Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 12:08 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2005 1:07 pm 
Onze Alex heeft goed gezelschap aangetrokken: Bij het kerstcircus in Ahoy demonstreerde de fascistische organisatie Voorpost tegen dierenleed.

Een van de aanwezigen was Paul Peters. Hij verwierf 'faam' toen hij in april 2001 met twee geestverwanten de joodse begraafplaats bij Oosterhout vernielde en bekladde met nazistische en antisemitische leuzen. Peters verklaarde tijdens zijn strafzaak dat hij geen spijt had van de gebruikte leuzen "Juden raus" en "Wir sind zurück".
Respect voor Dieren Rotterdam gaf aan 'op zich geen probleem' te hebben dat Voorpost de acties van Respect voor Dieren en Circusleed komt versterken... alleen het runeteken op de spandoeken vinden ze niet zo fijn.

LEKKER DAN!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2005 1:53 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zie hier: http://www.indymedia.nl/nl/2005/12/33227.shtml

Eerlijk gezegd vonden we het heel erg. We hebben er gisteren alleen geen probleem van gemaakt. Echter we zullen volgende keren niet willen dat die er bij staan. Ze hadden via mail al eerder gevraagd of ze mee mochten doen, maar toen heb ik gezegd dat ze er niet bij mochten zijn.

Echter blijkbaar hebben ze het er om gedaan. We zullen echter volgende keer niet tolleren dat fascisten mee doen.

Voorpost was dus niet daar onder actiegroep CircusLeed, maar als onafhankelijke groep die protesteerde tegen het circus.

En voor wat we echt zeggen staat in die verklaring. Als je jouw tekst leest doe je net alsof we geen problemen hebben met Voorpost. Ik hoop dat je jouw tekst wilt wijzigen op dit forum, want dat is gewoon stemming makerij.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2005 3:38 pm 
Oke je hebt zelf een link naar Indymedia gezet, dus hoef ik mijn tekst niet te veranderen, ook daar staat het zoals het er staat. Maar voor de goede orde: Respect voor Dieren gaf zelf aan middels een persbericht niet blij met de inmenging van Voorpost te zijn en bovenstaande info over voorpost. Al vind ik hun reactie dus echt niet sterk genoeg. Voorpost 'ook recht' om te demonstreren? Sorry, ik vind dat mensen die vinden dat Hitler gelijk had geen recht van spreken hebben.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2005 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Het gaat niet echt zozeer om wat wij vinden... het gaat erom wat ons democratisch stelsel vind. En die vinden het ok als lui als voorpost daar ook gaan demonstreren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2006 1:59 pm 
Ons democratisch stelsel voorziet ook nog steeds in de mogelijkheid van circus met dieren, gelukkig, dus hou maar op dan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2006 7:44 pm 
Daar heb je helemaal gelijk in. En daar proberen wij dus door middel van ons recht om te demonstreren verandering in te krijgen! Fijn toch he, zo'n democratie? :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2006 2:37 pm 
Inderdaad. Diegenen die dit geweldloos en werkelijk democratisch willen aanpakken zouden zich dus ook kunnen beijveren dat hun medestanders met een andere inslag zich onthouden van vernielen en brandstichten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2006 3:29 pm 
Als we zouden weten wie die medestanders met die andere inslag zijn zouden we dat ook zeker doen ja.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2006 5:15 pm 
Kiwi schreef:
Als we zouden weten wie die medestanders met die andere inslag zijn zouden we dat ook zeker doen ja.


Als ik jou was zou ik daar eens gaan tegen demonstreren.

zal ik de tekst voor je spandoekje effe regelen?

Wij zijn tegen zinloos geweld,
ook dat van dierenactivisten!

goh, ik denk dat de circussen ook best zo'n spandoekje kunnen
gebruiken, dan kunnen jullie voortaan gezellig hand in hand
gezamelijk gaan demonstreren. :mrgreen:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2006 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hand in hand? Nou denk het niet... GEEN BLOED AAN MIJN HANDEN!

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2006 8:18 pm 
CircusLeed.NL schreef:
Hand in hand? Nou denk het niet... GEEN BLOED AAN MIJN HANDEN!


niet? Dat vind ik maar raar voor een bloedzuiger. 8)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.