Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 7:27 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2007 5:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
De meeste circusdierenfans moeten er niet aan denken dat het circus van de toekomst geen olifanten, tijgers of leeuwen meer in de piste zal brengen.
En toch ondersteunen ze indirect de actiegroepen zonder dat ze het weten, zoals de dierenbescherming. Deze drong er vorige week samen met de actiegroep Wildedierendetentuit nog op aan dat wilde dieren de tent uit moeten. Hoe dat kan? Door mee te doen aan de Postcodeloterij!!! Zo ondersteun je automatisch de dierenbescherming, een van de 'goede doelen' van de Postcodeloterij.

Dus doe je mee aan de Postcodeloterij? Overweeg dan even of je dat ook wilt blijven doen. Wij van Circusweb in ieder geval niet meer.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2007 7:09 pm 
heuvels schreef:
De meeste circusdierenfans moeten er niet aan denken dat het circus van de toekomst geen olifanten, tijgers of leeuwen meer in de piste zal brengen.
En toch ondersteunen ze indirect de actiegroepen zonder dat ze het weten, zoals de dierenbescherming. Deze drong er vorige week samen met de actiegroep Wildedierendetentuit nog op aan dat wilde dieren de tent uit moeten. Hoe dat kan? Door mee te doen aan de Postcodeloterij!!! Zo ondersteun je automatisch de dierenbescherming, een van de 'goede doelen' van de Postcodeloterij.

Dus doe je mee aan de Postcodeloterij? Overweeg dan even of je dat ook wilt blijven doen. Wij van Circusweb in ieder geval niet meer.


Nou , als ik een paar miljoen win ga ik m'n eigen kerstcircus beginnen,
en dan huur ik een zooitje dierenummers in, en zet ik in de reclame dat
dat allemaal dankzij de postcodeloterij tot stand heeft kunnen komen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2007 11:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
In plaats van postcodeloten kopen kun je beter gaan beleggen, alhoewel, dan moet je ook uitkijken dat je geen dierenactivisten achter je aan krijgt tegenwoordig.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2007 11:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Even een kleine correctie Gera, je schreef dierenactivisten maar het zijn dierenrechtenactivisten. Deze fout wordt wel meer gemaakt. Ik weet dat de actiegroep CircusLeed hier niets van krijgt, dat zal hoogstwaarschijnlijk alleen de Dierenbescherming aangaan. Van andere dierenactivistengroeperingen weet ik het niet.
CircusLeed heeft wel financiele ondersteuning van donateurs.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: achterhaald
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 10:52 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Max,
Het woordje 'rechten' is achterhaald denk ik want als ik op google kijk naar het woordje dierenactivisten, dan krijg ik precies te zien wat ik verwacht te zien, de discussie over dierenterroristen enz. Die dus met lijken lopen te zeulen om mensen te pressen. Of die dingen in de fik steken omdat ze niet via democratische weg de mensen van hun mening kunnen overtuigen. Of gisteren in het artikel in de Telegraaf over die dierenactivisten die beleggers lopen te bedreigen dat het niet mooi meer is, in mijn bericht spreek ik alvast de mogelijkheid uit dat ik die lui misschien ook achter mij aan ga krijgen als mijn mening of mijn manier van handelen hun niet aanstaat. Jij onderschat die lui.
Dan kun jij dan net die ene meneer zijn tegengekomen die aardig lijkt, maar ik ken wel meer mensen die heel aardig leken totdat bleek dat ze bloedgevaarlijk waren. Ik ben het gedraai van de waarheid zo zat van al die groepen, dat ik er nu fel tegen te keer zal gaan. En als ik jou was zou ik maar heel snel mee gaan doen, want één iemand die zijn stem laat horen is meer waard dan duizend die blijven zwijgen! Wil jij dat er in de toekomst liever vooral dieren in een circus te vinden zijn dan ga je fluks aan de slag.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 12:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als alle circusliefhebbers hun lidmaatschap van De DierenBescherming opzeggen dan wordt aan deze organisatie een duidelijk signaal afgegeven dat we het niet eens zijn met hun standpunten met betrekking tot circusdieren.

In het rijtje van bedrijven met dieren vormt het circus juist de uitzondering (samen met de kinderboerderij) waar het er juist niet om gaat om het dier te slachten (o.a. fokkerijen, mesterijen, intensieve veeteelt) of uit te putten (o.a. melkveebedrijven).

Daarmee wil ik niet zeggen dat de DierenBescherming geen goed werk zou doen. Op al die andere terreinen is het werk van de DierenBescherming nog steeds heel hard nodig. Oók bij het voorlichten van (potentiële) bezitters van huisdieren. Want door ondeskundigheid heeft menig huisdier flink te lijden.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 12:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Hetzelfde betoog gaat op voor Stichting AAP uit Almere. Deze instelling doet fantastisch werk op het gebied van de opvang van apen die ooit als huisdier of circusdier een miserabel, aap-onwaardig, leven hadden.

Maar deze stichting is de grootste motor achter de Coalitie Wilde Dieren De Tent Uit. De stichting verleent secretariële en facilitaire diensten aan WDDTU.

Ook hier kan een duidelijk signaal worden afgegeven.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 1:12 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Max, even een kleine correctie: Circusleed ontvangt niet alleen financiële middelen van donateurs (en bestellers van flyers). In 2006 mocht Actiegroep Circusleed ook een eenmalige projectsubsidie ontvangen van X-min-Y Solidariteitsfonds vanwege hun acties in het Jaar van het Circus.
Zie http://projects.x-y.org/ned-2006&style_id=

De kans dat je daar donateur van bent is vrij klein, maar je weet het maar nooit.

De bedragen (400 euro) staan overigens in het niets als je dit vergelijkt met de situatie in de V.S. Daar heeft het industriële vormen aangenomen. Vanwege de mijlardenbusiness spreekt men daar ook wel van "dierenrechtenindustrie".

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 1:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Hetzelfde betoog gaat op voor Stichting AAP uit Almere


Circusweb heeft al eerder gemeld dat Stichting AAP wordt gesponsord met lege printer cartridges. Voordat je deze inlevert voor recycling dus even controleren waar de opbrengst naar toe gaat.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 1:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Als alle circusliefhebbers hun lidmaatschap van De DierenBescherming opzeggen


Zomaar een spontaan ideetje. Straks rond 4 oktober gaan de dierenbeschermers weer met bussen langs de deuren. Vorig jaar had ik nog een kleine discussie met de collectant maar die loopt ook alleen maar langs de deuren.

Als elke circusliefhebber nou eens massaal een briefje ter grootte van een visitekaartje in de collectebus gooit met daarop een uitleg waarom je niet doneert.... dat moet de dierenbescherming toch aan het denken zetten. Er is nog ruim een half jaar de tijd om deze kaartjes te maken en te verspreiden.

Persoonlijk zou ik niet te beroerd zijn om er een muntje achteraan te gooien voor de moeite. Zoals Ron al zei: ze doen ook best wel goed werk....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 1:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Als we gera allemaal mogen geloven dan ben ik, als dierenrechtenactiviste, dus een terrorist, ik ben bloedlink!

Zoals zij het zegt ben ik misschien wel zo "ziek" dat ik jullie adressen ergens ga opzoeken om dan 's nachts jullie strot over te snijden.
Of ja jullie huis en auto te vernielen.

Ik deug voor niets, ik "verdoe" mijn tijd met mensen het leven zuur te maken en ik ben maar een rotte appel hier op deze planeet....

Het zijn niet je exacte woorden gera, maar je geeft me wel het gevoel dat je zo over me denkt en eerlijk gezegd ken je me niet eens, je weet niet wie ik ben of hoe ik ben, waarom zeg je dan zulke dingen over me?

Je wilt toch ook niet dat ik alle circusmensen over één en dezelfde kam scheer?

In ieder geval weet ik dat ik totaal niet voldoe aan je omschrijving hoor en alles wat ik doe voor dieren gebeurt echt met liefde voor hun en niet vanuit "haat" voor de mensen die het de dieren aandoen. Maar ja goed als jij er anders over denkt.....

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 5:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Als we gera allemaal mogen geloven dan ben ik, als dierenrechtenactiviste, dus een terrorist, ik ben bloedlink!


Volgens mij is dit gewoon een geval van "wie de schoen past trekke hem aan" en ik geloof dat die schoen toch een paar maten te groot is voor Tieske.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 7:26 pm 
tieske schreef:

Je wilt toch ook niet dat ik alle circusmensen over één en dezelfde kam scheer?.....


Jij en niet over één kam scheren?

Dit zijn anders jou woorden hoor.

'' Dieren in het circus hebben niet het recht om zelf te kiezen!!! Jullie bepalen wat ze doen, hoe ze t doen en wanneer ze t doen, waar ze verblijven, hoe groot (aka hoe klein) die verblijven zijn, welk voer ze krijgen, ...... dus de circusdieren hebben niets te kiezen ze moeten maar doen wat jullie willen, zo niet dan krijgen ze oftewel slaag oftewel geen beloning!
En dat allemaal maar om de portefeuille te vullen, echt een bende egoïsten!''

Ik ben benieuwd hoe je je eigen hier weer onderuit lult.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik schrijf duidelijk: Dieren in het circus en dus niet circusmensen.

Het is zo dat alle dieren in alle circussen bepaalde dingen gemeen hebben: ze hebben geen volledige vrijheid en hebben niet al de dingen die ze in hun land van herkomst hebben.
Ze worden getraind met behulp van beloningen en sommigen helaas ook met straffen.
Dat is niet iedereen over één kam scheren (want dat is een mening) dit is gewoon een feit.


Dus nogmaals daar gaat het over circusdieren. Met circusmensen over dezelfde kam scheren bedoel ik de typische dingen die over hun gezegd worden zoals: dat ze mensen een pak rammel geven en onbeleefd zijn, dat ze niet kunnen schrijven, dat ze marginaal zijn,....

Ik had het dus in die post niet speciaal over hoe circusmensen circusdieren behandelen, anders had ik wel geschreven: ik scheer toch ook niet alle circusmensen in hun handelingen met dieren over één kam.

Trouwens in Gera's post staan ook niet enkel dingen over activisten en wat ze doen voor de dieren, ze had het over het karakter van de activisten in het algemeen en over hoe "radicaal" ze kunnen zijn.
Er staat niet eens iets over dieren in Gera's post!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2007 9:30 pm 
tieske schreef:
Ik schrijf duidelijk: Dieren in het circus en dus niet circusmensen.


''echt een bende egoïsten!''


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.