Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 9:38 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 11:14 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Wij geven informatie via de megafoon. Dat is totaal niet opdringerig.

Opdringerig is wanneer we achter publiek aan gaan lopen enzo.

En de maladiven... ben net terug uit Spanje ;) Ik ben weer helemaal fit om komende tijd weer lekker door te gaan :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 12:07 pm 
Een megafoon niet opdringerig???? :shock:

En inderdaad,
Citeer:
dat de beesten bij dat circus mishandeld en geslagen worden.


Je hinkt op twee gedachten. Jij vindt beesten houden sowieso mishandeling. Daar kan niemand tegen op. Want als je je tot je werkelijke redenen zou beperken, zou het publiek absoluut niet naar jullie luisteren, voor zover ze dat nu wel doen en de gemeenten al helemaal niet, want niemand is het met jullie eens wat dat betreft.
Alleen concreet dierenleed interesseert de mensen, niet jullie utopieën. Dus ik blijf erbij dat je in je 'publieksvoorlichting' oneigenlijke argumenten gebruikt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 1:38 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Een megafoon niet opdringerig???? :shock:


Niet opdringerig. Ligt ook wel aan hoe je het gebruikt. Het kan natuurlijk ook op een opdringerige wijze gebeuren.

Citeer:
Je hinkt op twee gedachten. Jij vindt beesten houden sowieso mishandeling.

Nee. Ik vind het houden van dieren ethisch niet goed. Dieren horen niet te leven voor de mens. Verder zijn daar meningen over verdeeld.
Het ontnemen van vrijheden, beperkte ruimte geven e.d. en ook fysieke mishandeling (naast de geestelijke) vind ik mishandeling.
Citeer:
Want als je je tot je werkelijke redenen zou beperken, zou het publiek absoluut niet naar jullie luisteren, voor zover ze dat nu wel doen en de gemeenten al helemaal niet, want niemand is het met jullie eens wat dat betreft.

De werkelijke redenen noemen wij ook in onze flyer en op onze site. En in de discussies.

En of ze luisteren? Ja zeker. Dat merken wij zeer goed. De mailtjes die we krijgen van mensen die daar nog nooit over nagedacht hadden en nu niet meer naar dierencircussen gaan etc. En mensen die nu eens langer bij de dieren kijken en zien dat ze inderdaad lange tijd vastgeketend staan of op stal of te weinig ruimte etc. en nu die circussen niet meer bezoeken. En veel gemeenten/politieke partijen geven al aan dat ze wel willen verbieden, maar er zijn wat redenen waarom ze het niet (kunnen) doen. Het is even afwachten, maar je zal zien, dat circussen binnenkort moeilijk gaan krijgen. De gewelddadige uitspattingen bij de circussen geven al aan dat circussen het benauwd krijgen.

Citeer:
Alleen concreet dierenleed interesseert de mensen, niet jullie utopieën. Dus ik blijf erbij dat je in je 'publieksvoorlichting' oneigenlijke argumenten gebruikt.


Mensen kijken vaak vooral naar wonden etc. wat ze echt dierenleed of mishandeling vinden. Het probleem zit in het denken. Soms hoor je mensen, die bij olifanten kijken, zeggen dat de olifanten aan het dansen zijn. Deze mensen snappen nog niet dat het 'dansen' afwijkend gedrag is wat komt door o.a. beperking in ruimte e.d.

Je mag vinden wat je wil, maar onze argumentatie is gewoon goed onderbouwd. Zoals ik zeg moeten wij mensen leren om op een andere manier naar de dieren in het circus te kijken. Dus kritischer dus.
Ben je het niet eens met onze argumentatie. Kom dan maar met tegenbewering. Waarschijnlijk zal je argumentatie of tegenreactie van stereotype gedrag wel blijven hangen op 'in het wild lopen ze ook weleens heen en weer' oid.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 3:07 pm 
Als jez zelfs al van te voren al voor me in gaat vullen wat ik wel zal gaan zeggen heb ik niet meer zo'n zin in de discussie. Het is wel duidelijk dat je vindt dat je met alles de wijsheid in pacht hebt, maar als je ook nog eens de pretentie gaat ontwikkelen de gedachten te kunnen lezen van iemand die elders achter een computer zit en je niet eens kent moet je echt eens over jezelf gaan nadenken. Ik heb een vraagje aan jou: Twijfel jij ooit aan je eigen alwetendheid?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 3:28 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Als jez zelfs al van te voren al voor me in gaat vullen wat ik wel zal gaan zeggen heb ik niet meer zo'n zin in de discussie.


Dat geeft al weer aan dat je dus verder niets anders te zeggen hebt.

Citeer:
Twijfel jij ooit aan je eigen alwetendheid?


Ik ben niet alwetend. Anders zou ik multimiljonair zijn.

Ik vind het best een discussie te voeren hoor, maar jij begint al snel 'dom' te roepen en 'onzin', dus dan is het al snel gedaan met een discussie. Wil je echt discussie voeren, dan sta ik er voor open, maar doe dat dan wel op een volwassen manier graag. Anders krijg je alleen maar dat de andere partij ook geen zin heeft en op diezelfde manier verder gaat.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 4:02 pm 
Zo vaak roep ik geen dom en onzin, toevallig allebei in de andere topic over domesticatie, maar dat 'al gauw' mag je es onderbouwen. Ik reageerde op dat je de discussie al invulde met 'maar dan zul jij zeggen dat...'. En je weet best wat ik bedoelde met mijn vraag over alwetendheid. De overtuiging van je eigen gelijk en de eenduidigheid van jouw waarheid, dat bedoel ik. Sta je er nooit bij stil dat er mensen zijn met andere ervaringen, en dus andere realiteiten dan jij.
Twijfel jij wel eens?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 4:12 pm 
CircusLeed.NL schreef:
spasega schreef:
Als jez zelfs al van te voren al voor me in gaat vullen wat ik wel zal gaan zeggen heb ik niet meer zo'n zin in de discussie.


Citeer:
Dat geeft al weer aan dat je dus verder niets anders te zeggen hebt.


En bovenstaande geeft aan dat jij incapabel bent van de simpelste dingen van mensen een keer aan te nemen, niet alleen hoe groot je eigenwijsheid, maar vooral hoe diep jouw wantrouwen tegen alles en iedereen in feite is. Ik geef precies aan wat mij de discussie er niet plezieriger op maakt, maar hop, jij weet zelfs DAT weer beter.
Dat vind ik echt nog veel irritanter dan je standpunten hoor Alex, en het gaat je ook geen goed doen in het leven en wat je wilt bereiken door je zo op te stellen. Heb je echt niet door hoe onuitstaanbaar je bent met dit soort pedante weerwoordjes?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Zo vaak roep ik geen dom en onzin, toevallig allebei in de andere topic over domesticatie, maar dat 'al gauw' mag je es onderbouwen. Ik reageerde op dat je de discussie al invulde met 'maar dan zul jij zeggen dat...'. En je weet best wat ik bedoelde met mijn vraag over alwetendheid. De overtuiging van je eigen gelijk en de eenduidigheid van jouw waarheid, dat bedoel ik. Sta je er nooit bij stil dat er mensen zijn met andere ervaringen, en dus andere realiteiten dan jij.
Twijfel jij wel eens?


Beste Spasega, het gaat om de toon die je geeft in je berichten. Het is zeer makkelijk te roepen dat de andere alwetend is, maar ik denk dat jij even overtuigd bent van je gelijk als ik ben. Dat weten we nu onderhand toch wel. Tijdens discussies heb je kans op nieuwe inzichten te krijgen, dus een discussie is zeer goed om te voeren. Jij mag en kan natuurlijk een andere mening hebben. Ik geef alleen hoe ik er over denk en wat ik vind, en waar de actiegroep voor staat.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Dat vind ik echt nog veel irritanter dan je standpunten hoor Alex, en het gaat je ook geen goed doen in het leven en wat je wilt bereiken door je zo op te stellen. Heb je echt niet door hoe onuitstaanbaar je bent met dit soort pedante weerwoordjes?


Iedereen moet af en toe weleens in de spiegel kijken natuurlijk.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 11:02 pm 
En doe je dat ook? Als je mijn antwoorden op deze site goed gelezen had, dan had je allang door dat ik geen stokpaardjes berijd en dat ik niet eenduidig in mijn standpunten ben zo van ik ben pro diercircus en daarom ga ik mee in die hele poppenkast te doen alsof het circus Teletubbieland is en iedere halve zool van een circusfan met een roze bril op is mijn vriend. Ik hou niet van alle aspecten van het circus, maar mijn standpunt is dat alles prachtigs in de wereld een keerzijde heeft. Maar als ik dat soms zo is (in zeldzame deelgebieden) geef ik jullie gelijk. Ik heb ook een absolute weerzin tegen sommige circussen en sommige vormen van dierhouderij daarin I(en gelukkig kan ik tenminste onderscheid maken in meerkennis), maar omgeven als we zijn door fanatici (jullie en erger) zou ik niet direct aan het klokkeluiden slaan, omdat aankaarten betekent dat het tegen jezelf gebruikt wordt, omdat alle circussen over een kam geschoren worden. Dat is een groot dilemma. Jij buigt nooit één stap, in niets, dat is geen standvastigheid van standpunten, daar hebben die beesten ook niks aan, dat is gewoon puur haantjesgedrag.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 13, 2006 12:15 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Dat is een groot dilemma. Jij buigt nooit één stap, in niets, dat is geen standvastigheid van standpunten, daar hebben die beesten ook niks aan

Statuten van Circusleed:
Regel 1: "Alle dieren uit het circus"
Regel 2: "Indien discussies lastig worden gaat automatisch regel 1 in werking"

Wat simplistisch weergegeven maar zo komt het wel op mij over.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 13, 2006 2:15 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ik kijk regelmatig kritisch naar hoe ik bezig ben.

spasega schreef:
omdat alle circussen over een kam geschoren worden.


Zoals eerder is verteld is dat niet zo. We kunnen natuurlijk gradaties maken in hoe circussen omgaan met hun dieren, maar voor ons blijft dat de dieren in het circus te veel bloot gesteld worden aan stress, aan te weinig ruimte etc. Nu kan je de situatie van paarden bijvoorbeeld wel redelijk vergelijken met maneges. Soms zijn de ruimten enzo zelfs beter dan maneges.
We vinden dus dat alle dieren daar geen goed leven hebben en ze een veel beter leven kunnen hebben.

Citeer:
Dat is een groot dilemma. Jij buigt nooit één stap, in niets, dat is geen standvastigheid van standpunten, daar hebben die beesten ook niks aan, dat is gewoon puur haantjesgedrag.


Waarom zou ons standpunt moeten buigen? Je bedoeld dat we compromis moeten gaan opzoeken richting het circus?
Dat gaat dus niet gebeuren. Waarom niet? Omdat de dieren daar niets mee geholpen zijn naar onze mening. En dat maakt het alleen maar lastiger als dat gebeurd om uiteindelijk meer verbetering te krijgen voor de dieren. We willen namelijk geen kleine stapjes verbetering zien, want dat kan tientallen jaren duren. Als je compromis sluit om zo een klein stapje voor elkaar te krijgen, dan zegt men al snel de volgende keer wanneer je iets wilt: 'Maar we hebben dit toch al gedaan vorige keer...'
Daar bereik je op langere termijn niet veel mee. Ik ben blij met elke stap die in een goede richting gaat hoor, maar dat ligt er wel aan wat die stap is. ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 13, 2006 10:41 pm 
Je snapt echt niet waar ik het over heb he?
'Standpunt'. IDD, jou leven wordt beheerst door 1 eenduidig standpunt.
Iets anders bestaat er niet, naast jou standpunt. Dus natuurlijk wijk je daar niet van af. Ik bedoel het los van dat standpunt. Dat als je er gewoon eens naast zit, ongelijk heb, of gewoon stellig over iets waar je niets van weet, dat je dat gewoon een keer toegeeft. Je centrale Standpunt vraag ik je niet aan te tornen, dat heeft geen zin, maar doe gewoon eens niet zo'n algehele wijsneus zijn, dan ben je beter te pruimen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2006 12:09 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Je centrale Standpunt vraag ik je niet aan te tornen, dat heeft geen zin, maar doe gewoon eens niet zo'n algehele wijsneus zijn, dan ben je beter te pruimen.


Ok...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2006 2:09 pm 
8)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.