Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 8:12 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 1:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Je hond een poot leren geven is een makkie.... je steekt je hand uit een eens steekt hij/zij zijn poot wel eens uit... maar wat je blijkbaar vergeet is dat dat natuurlijk gedrag is.

In het wild, als honden spelen, duwen ze ook met mekaars poten op mekaars lichaam om te spelen, je beloont gewoon natuurlijk gedrag.

Maar een olifant doen zitten op een pot of leeuwen en tijgers door brandende hoepels laten springen, paarden op 2 poten laten lopen, ... dat zijn allemaal geen natuurlijke bewegingen.
En dus moet je de dieren in deze positie dwingen... want ze zullen ze nooit uit hunzelf doen.

Dat is het verschil tussen een hondenpootje en een circusdier! (op gebied van trucs)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 1:15 pm 
Kiwi schreef:
circusfan schreef:
Zeg dus niet dat hij niets tegen andere vormen van dierenleed doet, dat slaat namelijk helemaal nergens op!


Leer jij dan eens lezen EN begrijpen wat er staat, want ik beweer
nergens dat hij ALLEEN MAAR het zogenaamde dierenleed in het
circus aanpakt.
Wat ik wel zeg is dat van AL het leed dat hij aanpakt, hij
het WARE leed links laat liggen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 1:29 pm 
Citeer:
tieske schreef:
Je hond een poot leren geven is een makkie.... je steekt je hand uit een eens steekt hij/zij zijn poot wel eens uit... maar wat je blijkbaar vergeet is dat dat natuurlijk gedrag is.


Kijk eens aan. De eerste dierenactivist die eindelijk toe geeft
dat dieren ook ''mensenlijke'' trekjes uit hun eigen kunnnen
vertonen.

Citeer:
In het wild, als honden spelen, duwen ze ook met mekaars poten op mekaars lichaam om te spelen, je beloont gewoon natuurlijk gedrag.


Heel goed, heel erg goed, je begint het eindelijk te snappen.

Citeer:
Maar een olifant doen zitten op een pot


Ja hij kan echt de pot op

Citeer:
of leeuwen en tijgers door brandende hoepels laten springen

Komt dat nog voor dan?


Citeer:
, paarden op 2 poten laten lopen, ... dat zijn allemaal geen natuurlijke bewegingen.


oh nee? Nog nooit een steigerend paard in de natuur gezien zeker?

Citeer:
En dus moet je de dieren in deze positie dwingen... want ze zullen ze nooit uit hunzelf doen.


Tussen dwingen en aanleren zit een heel groot verschil hoor.


Citeer:
Dat is het verschil tussen een hondenpootje en een circusdier! (op gebied van trucs)


Circusdieren bestaan niet. Wel dieren die een kunstje geleerd hebben
en dan in het circus optreden, en daar vallen ook honden onder.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 1:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Maar een olifant doen zitten op een pot of leeuwen en tijgers door brandende hoepels laten springen, paarden op 2 poten laten lopen, ... dat zijn allemaal geen natuurlijke bewegingen.
En dus moet je de dieren in deze positie dwingen... want ze zullen ze nooit uit hunzelf doen.


Een paard staat in de vrije natuur heel vaak op 2 benen (een paard heeft geen poten! :mrgreen: ) als onderdeel van de paring en de strijd die daaraan vooraf gaat. Ook olifanten staat geregeld op twee achterbenen. Het zitten op een krukje komt weliswaar niet in de vrije natuur voor (door het ontbreken van krukjes) maar de beweging is een voortzetting van dezelfde paringshouding. Hoezo onnatuurlijke bewegingen?

De laatste brandende hoepel die ik gezien heb was in Roermond bij het Circque 'd Hiver. En dan nog niet eens in een dierennummer maar een komisch acrobatennummer. Een van de acrobaten sprong zelf door een brandende hoepel. Als dat zo gevaarlijk zou zijn dan deed die persoon dat heus niet! Dus berg die brandende hoepel nu maar eens op beste Laetitia!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 3:29 pm 
circusfan schreef:
Wat ik wel zeg is dat van AL het leed dat hij aanpakt, hij het WARE leed links laat liggen.

Welk ware leed laat hij links liggen dan volgens jou?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 4:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Een paar steigert inderdaad ja, dat weet ik al te best, maar ik heb nog nooit een paard gewoon op 2 benen (als je dat verkiest) zien stappen of lopen in de vrije natuur!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 4:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dat zal in dit geval dus NIET aan het paard liggen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 5:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Inderdaad het ligt niet aan het paard zelf, het moest dit doen van de trainer.

Hier een foto waarop je duidelijk kunt zien dat het paard :
1) bang heeft
2) Dat het niet graag doet wat het nu moet doen.

Afbeelding

Ik ga niet meteen verklappen waaraan je dat ziet, maar ik wil wel eens weten of jullie dat van de foto kunnen afleiden want jullie hebben toch (schijnbaar) veel kennis over dieren en jullie gebruiken die kennis toch zo courant.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 6:01 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
De interpretatie van het beeld op deze foto "laat mij er uit!" vindt echter plaats in het brein van de kijker (en dus ook bij de fotograaf). Dat heet perceptie. De fotograaf heeft daarom bewust voor dit moment gekozen. En daarmee is er sprake van de psychologische vorm van manipulatie. Want wat je ziet hoeft niet de werkelijkheid te zijn! De foto suggereert slechts dat het aapje er uit wil...


Niet zozeer van manipulatie. De foto geeft betekenis aan de mening van de fotograaf. Of het bedoeld is of niet. De foto zegt naar mijn mening dat de situatie niet goed is. De toevallige verwijzing van de aap naar het slotje zegt het plus de blik in de ogen van het dier.

Overigens gaat het over een dier in een dierentuin voor zover ik weet.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 6:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
tieske schreef:
Een paar steigert inderdaad ja, dat weet ik al te best, maar ik heb nog nooit een paard gewoon op 2 benen (als je dat verkiest) zien stappen of lopen in de vrije natuur!


Sowieso is het geen natuurlijk gedrag doordat het op commando gebeurd.

Plus dat men dieren soms te lang dingen laat doen wat niet goed is. Een olifant kan ook op 2 poten staan, maar het is erg slecht voor die poten. Daarom moet het niet te lang gebeuren.
Zelfde voor een paard. Een paard lang laten lopen op de achterpoten (of benen ;)) is niet goed voor het dier.

Verder is een hond die een poot geeft in vrijwillige zin niet zo erg, maar het gaat erom of je het dier actief traint om daar zelf geld mee te verdienen enzo. Dieren belonen kan obsessief gedrag te weeg brengen. Dieren die op allerlei momenten hun kunstje gaan doen enzo... niet goed dus..


En circusfan, zoals Kiwi al zegt... welk ware leed laat ik nu links liggen?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 7:20 pm 
Kiwi schreef:
circusfan schreef:
Wat ik wel zeg is dat van AL het leed dat hij aanpakt, hij het WARE leed links laat liggen.

Welk ware leed laat hij links liggen dan volgens jou?


o.a. het leed in het filmpje, want ik zie hem nergens met een
spandoek lopen, en zo zijn er wel 1miljoen ergere dingen
wat dierenleed betreft.
Degene die daar tegen ''vechten'' neem ik m'n petje voor af
maar niet voor het gejammer over dieren die men een kunstje
heeft geleerd, want dat is wel het laaste waar je je druk om
moet maken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 7:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
o.a. het leed in het filmpje, want ik zie hem nergens met een spandoek lopen,

omdat ik nergens in het filmpje verschijn dan pak ik dat leed niet aan?

Citeer:
en zo zijn er wel 1miljoen ergere dingen
wat dierenleed betreft. Degene die daar tegen ''vechten'' neem ik m'n petje voor af maar niet voor het gejammer over dieren die men een kunstje
heeft geleerd, want dat is wel het laaste waar je je druk om
moet maken.


Zoals ik al zei... elke week is er een anti-bontdemonstratie. O.a. tegen de bont die uit china vandaan komt. Ik doe regelmatig mee met anti-bont demo's, dus ik snap niet waarom je constant blijft hameren dat ik niets aan dat leed zou doen? Hoe kom je erbij wil ik eigenlijk vooral zeggen....

Verder vind ik het raar dat je de rest van onze argumenten niet noemt... alsof wij alleen tegen het circus zijn omdat dieren een kunstje doen..
Je doet nu alsof de leefomgeving van de dieren zo goed is...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2007 7:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Al wie hier loopt te roepen van echt dierenleed aanpakken en dit en dat en al wie daar zelf ook aan mee zou willen doen, zonder perse op straat te komen, zonder geweldadig te zijn, zonder tijd te verspillen... maar toch met resultaat... wie zijn dat?

Gewoon ter info. Ik zal het nadien wel duidelijk maken wat ik ermee bedoel. Just be honest.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mar 04, 2007 1:29 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tieske,

Verbeter de wereld en begin bij jezelf:

Als je tegen bont bent: koop dan geen bont.
Als je tegen jacht bent: ga niet naar de verkoper van wild
Als je tegen circusdieren bent: ga niet naar een circus met dieren
Als je tegen bio-industrie bent: koop geen vlees, leer of wol.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mar 04, 2007 3:16 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Inderdaad het ligt niet aan het paard zelf, het moest dit doen van de trainer.

Hier een foto waarop je duidelijk kunt zien dat het paard :
1) bang heeft [sic]
2) Dat het niet graag doet wat het nu moet doen.

Afbeelding

Ik ga niet meteen verklappen waaraan je dat ziet, maar ik wil wel eens weten of jullie dat van de foto kunnen afleiden want jullie hebben toch (schijnbaar) veel kennis over dieren en jullie gebruiken die kennis toch zo courant.


Tieske,

mag ik eens een foto van jouw gezicht maken? Daarop zullen jouw oren ook wel eens in een rare stand staan. Want dat is waar je op doelt.

Als fotograaf maak ik geregeld foto's van mensen. Bijvoorbeeld voor de hoes van een CD. Dan schiet ik er vele tientallen. En de meeste opnamen kunnen daarna toch de prullenbak in. Alleen die ene foto blijft over waarop het gezicht wel blijheid uitstraalt. Dat wil niet zeggen dat de musicus 3 tellen eerder een slechte gemoedstoestand had! Zou je die foto toch publiceren dat zou niemand zo'n CD kopen...

Wat dacht je van deze foto van een dierenrechtenactivist is Utrecht?
[img]http://www.circusweb.nl/siteimages/activisten/activisten_Utrecht_13[1].jpg[/img]

Het is duidelijk te zien dat demonstreren op de vroege ochtend slecht is voor de mens. Je kunt aan de foto duidelijk zien dat:
- deze persoon oververmoeid is
- deze persoon het met tegenzin doet
- deze persoon liever nog een paar uur had doorgeslapen en er dan een heel stuk beter uitzag.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.