Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 3:24 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2007 8:30 am 
Circuswereld denkt wel aan welzijn dieren'

Zaterdag 7 april 2007 - BREDA - Circus Renz, dat de tenten heeft opgeslagen in Breda, geeft woensdag een dressuurdemonstratie. De leiding van het circus wil zo laten zien dat ze wel degelijk denkt aan het welzijn van de dieren. De demonstratie is een reactie op kritiek van dierenactivisten en politiek.

Afbeelding

foto Kees van Dongen/het fotoburo

Die zeggen dat de dieren niet meer ingezet mogen worden in circussen, omdat het om een vorm van dierenleed gaat. Volgens de circuswereld is dat grote onzin: 'We zouden dieren mishandelen en belachelijk maken, terwijl dat totaal niet waar is', aldus Mike Leegwater van Circus Renz.

Bron BNdeStem


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2007 2:51 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
schitterende foto !


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2007 1:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
ja de leeuw die boos kijkt naar de man die met het stokje dreigt, echt prachtig hoor!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2007 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
tieske schreef:
ja de leeuw die boos kijkt naar de man die met het stokje dreigt, echt prachtig hoor!
hee Titske, laat je even goed informeren of ga even kijken bij Renz naar deze jongen, dit is nu typisch een voorbeeld van iemand die maar wat schreeuwt. ik ken geen dierentrainer die zó goed is voor zijn dieren als Tommy Dieck, en vader. In dit nummer wordt nooit gedreigt, wel de goed en slechte uit elkaar blijven halen. Las ergens dat er een openbaren training is bij Renz, ga eens kijken.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2007 7:39 pm 
'Circussen kunnen zonder dieren de tent wel sluiten'
door Hélène Schenk


BREDA (GPD) - De circuswereld heeft het helemaal gehad met dierenactivisten en politici die eisen dat circussen hun dieren de deur uit doen. Om die reden wordt woensdag een bijeenkomst gehouden bij Circus Renz in Breda, waar moet worden aangetoond dat het circus dierenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan.

Afbeelding

Volgens Mike Leegwater van Circus Renz kan het circus 'de tent wel sluiten' als optredens met dieren verboden worden. Diverse gemeenten hebben al een verbod op circussen met wilde dieren afgekondigd. In de gemenetepolitiek van Breda gaan nu ook zulke stemmen op. „Het is nota bene het eerste waar het publiek aan de kassa om vraagt. Of er wel dieren zijn", zegt Leegwater.
Volgens de woordvoerder van Renz worden in de media de wildste en onzinnigste geruchten over het circus verspreid. „We zouden dieren mishandelen en belachelijk maken, terwijl dat totaal niet waar is. Onze reclameborden worden gesloopt. Het is gewoon belachelijk. Het enige dat we kunnen doen om ons te verdedigen is uitleggen hoe we werken."
Volgens de Vereniging van Nederlandse Circusondernemingen (VNCO) is de afgelopen maanden uitgebreid campagne gevoerd tegen het klassieke circus met dieren. „Ook enkele politici spraken zich uit tegen het circus, zelfs zonder ooit contact met dierentrainers in Nederlandse circussen te hebben gehad. Wij vinden dat onacceptabel", aldus de VNCO.
Het verbieden van circusdieren levert volgens de vereniging op geen enkele wijze een bijdrage aan hun welzijn. „Regelgeving doet dat wel en dat is dan ook waar de circuswereld zich voor inzet. Liefst op Europees niveau." De ondernemers betreuren het ten zeerste 'dat politici zich zo eenvoudig achter standpunten van activisten scharen zonder zich eerst goed van de situatie op de hoogte te stellen'. „Als deze trend zich doorzet dan betekent dat het einde van een cultuurvorm waaraan jaarlijks alleen al in Nederland meer dan een miljoen mensen veel plezier beleven."
Dierenactivisten toonden zich vrijdag niet onder de indruk van de verklaring van de VNCO. „Ze laten mensen niet de daadwerkelijke trainingen zien die de dieren al krijgen wanneer ze nog jong zijn", aldus de actiegroep Circusleed. „Er is verder ook niets nieuws aan, want vele circussen laten al sinds jaar en dag regelmatig generale repetities zien van de diverse dierenacts. Maar voor vele wilde dieren, zoals olifanten, is het nodig om ze door geestelijk en lichamelijk geweld te breken."


Bron de Stentor


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2007 9:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
ja de leeuw die boos kijkt naar de man die met het stokje dreigt, echt prachtig hoor!


wist je dat musici ook met een stokje op hun donder krijgen als ze uit de maat gaan? Kijk ze maar eens angstig kijken...
Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 10:16 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
HAAAAAAAAAAAAALOOOOOOOOOOO wake up!

Die kiezen er zelf voor! De leeuw niet. Ik blijf erbij, die foto's (ook die van a3ana) spreken boekdelen, die leeuw kijkt niet blij en luistert gewoon omdat hij anders slaag krijgt.

NATURLIJK zal hij bij de demonstratie geen slaag krijgen, tijdens de shows ook niet, deuheuh bijna of ze echt bij zo'n soort van opendeurdag hun ware aard gaan laten zien.

En daarbij het gaat hem niet alleen om het trainen he, het gaat hem om de shows, om de veel te kleine kooien, om het klimaat, alles gewoonweg, niet alleen maar de training hoor!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 10:58 am 
Ik ben wakker hoor!

Wat een lariekoek de leeuw luistert om dat hij slaag krijgt!
Ik zit hier nu echt even naast me stoel van het lachen hoor.

Een dier doet echt niets hoor als hij slaag krijgt, en zal nooit zo'n band met de verzorger/trainer kunnen hebben als je hier ziet op de foto.

Wanneer je een dierenoptreden in het circus goed zou bekijken zou je dit ook zien. En zie je dat het dier wat hij geleerd heeft alleen maar doet tegen beloning en nooit tegen slaag!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 11:09 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als je een leeuw probeert te slaan dan heb je als mens een heel grote kans dat je arm er af wordt gebeten.
Of denk je dat je tegen een dier van een paar honderd kilogram op kunt?

Tieske, die trainingmethoden kun je in het museum gaan bekijken.
En helaas bij een beperkt aantal circussen. Maar pak dan alléén die circussen aan.

Je verbiedt toch ook niet het volledig en wereldomspannend gebruik van de auto, omdat er net een koekebakker met 150 bij jouw door de straat jakkerde, en het kind van je buren plat reed?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 5:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
tieske schreef:
HAAAAAAAAAAAAALOOOOOOOOOOO wake up!

Die kiezen er zelf voor! De leeuw niet. Ik blijf erbij, die foto's (ook die van a3ana) spreken boekdelen, die leeuw kijkt niet blij en luistert gewoon omdat hij anders slaag krijgt.

NATURLIJK zal hij bij de demonstratie geen slaag krijgen, tijdens de shows ook niet, deuheuh bijna of ze echt bij zo'n soort van opendeurdag hun ware aard gaan laten zien.

En daarbij het gaat hem niet alleen om het trainen he, het gaat hem om de shows, om de veel te kleine kooien, om het klimaat, alles gewoonweg, niet alleen maar de training hoor!
Nee Tietske, je insinueerde dat je uit de foto kon opmaken dat het dier angst had voor de stok van de trainer. Deze jongeman, Tommy Dieck genaamd heeft tijdens het circusfestival van Monaco een bronzen clown gewonnen. Ga naar die open deur dagen, en klop na afloop bij de familie Dieck op de deur, bij hem of zijn ouders. Ik heb dit zelf ooit gedaan bij ze in Frankrijk,kwam met kritische vragen en je zult zien hoe aardig en duidelijk ze uitleggen hoe ze werken en hoe belangrijk dieren welzijn voor ze is. Ik háát dierenmishandeling en inderdaad dit gebeurd in sommige circussen, ik heb hier al eens mijn bevindingen bij het Franse circus Medrano genoemd, vreselijk hoe de olifanten hier werden mishandeld. Maar probeer i.p.v en lose mening op een foto gebruik te maken van de circusmensen die wel goede bedoelingen hebben en wél open staan voor een gesprek, want dat staat de familie Dieck. Nogmaals, mijn persoonlijke ervaring


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 6:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Iedereen heeft het over dierenwelzijn... ik heb het wel over dierenrechten, totaal verschillende dingen want:

Dierenwelzijn wil grote kooien en
Dierenrechten wil lege kooien.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 6:57 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
tieske schreef:
Iedereen heeft het over dierenwelzijn... ik heb het wel over dierenrechten, totaal verschillende dingen want:

Dierenwelzijn wil grote kooien en
Dierenrechten wil lege kooien.


Je draait er nu om heen tietske, moet je zelf weten, de discussie begon over je uitspraak omtrent de foto die nergens op gebaseerd was. Jij denkt dat dit dier bedreigd wordt, ik zeg ga eens kijken, daar reageer je niet op. Jammer


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 7:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ok goed dan als je wil dat ik daarop reageer: het dier wordt inderdaad bedreigd.

Ik wil best eens gaan kijken, maar ik ga er niet heel voor naar Nederland gaan, zo gauw men dit hier in België doet ben ik erbij.

Trouwens denken jullie dat dat iets gaat oplossen? Als de leeuw gromt dan zeggen activisten: hij is bang, boos of voelt zich bedreigt, en dan zeggen jullie iets anders, zoals ... weet ik veel wat eigenlijk, ik kan er niets anders op bedenken, waarom kijkt die leeuw zo boos eigenlijk als het volgens jou niet is omdat ie bang of boos is of zich bedreigd voelt?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 11:04 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
tieske schreef:
Ok goed dan als je wil dat ik daarop reageer: het dier wordt inderdaad bedreigd.

Ik wil best eens gaan kijken, maar ik ga er niet heel voor naar Nederland gaan, zo gauw men dit hier in België doet ben ik erbij.

Trouwens denken jullie dat dat iets gaat oplossen? Als de leeuw gromt dan zeggen activisten: hij is bang, boos of voelt zich bedreigt, en dan zeggen jullie iets anders, zoals ... weet ik veel wat eigenlijk, ik kan er niets anders op bedenken, waarom kijkt die leeuw zo boos eigenlijk als het volgens jou niet is omdat ie bang of boos is of zich bedreigd voelt?
Tietske, dat doen leeuwen, boos kijken. Dát is natuurlijk gedrag, niet te veel Disneyfilms kijken hoor Tietske. :P


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2007 12:29 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.