Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 11:27 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Knut
BerichtGeplaatst: wo mar 21, 2007 8:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Krijgt Knut een spuitje?
Duizenden Duitse kinderen, en waarschijnlijk evenveel volwassenen, snappen er even niets meer van. Al maanden leven ze mee met het wel en wee van de kleine ijsbeer Knut en nu willen nota bene dierenbeschermers de nationale knuffel een spuitje geven omdat hij in de dierentuin geen normale opvoeding krijgt.

In de Berlijnse Zoologischer Garten werd in december voor het eerst in 30 jaar weer een ijsbeertje geboren. Of beter, twee ijsbeertjes, want het was een tweeling. Maar erg vreugdevol was het allemaal niet in het begin. De oude circusberin Tosca toonde weinig moederinstinct en zette het tweetal letterlijk buiten haar hok.

Papfles

Een van de twee jonkies liet snel het leven. En de andere, Knut, had alleen overlevingskansen in de couveuse. Hij redde het. Na 44 dagen mocht hij uit de couveuse. Sindsdien wordt kleine Knut grootgebracht door een paar verzorgers. De babybeer krijgt zes keer per dag een fles. Er wordt volop met hem gespeeld en hij heeft ook al een pluche knuffelbeer, een voetbal en een hangmatje in zijn hok. Gepureerde kip is zijn lievelingseten.

Inmiddels is kleine Knut uitgegroeid tot de nationale knuffel. Via internet en de media volgen duizenden Duitsers hoe ‘Cute Knut’ steeds groter wordt. Het geboortegewicht is al vertienvoudigd tot 8,6 kilo. En iedereen kijkt uit naar de dag dat hij in de Zoo in het echt te bewonderen zal zijn. Misschien al met Pasen. Slechte opvoeding

Toen kwam het afschuwelijke bericht. ”De manier waarop Knut opgroeit, is tegennatuurlijk en zelfs een overtreding van de dierenbeschermingswet”, liet dierenbeschermer Frank Albrecht in boulevardkrant Bild weten. Andere dierenbeschermers schaarden zich achter hem. ”Knut moet een dodelijke injectie krijgen, want aaibare, leuke ijsbeertjes worden op een dag grote, gruwelijke roofdieren. En Knut zal zich in die rol erg ongelukkig voelen omdat hij geen echte berenopvoeding heeft genoten”, luidde het oordeel.

De internetforums stroomden vol met woedende, dramatische en zeer emotionele bijdragen want het berensprookje dreigde ruw verstoord te worden. Volgens de dierenarts van de Zoo, André Schüle, zou het ”compleet idioot” zijn om Knut van het leven te beroven. Knut is volgens hem kerngezond.
En het gebrek aan opvoeding?
”Alsof Knut ooit in de wildernis gaat leven.”


Bron: Belang van Limburg

De oude circusberin Tosca
Dat is dus waarom ik dieren uit t circus en uit de zoo wil hebben! Een moeder kan geen moeder zijn en haar kind wordt moederloos opgevoed. Bovendien zal dit diertje zelf geen jongen kunnen opvoeden omdat ie t nooit leerde.
De kleine is al vanaf zijn geboorte het recht van vrijheid ontzegd en ook al weet ie t zelf niet, toch is het niet correct.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Knut
BerichtGeplaatst: wo mar 21, 2007 8:45 pm 
tieske schreef:
nu willen nota bene dierenbeschermers de nationale knuffel een spuitje geven omdat hij in de dierentuin geen normale opvoeding krijgt.


Degene die dat bedenkt moeten ze een spuitje geven.




Citeer:
Dat is dus waarom ik dieren uit t circus en uit de zoo wil hebben! Een moeder kan geen moeder zijn en haar kind wordt moederloos opgevoed. Bovendien zal dit diertje zelf geen jongen kunnen opvoeden omdat ie t nooit leerde.
De kleine is al vanaf zijn geboorte het recht van vrijheid ontzegd en ook al weet ie t zelf niet, toch is het niet correct.


Onzin, een hond wordt ook na 6 weken bij z'n moeder weggehaalt
om verkocht te worden, en die verleren het ouderschap toch ook niet?
Dat dieren soms hun pups afstoten is de gewoonste zaak van de wereld
want dat komt ook in de natuur voor, dus wat jij beweert is weer eens
eerste klas emotionele lulkoek van de bovenste plank.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Dit is em dan! Knut
BerichtGeplaatst: wo mar 21, 2007 10:30 pm 
Kleine Knut moet dood

Dinsdag 20 maart 2007 - BERLIJN – In Duitsland snappen ze er even helemaal niets meer van. Al maanden leven ze met het wel en wee van de kleine Berlijnse ijsbeer Knut mee en nu willen nota bene dierenbeschermers de nationale knuffel een spuitje geven.
Afbeelding

foto Peter Griesbach/ Zoo Berlin
Omdat hij in de dierentuin geen normale opvoeding krijgt, want hij wordt – vanwege verstoting door zijn moeder – grootgebracht door een paar verzorgers

Bron BN deStem


Berlijn in de ban van ijsbeertje Knut

BERLIJN (ANP) - Mag je een ijsbeertje dat in gevangenschap in een dierentuin is geboren, maar is verstoten door zijn moeder met de fles grootbrengen? Dat is de vraag waarover de Berlijnse bevolking zich deze dagen buigt.
Sommige dierenorganisaties vinden dat het beertje veel te afhankelijk wordt van mensen. De Berliner Zoo, waar het ijsbeertje is geboren, is het hier niet mee eens en heeft besloten ijsbeertje Knut te laten leven, aldus de BBC.
Knut werd op 5 december met zijn tweelingbroertje geboren, maar zijn moeder wees hen af. Het tweelingbroertje stierf. Dierenverzorger Thomas Durflein ontfermde zich over het welpje en bleef dag en nacht bij hem. Om het uur gaf hij het diertje de fles en hij speelde op zijn gitaar liedjes voor hem van Elvis Presley.
De dierenactivist Frank Albrecht vindt dit vertroetelen van een ijsbeertje onnatuurlijk en een ernstige schending van de rechten van het dier, zei hij tegenover het blad Bild. ,,Het welpje had in feite gedood moeten worden'', aldus de dierenbeschermer.
Het hoofd van de dierentuin van Aken is met met hem eens. ,,Men had de moed gehad moeten hebben om hem te laten doodgaan'', toen hij was verstoten door zijn moeder Tosca, een twintig jaar oude beer uit het voormalige Oost-Duitsland.
Zoals een echte ijsbeer betaamt, trekt Knut zich van deze academische discussie niets aan. Hij speelt vrolijk met een bal en groeit als kool. De Berliner Zoo denkt dat hij vermoedelijk eind deze week zijn eerste stapjes buiten kan zetten.

Bron BNdeStem


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mar 21, 2007 10:35 pm 
De zogenaamde dierenbeschermers komen zichzelf vanzelf en hun beleid ooit eens tegen. Wie dit bedenkt een dier te vermoorden? Omdat dit beter is, beter voor wie?????? :cry:
Nou ja geef ook maar geen antwoord ik wil het geen eens weten want wie dit heeft bedacht is echt ziek!,... :arrow:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mar 21, 2007 10:38 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
De berin komt uit de ijsberengroep van Ursula Botcher die enkele jaren geleden is gestopt de beren hebben allemaal plaats gekregen in verschillende dierentuinen in Europa.
De nieuwe telg word waarschijnlijk opgenomen in een fokprogramma omdat de ijsbeer met uitsterven word bedreigd.
Ik kom zo langzamerhand tot de conclusie bescherm dieren tegen dierenactivisten

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 22, 2007 12:14 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dierenbeschermers ??? :mrgreen:

De boodschap van die vele mensen in Duitsland is duidelijk: Knut moet blijven leven.

Geen spuitje.

Welke idioot bedenkt dat? Een spuitje?

Krijgt binnenkort 80% van de menselijke wereldbevolking ook een spuitje?

Want dan is de milieuproblematiek immers ook opgelost:
- 80% minder uitstoot van broeikasgassen,
- 80% minder aanspraak op niet vernieuwbare fossiele bronnen,
- 80% minder ruimtebeslag,
- 80% minder woningbouw,
- 80% minder voedselproductie (veeteelt, landbouw, jacht)
- enz. enz.

Dat zijn nog eens andere getallen dat de Kyoto getallen die toch niet gehaald worden zolang iedereen auto blijft rijden, zijn huis in de winter verwarmt, zijn huis in de zomer koelt, industriële activiteiten alleen maar toenemen (vooral in Azië) en het ganzenbord plaats blijft maken voor steeds snellere (en dus energievretende) elektronische apparaten voor ons dagelijks amusement.

Ziehier het grote gevaar van de denkwijze van sommige groepen dierenrechtenactivisten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 22, 2007 9:15 am 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 1:03 pm
Berichten: 96
Als die zogenaamde dierenactivisten er zo over denken kunnen ze beter in pieterburen bij leni van het hart voor de deur gaan liggen want daar worden verlaten zeehondjes met de fles opgevoed niet doen en afmaken dus????


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 22, 2007 9:48 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
@ circusfan, 6 weken is voor sommige rassen te vroeg, maar goed, fokkers moeten hun pups snel verkopen zodat ze snel geld verdienen he.

Een goede fokker wacht minstens tot 7 à 9 weken, de fokkers die op 6 weken verkopen zijn meestal broodfokkers.

Maar goed, deze pups hebben dan toch een moeder gehad, dit beertje heeft helemaal niets van zijn moeder geleerd, hij zal idd niet goed weten dat hij een beer is en dat ie zich zo moet gedragen.

Voor de rest ben ik het niet eens met die dierenrechtenactivisten... jaja jullie lezen dat goed! Waarschijnlijk dachten jullie dat ik ook voor euthanasie opteerde maar uiteraard doe ik dit niet!

Waarom? wel ik ben een dierenRECHTENactiviste.... wat wil zeggen dat ik vind dat dieren evenzeer rechten hebben. Dus WELK RECHT hebben zij om te beslissen over het leven of de dood van dit diertje?!
Het heeft ook niet gevraagd om er te zijn, maar ondertussen is het er wel!

Wat ik zou proberen of voorstellen is dat ze het bij een surrogaatmoeder plaatsen of proberen maar waarschijnlijk is dat nu al te laat. Misschien hebben ze het geprobeerd, maar in ieder geval dat zou ik gedaan hebben, het allerbeste zou geweest zijn dat ie zelf bij een berin in de natuur kon geplaatst worden (één die haar jong pas verloren had ofzo) maar ja de kans dat er op dat moment een berin is die net een jong verloren heeft én dat die deze stakker wil... maar goed als ze er was, dan vond ik dat t proberen waard.

Zo niet, tja dan gewoon met de papfles he, met andere dieren zoals honden wordt dat ook gedaan, soms willen de moeders de pups wel maar dan hebben ze zelf geen of te weinig melk of te dikke tepels dus ik heb niet tegen de fles.
Hopelijk mag de kleine wel zo snel mogelijk met nog andere kleine beertjes of andere soortgenoten ravotten om zodoende toch nog een beer te leren zijn!

En naar de toekomst toe hoop ik wel dat ie het goed treft, namelijk niet in een zoo van 10 meter op 10 ofzo (al weet deze beer niet beter).

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 22, 2007 11:05 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ben je wel eens in de zoo van berlijn geweest ik zou eerst maar eens kijken en dan een oordeel vormen.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 22, 2007 11:45 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik vorm geen oordeel, ik zeg gewoon dat ik hoop dat ie goed terecht komt

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 22, 2007 2:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
joop schreef:
Ben je wel eens in de zoo van berlijn geweest ik zou eerst maar eens kijken en dan een oordeel vormen.

klopt, daar mogen ook wel eens een paar muren omver....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 22, 2007 2:44 pm 
Citeer:
tieske schreef:
@ circusfan, 6 weken is voor sommige rassen te vroeg, maar goed, fokkers moeten hun pups snel verkopen zodat ze snel geld verdienen he.

Een goede fokker wacht minstens tot 7 à 9 weken, de fokkers die op 6 weken verkopen zijn meestal broodfokkers.


Ik weet dus niet hoeveel weken daar voor staan,
dus deed ik maar een gooi als voorbeeld.


Citeer:
Maar goed, deze pups hebben dan toch een moeder gehad, dit beertje heeft helemaal niets van zijn moeder geleerd, hij zal idd niet goed weten dat hij een beer is en dat ie zich zo moet gedragen.


Mijn logica zegt me dat je weer ongelijk hebt en een beer net als alle andere dieren over een instinct beschikt, en ik er van overtuigt ben
dat hij z'n eigen als een echte beer zal gedragen.
Het enigste wat ie niet zal leren is jagen en o.a. zeehondjes doden
om te eten, maar dat is in de diuerentuin dan ook niet nodig omdat het eten hem op een presenteerblaadje wordt gelevert, dus
niks aan het handje. Mocht je dan nog aan zijn instinct twijfelen,
zou ik je willen adviseren om even zijn territorium in de dierentuin te betreden zodra ie volwassen is. Er kleeft dan wel het risico aan
dat je het niet na verteld, maar dan heb je in elk geval
toch even mee gemaakt dat hij best trek heeft in actvistenbiefstuk.

Citeer:
Voor de rest ben ik het niet eens met die dierenrechtenactivisten... jaja jullie lezen dat goed! Waarschijnlijk dachten jullie dat ik ook voor euthanasie opteerde maar uiteraard
doe ik dit niet!


Nee hoor, dat dachten we heus niet.



Citeer:
Wat ik zou proberen of voorstellen is dat ze het bij een surrogaatmoeder plaatsen of proberen maar waarschijnlijk is dat nu al te laat. Misschien hebben ze het geprobeerd, maar in ieder geval dat zou ik gedaan hebben, het allerbeste zou geweest zijn dat ie zelf bij een berin in de natuur kon geplaatst worden (één die haar jong pas verloren had ofzo) maar ja de kans dat er op dat moment een berin is die net een jong verloren heeft én dat die deze stakker wil... maar goed als ze er was, dan vond ik dat t proberen waard.


Ik denk dat je eerst eens moet gaan uitzoeken of beren uberhaupt wel
andermans jong wil accepteren, want niet alle diersoorten doen dat,
en ik heb dan ook een donkerbruin vermoeden dat dat bij ijsberen ook het geval is.

Citeer:
Zo niet, tja dan gewoon met de papfles he, met andere dieren zoals honden wordt dat ook gedaan, soms willen de moeders de pups wel maar dan hebben ze zelf geen of te weinig melk of te dikke tepels dus ik heb niet tegen de fles.


Uiteraard is dat dan de enige oplossing, en heb ik het volste
vertrouwen in die dierentuin en zijn medewerkers dat dat wel
goed komt.

Citeer:
Hopelijk mag de kleine wel zo snel mogelijk met nog andere kleine beertjes of andere soortgenoten ravotten om zodoende toch nog een beer te leren zijn!


Hier durf ik zelfs 500 euro om te wedden dat ze hem echt niet
in z'n eentje laten opgroeien, en ze er alles aan zullen doen om hem
bij z'n soortgenoten te plaatsen.

Zoals je ziet leven wij circusmensen ook met het wel en wee
van de dieren mee, en zou jij eens wat meer vertrouwen moeten
hebben in de mensen die dit soort gevalletjes behandelen,
want die zullen er echt alles aan doen om dit beertje
een zo aangenaam leven te bezorgen. :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 22, 2007 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Nja of ie weet dat ie een beer is betwijfel ik echt wel. Verder vind ik voor een keer dat je goed gepost hebt en dat je niet de spot hebt gedreven met me :D

Kijk je wel eens op national geographic channel?
Daar is een programma, monkeworld geloof ik dat het heet.
Dat gaat om 2 mensen Jim en Allison de allerlei soorten apen opvangen.
Vaak zijn het dieren die bij mensen als huisdier gehouden werden maar die onhandelbaar werden als ze groter werden, dieren van zoo's die er erbarmelijk bij liggen, chimpansees van spanjaarden die hiermee geldt verdienen op straat en de chimp dat rotte klusjes laten doen.

Soms zijn er zelfs chimps die ze leren roken en dergelijke.
Allerlei dieren die het slecht hadden dus.

En als ze dan zo'n babychimp hebben die ze met de fles opvoeden, dan wil die vaak niet bij zen soortgenoten.
Ik had t al eens gezien en de kleine had bang van hun, hij wist niet dat hij ook zo was en beschouwde de andere chimps dus als een andere diersoort.
Uiteindelijk werd ie toch bij de groep geïntegreerd en namen de mensen afstand. Dan leerde hij wel een echte chimp te zijn.

Bij de ijsbeer zal het net hetzelfde zijn, tenzij hij te laat in een groep wordt gezet of als hij helemaal niet aanvaard wordt.

Trouwens ik weet niet eens of dat gedaan wordt, ijsberen bij mekaar zetten want bij documentaires zie je toch altijd dat het solitaire dieren zijn?!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 22, 2007 3:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Maar goed dat is daarenbuiten nog zo erg niet.

Ik bedoel er gewoon mee: als ze zien dat ie zich niet als een echte "beer" gedraagt, dan kunnen ze haar (als t een meisje is) best niet zwanger laten worden zodat de geschiedenis zich niet herhaalt.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mar 29, 2007 10:21 am 
Jawel, na Schnappi en lief klein konijntje hebben we nu ook een liedje voor Knut Der kleine Eisbär :D
Leuk voor op het strand van de zomer! 8)

Hier de tekst!

„Knut, der kleine Eisbär“

Knut, der ist ein Kuschelbär

Doch hat keine Mama mehr

Trotzdem ist er frech und froh

Und der Star im Zoo



Kleiner Racker ganz in weiß

Mit vier Pfoten kuschelweich

Alle hab’n den Knut so lieb

Schön, dass es dich gibt



Knut, Knut

Kleiner Eisbär aus’m Zoo

Knut, Knut

Dir geht’s richtig gut



Knut, du bist ein Kuschelbär

Du wirst immer putziger

Laufen kannst du auch schon gut

Weiter so, nur Mut



Nuckelfläschchen in den Mund

Trinke fein, das ist gesund

Danach musst du schlafen gehen

Kleiner Knut, schlaf schön



Knut, Knut

Kleiner Eisbär aus’m Zoo

Knut, Knut

Dir geht’s richtig gut



Knut, du süßer Kuschelbär

Dich zu mögen ist nicht schwer

Streichelt man dich auf dem Bauch

Dann freust du dich auch



Deine Zähnchen sind noch klein

Kräftig beißen, das muss sein

Dann wirst du bald groß und stark

Ja, das ist doch klar


Knut Song Video


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.