Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:13 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: dierenleed
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2005 8:41 am 
Offline

Lid geworden op: za nov 05, 2005 10:34 am
Berichten: 26
Locatie: haaltert
Zeg meneer de dierenactivist zou je niet beter ophouden met uwe cinema te vertellen.
We weten het nu wel dat je tegen de dieren bent. Je blijft maar zagen over mishandeling maar wat ik weet is als er binnen enkele jaren geen circussen met dieren of dierentuinen meer zijn. Dan zullen wij ook geen olifanten, roofdieren of dergelijke dieren meer hebben of zien?
Want ze worden gewoon allemaal neergeschoten in de reservaten is dat dan beter onozelaar of moeten de rijken blijven massa's geld betalen om op de laatste ijsberen, zeehonden enz te schieten.
Dat vinden jullie dus beter want door word niks voorgedaan. DAT IS PAS DIERENLEED!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat jullie feitelijk verdienen is dat jullie eens een week worden opgepakt en dat jullie elke dag eens een goeie sappige biefstuk moeten eten. mmmmmmmh gewoon zalig dat vlees.
Maar wat ik wel weet is als er ooit iemand mij, die communisten want zo noem ik die dierenactivisten iemand iets in de weg legt bij gelijk welke demonstratie zal ik het toch moeilijk hebben om eens ferm mijn gedacht te zeggen.

Bende NIKSNUTTEN


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierenleed
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2005 9:16 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
noisken schreef:
Zeg meneer de dierenactivist zou je niet beter ophouden met uwe cinema te vertellen.

En jullie met die van jullie?

Citeer:
maar wat ik weet is als er binnen enkele jaren geen circussen met dieren of dierentuinen meer zijn. Dan zullen wij ook geen olifanten, roofdieren of dergelijke dieren meer hebben of zien?
Want ze worden gewoon allemaal neergeschoten in de reservaten is dat dan beter onozelaar of moeten de rijken blijven massa's geld betalen om op de laatste ijsberen, zeehonden enz te schieten.
Dat vinden jullie dus beter want door word niks voorgedaan. DAT IS PAS DIERENLEED!!!!!!!!!!!!!!!!


Ook iets wat aangepakt worden. Maar zelfs al zijn er circussen blijft dat ook doorgaan. Dus wat is je punt nu? Dat circussen zorgen dat als die dieren uitsterven dat je ze dan tenminste kan zien? Dan is dat onzin.. want je ziet ze dan niet in natuurlijke omgeving. Dat is wat ik wil zien dan.
En dat er niets tegen gedaan wordt klopt totaal niet. Er zijn vele organisaties mee bezig. Maar het is soms wel lastig om er iets tegen te doen. Gelukkig hebben ze wel beschermde reservaten.
Echter in afrika is er nu een olifantenoverschot daar.. en wil men olifanten afschieten.. bizar he.. volgens mij heb ik WNF er nog niet eens over gehoord.. hun staan vast vooraan om mee te mogen schieten...

Citeer:
Wat jullie feitelijk verdienen is dat jullie eens een week worden opgepakt en dat jullie elke dag eens een goeie sappige biefstuk moeten eten. mmmmmmmh gewoon zalig dat vlees.

Vast zalig, maar is zalig zaligmakend als je weet wat voor leed er achter zit? Voor mij in ieder geval niet. Het dierenleed, voedselverspilling, vervuiling en mensenleed zelfs. Nee voor mij niet.

Citeer:
Maar wat ik wel weet is als er ooit iemand mij, die communisten want zo noem ik die dierenactivisten iemand iets in de weg legt bij gelijk welke demonstratie zal ik het toch moeilijk hebben om eens ferm mijn gedacht te zeggen.


Waarom noem je het communisten? Ben redelijk kapitalistisch ingesteld. Sociaal-bewust kapitalistisch. En denk dat de meeste dierenactivisten niets van communisme moeten hebben. Niet zoals het steeds uitgevoerd is. En hebt ook rechtse dierenactivisten.. als je die ook communistisch noemt.. lachen dan..

Je mag gerust je mening zeggen als we ergens protesteren. Dat lijkt me goed. Dat recht heb je.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2006 8:08 pm 
daar zijn we weer beste wensen voor het nieuwe jaar iedereen
jullie hebben zo in zo een andere blik erop
dus er uit komen doen we toch niet met deze discusie
maar kan je zeggen ik heb de trainingen gezien zowel in circussen als in winter kwatieren van de artiesten en zoals jullie het omschrijven met haken en dergelijk gebeurd echt niet meer ,maar jullie horen toch alleen maar de dingen die jullie willen horen
hoe het vroeger was weet ik niet en er zullen best circussen zijn in oosteuropese circussen waar het anders gaat maar ga dan daar demonstreren
en tuurlijk je kan dieren op verschillende manieren trainen ,maar zoals jullie het omschrijven gebeurd het niet dus zet dat ook even op jullie site

jij kan voor mij niet bepalen of ik er wel of niet voor uit kom als er dieren mishandeling voor zou komen
geloof mij als het in mij ogen mishandeling zou zijn zou ik zo aansluiten bij jouw club

en als dieren goed in hun vel zitten er worden jonge dieren geboren wil dat echt wel wat zeggen
als beesten mishandeld of zich vervelen dan zie je dat echt wel aan een beest

en de methode die gebruikt word voor trainingen blijkt wel dat jullie niet genoeg op de hoogte zijn
ik geloof nooit dat jullie er echt goed in verdiept hebben
en alles kwa trainingen van horen zeggen hebben dat klakkeloos over nemen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2006 11:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
maar kan je zeggen ik heb de trainingen gezien zowel in circussen als in winter kwatieren van de artiesten

En heb je ook de trainingen gezien toen de dieren nog jong waren. Toen olifanten nog jong waren? etc. Zoals ik al zei. Er is een verschil tussen 'africhtingstrainingen' en 'trainingen'.

Citeer:
en zoals jullie het omschrijven met haken en dergelijk gebeurd echt niet meer ,maar jullie horen toch alleen maar de dingen die jullie willen horen

Met haken gebeurd nog wel hoor. Zit je nu te ontkennen dat er geen circussen zijn die olifantenhaken gebruiken?

Citeer:
hoe het vroeger was weet ik niet en er zullen best circussen zijn in oosteuropese circussen waar het anders gaat maar ga dan daar demonstreren

Onze collega's in het oosteuropese gedeelte, zoals o.a. Animal Friends Croatia zijn daar al sterk bezig. En ze doen het goed. Al 21 steden daar diervrij.

Citeer:
en tuurlijk je kan dieren op verschillende manieren trainen ,maar zoals jullie het omschrijven gebeurd het niet dus zet dat ook even op jullie site

Nee, want we weten dat het nog zo gebeurd (of kan gebeuren) in de circuswereld. Daarnaast richt onze campagne niet eens zozeer op die mishandelingen bij trainingen, want we richten ons vooral op hoe ze gehuisvest worden, dat ze stereotype gedrag vertonen, dat ze veel op stal staan etc.

Citeer:
en als dieren goed in hun vel zitten er worden jonge dieren geboren wil dat echt wel wat zeggen
als beesten mishandeld of zich vervelen dan zie je dat echt wel aan een beest

Nee, niet perse. Dat is juist het probleem. Dieren kunnen hartstikke mooie vacht enzo hebben, maar kunnen wel stereotype gedrag vertonen.
En kunstmatige inseminatie is ook wat voor komt.

Citeer:
en de methode die gebruikt word voor trainingen blijkt wel dat jullie niet genoeg op de hoogte zijn. ik geloof nooit dat jullie er echt goed in verdiept hebben en alles kwa trainingen van horen zeggen hebben dat klakkeloos over nemen

We hebben betrouwbare bronnen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2006 11:29 pm 
ja ik heb trainingen gezien ook van jonge dieren
en van meerdere trainers en kan je zeggen ik heb niets wat jullie beweren gezien

ik zeg niet dat het niet gebeurd met olifanten haken
zullen best circussen zijn waar het gebeurd
maar lang niet overal
en als je echt bewijs heb dat het zo is dat beesten wonden hebben en dergelijk mad je daar gaan protesteren en daar wat aan doen
maar lang niet elk circus is het zelfde

als dieren aan stress lijden dan hoeft insiminatie ook niet te pakken bij dieren en weet uit ervaring dat dat weinig voorkomt en dat de meeste beesten die jongen krijgen gewoon op de normale manier zwanger worden en dat bv mannetjes tijgers of leeuwen ergens anders vandaan komen om de vrouwtjes te dekken
en het zegt zeker wel wat als beesten er goed uit zien als ze niet goed in hun vel zitten merk je dat echt wel aan de vacht en het gedrag van een dier
en als ze aan stress of verveling lijden merk je dat ook aan een dier en zal hij echt niet goed in zijn vel zitten en zullen er veel sneller dood gaan


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2006 12:08 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
ja ik heb trainingen gezien ook van jonge dieren
en van meerdere trainers en kan je zeggen ik heb niets wat jullie beweren gezien

Dat is mooi. Jammer genoeg weten we dat het ook zeer anders gebeurd.
Maar zoals ik zei. Dingen kunnen geroept worden dat het niet gebeurd en andere kant wel. Maar goed.. bewijzen he.. dat is nou het lastigste. Aan woorden heeft men niet veel.
Daarom richten we ook niet zo op dat circussen wellicht geweld gebruiken bij trainingen enzo. Maar vooral op dat circussen geen plek zijn voor dieren.

Citeer:
ik zeg niet dat het niet gebeurd met olifanten haken
zullen best circussen zijn waar het gebeurd
maar lang niet overal

Dat zal niet overal gebruikt worden. Voor de olifant maakt het overigens niet echt veel uit als het maar iets is wat lijkt op een stok ofzo. Dat refereert die wel aan iets anders.

Citeer:
en als je echt bewijs heb dat het zo is dat beesten wonden hebben en dergelijk mad je daar gaan protesteren en daar wat aan doen
maar lang niet elk circus is het zelfde

Afbeelding
Deze wond bijvoorbeeld.

Citeer:
als dieren aan stress lijden dan hoeft insiminatie ook niet te pakken bij dieren en weet uit ervaring dat dat weinig voorkomt en dat de meeste beesten die jongen krijgen gewoon op de normale manier zwanger worden en dat bv mannetjes tijgers of leeuwen ergens anders vandaan komen om de vrouwtjes te dekken

Kan zijn ja dat stress factor kan zijn. Maar het is niet iets wat vaststaat.

Citeer:
en het zegt zeker wel wat als beesten er goed uit zien als ze niet goed in hun vel zitten merk je dat echt wel aan de vacht

Kan zo zijn, maar dat hoeft niet perse. Ik heb wel vaker hele mooie dieren gezien.. die qua vacht enzo er nog goed uitzagen. Terwijl ze in zelfde soort situatie verkeerde als circusdieren. Hele tijd in kleine kooien opgesloten.

Citeer:
en het gedrag van een dier

Ok.. en daar heb ik het nou steeds over. Dat stereotype gedrag wat de dieren vertonen is dus een uiting van stress, verveling etc.
Kortom.. je ziet dat het dier niet tot zijn recht komt.

Citeer:
en als ze aan stress of verveling lijden merk je dat ook aan een dier en zal hij echt niet goed in zijn vel zitten en zullen er veel sneller dood gaan

Ik merk het steeds bij de dieren. Als ik dieren daar zie staan en aan het ijsberen zijn e.d. tsja.. dan is dat niet goed. En ook zie je het duidelijk in de blikken van dieren. Als je de blik vergelijkt van een dier in vrijheid en in gevangenschap, dan snap je het.
Sommige dieren gaan eerder dood in gevangenschap en andere dieren gaan later dood. Ligt per dier wel anders. Maar dat heeft/hoeft niet zo perse te maken te hebben met stress. Maar kan wel.
Dieren zijn net als mensen. Ook wij kunnen allemaal bepaalde dingen anders uiten. Of kunnen anders reageren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2006 11:39 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circusleed schreef:
Citeer:

Deze wond bijvoorbeeld. (zie foto hierboven)


Je maakt mij niet wijs dat die wond is veroorzaakt door een trainer met zijn stok/haak...
ik kan een heleboel stomme ongelukjes verzinnen waardoor een olifant zo'n wond heeft.
Ik zag op Circusleed.nl een foto van een "in elkaar geslagen" dierenactivist. Zo zag ik er ook uit toen ik ooit van de trap lazerde. Leuk zo'n foto maar het bewijst eigenlijk niets.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2006 11:56 am 
Photoshop is een mooi en leuk programmatje!.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2006 12:26 pm 
Jullie zijn echt te erg he?! :shock: Nu beschuldigen jullie ons ook nog van manipulatie van foto's? Ik kan met mijn hand op mijn hart beweren dat die foto's echt zijn, dat ze niet gemanipuleerd zijn en dat die verwondingen van die activist veroorzaakt zijn door circusmedewerkers! Maar ja, de waarheid is hard blijkbaar!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2006 12:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Circusleed schreef:
Je maakt mij niet wijs dat die wond is veroorzaakt door een trainer met zijn stok/haak...

Kan, maar dat zeg ik niet. Ik gaf alleen aan dat we wonden hebben gezien. Deze lijkt meer te zijn doordat de dieren aan een ketting stonden. En ze schuren erg met die ketting, waardoor denk die schaafwond is ontstaan.

Een ander iets. Deze:
Afbeelding

Ik heb deze doorgestuurd en een dierenarts heeft er naar gekeken. En het zou mogelijk zijn veroorzaakt doordat er met een haak is ingeprikt enzo. Het is overigens bij een circus waarbij ze een olifanthaak gebruiken (nog).

Citeer:
ik kan een heleboel stomme ongelukjes verzinnen waardoor een olifant zo'n wond heeft. Ik zag op Circusleed.nl een foto van een "in elkaar geslagen" dierenactivist. Zo zag ik er ook uit toen ik ooit van de trap lazerde. Leuk zo'n foto maar het bewijst eigenlijk niets.


Deze verwondingen kwamen nou eenmaal door die gasten. Politie heeft er foto's van gemaakt.
De verwondingen vielen nog wel mee. Maar er zou zo een dode kunnen zijn gevallen. Die gasten schopten gewoon tegen de slaap van een activist. Gelukkig had die zijn armen over zijn hoofd. Dus waren klappen wel goed opgevangen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2006 12:32 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Quirico schreef:
Photoshop is een mooi en leuk programmatje!.


Nou.. ga je gang.. neem de foto mee naar een expert. Een expert kan je zo vertellen of het bewerkt is of niet. Ik heb de originele foto's ook nog.

Dan zie je wel dat ik gewoon waarheid spreek. Ik daag je uit..

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2006 6:09 pm 
onzin!!! dat mensen het nog lezen ook!. Volgens mij geldt die informatie wat op die ********website staat alleen voor dieren/beesten. Zonde voor zo een mooie website. En Anton, hoe is ie man?, tijd niet gezien, hahaha.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2006 7:46 pm 
Anton schreef:
Tsja zo te zien is die zeikerd van circusleed nog steeds bezig.
Geweld van circusmensen? Ja komt wel eens voor. Wij zijn ook maar gewone mensen dus waarom zouden wij niet mogen knokken.

Omdat geweld niets oplost, en, zoals Waldy in een andere draad al zei, het geen reclame voor het circus is en de vooroordelen die er over circusmedewerkers bestaan alleen maar bevestigen. Maar het blijkt nu dus dat het helemaal geen vooroordelen zijn, circuslui zijn écht onnodig agressief!

Anton schreef:
Dat jullie zwaar gestoord en knettergek zijn is mij inmiddels wel duidelijk.

Goh, naast clown en vechtersbaas nu ook al psycholoog begrijp ik? :lol:
Heel fijngevoelig en bijzonder tolerant trouwens om mensen met een andere mening dan jijzelf meteen maar uit te schelden! :?


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.