Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 11:41 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 8:11 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Gisteren kwam het tot grote vreugde van Circusleed&Co weer tot botsingen, dit keer bij Ahoy. Een groep circusmensen die zich al dagenlang liep te ergeren aan het gedemonstreer schoot uit zijn slof. Precies koren op de molen van de actiegroep Circusleed, want dan kunnen ze weer een paar stereotypen de wereld in lanceren, zoals dat circusmensen geweldadig zouden zijn, of dat circusdieren het wel erg slecht moeten hebben bij dit soort mensen. Ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar het lijkt mij een volkomen menselijke reactie dat je na dagen treiteren uit je slof schiet. En dan gaat het helemaal nog niet om economische motieven, maar soms de eenzijdige, dus oneerlijke manier waarop Circusleed alle bezoekers van een circus probeert te bespelen. Zolang er nog geen anti-circusleed vrijwilligersgroep is die een tegenactie gaat ondernemen bij alle acties van Circusleed vrees is dat het tot dit soort botsingen blijft leiden. Misschien wordt het eens tijd dat de pro-dieren in het circusmensen zich gaan verenigen zodat al die circussen het gevoel gaan krijgen dat ze niet meer alleen staan. Eerlijke voorlichting van twee kanten! Dat is wat de circuswereld nu hard nodig heeft. Mensen die ervoor voelen om zich te gaan inzetten voor behoud van dieren in het circus, die wat langere lontjes hebben mogen zich aanmelden bij gera.deleeuw@planet.nl


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 5:23 pm 
ik heb dat artikel gelezen op circus leed
maar er wordt nu net gedaan of dat alle circus mensen of liefhebbers agresief zien
omdat het nu 2 keer is voorgekomen
het had net zo goed anders om gekunt
hun maken ook materiaal kapot van circussen komt op het zelfde neer
zoals reclame borden (is voor mij ook geweld pleging)
dan kunnen jullie als actie groep wel zeggen dat waren wij niet maar jullie scheren nu ook alle mensen over 1 kant dat ze geweldadig zijn


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 6:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
ik heb dat artikel gelezen op circus leed
maar er wordt nu net gedaan of dat alle circus mensen of liefhebbers agresief zien omdat het nu 2 keer is voorgekomen

Nee, het is met de actiegroep 3 keer voorgekomen dat er iets gebeurde.
- assen: activist geschopt en megafoon kapot
- amstelveen: circusgast rijd in op activisten.. op een intimiderende manier.. zodat ze weg moeten springen.
- rotterdam ahoy: geweld van circuslui.

En dit is alleen het lijstje betreffende de acties van actiegroep circusleed. Echter in het verleden is het al vaak genoeg gebeurd bij vele circussen waar andere organisaties stonden. Bijvoorbeeld verhaal van een groep die ergens stond, waar ze al met knokploeg stonden met knuppels enzo.

Citeer:
hun maken ook materiaal kapot van circussen komt op het zelfde neer zoals reclame borden (is voor mij ook geweld pleging)
dan kunnen jullie als actie groep wel zeggen dat waren wij niet maar jullie scheren nu ook alle mensen over 1 kant dat ze geweldadig zijn


Sorry, maar als ik zie wat een agressie er steeds is vanuit circus... zag alleen al de reacties toen we op gastenboek reacties kregen.
Voor ons is het een en al agressie wat uit de circushoek naar ons komt. Bij elke demo hebben we wel weer circusmensen die verbaal (of nu dan fysiek) ons geweld aan doen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 6:54 pm 
Praat het ook niet goed dat het met geweld gaat ,maar snap de reactie wel
maar nogmaals er wordt ook veel vernield (is ook een vorm van geweld)door jullie actie voerders
en als jullie dan ook nog voor de deur staan kan dat wel eens de druppel zijn
jij heb ook een eigenbedrijf en jij zou het ook niet leuk vinden als er steets mensen actie voerde voor jouw bedrijf
en weet uit eigen ervaring dat jullie haast tot de ingang blijven meelopen terwijl ik al heb aangegeven dat ik geen intresse heb en toch een folder in de handen probeert te drukken
maar nogmaals het geweld praat ik niet goed
maar snap de reacties wel en jullie zijn ook niet allemaal lieverdjes
en zijn zat van die clubjes die ergere dingen op hun kerfstok hebben
dus maak het nu niet overal zo dat circus liefhebbers of mensen zo ageresief zijn


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 8:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
Praat het ook niet goed dat het met geweld gaat ,maar snap de reactie wel maar nogmaals er wordt ook veel vernield (is ook een vorm van geweld)door jullie actie voerders

Nee, niet door onze actievoerders.

Citeer:
en als jullie dan ook nog voor de deur staan kan dat wel eens de druppel zijn

Snap ik, maar wat ik hier mis is dat vanuit het circus dus dat soort reacties komen... van 'ze komen aan de broodwinning, dus eigen schuld'. Terwijl zulke dingen direct afgekeurd moeten worden. Ook vanuit de circuswereld lijkt me. De circuswereld wil toch niet als gewelddadig gezien worden? Ik heb nog geen statement gezien van circussen...
Maar zo doet overigens politie ook.. ben je aangevallen.. gaan ze het hebben over dat ze het begrijpen dat ze wellicht boos worden... helemaal niet waar het om draait. Het gaat om het onnodige geweld. Ze mogen hun mening geven enzo ook.. maar wij ook. En wat hier in dit topic al gezegd word. Ga een tegen demo houden... dat is democratie toch? Niet geweld.

Citeer:
jij heb ook een eigenbedrijf en jij zou het ook niet leuk vinden als er steets mensen actie voerde voor jouw bedrijf

Tuurlijk niet. Begrijp ook wel dat men het niet leuk vind. Maar dan nog ga ik niet op mensen in rammen... Als die circuslui zich niet naar ons kunnen beheersen.. waarom zouden ze zich beheersen naar hun dieren? snap je..

Citeer:
en weet uit eigen ervaring dat jullie haast tot de ingang blijven meelopen terwijl ik al heb aangegeven dat ik geen intresse heb en toch een folder in de handen probeert te drukken

Tsja.. we lopen niet mee naar binnen hoor ;) Maar bij onze demo's.. als je niet wilt krijgt een andere het flyertje.

Citeer:
maar snap de reacties wel en jullie zijn ook niet allemaal lieverdjes en zijn zat van die clubjes die ergere dingen op hun kerfstok hebben dus maak het nu niet overal zo dat circus liefhebbers of mensen zo ageresief zijn

Wat we mee maken versterkt het beeld wel over circusmensen.

Overigens heb ik geen strafblad hoor.. :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 8:55 pm 
niet door jullie mischien de borden gesloopt of beklad
maar praat in het algemeen zoals ik al eerder had gemeld
bedoel er wordt niet vermeld door wie het gesloopt wordt dus ik zou jullie ook de schuld geven als ik een circus zou hebben

en met de meeste van jullie valt ook geen normaal gesprek te voeren
heb het wel eens geprobeerd maar krijg zelf niet de kans om wat zeggen bij de meeste en ze blijven toch bij het zelfde geen discusie mogelijk

maar slaat ook nergens op als je zegt dat jullie klappen krijgen
ze ook zo naar de beesten zijn
dat is weer een vergelijking van niks natuurlijk

kan ik ook zeggen wat ik zie van dierenactivisten en hoe ze zich gedragen dat ik zo ook een beeld krijg van dieren activisten (negatief)
maar denk dat het meer over een persoon zegt dat meteen over het hele circus net zoals iedereen die iets met circus heeft ageresief is[/quote]


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 9:21 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
We hebben overigens vaak ook hele leuke en langdurige discussies bij het circus. Dus met ons valt best te discussieren. Ok.. sommige mensen zijn gewoon niet goed in discussies. Maar de discussies met 2 tegenpolen worden nooit echt goede discussies natuurlijk. Toch wel vooral met mensen die er wel voor open staan.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 9:39 pm 
CircusLeed.NL schreef:
We hebben overigens vaak ook hele leuke en langdurige discussies bij het circus. Dus met ons valt best te discussieren. Ok.. sommige mensen zijn gewoon niet goed in discussies. Maar de discussies met 2 tegenpolen worden nooit echt goede discussies natuurlijk. Toch wel vooral met mensen die er wel voor open staan.
met mij valt prima te discuseren ,maar maak ook genoeg mee dat er bij actie voerders die echt bij 1 punt blijven en als het ze moeilijk wordt gemaakt het niet meer weten en die zich niet echt verdiept hebben waar het om gaat en het alleen maar om actie gaat
en dat heb ik al zo veel gezien dan krijg je alleen maar te horen dat de beesten daar niet horen maar geen echt goede reden er voor kunnen geven waarom ze er niet horen
en het alleen maar van horen zeggen hebben
en dan zijn er ook nog genoeg waar het alleen maar om rotzooi trappen gaat al is de laatste jaren wel minder geworden

maar vraag me alleen af waarom dat gedemonstreer voor de tenten bij circussen
waarom gaan jullie niet gewoon ergens in het centrum staan of maak een boek of start een reclame actie op tv zodat mensen zelf kunnen bepalen wat ze dierenleed vinden of niet


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
met mij valt prima te discuseren ,

Gezellig :) Nou vraag volgende keer maar of ik aanwezig ben als je weer actievoerders ziet staan ;) :P

Citeer:
maar maak ook genoeg mee dat er bij actie voerders die echt bij 1 punt blijven en als het ze moeilijk wordt gemaakt het niet meer weten en die zich niet echt verdiept hebben waar het om gaat en het alleen maar om actie gaat

Tuurlijk.. kan zijn dat men zich niet helemaal verdiept heeft. Is wel goed als ze dat doen inderdaad voordat ze meedoen. :)
Maar dat heb ik bij de demo's nog niet meegemaakt. Ik heb juist het tegenovergestelde meegemaakt. Bijvoorbeeld een vorige keer toen zo een topman van russisch staatscircus verhaal kwam halen. Op elk argument had ik mijn weer woord. Hij kwam snel met andere argumenten aan en op een gegeven moment was die uitgeluld. Logisch ook als hij dingen noemt welke ik toch duidelijk anders heb gezien.
Ter voorbeeld dat ze steeds zeggen dieren op terrein laten lopen indien in de buurt en ter beschikking.. maar dat was dus al toen niet eens zo in Assen, terwijl ze dat wel ook in de pers riepen. Kortom.. deze man liep toen boos weg... misschien dat die ook gewoon slecht was in discussieren., dat kan natuurlijk ook ;)

Citeer:
en dat heb ik al zo veel gezien dan krijg je alleen maar te horen dat de beesten daar niet horen maar geen echt goede reden er voor kunnen geven waarom ze er niet horen

Genoeg redenen wel. Maar bij dierenrechtenactivisten gaat de basis vooral over dat het niet juist is dieren te gebruiken voor entertainment en dat dieren in kleine kooien, hokken en verblijven geen juiste behandeling is.

Citeer:
maar vraag me alleen af waarom dat gedemonstreer voor de tenten bij circussen

Logisch toch.. het heeft weinig zin om met flyers tegen diergebruik in het circus bij de zeeman te gaan staan toch? Ik neem aan dat je dat toch wel snapt...

Citeer:
waarom gaan jullie niet gewoon ergens in het centrum staan of maak een boek of start een reclame actie op tv zodat mensen zelf kunnen bepalen wat ze dierenleed vinden of niet


We hebben een website gemaakt :) En er komt nog een spotje, maar dat zal voorlopig vooral via internet uitgezonden worden. Reclames op tv kosten erg veel geld. En dat kan je als kleine actiegroep natuurlijk niet zomaar ophoesten. Wij moeten het hebben van gratis reclame. Via de media. Maar goed dat krijg je niet zo snel. Je schrijft brieven en opinie stukken naar de kranten e.d. en je lanceert wat persberichten. En dan hopen toch wel dat ze iets plaatsen. Overigens weet men steeds meer de weg te vinden. Bezoekers aantal is gedrievoudigd al weer. We krijgen steeds meer reacties van mensen, dat we goed bezig zijn en dat ze ons willen steunen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2005 11:41 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Ik blijf het gevoel houden dat Circusleed met een kanon op een mug schiet. Het sop is de kool niet waard. Er is zoveel meer dierenleed wat veel erger is dan die paar circusdieren (relatief dan) die zogenaamd stereotiep gedrag vertonen maar intussen blaken van gezondheid.

Circussen zijn een gemakkelijk slachtoffer, tastbaarder dan slachthuizen, vivisectiecentra, bioindustrie....noem maar op. Dat scoort dus lekker.

Circusleed en andere antidiereninhetcircusfiguren gedragen zich als een moderne Don Quichot, altijd maar zoeken naar denkbeeldig onrecht.....en dan gaan jammeren als ze een keer een tik van de molen krijgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Don_Quichot


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2005 12:56 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Ik blijf het gevoel houden dat Circusleed met een kanon op een mug schiet. Het sop is de kool niet waard. Er is zoveel meer dierenleed wat veel erger is dan die paar circusdieren (relatief dan) die zogenaamd stereotiep gedrag vertonen maar intussen blaken van gezondheid.


Morgen staan we bij een circus en daarna bij een bedrijf dat banden heeft met dierproeflaboratorium. We zijn niet alleen met circussen bezig als activisten. Er zijn aantal belangrijke punten: namelijk de vrijheid die ze niet krijgen en onmogelijke uiting van hun natuurlijk gedrag door te weinig leefruimte, respect voor dieren is ver te zoeken door kunstjes te laten doen die tegen hun instinct in druist en ze in natuur niet doen (denk aan tijgers en leeuwen die door brandende hoepels springen.. ), dieren vertonen stereotype gedrag (wat nou eenmaal feit voor dieren die zich niet goed kunnen uiten...en vind je het gezond als een tijger in een hokje uren achter elkaar aan het ijsberen zijn?), mogelijk geweld gebruikt bij training van dieren (ex-circusdierentrainers geven dit aan, en is lastig te controleren.. eenmaal de geest gebroken en je hebt vrij spel om ze te laten doen wat je wilt) of gebruik van dwingende methoden (onthouding van voedsel/water => beloningmethoden), stress tijdens vervoer en shows

Citeer:
Circussen zijn een gemakkelijk slachtoffer, tastbaarder dan slachthuizen, vivisectiecentra, bioindustrie....noem maar op. Dat scoort dus lekker.

Het is makkelijk om je nu als slachtoffer voor te doen. Maar het is zoals ik al tig keer gezegd heb niet alleen het circus. En dat moet je niet denken. Bijna elke circusdemo wat we afgelopen tijd hebben gedaan was gecombineerd met andere demo's. Tegen bedrijven bijvoorbeeld die direct/indirect dierproefindustrie steunen.
Deze maand heb ik ook een mensen bewust gemaakt van dierenleed rond kersttijd. Oliebollen uitgedeeld. En men is ook in andere steden bezig geweest vanwege kerstdagen. EDEV heeft bij kippenslachter gestaan en ook nog op straat mensen zitten te informeren. Deze maand had ik ook nog tegen zuivelindustrie staan protesteren. Genoeg punten van aandacht en die ook aandacht krijgen. De dierenuitbuitende industrie is ook wel groot.

Citeer:
Circusleed en andere antidiereninhetcircusfiguren gedragen zich als een moderne Don Quichot, altijd maar zoeken naar denkbeeldig onrecht.....en dan gaan jammeren als ze een keer een tik van de molen krijgen.

:) lol , maar het is geen denkbeeldig onrecht. Jij begrijpt het denk niet zo erg, maar wij vinden het gewoon niet normaal zoals dieren worden gebruikt door de mens. Dat is onjuist. Net als dat mensen vroeger slavernij in de VS niet goed vond en dat daar opstand over kwam en wat te denken van de strijd voor rassengelijkheid. Veel van die mensen zijn zelfs vegetarier geworden doordat ze het ook snapte dat dieren ook onrecht aangedaan werd. O.a. Dick Gregory: http://www.circuses.com/gregory.asp
Welke naast Martin Luther King stond...
en zelfs Rosa Parks.. de vrouw die niet wilde opstaan in de bus was vegetarier geworden. Mensen die het snappen. Waren dat (toen) ook moderne Don Quichotten?

Als circuslui geweld wilt gebruiken, dan moet men dat doen. Ik vind het niet erg om klappen te krijgen voor de dieren. Ik zal mijn andere wang toekeren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2005 12:51 pm 
CircusLeed.NL schreef:
sannie schreef:
met mij valt prima te discuseren ,

Gezellig :) Nou vraag volgende keer maar of ik aanwezig ben als je weer actievoerders ziet staan ;) :P

doe het liever via internet als ik naar een circus wil gaan wil ik niet lastig gevallen worden kom dan in de pauze langs en drink een bakkie koffie mee kan je meteen zien dat de mensen genieten van de show met dieren
en dat is het probleem met de meeste mensen als ze na het circus gaan willen ze geen folders in de handen geduwd krijgen en aangesproken worden


Citeer:
maar maak ook genoeg mee dat er bij actie voerders die echt bij 1 punt blijven en als het ze moeilijk wordt gemaakt het niet meer weten en die zich niet echt verdiept hebben waar het om gaat en het alleen maar om actie gaat

Tuurlijk.. kan zijn dat men zich niet helemaal verdiept heeft. Is wel goed als ze dat doen inderdaad voordat ze meedoen. :)
Maar dat heb ik bij de demo's nog niet meegemaakt. Ik heb juist het tegenovergestelde meegemaakt. Bijvoorbeeld een vorige keer toen zo een topman van russisch staatscircus verhaal kwam halen. Op elk argument had ik mijn weer woord. Hij kwam snel met andere argumenten aan en op een gegeven moment was die uitgeluld. Logisch ook als hij dingen noemt welke ik toch duidelijk anders heb gezien.
Ter voorbeeld dat ze steeds zeggen dieren op terrein laten lopen indien in de buurt en ter beschikking.. maar dat was dus al toen niet eens zo in Assen, terwijl ze dat wel ook in de pers riepen. Kortom.. deze man liep toen boos weg... misschien dat die ook gewoon slecht was in discussieren., dat kan natuurlijk ook ;)

maar wilt ook niet zeggen als er bij een circus een groot weiland langs ligt dat er automatich gebruik van gemaakt mag worden ik weet van de meeste circussen als er plaats is en het hoort bij het gehuurde terein dat de beesten buiten gewoon los lopen

Citeer:
en dat heb ik al zo veel gezien dan krijg je alleen maar te horen dat de beesten daar niet horen maar geen echt goede reden er voor kunnen geven waarom ze er niet horen

Genoeg redenen wel. Maar bij dierenrechtenactivisten gaat de basis vooral over dat het niet juist is dieren te gebruiken voor entertainment en dat dieren in kleine kooien, hokken en verblijven geen juiste behandeling is.

dan krijg je inderdaad alleen maar te horen dat het dieren mishandeling is
maar voor mij is dieren mishandeling wat anders dan jullie zeggen
dus daar zullen we nooit uitkomen


Citeer:
maar vraag me alleen af waarom dat gedemonstreer voor de tenten bij circussen

Logisch toch.. het heeft weinig zin om met flyers tegen diergebruik in het circus bij de zeeman te gaan staan toch? Ik neem aan dat je dat toch wel snapt...
dat snap ik ook dat het geen zin heeft voor zeeman maar je kan ook gewoon in het centrum gaan staan en berijk je net zoveel mensen
en is er een hoop ergenis weg bij mensen die naar het circus gaan en bij het circus zelf

Citeer:
waarom gaan jullie niet gewoon ergens in het centrum staan of maak een boek of start een reclame actie op tv zodat mensen zelf kunnen bepalen wat ze dierenleed vinden of niet


We hebben een website gemaakt :) En er komt nog een spotje, maar dat zal voorlopig vooral via internet uitgezonden worden. Reclames op tv kosten erg veel geld. En dat kan je als kleine actiegroep natuurlijk niet zomaar ophoesten. Wij moeten het hebben van gratis reclame. Via de media. Maar goed dat krijg je niet zo snel. Je schrijft brieven en opinie stukken naar de kranten e.d. en je lanceert wat persberichten. En dan hopen toch wel dat ze iets plaatsen. Overigens weet men steeds meer de weg te vinden. Bezoekers aantal is gedrievoudigd al weer. We krijgen steeds meer reacties van mensen, dat we goed bezig zijn en dat ze ons willen steunen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2005 8:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
doe het liever via internet als ik naar een circus wil gaan wil ik niet lastig gevallen worden kom dan in de pauze langs en drink een bakkie koffie mee kan je meteen zien dat de mensen genieten van de show met dieren

Boeit me niet of mensen genieten van de show. Het welzijn van de dieren staat bij mij voorop.

Citeer:
en dat is het probleem met de meeste mensen als ze na het circus gaan willen ze geen folders in de handen geduwd krijgen en aangesproken worden

Tsja.. dat zal best.. maar dat maakt ons niet uit. Ga je naar een dierencircus, dan moet je ook de andere kant weten. En die krijg je niet van het circus zelf.


Citeer:
maar wilt ook niet zeggen als er bij een circus een groot weiland langs ligt dat er automatich gebruik van gemaakt mag worden ik weet van de meeste circussen als er plaats is en het hoort bij het gehuurde terein dat de beesten buiten gewoon los lopen

Nee, want dit kijken we na. In Assen liepen de paarden ook op veld om benen te strekken, maar daar buiten niet. En als ze geen terrein hebben voor de paarden.. en dat amper kunnen krijgen.. dan is het toch slecht dat de dieren meereizen met het circus?

Citeer:
dan krijg je inderdaad alleen maar te horen dat het dieren mishandeling is
maar voor mij is dieren mishandeling wat anders dan jullie zeggen
dus daar zullen we nooit uitkomen

Vast, maar dat komt doordat jouw perspectief ligt bij het circus en niet bij de dieren, daarom zal je daar nooit kritisch over nadenken.

Citeer:
dat snap ik ook dat het geen zin heeft voor zeeman maar je kan ook gewoon in het centrum gaan staan en berijk je net zoveel mensen
en is er een hoop ergenis weg bij mensen die naar het circus gaan en bij het circus zelf

Je snapt blijkbaar nog steeds niet waarom we juist bij het circus staan. Het zijn 2 punten. De mensen die naar het circus gaan gaan zich afvragen waarom we er staan en waarom ze flyers aangereikt krijgen en daarnaast weet het circus dat wij er staan omdat ze dieren gebruiken. Dat laatste heb je in ieder geval niet als we in het centrum staan. En zoals er reacties binnen komen via mail...mensen bedanken ons omdat ze daarvoor er nog niet over nagedacht hadden.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2005 9:31 pm 
dit is even een laatste discusie voor dit jaar ivb met werk de komende dagen

maar jullie doen nu echt of dat de dieren echt mishandeld worden
en zo als meneer heuvels ook al melde er zijn ergere dingen waar echt dierenleed voorkomt
vind gewoon dat mensen zelf moeten beoordelen en zelf bekijken
jullie dikken het altijd wel aan dat de beesten het echt heel slecht hebben en ook altijd met foto's die niet eens hier bij een circus zijn gemaakt

ik hou ook van dieren en als er echt mishandeling zou voorkomen zou ik er ook voor uitkomen
de dieren zitten allemaal goed in hun vel en zien er goed verzorgd uit en zijn ook niet sloom
en dat zeg wel genoeg over het wel zijn van dieren
en ik weet ook hoe ze getraind worden en dat is niet zoals jullie het vertellen
ik heb 2 jaar gewerkt voor een circus waar ik de techniek verzorgde
en heb genoeg trainingen gezien maar heb nog nooit haken of andere scherpen dingen gezien waar daar berijk je echt niks mee

alvast goed uiteinde


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2005 10:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
dit is even een laatste discusie voor dit jaar ivb met werk de komende dagen


goed idee ;)

Citeer:
maar jullie doen nu echt of dat de dieren echt mishandeld worden

In onze mening is dat ook zo. Als dieren hun vrijheid wordt ontzegt, ze constant op stal staan etc.. dan is dat mishandeling, want je moet dieren vrijheid geven waarin ze hun soorteigen gedrag kunnen uiten. Dat kan niet bij circussen. Daarnaast.. bij sommige circussen heb ik wonden geconstateerd. O.a. bij olifanten die aan ketting stonden. Ook mogelijk wond op 'schouder' door olifantenhaak.
Daarnaast is de vraag hoe de trainingen vroeger zijn gegaan bij de dieren. Is er geweld gebruikt? Olifanten zijn bv. niet anders te 'trainen' dan zonder geweld aldus diverse (ex-)trainers. Eenmaal gebroken heb je ze onder controle. Stokken, zwepen enzo zijn juist herkenningstekens voor de dieren dat ze niets moeten proberen. Als je ziet dat de tijgers wanneer trainers/verzorgers met een stok lopen deze erg in de gaten houden.. dan vraag je je wel af waarom ze dat doen he...
Maar deze punten zijn lastiger te bewijzen en dat het gebeurd in de circuswereld is een ding wat zeker is. Maar je moet het wel per circus moeten kunnen bewijzen. De getuigenverklaringen zeggen niet zoveel voor de mensen enzo. Foto en video is er van nodig om mensen te laten zien dat het gebeurd.

Citeer:
en zo als meneer heuvels ook al melde er zijn ergere dingen waar echt dierenleed voorkomt

Dierenleed komt overal voor. Daarom ben ik en andere er ook. Om dat aan te pakken. En dat doen we ook. Alle fronten.

Citeer:
vind gewoon dat mensen zelf moeten beoordelen en zelf bekijken

Ben ik met je eens. Ik stimuleer mensen om achter bij de circussen te gaan kijken hoe dieren het hebben. Ik vraag ze ook om zelf gewoon dagen eens te observeren bij een circus. Met een klokje erbij en dan noteren hoeveel en hoevaak ze mogen lopen buiten hun hokken.
Vandaag een discussie met circusfan.. was al bij vele kerstcircussen geweest... en vond het geweldig bla bla... en zei.. kom maar eens kijken hoe de dieren het hebben.. Dus ik met hem mee gegaan.. zegt die al.. de zeeleeuw heeft een erg grote bassin... toen ik zag wat dat bassin in houd moest ik best lachen er om...want als hij dat groot noemt voor een zeeleeuw... Was iets van 3 bij 5 meter en 1 a anderhalf meter hoog..
Dat is echt niet goed voor een zeeleeuw.

Citeer:
jullie dikken het altijd wel aan dat de beesten het echt heel slecht hebben en ook altijd met foto's die niet eens hier bij een circus zijn gemaakt

Nee, feiten liggen er. Foto's en video laten wel zien hoe het er bij zit.
En zit niet erg veel verschil in foto's met die ik hier neem en die andere nemen in andere landen.

Citeer:
ik hou ook van dieren en als er echt mishandeling zou voorkomen zou ik er ook voor uitkomen

Dat zeggen ze allemaal... zelfs diegene die later gepakt worden vanwege mishandeling...

Citeer:
de dieren zitten allemaal goed in hun vel en zien er goed verzorgd uit en zijn ook niet sloom

Moet dat alles zeggen? Kijk eens naar de blik van dieren.. zegt naar mijn mening al genoeg..

Citeer:
en dat zeg wel genoeg over het wel zijn van dieren
en ik weet ook hoe ze getraind worden en dat is niet zoals jullie het vertellen

Wij geven alleen maar aan wat voor methoden binnen circuswereld gebruikt worden.

Citeer:
ik heb 2 jaar gewerkt voor een circus waar ik de techniek verzorgde en heb genoeg trainingen gezien maar heb nog nooit haken of andere scherpen dingen gezien waar daar berijk je echt niks mee

En bij welk circus heb je dan gewerkt?

En heb je de trainingen gezien die men doet tijdens de tour.. of heb je ook de trainingen gezien bij de winterverblijven, bij de plekken waar de dieren vandaan komen etc?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.