Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 6:44 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 2:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dankzij de Partij voor de Dieren, die zoals bekend in het pasverschenen concept-verkiezingsprogramma alle dieren over één kam wil scheren, kan ik hier een stukje kwijt over 'grensoverschreidende' circusdieren. Dieren die in deze categorie dus eigenlijk niet thuishoren.
Maar je weet maar nooit! Dat ik ze persoonlijk nog nooit in een circustent zag wil uiteraard nog niet zeggen dat ze daar ook nog nooit te zien waren!
Laat maar horen!

Met dank dus aan de PvdD, zo hep ellek nadeel ook weer zn voordeel!

Ze beleven -nu al- drukke tijden, de Rendieren (want daar gaat het over) van Stalhouderij Wijnand Hazeleger in Voorthuizen. http://www.wijnand-hazeleger.nl/
Vijf hebben ze er, en binnenkort mogelijk zes. Want één vrouwtje is op dit moment drachtig.
Het hele seizoen staan de schitterende paarden -meerdere rassen, maar met name die prachtige Friezen in de meerspannen- in the picture, in deze periode van het jaar is de beurt aan genoemde rendieren. Tot ver na de Kerst zijn ze volgeboekt!
Zo zijn Blitzen en Rudolf vaak samen een span voor de arrenslee op wielen. De eerste is het zwangere vrouwtje trouwens.
Ze hebben allemaal namen overigens, maar daar trekt de baas zich weinig van aan. Hij noemt ze gewoon allemaal Rudolf, en ze luisteren allemaal even braaf!
De dieren genieten volgens hem met volle teugen, want ze zijn stuk voor stuk gek op aandacht. We kennen dat.....
En dus hebben ze er altijd zin in.
De belangstelling is overweldigend, en met de kerstdagen is de stalhouder dan ook nooit thuis.
"Helemaal niet erg", grapt hij, "want ik heb toch niet zo'n leuke familie!"
Het is een mooie aanvulling, want met 'rouw' en 'trouw' is het in deze tijd van het jaar altijd wat rustiger. Althans wat het gebruik van koetsen daarbij betreft.

Eerder dit jaar, in mei, was hij landelijk in het nieuws omdat een rendier beviel van een hagelwit jong.
Zo wit zag ik ze inderdaad nog niet eerder!

Ha, de beestjes hebben zelfs een eigen site, ontdekte ik zojuist! Met de meest mooie foto's! Te beginnen met het witte rendiertje: http://rendierverhuur.nl/page/fotos.php

Afbeelding

Als vierspan:

Afbeelding

In het programma ZAPP-Live:

Afbeelding

Veelvuldig te zien op allerlei plaatsen in ons land, maar ook in België. Kijk en geniet van de mooie foto's! http://rendierverhuur.nl/page/fotos.php

Afbeelding

Wat een prachtige dieren!

En zo komen ze tenminste nog eens ergens: van een schoenenwinkel in Rotterdam tot gezellig met de baas aan de bar in Oostvoorne!

Afbeelding

Afbeelding

De kleding is vaak aangepast en origineel Sami (of Samen) zoals de oorspronkelijke nomadische bevolking van Lapland heet.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze stalhouderij dient niet verward te worden met de al evenzeer bekende Stalhouderij Wouter Hazeleger in Otterlo.
Bekend van met name zijn acht- (of meer!) -spannen schitterende Shire's. Zie daartoe: http://trouwkoetsen.com/
Toevallig zijn beide heren Hazeleger in hetzelfde vak terecht gekomen, ze zijn niet eens familie van elkaar!
Nou, daar dan ook maar een plaatje van, omdat ik ze aardig goed ken uiteraard.... Ja hoor, die paarden!

Afbeelding

===========================================================================

Dit was natuurlijk weer een bericht in het kader van het laatste Ho,ho,ho-nieuws!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 4:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Citeer:
Dat ik ze persoonlijk nog nooit in een circustent zag wil uiteraard nog niet zeggen dat ze daar ook nog nooit te zien waren!
Laat maar horen!



4e e Winter Apeldoorn 1997/98
Frankrijk Nils Einar – rendieren;
Afbeelding

Een simpele vrijheidsdresseur, maar wel apart om te zien
Waarbij er in de pauze zelfs rendierpoep als souvenir te koop was.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2016 2:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Tja, als er iemand was waar ik wel een reactie van verwachtte......
Maar toch niet van zo dicht bij huis, eerder ergens op de steppen van Siberië....
Blijft leuk, kan over de artiest weinig vinden, alleen iets over iemand in Groningen die als artiest die naam (ook?) gebruikt.
Mooie Sami-kleding ook op de foto, herkenbaar aan de stijl van meneer Hazeleger.
En het blijven mooie dieren. Leuk dat ze nu toch de circuswereld binnenkwamen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2016 4:20 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
https://youtu.be/ThOLIWLAB-o

na een beetje zoeken kwam ik de act op youtube tegen

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 1:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
zembla schreef:
https://youtu.be/ThOLIWLAB-o

na een beetje zoeken kwam ik de act op youtube tegen


Wat een superleuke act voor een kerstcircus. Het is mij dan ook een raadsel dat je dit nooit ergens ziet,
want dit wil elk kerstcircus toch een keer in het programma hebben? En zouden ze de komende
180 jaar werk op werk kunnen hebben, want zoveel kerstcircussen zijn er inmiddels in westeuropa.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Nog niet zo lang geleden liepen ze rond in een Belgisch shoppingcenter:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 6:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Evenals een solo-optreden in een reclamespot voor underwear in Amsterdam:

Afbeelding

En tv-opnamen voor Koffietijd met Pernille La Lau:

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.