Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 3:20 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 2:09 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Vroeger had je op kermissen kijkwerken waar misvormde mensen ten toon gesteld werden, en dat is iets waarmee je vandaag de dag
niet meer mee weg zou komen, want mens onterend en een belediging voor diegene die aan gelijke afwijkingen of aandoeningen
lijden. We zijn dan eindelijk beschaafd geworden, want we weten nu dat zoiets niet meer kan, dus waarom dan dat hardnekkig vol blijven houden
dat wilde dieren in een circus thuis horen? Tijden veranderen, en wat vroeger wel door de beugel kon, kan vandaag soms niet meer door de beugel,
en hebben circussen dan ook dik 20 jaar de tijd gehad om hun dierenhuishouding op orde te maken, want het is toch al dik 20 jaar lang aan de gang
dat activisten de circussen lastig gingen vallen met hun anti-wilde dieren campagnes, en nou hebben veel artiesten dan ook wel wat maatregelen genomen,
maar lang niet allemaal, en tot een paar geleden stonden er dan TOCH weer olifanten aan de ketting bij het kerstcircus ahoy, om maar eens een voorbeeld
te noemen, dus hebben ze er niks van geleerd, dus dan moet je ook niet janken nu dat het verbod er dan ook is. Daarnaast zeggen ze wel eens van
"zolang er kinderen zijn, zal er ook circus zijn" en dat klopt, want kinderen worden geboren, worden ouder, gaan naar een circus, krijgen op latere leeftijd
zelf weer kinderen waarmee ze naar een circus gaan en zo is de bal dan weer rond. Een circus zonder wilde dieren is geen circus word er dan geroepen,
maar door wie dan? Een stelletje fanaten en de circuslui zelf, maar die brengen geen geld door het kassa raampje, dus naar wie moet je dan luisteren?
Juist, de betalende bezoeker! wie betaald bepaald, en ik weet zeker dat de betalende bezoeker echt niet massaal weg blijft omdat er dan geen leeuwen,
tijgers, beren en olifanten te zien zijn, want er zijn nog zat andere dieren die wel mogen en wat wel maatschappelijk geaccepteerd word, dus waar gaat het
dan nog over? Pas je eigen verdomme gewoon aan aan de moderne tijd en de wensen die dat met zich mee brengt, en dat is dus circus zonder wilde dieren,
zo simpel is het! En kinderen worden groter en krijgen zelf weer kinderen, en als je die maar opvoed met het idee dat er dus geen wilde dieren
in een circus te zien zijn, dan zullen ze daar niet om malen, want wat ze niet kennen gaan ze ook niet missen, dus is het gewoon een overgangsperiode
waar de circussen doorheen moeten, en de volgende generatie kinderen dan ook niet beter weten dan dat een circus geen wilde dieren heeft, en daar moeten
circussen en ook de fans maar eens leren genoegen mee te nemen en ophouden met alweer de volgende generatie kinderen te vertellen hoe het vroeger was,
want anders kom je nooit meer van dat imago af, dus wen er nou maar aan dat wilde dieren in een circus tot een ver verleden gaan behoren
en nooit meer terug gaan komen.
Ik heb dan ook tot een aantal jaren het hebben en houden van wilde dieren nog altijd verdedigd, maar toen kreeg ik dus wel even een bewijs in m'n smoel
gewreven over olifanten die weer aan de ketting stonden, dus daar sta je dan met je bek vol tanden, want probeer dat dan maar eens recht te breien.
Dat heb ik dan ook niet meer gedaan, want wie ben ik om het nog langer te verdedigen als de dames en heren artiesten zelf de regels aan hun reet lappen?
ik zeg nu ook, wilde dieren de tent uit, en wel omdat het gewoon niet meer van deze tijd is, en over 10 jaar kraait dan ook geen kind meer naar wilde dieren
in een circus, en wel gewoon omdat ze dat niet kennen, en wat er niet is, word ook niet gemist, en daar moeten we mee verder gaan en niet met het eeuwige
gezeur rondom de wilde dieren in een circus want het is een gelopen zaak, en moeten we verder kijken en het imago van het circus weer in ere herstellen,
en dat gaat niet als de ouwe garde maar blijft zeiken en kinderen blijven confronteren met de welles nietes vraag of wilde dieren in het circus thuis horen of niet!
Wilde dieren komen niet meer terug, dus wen er nou maar eens een keer aan en hou op met de nieuwe generatie kinderen op te stoken met dat gezeur!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 3:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zo is dat: ALLE DIEREN DE TENT UIT, dat is pas modern!
We moeten tenslotte toekomstgericht denken!
Want vergeet het maar, die discussie over wat voor dier dan ook stopt nooit.
Na de circussen volgen andere bedrijven als bijvoorbeeld dierentuinen, het beginnetje is al gemaakt!
En vervolgens zijn de mensen die in het circus werken aan de beurt. Na dieronterend volgt mensonterend.
Ze gaan gewoon door tot de hele branche is uitgeroeid, want niet meer van deze tijd!

Gelukkig zijn de echte dieren pas in ENKELE LANDEN in de ban en valt er nog ruim voldoende te genieten, niet eens al te ver van huis.
Nergens (ter wereld?) draaien de circussen zo goed als in Frankrijk, dat geen beperkingen kent.
Wilde dieren vergeten? Onzin, in ieder boek (voor de jeugd) over HET CIRCUS komen ze nog altijd ruimschoots voor.
Gelukkig wel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 3:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Wilde dieren horen niet in het circus inderdaad. Maar daar zit het hem net. Afgezien van een paar olifanten (die worden namelijk makkelijk 60 jaar) zijn er echt geen wildvang dieren meer in het circus te bespeuren hoor. Allemaal geboren en getogen in gevangenschap. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat ook exotische dieren in gevangenschap een prima leven kunnen hebben. Sommigen gaan zelfs zover door te stellen; meestal beter dan in het wild. Daar gaat het er namelijk gruwelijk aan toe zo nu en dan, in het wild. Een jonge leeuwin met een gebroken poot kan niet mee met de groep en sterft een langzame, pijnlijke hongerdood, om maar eens een voorbeeld te noemen. Is een hele documentaire van gemaakt. Verschrikkelijk om te zien.

Vroeger (tot de jaren 80-90 zeg maar) dacht men dat dieren in gevangenschap het prima hadden mits je ze voldoende voert en de kooi schoonmaakt. De rest maakte niks uit dacht men, dus dieren in hele kleine kooien was het gevolg. Langzaam kwam het onderzoek op gang dat dit tegensprak. Dieren hebben meer nodig, namelijk een goede leefomgeving. Dierentuinen hebben die slag vrij snel gemaakt, al zijn ook dierentuinen nog niet allemaal even ver. Circussen en boerderijen liepen daarmee gewoon achter. Inmiddels zijn velen aan een inhaalslag bezig. Kijk maar eens op de facebookpagina van het Lacey Fund https://www.facebook.com/lacey.fund
Daar zie je voorbeelden genoeg van hoe het zou moeten. Echter niet iedereen volgt. Sommige circussen gaan gewoon op oude voet verder. Heel jammer, daardoor krijg je dat de hardste schreeuwers (de activisten) gelijk kregen en er een onnodig verbod ingesteld is. Waardoor het circus hart en ziel verloren heeft. Circus zonder dieren is niks, dat durf ik nu wel te zeggen, voorstellingen genoeg gezien. Kijk bijvoorbeeld naar Charles Knie. De laatste jaren een van mijn favoriete circussen geweest. Het is nu gewoon niet veel meer. Alsof je een boterham zonder beleg eet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Maar beste Stalknecht,

Zie je dan niet dat er ook andere oplossingen zijn om de olifanten aan de kettingen aan te pakken? REGELS en CONTROLE. We zeggen het vaker, maar het is nog niet gebeurt. Want zolang er ook nog mensen zijn die hun dieren goed behandelen, blijf ik vinden dat 'wilde' dieren - mits goed gehouden! - in circussen moeten kunnen blijven en optreden. En dan heb ik het niet over de gemuilkorfde beer, olifant die op een bal loopt of leeuw die door een hoepel springt, maar mensen die de schoonheid van hun dieren en hun band ermee tonen. Kijk bijvoorbeeld naar de familie Freiwald. Hun act met Buba en de zebra's. Het enige wat Buba deed was wortels uit de hand van het publiek eten, liggen, een touw ronddraaien en Sharon Freiwald optillen. En dan hield ze nog een stok vast waar de zebra's over heen sprongen. Dat klinkt niet heel indrukwekkend, maar het publiek vond het geweldig!

Bovendien moet je de educatieve waarde ook niet onderschatten. Krone is daar bijvoorbeeld heel actief in. Bijna dagelijks zie ik beelden langskomen van grote schoolklassen die worden rondgeleid en uitleg krijgen over de dieren. Maar de LACEY Foundation (die vooral online actief zijn) vraagt ook vaak aandacht voor de wilde soortgenoten van hun eigen dieren. En hoe kan je dat nou beter onder de aandacht brengen dan door zelf ook de dieren op hun mooist te tonen?

Een (groot) deel van het publiek wil ze ook zien. De bezoekersaantallen van Kerstcircus Ahoy 2014 en 2015 bewezen dat maar weer eens. En ik vind 'wilde' dieren ook geen essentieel onderdeel van goed en mooi circus. Waarschijnlijk omdat ik het veel vaker zonder dan met heb meegemaakt. Maar als ze er wel zijn is het voor mij zeker een meerwaarde. Ik geniet van de schoonheid van de dieren en het publiek rondom mij doet dat ook! Net zoals ik en veel andere mensen genieten van de schoonheid van paarden, kamelen, papegaaien en andere niet 'wilde' dieren.

Alles verandert rond het hebben en behouden van 'wilde' dieren in circussen. Maar het zit nog een overgangsfase....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 3:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Kort samengevat:
de wereld verandert en de circussen veranderen mee. Alleen:voor de activisten gaat het nooit snel genoeg.
geldt niet alleen voor circussen, voorbeelden genoeg. Neem bijvoorbeeld de zwartepieten discussie, zelfde verhaal.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 3:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Zo is dat: ALLE DIEREN DE TENT UIT, dat is pas modern!
We moeten tenslotte toekomstgericht denken!
Want vergeet het maar, die discussie over wat voor dier dan ook stopt nooit.
Na de circussen volgen andere bedrijven als bijvoorbeeld dierentuinen, het beginnetje is al gemaakt!
En vervolgens zijn de mensen die in het circus werken aan de beurt. Na dieronterend volgt mensonterend.
Ze gaan gewoon door tot de hele branche is uitgeroeid, want niet meer van deze tijd!

Gelukkig zijn de echte dieren pas in ENKELE LANDEN in de ban en valt er nog ruim voldoende te genieten, niet eens al te ver van huis.
Nergens (ter wereld?) draaien de circussen zo goed als in Frankrijk, dat geen beperkingen kent.
Wilde dieren vergeten? Onzin, in ieder boek (voor de jeugd) over HET CIRCUS komen ze nog altijd ruimschoots voor.
Gelukkig wel!


Alle WILDE dieren de tent uit, en niet ALLE dieren. Dus daar verdraai je al mijn woorden en geef je een heel andere draai
aan het verhaal. En die discussie gaat wel degelijk een keer ophouden, en wel totdat de ouwe garde de pijp uit is,
want die zullen blijven zeuren tot hun kist aan toe, en dan zal het eindelijk afgelopen zijn. En als er nog kinderen
zijn die ook zeuren waarom er geen WILDE dieren meer zijn in het circus, dan is dat omdat hun ouwelui hun kids
hebben opgestookt met die oude gebruiken, en dan kun je een kind net zo goed leren roken, want dat deden wij ook
al, dus dat moet zeker ook maar blijven! Je moet eens je eigen emoties aan de kant zetten en mee gaan met
de moderne tijd, en daarin passen geen wilde dieren in een circus meer bij!
En dat verbod gaat gewoon in meer landen komen, en hooguit een paar bananenrepublieken zullen dan een uitzondering zijn,
maar niet in de westerse landen, dus wen er maar vast aan dat het gewoon een keer afgelopen zal zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 3:59 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Paul schreef:
Wilde dieren horen niet in het circus inderdaad. Maar daar zit het hem net. Afgezien van een paar olifanten (die worden namelijk makkelijk 60 jaar) zijn er echt geen wildvang dieren meer in het circus te bespeuren hoor. Allemaal geboren en getogen in gevangenschap. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat ook exotische dieren in gevangenschap een prima leven kunnen hebben. Sommigen gaan zelfs zover door te stellen; meestal beter dan in het wild. Daar gaat het er namelijk gruwelijk aan toe zo nu en dan, in het wild. Een jonge leeuwin met een gebroken poot kan niet mee met de groep en sterft een langzame, pijnlijke hongerdood, om maar eens een voorbeeld te noemen. Is een hele documentaire van gemaakt. Verschrikkelijk om te zien.

Vroeger (tot de jaren 80-90 zeg maar) dacht men dat dieren in gevangenschap het prima hadden mits je ze voldoende voert en de kooi schoonmaakt. De rest maakte niks uit dacht men, dus dieren in hele kleine kooien was het gevolg. Langzaam kwam het onderzoek op gang dat dit tegensprak. Dieren hebben meer nodig, namelijk een goede leefomgeving. Dierentuinen hebben die slag vrij snel gemaakt, al zijn ook dierentuinen nog niet allemaal even ver. Circussen en boerderijen liepen daarmee gewoon achter. Inmiddels zijn velen aan een inhaalslag bezig. Kijk maar eens op de facebookpagina van het Lacey Fund https://www.facebook.com/lacey.fund
Daar zie je voorbeelden genoeg van hoe het zou moeten. Echter niet iedereen volgt. Sommige circussen gaan gewoon op oude voet verder. Heel jammer, daardoor krijg je dat de hardste schreeuwers (de activisten) gelijk kregen en er een onnodig verbod ingesteld is. Waardoor het circus hart en ziel verloren heeft. Circus zonder dieren is niks, dat durf ik nu wel te zeggen, voorstellingen genoeg gezien. Kijk bijvoorbeeld naar Charles Knie. De laatste jaren een van mijn favoriete circussen geweest. Het is nu gewoon niet veel meer. Alsof je een boterham zonder beleg eet.


Er zijn insecten die nog gruwelijker zijn, want er zijn erbij die gewoon een gat in een ander insect knagen en die dan van binnenuit levend opvreten,
of er eieren in leggen die dan uitkomen en de insect in kwestie dan een pijnijke dood sterft. Maar hee, het zijn maar nietige kleine insecten, so
who cares? Nou, dat is de natuur zoals de natuur het schijnbaar bedoeld heeft, en ook dat een olifant soms door een roedel leeuwen aangevallen
word en dan levend opgevreten word. En ja, ook leeuwen worden oud, krijgen gebreken, en worden dan zelf slachtoffer van weer andere wilde dieren
die hun dan uit hun lijden verlossen, en dat gaat er dan gruwelijk aan toe. Maar wat wil je dan? Alle dieren uit het wild in kooien en dierentuinen stoppen
om zo te voorkomen dat ze elkaar opvreten?
En dan heb je het over een inhaalslag. Ja de olifanten hebben nu naast hun stal ook een luchtplaats gekregen. Nou big deal zeg! Ze hebben een paar vierkante meter
erbij gekregen, maar niet tijdens het kerstcircus ahoy, want ja, ruimte gebrek, koud weer, dus toch maar even een staltentje en ze daar dan maar aan de ketting leggen.
Ja, het was maar even tijdelijk, want smoesjes dit en dat en zus en zo. Circussen maken dus een inhaalslag, maar dan wel te laat, want het ene land na het andere
heeft wilde dieren al verboden en de rest vd westerse landen gaan volgen, want zo gaat dat als er een over de dam is, en dan kun je hier wel klagen en bekvechten
en hoog en laag springen, jullie zitten niet in de politiek, en die heeft een schurft aan wilde dieren in het circus, en die bepalen toch wat er gebeurd,
en de wilde dieren komen hier dan ook niet meer terug, dus leg je eigen er maar bij neer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Nik Boris schreef:
Maar beste Stalknecht,



Alles verandert rond het hebben en behouden van 'wilde' dieren in circussen. Maar het zit nog een overgangsfase....


Denk je nou werkelijk dat het verbod opgeheven gaat worden, ook als de circussen uitschuifbare woontrailers
met gouden kroonluchters voor hun dieren zouden bouwen? De enige overgangsfase waar sprake van zal zijn
is de dag dat de laatste zeurkous vd oude garde het tijdelijke voor het eeuwige gaat verruilen,
en dan maar hopen dat er maar weinig bij waren die hun kinderen hebben opgevoed met het idee dat
wilde dieren in een circus thuis horen, want des te eerder zijn we dan van dat gezeur verlost, en kan ook het circus
weer eindelijk zonder gezeur en gezeik aan de toekomst en hun imago werken, en wel een toekomst en imago ZONDER
wilde dieren.
Verder hoor ik hier niemand over het voorbeeld van de "freaks"die vroeger op de kermissen te kijk gezet werden.
Moeten we dat dan ook maar weer terug halen? Want dat was vroeger maar de gewoonste zaak vd wereld,
dus moet dat nu toch ook nog kunnen? Ow, wacht, voor mensen hebben we dan een andere meetlat, nietwaar?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Reactie van Stalknecht aan mijn adres:

Citeer:
Dus daar verdraai je al mijn woorden en geef je een heel andere draai aan het verhaal.


Kennelijk begrijp je mijn lichtelijk sarcastische opmerking niet helemaal. Ik citeerde je dan ook niet, maar gaf in de lijn van jouw betoog mijn visie op de toekomst.
Lees het nog maar eens rustig over, en reageer dan ook eens zinvol op mijn opmerking over die circusboeken.
Want op het gebied van opvoeding en dieren blijf je jezelf herhalen.
Circusje spelen op school? Alle wildedierenpakken komen uit de kast! En zijn veruit favoriet.
Over Frankrijk lees ik ook niets. Daar maakt circus deel uit van het onderwijs en gaan hele scholen daarheen op excursie. Het heel jaar door en met Kerst nog eens extra naar Parijs. Busladingen vol op educatieve schoolreis, het circusprogramma wordt er speciaal op ingesteld!
Ideetje voor hier bij ons?
Maar gelukkig zijn we binnenkort allemaal dood en hoeven we geen nieuwe ideeën meer te bedenken......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
heuvels schreef:
Kort samengevat:
de wereld verandert en de circussen veranderen mee. Alleen:voor de activisten gaat het nooit snel genoeg.
geldt niet alleen voor circussen, voorbeelden genoeg. Neem bijvoorbeeld de zwartepieten discussie, zelfde verhaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
heuvels schreef:
Kort samengevat:
de wereld verandert en de circussen veranderen mee. Alleen:voor de activisten gaat het nooit snel genoeg.
geldt niet alleen voor circussen, voorbeelden genoeg. Neem bijvoorbeeld de zwartepieten discussie, zelfde verhaal.



De circussen veranderen mee omdat ze gedwongen worden, en rest er alleen nog wat mensen die te emotioneel zijn
en maar geen afscheid kunnen nemen van oude gewoontes en tradities, en wel omdat zij daarmee zo opgegroeid zijn,
en dan van mening zijn dat omdat het vroeger wel als aanvaardbaar werd gezien, het dan nu dan ook maar zo moet blijven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2016 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Reactie van Stalknecht aan mijn adres:

Citeer:
Dus daar verdraai je al mijn woorden en geef je een heel andere draai aan het verhaal.


Kennelijk begrijp je mijn lichtelijk sarcastische opmerking niet helemaal. Ik citeerde je dan ook niet, maar gaf in de lijn van jouw betoog mijn visie op de toekomst.
Lees het nog maar eens rustig over, en reageer dan ook eens zinvol op mijn opmerking over die circusboeken.
Want op het gebied van opvoeding en dieren blijf je jezelf herhalen.
Circusje spelen op school? Alle wildedierenpakken komen uit de kast! En zijn veruit favoriet.
Over Frankrijk lees ik ook niets. Daar maakt circus deel uit van het onderwijs en gaan hele scholen daarheen op excursie. Het heel jaar door en met Kerst nog eens extra naar Parijs. Busladingen vol op educatieve schoolreis, het circusprogramma wordt er speciaal op ingesteld!
Ideetje voor hier bij ons?
Maar gelukkig zijn we binnenkort allemaal dood en hoeven we geen nieuwe ideeën meer te bedenken......


Weet je wat ook favoriet is? Computerspelletjes en dan meestal first person shooters waarin de lijken om je oren vliegen,
en omdat kinderen er dan spelenderwijs mee opgroeien, is het dus de gewoonste zaak dat het dood en verderf spelen
dan in het echt dan maar geaccepteerd word? Nee he? Dus kinderen in dierenkostuums, praat nog niet goed dat
wilde dieren dan ook bij een circus horen.
Oh en goed dat die franse circussen dus goed draaien dankzij de schoolkinderen, want het had ook een dagje naar een natuurpark
kunnen zijn en waar ze ook educatief bezig zijn, want het rijk betaald dat, maar dan moet dat wel onder de noemer van
educatief vallen, want een gewoon dagje uit mag je niet van de belastingbetaler z'n geld doen, dus een leuk uitje
waar kinderen dan wat leuke wetenswaardigheden bij opdoen, maar dat rechtvaardigt nog niet het idee dat kinderen
bijgebracht moeten worden dat wilde dieren dus in een circus thuis zouden horen, want dat is gewoon kolder.
En wat die nieuwe ideeën betreft, bedenk eens wat zonder wilde dieren te betrekken, en als je dat niet kunt,
moet je gewoon een ander vak gaan kiezen, want als je van mening bent dat een circus niet zonder wilde dieren
kan bestaan, ja dan heb je echt een bord voor je kop.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 4:12 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Iedereen is het er wel over eens dat wilde dieren in het circus hun beste tijd wel gehad hebben. Maar laat dat over aan de marktwerking, daar zorgt de publieke opinie dan wel voor (en daar bedoel ik geen activisten mee!). Hef desnoods wildedierenbelasting of koppel het bezit van wilde dieren aan vergunningen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 8:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Nou nou nou wordt er door de beheerder ook al in activisten taal gesproken?
Nog steeds durf ik te stellen dat de meerder heid van Nederland niet tegen wilde dieren is. De publieke opinie wordt echter sterk beïnvloed door de grote lobby o.l.v. Stichting Aap en de politiek die hier tegenaan leunt.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 10:29 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Het bezit van wilde dieren is al jarenlang gekoppeld aan vergunningen.
Als ik mij beperk tot olifanten dan zijn deze dieren als baby olifant gered van stropers en was het in de jaren 70-80 geaccepteerd dat deze in circussen en dierentuinen terecht kwamen. Het na 30-40 jaar weghalen van deze dieren bij circussen is m.i. volkomen belachelijk. Het is wel zo dat er voor baby olifanten anno 2016 genoeg mogelijkheden zijn voor opvang in de eigen omgeving en die was er in de genoemde jaren dus niet. Gevolg zal zijn dat er steeds minder olifanten in circussen zullen komen. Mede omdat het fokken van olifanten in gevangenschap een ingewikkeld verhaal is.
Tijgers en leeuwen is een heel ander verhaal. Deze dieren komen al vele jaren niet meer rechtstreeks uit het wild. De ethische vraag is dan of je deze dieren moet blijven fokken. Ik ben in elk geval tegen het creëren van bijvoorbeeld de liger, kruising leeuw en tijger. Dit dier zal in de vrije natuur niet geboren worden. Sterker nog de liger is volgens mijn informatie onvruchtbaar en wordt puur gefokt voor het vermaak en vind ik kwalijk.
Zoals gezegd is het houden van dieren in circussen al jaren gekoppeld aan vergunningen. Dat vind ik terecht, net zo goed als je eisen stelt en huisvesting en kwaliteit vsn de verzorgers, maar met het verbieden ervan zijn wij helaas volledig doorgeslagen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.