Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 11:28 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 3:53 pm 
tieske schreef:
@ a3ana, ik begrijp iets niet goed, ben je nu voor of tegen bont?

Als je er tegen bent, dan kan ik niet begrijpen dat je vind dat mensen de vrijheid en de keuze moeten hebben om bont te dragen.
Als je tegen slavernij bent kun je bv zelf geen slaaf aanschaffen, maar dan ben je normaal gezien toch ook tegen het feit dat anderen wel slaven gebruiken?

Dus als je bont niet goed keurt, waarom vind je het dan wel goed dat anderen het dragen?



Wat heeft het een nu weer met het ander te maken,
Volgens mij zie jij het liefst iedereen met een spandoek op straat.
Als jij mij niet kunt of wilt begrijpen dat ik mensen graag hun eigen keuze laat. Hetzij zo! Het een heeft niks met het ander te maken, het heeft niets te maken dat ik zijn of haar levenstijl of visie goed of afkeur. Ik ga alleen niet direct met spandoeken of met weet ik wat lopen smijten. Heb ik helemaal geen behoefte aan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Waarom mogen dergelijke zaken omtrent echt dierenleed niet aangesneden worden op dit forum. Een aparte topic hierover is toch geen enkel probleem, we moeten wat dergelijke schrijnende kwesties van dierenleed, welke ik heb aangekaart, toch niet onze kop in het zand steken.
Begrijp me goed ik zal altijd een voorstander blijven van het goede circus met dieren, maar rotte appels zitten overal en daar zullen we, als we dat constateren toch moeten aankaarten, zodat die aangepakt kunnen worden. Want wat is er nu mooier dan een prachtige en humane vrijheidsdressuur van paarden, een spannende en humane roofdierenact en een stel jolige zeeleeuwen, welke hun natuurlijke kunstjes uitvoeren al dan niet in een met water gevulde piste.
Ik moet er niet aan denken dat we dergelijke beelden in de toekomst alleen maar kunnen bekijken op video of dvd en niet meer live in het circus.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 6:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Het mag niet de bedoeling zijn dat verhitte discussies over bont en veganisme een wig drijven tussen de circusliefhebbers. De activisten lachen zich rot.

Die bont- en vegavoorbeelden zijn juist uit de kast gehaald om duidelijk te maken dat er wel ergere dingen aan de hand zijn dan circusdieren die zich wel eens vervelen.

Ook zij er discussies gaande over of je wel of niet mag protesteren tegen vermeende misstanden.
Ik vind van wel, je moet je mening kunnen uiten. Maar dat moet je dan wel op een ingetogen manier doen, mensen de kans geven jouw mening tot zich te nemen. Maar die mening moet je niet bij anderen door de strot proberen te duwen, dan jaag je mensen de gordijnen in. Wat ik op dit forum nog wel eens zie gebeuren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 7:31 pm 
max schreef:
Waarom mogen dergelijke zaken omtrent echt dierenleed niet aangesneden worden op dit forum. Een aparte topic hierover is toch geen enkel probleem, we moeten wat dergelijke schrijnende kwesties van dierenleed, welke ik heb aangekaart, toch niet onze kop in het zand steken.
Begrijp me goed ik zal altijd een voorstander blijven van het goede circus met dieren, maar rotte appels zitten overal en daar zullen we, als we dat constateren toch moeten aankaarten, zodat die aangepakt kunnen worden. Want wat is er nu mooier dan een prachtige en humane vrijheidsdressuur van paarden, een spannende en humane roofdierenact en een stel jolige zeeleeuwen, welke hun natuurlijke kunstjes uitvoeren al dan niet in een met water gevulde piste.
Ik moet er niet aan denken dat we dergelijke beelden in de toekomst alleen maar kunnen bekijken op video of dvd en niet meer live in het circus.


vandaag is het dierenleed buiten het circus,
morgen de criminaliteit, en overmorgen de radicale islaam,
en voor je het weet gaat het hier niet meer over circus,
en dat lijkt me nou net NIET de bedoeling Max.

Heb je een camper? dan is er wel een caravanforum.
Heb je een motor? dan is er wel een motorforum.
Heb je een auto? dan is er wel een autoforum.
Heb je wat met circus, dan ben je hier aan het juiste adres.
Heb je problemen met allerhand dierenleed in de wereld?
Dan is er vast wel een forum waar je daarvoor terrecht kunt.

Ik weet dus verder niet hoe bekend jij met het internet bent Max,
maar zo zit het een beetje inmekaar, en dan hoop ik nu dat je nu
begrijpt dat je je hier tot circusgerelateerde onderwerpen moet
beperken, en er geen vergaarbak van moet maken dmv
onderwerpen die niks met circus te maken aan te snijden,
want het enigste wat je er hier mee bereikt is dat
de dames en heren activisten alles wat je zegt of vindt
zullen aangrijpen om een link met het zogenaamde dierenleed
in het circus te leggen, en dan kun je weer een potje oeverloos
gaan zitten bekvechten dat net zoveel zin heeft als een jood die
tegen de klaagmuur staat te ouwehoeren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 7:50 pm 
tieske schreef:
@ circusfan, je hebt ergens wel gelijk dat dit een circusforum is, maar het moet toch niet alleen maar over circussen en dergelijke gaan. Trouwens je bent niet verplicht topics te lezen die je niet leuk vind.?


Voor antwoord: zie mijn vorige post aan max

Citeer:
En nog een laatste ding: in één van je posts zeg je dat er "ruzie" is. Nou voor mij betekent ruzie dat je sowieso een andere mening hebt dan anderen én dat je wrok en haatgevoelens hebt voor die persoon personen.
In dat geval klopt dit bij mij niet hoor, ik discussier hier, maar ik maak geen ruzie, en no hard feelings tegenover anderen hier. Het is niet omdat ik het met iemand niet eens ben op gebied van dieren, dat ik deze persoon daarom verdoem ofzo he.


???? bla, bla, bla, ik weet heel niet waar het over ging/gaat,
maar het zal wel. Op naar de volgende quote.

Citeer:
En circusfan, waarom antwoord je niet op een vraag die
ik je stelde? Waarom moeten circusdieren "beschermd" worden
tegen activisten


tja, soms heb ik daar gewoon geen zin in, of heb er overheen
gelezen, of ben het vergeten, of vindt het de moeite niet,
enz. enz. enz. en ben ik ook niks verplicht of wel soms?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 10:22 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
A3ana schreef:
Prima joh anoniem
Je gaat lekker zo he? :?

Je verwijten zijn goed, nu de feiten nog. :D


Ik begrijp werkelijk niets van dit antwoord van jou A3ana, wat was er nu mis met mijn antwoord? Ik geef je alleen aan dat je niet zo snel een mening van iemand moet veroordelen en ik leg uit waarom ik vind dat Max juist goed doet aan deze manier van communiceren i.p.v tegen iedereen aanschoppen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 10:51 pm 
anoniem schreef:
A3ana schreef:
Prima joh anoniem
Je gaat lekker zo he? :?

Je verwijten zijn goed, nu de feiten nog. :D


Ik begrijp werkelijk niets van dit antwoord van jou A3ana, wat was er nu mis met mijn antwoord? Ik geef je alleen aan dat je niet zo snel een mening van iemand moet veroordelen en ik leg uit waarom ik vind dat Max juist goed doet aan deze manier van communiceren i.p.v tegen iedereen aanschoppen.


Ok, dan,........

Vooroordelen? Tegen iedereen aanschoppen?
En wat nog meer? Ik ga nu een topic openen bij keuvel en prietpraat waar iedereen zijn ei kwijt kan wat er zoal niet nog meer niet deugd,..

Kom maar op,.. wordt het forum pas echt gezellig :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za mar 17, 2007 12:12 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Waar mag dat dan allemaal over gaan, op die nieuwe topic op Keuvel & Prietpraat, over het weer, over de TV & radioprogramma's over de politiek, over de sport, over het cabaret etc. Je bent niet erg duidelijk over je beweegredenen v.w.b. deze topic. A3ana. Je wilt toch net als die circusfan dat het op dit forum uitsluitend mag gaan over het CIRCUS!!! Nu heb ik in mijn vorige posting alweer iets gezet over het circus en daarbij min of meer mijn drie favoriete dierenacts neergezet, jawel op nr. 1. de paardendressuur in al zijn facetten, op 2. de roofdieren en dan met name de leeuwen & tijgers en op nr. 3. de zeeleeuwen. Zo nu weten jullie dat tenminste ook weer. :lol:

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: minderwaardig
BerichtGeplaatst: za mar 17, 2007 1:47 am 
max schreef:
Waar mag dat dan allemaal over gaan, op die nieuwe topic op Keuvel & Prietpraat, over het weer, over de TV & radioprogramma's over de politiek, over de sport, over het cabaret etc. Je bent niet erg duidelijk over je beweegredenen v.w.b. deze topic. A3ana. Je wilt toch net als die circusfan dat het op dit forum uitsluitend mag gaan over het CIRCUS!!! Nu heb ik in mijn vorige posting alweer iets gezet over het circus en daarbij min of meer mijn drie favoriete dierenacts neergezet, jawel op nr. 1. de paardendressuur in al zijn facetten, op 2. de roofdieren en dan met name de leeuwen & tijgers en op nr. 3. de zeeleeuwen. Zo nu weten jullie dat tenminste ook weer. :lol:


Max, als jij eens je pbtjes zou lezen en beantwoorden.
Zou je het niet nodig zijn je weer zo minderwaardig uit te laten over je medeforummers. Zolang je ons aan spreekt over net als "die circusfan"
Voel ik er zeer weinig voor om je als het al nodig zou zijn uitleg te geven over mijn politieke, sport, cabaret of levenswijze.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 17, 2007 3:06 am 

Ik denk...laten we hier op dit forum ons beperken tot het gebruik/welzijn van dieren IN het circus. Dierenmisstanden in het algemeen komen op andere site,s (dierenleed enzo) wel aan de orde. Daar moeten wij dan ook ons zegje kunnen doen. Op deze site moet het echt gaan over de DIEREN in het circus. Filmpjes/meningen van dierenveilingen en dergelijke horen hier niet thuis. Dit forum is/en gaat over CIRCUS. En voor velen van ons over DIEREN en het gebruik daarvan in circus. Wat je mening is over dierenwelzijn naast het circusgebruik lees ik graag op ander fora,s.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 17, 2007 10:24 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Helemaal mee eens laat het weer een circusforum zijn het seizoen is begonnen dus nieuws zal er genoeg zijn.
Laten we hopen dat het een prachtig circusjaar word.

joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 17, 2007 10:36 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Volgens mij genoeg gepraat over dieren in commercials.
Taraaaaa daar komt-ie weer!

Afbeelding


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.