Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 5:34 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dieren in commercials etc.
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2007 11:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Vanavond zag ik de commercial van de Amersfoortse verzekeringen op de TV voorbij komen, waarin ook twee aapjes fungeerden die elk een bord vasthouden van de Amersfoortse, ik vraag mij af hoe men die dieren hiertoe heeft kunnen bewegen, is deze commercial met veel liefde en geduld t.a.v. de dieren opgenomen of is dit wellicht niet op zo'n zachtzinnige wijze gebeurd. Er zijn meer commercials gemaakt met dieren in het verleden en ook nu nog, de bekendste zijn wel die van de Melkunie koeien, hoe zijn die filmpjes tot stand gekomen, hier hoor je de Partij v/d. Dieren niet over en net zo min dat dieren gebruikt worden in theaterproducties, zo zag ik toevallig in het programma van Paul de Leeuw een soort van selectie van honden welke gebruikt gaan worden in de musical rond de stripheld Kuifje. Maar ook in diverse TV series speelden en spelen dieren de hoofdrol, enkele voorbeelden, Flipper (dolfijnen), Lassie & Rex (honden), Skippy (kangoeroe), Fury & Black Beauty (paarden) en zo kun je nog wel even doorgaan en in veel speelfilms werden en worden nu nog dieren gebruikt. Ik vraag me werkelijk af, of dit allemaal wel zo humaan is gebeurd, het werken met dieren in bovengenoemde producties. En hoe denken dierenrechtenactivisten hierover!

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Dieren in commercials etc.
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2007 11:28 pm 
max schreef:
'' En hoe denken dierenrechtenactivisten hierover!''


Goh max, ik wist niet dat jij om een potje virtueel bekvechten
verlegen zat, want dit is wel een potje naar de bekende weg
vragen zeg.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2007 11:46 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In recente bioscoopfilms komt het meeste uit de computer rollen.
Ben Stiller staat dus echt niet een aapje te slaan in het museum zo rond middernacht...

Voor de PvdD zijn dieren welke optreden in commercials gelijkgesteld aan dieren die optreden in films, circussen en andere vormen van (volks)vermaak. Je vraagt dus om het bekende antwoord.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Dieren in commercials etc.
BerichtGeplaatst: di mar 13, 2007 12:42 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Vanavond zag ik de commercial van de Amersfoortse verzekeringen op de TV voorbij komen,


Ik had het ook al gezien natuurlijk. Een klachtbrief kan de amersfoortse verwachten voor gebruik van papegaai en apen.

Citeer:
waarin ook twee aapjes fungeerden die elk een bord vasthouden van de Amersfoortse, ik vraag mij af hoe men die dieren hiertoe heeft kunnen bewegen, is deze commercial met veel liefde en geduld t.a.v. de dieren opgenomen of is dit wellicht niet op zo'n zachtzinnige wijze gebeurd.


Het zijn van die aapjes die op jonge leeftijd nog redelijk te houden zijn, maar naarmate ze ouder worden gaan ze snel(ler) bijten, vechten etc. Dan gaan mensen die zulke dieren houden ze sneller weg doen en kan stichting aap ze weer ophalen bij die mensen.

Citeer:
Er zijn meer commercials gemaakt met dieren in het verleden en ook nu nog, de bekendste zijn wel die van de Melkunie koeien, hoe zijn die filmpjes tot stand gekomen,


Toevallig was laatst op tv iets over hoe die commercial met die melkunie koeien tot stand kwam en hoe ze bepaalde shots opnamen. Was bij SBS6. Ik zag het even voorbij komen. Zo een dier op die motor was op die zijspan gezet. En daarmee hebben ze heel rustig gereden, maar net genoeg om de wind door de haartjes van het dier te laten gaan. Op tv ziet het er uit alsof erg hard gereden wordt.

Probleem met melkunie reclame zit het grootst in dat die beeldvorming erg verstoort wordt. Dat een steeds groter groeiend deel van de koeien van campina constant op stal staan wordt daarin niet gezegd.

Citeer:
hier hoor je de Partij v/d. Dieren niet over en net zo min dat dieren gebruikt worden in theaterproducties, zo zag ik toevallig in het programma van Paul de Leeuw een soort van selectie van honden welke gebruikt gaan worden in de musical rond de stripheld Kuifje.


PvdD probeert vele dingen aan te kaarten. Maar je kan niet alles tegelijkertijd aanpakken. Dit soort dingen vallen onder entertainment met dieren.

Citeer:
Flipper (dolfijnen), Lassie & Rex (honden), Skippy (kangoeroe), Fury & Black Beauty (paarden) en zo kun je nog wel even doorgaan en in veel speelfilms werden en worden nu nog dieren gebruikt. Ik vraag me werkelijk af, of dit allemaal wel zo humaan is gebeurd, het werken met dieren in bovengenoemde producties. En hoe denken dierenrechtenactivisten hierover!


Bij flipper hebben ze diverse dolfijnen gebruikt. Een van die dolfijnen heeft zelfmoord gepleegd. Dat schijnen dolfijnen weleens te doen. De trainer van flipper dolfijnen ric o'barry was daarbij en heeft nog geprobeerd het dier te redden, maar dat is niet gelukt. Daardoor is die er anders naar gaan kijken. En in plaats van dolfijnen te trainen gebruikt die zijn kennis nu om dolfinaria te stoppen en dolfijnenslachtingen te voorkomen.

In de VS heeft hollywood een eigen instituut opgericht om te controleren welke films wel ok zijn bevonden, welke te betwijfelen zijn of niet goed zijn wat betreft gebruik van dieren.

Dat vind je hier: http://www.americanhumane.org/film

Het probleem is dat het niet echt onafhankelijk is en daardoor zie je dat er dingen dus goed worden bevonden terwijl het niet goed is gesteld met de dieren tijdens maken film.

En wat Ron al zegt. Men kan nu zoveel met filmtechnieken, dus dat wordt ook goed gebruikt.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di mar 13, 2007 11:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het gaat mij er niet om of dit weer zo'n discussiepunt wordt, ik wou graag opheldering in deze kwestie van Circusleed en dat heb ik naar tevredenheid gekregen, doordat de Amersfoortse een brief kan verwachten van hun, vanwege het gebruik van een papagaai en apen in hun nieuwe commercial. Ook is er meer duidelijkheid geschapen inzake de commercials van de Melkuniekoeien. Zoals jullie weten kan ik op een aantal terreinnen van echt dierenleed meegaan met de dierenrechtenactivisten, zoals bovenstaande kwestie, maar ook en dat vooral op het gebied van de vivisectie en de bontindustrie. Maar laat 1 ding duidelijk zijn op het gebied van de dierencircussen zullen wij het wellicht nooit eens worden en dat is o.a. bekend bij Kiwi, Alex en ActiveRene en met laatstgenoemde heb ik regelmatig contact.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mar 14, 2007 7:24 am 
Zucht,.... :arrow:

Morgen zeker een discussie over dieren in lees en voorleesboeken! :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: wo mar 14, 2007 11:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
A3ana, nu doe je weer zo spottend over kwesties waarin dieren (mis)bruikt worden, als je hier geen zinnig antwoord op kunt geven, reageer er dan ook niet op.
En dan heb je ook nog de Veemarkten, waarop men nu ook niet bepaald zachtzinnig met het vee omspringt, zoals o.a. op de veemarkten in Utrecht & Leeuwarden, waarvan recentelijk nog beelden te zien waren op de TV. Hier zou men van overheidswege moeten ingrijpen!

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 7:21 am 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 1:03 pm
Berichten: 96
max binnenkort met spandoek op de paardenmarkt in zuidlaren????


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 9:19 am 
max schreef:
A3ana, nu doe je weer zo spottend over kwesties waarin dieren (mis)bruikt worden, als je hier geen zinnig antwoord op kunt geven, reageer er dan ook niet op.
En dan heb je ook nog de Veemarkten, waarop men nu ook niet bepaald zachtzinnig met het vee omspringt, zoals o.a. op de veemarkten in Utrecht & Leeuwarden, waarvan recentelijk nog beelden te zien waren op de TV. Hier zou men van overheidswege moeten ingrijpen!


Hoezo? doe ik spottend. Wanneer jij steeds naar de bekende wegwijzertjes vraagt! Krijg je vanzelf dit soort antwoorden,.. :arrow:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 1:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Nee a3ana je doet inderdaad flauw hoor.

Als je dat zelf niet doorhebt, laat het dan maar zitten.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 1:37 pm 
Tja Max, je kunt je eigen beter beperken tot het wel en wee van circusdieren, want daar heb je je handen al vol aan met al die
overgemotioneerde dierenactivisten.
Een verzekeringmaatsschappij brieven gaan sturen omdat ze een
aap in een reclamespotje hebben gebruikt heeft dan ook totaal
geen zin, want die kunnen rustig een paar miljoen uittrekken om
tig nieuwe spotjes te laten maken, dus heeft het meer zin om
het hebben en houden van circusdieren te verdedigen als je van
circus houd, en in de toekomst nog langer dieren in het circus
wil blijven zien, en het lijkt me dat je dat belangrijker vindt
dan een verzekeringsmaatsschappij die éénmalig een aap voor
een camera heeft laten ''optreden'', terwijl die aap allang
over alle bergen is en niet meer aanwezig is, terwijl de
circusssendieren 365 dagen per jaar bloot staan aan de
activiteiten van de activisten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Oh dus nu zijn wij al diegenen die het slecht voor hebben met de dieren en nu zijn jullie (mensen die van circusdieren houden) ineens diegenen die de arme dieren beschermen?

Waarvoor bescherm je de dieren circusfan? Voor dierenactivisten? Wat voor kwaad zouden die dierenactivisten de dieren berokkenen volgens jou?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 5:03 pm 
tieske schreef:
Oh dus nu zijn wij al diegenen die het slecht voor hebben met de dieren en nu zijn jullie (mensen die van circusdieren houden) ineens diegenen die de arme dieren beschermen?

Waarvoor bescherm je de dieren circusfan? Voor dierenactivisten? Wat voor kwaad zouden die dierenactivisten de dieren berokkenen volgens jou?


Had ik het tegen jou? nee, dus waar bemoei je je eigen mee?
Maar laat Max z'n eigen nou maar met circusdieren bezighouden
want die moeten beschermd worden tegen overgeomtioneerde
activisten die ze de tent uit willen hebben, en daarbij de circussen
het leven zuur maken door o.a. hun reclameborden te vernielen
of overplakken met ''voorstelling afgelast'', en of voor de ingang
gaan staan demonstreren, en tegen het opruien van gemeentes
om ze zover te krijgen dat ze dierencircussen gaan weigeren,
wat gelukkig juist een averechts effect heeft, want steeds
meer gemeentes maken er geen probleem van en zijn de
circussen welkomer dan ooit.
Afbeelding


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 5:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
circusfan schreef:
tieske schreef:
Oh dus nu zijn wij al diegenen die het slecht voor hebben met de dieren en nu zijn jullie (mensen die van circusdieren houden) ineens diegenen die de arme dieren beschermen?

Waarvoor bescherm je de dieren circusfan? Voor dierenactivisten? Wat voor kwaad zouden die dierenactivisten de dieren berokkenen volgens jou?


Had ik het tegen jou? nee, dus waar bemoei je je eigen mee?
Maar laat Max z'n eigen nou maar met circusdieren bezighouden
want die moeten beschermd worden tegen overgeomtioneerde
activisten die ze de tent uit willen hebben, en daarbij de circussen
het leven zuur maken door o.a. hun reclameborden te vernielen
of overplakken met ''voorstelling afgelast'', en of voor de ingang
gaan staan demonstreren, en tegen het opruien van gemeentes
om ze zover te krijgen dat ze dierencircussen gaan weigeren,
wat gelukkig juist een averechts effect heeft, want steeds
meer gemeentes maken er geen probleem van en zijn de
circussen welkomer dan ooit.
Afbeelding


Als jij niet wil dat anderen zich bemoeien met wat jij hier neerschrijft dan moet je maar pm schrijven, het forum is voor iedereen.

En je antwoord niet op men vraag, je zegt dat circussen beschermd moeten worden tegen activisten omdat deze volgens jou het leven van circussen zuur maakt.

Maar waarom moeten de dieren zelf dan beschermd worden tegen activisten?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 5:26 pm 
tieske schreef:
Nee a3ana je doet inderdaad flauw hoor.

Als je dat zelf niet doorhebt, laat het dan maar zitten.


Als jij dit vindt, prima!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.