten stellen. Dat heeft niets met al dan niet aanwezige bewijzen te maken.

En over de circussen: die geven hun geld liever uit aan positieve zaken. Het voeren van rechtszaken is en blijft toch alleen maar een vorm van negatieve energie. Je kunt je geld aan betere dingen besteden. Dieractivisme verdwijnt vroeger of later wel vanzelf zodra de samenleving het gedrag van die kleine groep kabaalmakers zat is.

Het is op dit moment zelfs zo dat circussen meer publiek trekken door alle media-aandacht rond demonstraties van Circusleed, Menodi en collega-organisaties. Want het levert héél veel gratis reclame op.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 2:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Het OM seponeert zaken omdat ze nu eenmaal prioriteiten moeten stellen. Dat heeft niets met al dan niet aanwezige bewijzen te maken.


Zeker wel. Het OM geeft aan dat die geen reden ziet tot vervolging. Renz kan daarop weer andere procedure starten, maar goed.. die hebben geen poot om op te staan.

Citeer:
Het is op dit moment zelfs zo dat circussen meer publiek trekken door alle media-aandacht rond demonstraties van Circusleed, Menodi en collega-organisaties. Want het levert héél veel gratis reclame op.


Wij merken anders geen volle tenten. Soms zelfs zo beroerd dat er amper iemand naar binnen gaat. Maar ik begrijp het wel hoor.. het is beter om te roepen dat er volle tenten zijn, ook al is dat niet zo.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.