Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:33 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 10:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
kevin schreef:
Nou nou nou wordt er door de beheerder ook al in activisten taal gesproken?
Nog steeds durf ik te stellen dat de meerder heid van Nederland niet tegen wilde dieren is. De publieke opinie wordt echter sterk beïnvloed door de grote lobby o.l.v. Stichting Aap en de politiek die hier tegenaan leunt.

De beste tijd is geweest, voor de circussen. Kijk maar naar die schitterende beelden van vroeger. Dat is geen activistentaal, maar realistisch helaas.
Kevin heeft gelijk met de lobbies, die hebben de teloorgang versneld. Zo snel dat de circussen moeite hebben met omschakelen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 11:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Al sinds ik circusvriend ben, 1977, hoor ik dat de beste tijd is geweest voor circussen.
Dat is dus gewoon niet waar.
In 1977 waren er twee wintercircussen! En nu?
Verlichting komt in geen enkel circus meer van bouwlampen.
In plasts vsn op houten bsnken heb je tegenwoordig een goede stoel.
Veelal is er sprake van een serieuze regie.
Wat alleen niet veranderd is dat het circus zichzelf de afgrond in praat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 2:16 am 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
heuvels schreef:
kevin schreef:
Nou nou nou wordt er door de beheerder ook al in activisten taal gesproken?
Nog steeds durf ik te stellen dat de meerder heid van Nederland niet tegen wilde dieren is. De publieke opinie wordt echter sterk beïnvloed door de grote lobby o.l.v. Stichting Aap en de politiek die hier tegenaan leunt.

De beste tijd is geweest, voor de circussen. Kijk maar naar die schitterende beelden van vroeger. Dat is geen activistentaal, maar realistisch helaas.
Kevin heeft gelijk met de lobbies, die hebben de teloorgang versneld. Zo snel dat de circussen moeite hebben met omschakelen.


Ik snap dat omschakelen niet zo, want er valt niks om te schakelen, maar alleen geen wilde dieren meer inhuren
en klaar is kees, en dan zijn er nog zoveel andere dieren die wel kunnen en mogen, dus zie ik het probleem niet eens.
En wat die beste tijd betreft, circussen komen en circussen gaan, en dat gaat al zo sinds er circussen zijn, en daar zal
in de toekomst dan ook niks aan veranderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 12:28 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
stalknecht schreef:
Ik snap dat omschakelen niet zo, want er valt niks om te schakelen, maar alleen geen wilde dieren meer inhuren en klaar is kees, en dan zijn er nog zoveel andere dieren die wel kunnen en mogen, dus zie ik het probleem niet eens.
En wat die beste tijd betreft, circussen komen en circussen gaan, en dat gaat al zo sinds er circussen zijn, en daar zal in de toekomst dan ook niks aan veranderen.

Inderdaad, circussen komen en gaan, een waarheid als een koe.
met dat omschakelen bedoel ik het maken van keuzes. Meer "nouveau cirque" of zoals jij zegt de wilde dieren vervangen door niet-wilde exemplaren. Of iets heel anders.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 5:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Citeer:
maar alleen geen wilde dieren meer inhuren en klaar is kees,


Dat klopt ook niet helemaal. Van de 4 circussen die op het moment van het verbod wilde dieren hadden, was er niet eentje die deze gehuurd had. De dieren maakten allemaal, soms al heeeeel erg lang, deel uit van het circus. Maakte deel uit van de familie.
Dus is een aanpassing nodig. Moet je dus een deel van je 'familie' wegdoen. Of alles op alles zetten om de 'familie' bij elkaar te houden.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 12:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
zembla schreef:
Citeer:
maar alleen geen wilde dieren meer inhuren en klaar is kees,


Dat klopt ook niet helemaal. Van de 4 circussen die op het moment van het verbod wilde dieren hadden, was er niet eentje die deze gehuurd had. De dieren maakten allemaal, soms al heeeeel erg lang, deel uit van het circus. Maakte deel uit van de familie.
Dus is een aanpassing nodig. Moet je dus een deel van je 'familie' wegdoen. Of alles op alles zetten om de 'familie' bij elkaar te houden.


Die verhalen van "deel van je familie" is allemaal leuk voor de pers en klinkt het allemaal idealistisch en romantisch, maar wilde dieren werden
ook net zo makkelijk doorverkocht aan een andere artiest, dus zo erg vinden ze het schijnbaar niet als ze afscheid moeten nemen van bepaalde dieren.
Circus is nog steeds een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling, en wie uit idealisme een circus begint, moet of multimillionair zijn
of knettergek, want van idealisme kun je niet bestaan. En verder zijn er nog tal van andere dieren die wel kunnen en mogen, dus
is het niet zo dat een circus nou helemaal gestript word van dieren, dus niks aan de hand. en 2 generaties verder kraait geen
kind meer naar wilde dieren in een circus, en wel omdat ze zijn grootgebracht zonder die wilde dieren in een circus,
en wat ze niet kennen zullen ze ook niet missen, dus is het vooral circuslui en wat circusfans die er moeite mee hebben en
door blijven zeuren, en daar worden circussen niet beter van, en daarom zeg ik van, stop met dat gezeur en accepteer nou maar
dat het gedaan is en ga verder met de toekomst ipv je aan gebruiken uit het verleden vast te blijven klampen, want
je gaat het toch niet winnen van de politiek, en blijf je alleen maar langer het imago van het circus in het algemeen schaden,
en daar moet gewoon een eind aan komen als circussen nog mensen willen blijven trekken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 2:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nee hoor, je deels misplaatste en op onjuiste gronden gebaseerde drogredenen blijven herhalen, dat lost een hoop op!
Sorry dat ik wat boos overkom, maar eigenlijk ben ik dan ook heel kwaad.
Vanaf het eerste bericht is er nog nauwelijks iets zinvols over dit onderwerp geschreven.
Dat is geen wonder, want als de basis al niet klopt krijg je nooit een zinvolle discussie.
Eindelijk is er dan iemand die met het nodige gevoel reageert (Zembla) en die bovendien meer ervaring met circusdieren heeft dan de meeste mensen in ons land, maar ook die wordt weer afgeserveerd met dezelfde volkomen kromme redenaties.
Het is echt wat ik tijdens het lezen van het eerste bericht al dacht: reageren heeft totaal geen zin.
Het spijt mij persoonlijk dat zelfs ik me daarna niet kon inhouden.
Ik bied dan ook mijn welgemeende excuses aan aan alle circusdieren ter wereld!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 8:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Nee hoor, je deels misplaatste en op onjuiste gronden gebaseerde drogredenen blijven herhalen, dat lost een hoop op!
Sorry dat ik wat boos overkom, maar eigenlijk ben ik dan ook heel kwaad.
Vanaf het eerste bericht is er nog nauwelijks iets zinvols over dit onderwerp geschreven.
Dat is geen wonder, want als de basis al niet klopt krijg je nooit een zinvolle discussie.
Eindelijk is er dan iemand die met het nodige gevoel reageert (Zembla) en die bovendien meer ervaring met circusdieren heeft dan de meeste mensen in ons land, maar ook die wordt weer afgeserveerd met dezelfde volkomen kromme redenaties.
Het is echt wat ik tijdens het lezen van het eerste bericht al dacht: reageren heeft totaal geen zin.
Het spijt mij persoonlijk dat zelfs ik me daarna niet kon inhouden.
Ik bied dan ook mijn welgemeende excuses aan aan alle circusdieren ter wereld!


Ik denk eerder dat jou probleem is dat je niet openstaat voor andermans mening als die niet binnen je ideale plaatje
van het circus valt, en verder ook hardnekkig aan oude tradities en gewoontes vast blijft klampen,
want je bent er mee opgegroeid dus zolang jij leeft moet dan ook zo maar blijven.
Welnu, ik dacht van zoveel dingen dat die in mijn leven niet zouden veranderen, maar daar ben ik dan
toch ontzettend terug van gekomen, want ik kan bijna niks bedenken dat niet veranderd is
en daar heb ik dan toch mee moeten leren leven, want net als m'n opa en m'n vader ook
al zeiden, die goeie ouwe tijd komt nooit meer terug, en dat zou jij ook eens moeten gaan accepteren.
Daarnaast lees ik wel eens de commentaren op het internet als er een circus in het nieuws komt
en gaat er geen bericht voorbij of er zijn wel genoeg commentaren die circussen het liefst zien
verdwijnen, want het zijn dierenmishandelaars die de dieren mishandelen voor hun eigen gewin, bla bla,
je kent het vast wel, dus dat is hoe de gemengde reacties zijn. Dat zegt natuurlijk niet dat iedereen
dan een hekel aan circus heeft, maar toch wel een flink deel, en dan altijd vanwege de dieren,
dus tijden veranderen en zo ook de mensen, en die nemen steeds vaker een ander standpunt in
en wel dat wilde dieren niet meer in een circus thuis horen. En ja, veel mensen zijn ook kuddedieren
dus al er maar genoeg mensen roepen dat het maar niks is, dan gaat een flink deel ook zo denken
en praten, en dat dan onredelijk is, is dan wel zo, maar het is wel zo en daar verander je niks aan.
En al praat je als brugman, deze mensen ga je toch niet op andere gedachten brengen, en als je
gaat lopen pushen of lopen beleren, dan gaan ze juist hun standpunt verdedigen en krijgen
ze alleen maar een hekel aan je als je door blijft drammen, en daar is het imago van het circus in
het algemeen echt niet mee geholpen.

En dan nog even het voorbeeld over de freaks die op de kermissen te kijk werden gezet.
Dat heb ik nou al een paar keer herhaald, maar daar hoor ik hier niemand over, dus geef
jij dan eens antwoord of je dat dan vandaag de dag ook maar terug zou moeten halen op de kermis?
Want ja, dat was vroeger maar heel normaal en een traditie, dus wat vroeger kon en een traditie was,
moet dan anno 2016 ook zo maar blijven?

Ik snap wel dat je een circusfan bent en je ermee opgegroeid bent, maar dat is dan
meteen je probleem, want je wilt gewoon niet doen wat de maatschappij nu ineens verlangt,
en dat is geen wilde dieren meer in het circus. En ja, er zijn nog heel veel mensen die dat geen
probleem vinden, maar de druk van de tegenstanders was schijnbaar toch groter dan de druk
van de voorstanders, want anders was er geen verbod gekomen en dat is dan moeilijk te accepteren,
maar het is niet anders. Ik zag dan ook altijd alleen maar dierenactivisten bij de circussen staan
en nooit voorstanders, dus dan houd het toch gewoon op?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Sorry dat ik wat boos overkom, maar eigenlijk ben ik dan ook heel kwaad.


Btw, je hoeft aan mij niet je gemoedstoestand mede te delen om je woorden kracht bij te zetten,
want het volstaat ook wel als je zegt dat je het er niet mee eens bent, en de schaal waarop
heeft dan verder geen meerwaarde.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 9:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Beste stalknecht,
Niet iedereen laat de oren hangen naar wat de activisten bereikt hebben. Dankzij vooral de social media hebben zij de publieke meningen behoorlijk weten te indoctrineren. Het kan allemaal niet snel genoeg gaan, liefst met de botte bijl.
Veranderingen? OK. Niet geforceerd maar geleidelijk, liefst met een natuurlijk verloop.
Zie ook de zwartepietendiscussie. Een paar jaar geleden hoorden we er nog nauwelijks over, terwijl Piet toch langzaamaan de scherpe randjes verloor. Ook hier heeft het land zichzelf suf getwitterd en gefacebookt om tegengeluiden en demonstraties teweeg te brengen.
Het is zo gemakkelijk om ergens tegen te zijn, ff twitteren en er is weer een actiegroep. Mensen die ergens tevreden over zijn die hoor je niet zo gauw, de zwijgende meerderheid zogezegd.

En dan de freaks..
De corebusiness van de freaks is om mensen te choqueren. Vroeger makkelijk zat, iedereen liep netjes in het gareel en google was er nog niet. Tegenwoordig worden we de hele dag getrakteerd op freaks. Gewoon op straat zelfs. Overdadige tattoos, piercings, bizarre kleding noem maar op... Op internet en op TV valt het ook al niet mee om freaks te vermijden.
Ook hier zware concurrentie voor de professionele freaks dus, net als met circussen. Ik heb het gevoel dat het circusbezoek is afgenomen sinds KRO Piste regelmatig op de buis was. Prachtig programma trouwens destijds, hoewel zwart-wit.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 12:20 am 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
heuvels schreef:
Beste stalknecht,
Niet iedereen laat de oren hangen naar wat de activisten bereikt hebben. Dankzij vooral de social media hebben zij de publieke meningen behoorlijk weten te indoctrineren. Het kan allemaal niet snel genoeg gaan, liefst met de botte bijl.
Veranderingen? OK. Niet geforceerd maar geleidelijk, liefst met een natuurlijk verloop.
Zie ook de zwartepietendiscussie. Een paar jaar geleden hoorden we er nog nauwelijks over, terwijl Piet toch langzaamaan de scherpe randjes verloor. Ook hier heeft het land zichzelf suf getwitterd en gefacebookt om tegengeluiden en demonstraties teweeg te brengen.
Het is zo gemakkelijk om ergens tegen te zijn, ff twitteren en er is weer een actiegroep. Mensen die ergens tevreden over zijn die hoor je niet zo gauw, de zwijgende meerderheid zogezegd.

En dan de freaks..
De corebusiness van de freaks is om mensen te choqueren. Vroeger makkelijk zat, iedereen liep netjes in het gareel en google was er nog niet. Tegenwoordig worden we de hele dag getrakteerd op freaks. Gewoon op straat zelfs. Overdadige tattoos, piercings, bizarre kleding noem maar op... Op internet en op TV valt het ook al niet mee om freaks te vermijden.
Ook hier zware concurrentie voor de professionele freaks dus, net als met circussen. Ik heb het gevoel dat het circusbezoek is afgenomen sinds KRO Piste regelmatig op de buis was. Prachtig programma trouwens destijds, hoewel zwart-wit.


Ik zei dat mensen nogal last van kopieergedrag hebben, en met de sociale media van nu is dat alleen maar toegenomen en rust er dan ook een sociale
druk op ze tegenwoordig, want als je bv voor Wilders bent, dan kun je daar echt niet overal mee aankomen, en als je niet tegen wilde dieren
in het circus bent, dan ben je niet hip als jongere, en jongeren zijn wel de volgende generatie die met hun kinderen naar een circus moeten komen
en daar moet je dus wel op in spelen als je wilt dat die over 15/20 jaar nog in je tent komen.
Tja en dan een natuurlijk verloop, dan lopen er over 40 jaar nog olifanten in de stallen rond, want die kunnen behoorlijk oud worden,
en kan ik dan best begrijpen dat ze daar niet op willen wachten, want dan blijven nog generaties lang kinderen denken dat olifanten
bij een circus horen, en dat is dan wat men wil voorkomen. En het is toch nog niet in elk (Europees) land al verboden? Dus dat natuurlijke
verloop is er dan toch nog, dus krijgen de eigenaren nog de tijd om hun brood ermee te verdienen en langzaam gaan zoeken
naar een opvang. En dan is er niks aan de hand want het circus heeft nog zoveel andere dieren, dus gaat het circusleven gewoon verder.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 3:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ik heb geen zin om uitgebreid te reageren, dat schreef ik al eerder, zonde van mijn tijd.
Alleen doe ik dat (en opnieuw!) op de slotzin van het vorige bericht. Waar Stalknecht schreef:

Citeer:
En dan is er niks aan de hand want het circus heeft nog zoveel andere dieren, dus gaat het circusleven gewoon verder.


Ook dat schreef hij al eerder, zelfs in zijn eerste bericht. Kijk, daar zit nu precies het manke in zijn denktrent. Want, en ook ik herhaal mezelf, dat is nu precies waar die zogenaamde dierenvrienden op uit zijn: álle dieren uit het circus.
Kijk maar naar de demonstranten in Duitsland, waar overigens een groot en zeer gefundeerd proces tegen ze gevoerd gaat worden. Wegens misleiding en oplichting, want ook het aan hen gedoneerde geld blijkt zoek. Iedere (valse) aantijging wordt daarin weerlegd.
En dus, wanneer we de denkwijze van Stalknecht willen volgen, moeten alle circussen op dit moment zeggen: we doen alle dieren weg. Dat is pas modern en toekomstgericht denken, want die maatschappelijk goed georiënteerde activisten krijgen toch hun zin! Ook al is dat over 20 jaar!
Niet op democratische wijze, dat was bij de wilde dieren immers ook niet het geval. In tegenstelling tot wat hier beweerd werd is die wet nooit door de Tweede Kamer aangenomen maar er op slinkse wijze via een omweg als wijziging doorgedrukt. Waar zelfs de Raad van State schande van sprak.
Eén onwaarheid waar ik me erg aan heb gestoord wil ik uit zijn eerste betoog ook nog wel toelichten.
En wel deze uitspraak:

Citeer:
en hebben circussen dan ook dik 20 jaar de tijd gehad om hun dierenhuishouding op orde te maken, want het is toch al dik 20 jaar lang aan de gang


Kijk, dat is dus lulkoek van de eerste orde! Het is nog maar zes jaar geleden dat we een staatssecretaris hadden die met dit onderwerp belast was en die persoonlijk ging kijken bij circussen, onder meer bij de roofdieren van Herman Renz. Op de zogenaamde problematiek aangesproken door de Partij voor de Dieren (en andere geestverwante organisaties) reageerde hij toen met de opmerking niets aan deze situatie te willen doen omdat het ging om een handjevol goed verzorgde dieren, beter verzorgd dan in menig bedrijf in de agrarische sector.
Of was deze opmerking misschien ook al een voorbode van het naverend onheil waarop de circussen hun maatregelen hadden moeten treffen?
Nee, die ellende begon pas toen meneer Rutte volkomen vanuit het niets de stelling 'En Wilde Dieren Verdwijnen uit het Circus' aan het principe-regeringsakkoord toevoegde. Dat werd dus stikken of slikken.
Niet alles wat een overheid je aan wil smeren hoeft de burger voor zoete koek te accepteren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Ik heb geen zin om uitgebreid te reageren, dat schreef ik al eerder, zonde van mijn tijd.
Alleen doe ik dat (en opnieuw!) op de slotzin van het vorige bericht. Waar Stalknecht schreef:

Citeer:
En dan is er niks aan de hand want het circus heeft nog zoveel andere dieren, dus gaat het circusleven gewoon verder.


Ook dat schreef hij al eerder, zelfs in zijn eerste bericht. Kijk, daar zit nu precies het manke in zijn denktrent. Want, en ook ik herhaal mezelf, dat is nu precies waar die zogenaamde dierenvrienden op uit zijn: álle dieren uit het circus.


Ik ben geen "dierenvriend" in jou zin, en heb ik nergens gezegd of de suggestie gewekt dat ik ALLE dieren uit het circus wil hebben,
dus moet je mij geen woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb!


Citeer:
Kijk maar naar de demonstranten in Duitsland, waar overigens een groot en zeer gefundeerd proces tegen ze gevoerd gaat worden. Wegens misleiding en oplichting, want ook het aan hen gedoneerde geld blijkt zoek. Iedere (valse) aantijging wordt daarin weerlegd.


Ik snap niet wat die fraude met deze discussie te maken heeft, want er zijn zoveel oplichters en fraudeurs, en als je denkt dat je geld dat je aan goede doelen
in bv afrika schenkt, direct bij de hulpbehoevenden terecht komt, dan ko je bedrogen uit, want je wilt niet weten hoeveel er aan de strijkstokken blijft hangen.

Citeer:
En dus, wanneer we de denkwijze van Stalknecht willen volgen,


Welke denkwijze? De mijne of die jij voor mij bedacht hebt?

Citeer:
moeten alle circussen op dit moment zeggen: we doen alle dieren weg.


En weer loop je dingen te roepen die ik niet gezegd heb, dus zou je dat voortaan achterwege willen laten?


Citeer:
Dat is pas modern en toekomstgericht denken, want die maatschappelijk goed georiënteerde activisten krijgen toch hun zin! Ook al is dat over 20 jaar!
Niet op democratische wijze, dat was bij de wilde dieren immers ook niet het geval. In tegenstelling tot wat hier beweerd werd is die wet nooit door de
Tweede Kamer aangenomen maar er op slinkse wijze via een omweg als wijziging doorgedrukt. Waar zelfs de Raad van State schande van sprak.


Eindelijk eens een mening zonder persoonlijk te worden of woorden verdraaien of er zelf wat bij verzinnen. Je kunt het dus wel.

Citeer:
Eén onwaarheid waar ik me erg aan heb gestoord wil ik uit zijn eerste betoog ook nog wel toelichten.



En wel deze uitspraak:

Citeer:
en hebben circussen dan ook dik 20 jaar de tijd gehad om hun dierenhuishouding op orde te maken, want het is toch al dik 20 jaar lang aan de gang


Kijk, dat is dus lulkoek van de eerste orde! Het is nog maar zes jaar geleden dat we een staatssecretaris hadden die met dit onderwerp belast was en die persoonlijk ging kijken bij circussen, onder meer bij de roofdieren van Herman Renz. Op de zogenaamde problematiek aangesproken door de Partij voor de Dieren (en andere geestverwante organisaties) reageerde hij toen met de opmerking niets aan deze situatie te willen doen omdat het ging om een handjevol goed verzorgde dieren, beter verzorgd dan in menig bedrijf in de agrarische sector.
Of was deze opmerking misschien ook al een voorbode van het naverend onheil waarop de circussen hun maatregelen hadden moeten treffen?
Nee, die ellende begon pas toen meneer Rutte volkomen vanuit het niets de stelling 'En Wilde Dieren Verdwijnen uit het Circus' aan het principe-regeringsakkoord toevoegde. Dat werd dus stikken of slikken.
Niet alles wat een overheid je aan wil smeren hoeft de burger voor zoete koek te accepteren.


Het is al 20 jaar dat er activisten bij de circussen gingen demonstreren, dus dan moet je niet gaan zitten wachten tot de politiek iets zou ondernemen,
maar zelf al een begin moeten maken met de dierenhuishouding, want 20 jaar geleden stond menig olifant nog gewoon aan de ketting en waren
er genoeg circussen met leeuwen en/of tijgers die geen buitenverblijf hadden en dus in een roestbak van een trailer zaten, en heb het lef niet
om te zeggen dat het niet waar is want dan begraaf ik je spreekwoordelijk onder een berg foto's waar je onder bezwijkt.
Verder verzoek ik je nogmaals om mij geen woorden meer in de mond te leggen en je eigen draai aan mijn denkwijzen te hangen,
want dat slaat echt nergens op.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 7:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Begrijp je eigenlijk wel wat je zelf schrijft?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 10:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Begrijp je eigenlijk wel wat je zelf schrijft?


Blijf je nou gewoon op de minachtende toer doorgaan?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.