Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:39 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: zieke mensen heb je overal
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2007 12:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Natuurlijk heb je overal op de wereld zieke mensen die op de een of andere manier raar reageren op actuele gebeurtenissen. Het is niet te hopen dat dit afkomt van dierenactivisten, want dan zie ik het somber in voor hun toch al niet te grote populariteit.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2007 7:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik vraag me af wat jij tegen dierenrechtenactivisten hebt Gera, dat je je "bedreigt" voelt op gebied van circusdieren, dat kan ik nog begrijpen omdat het je passie is, maar dat je tegen al de anderen dingen bent waar activisten zich voor inzetten zoals bont, de vleesindustrie, stierengevechten, proefdieren, ... en al het ander dierenleed, dat snap ik echt niet, geef je dan niet om dieren?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2007 7:16 pm 
Misschien is het antwoord heel eenvoudig Tieske, En zou je de vraag niet hoeven stellen wanneer je het antwoord zoekt bij jezelf! :D

Jij eet geen vlees omdat
Gera houdt van circus omdat
En ga zo maar door,.. :arrow:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2007 7:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Sorry a3ana maar ik snap em niet zo goed... kun je wat duidelijker zijn :wink:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: circusdieren
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2007 8:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Tieske,

Tuurlijk houd ik van dieren, ook van circusdieren en als er iets mis zou zijn met circusdieren, dan zou ik de eerste zijn om dit aan de grote klok te hangen. Ik zie namelijk heel veel, en vooral liefde voor dieren bij het circus. Reken maar dat ik vanwege circusweb veel bij circussen kom. Waarom ik zo fel reageer altijd is nog niet eens zo zeer de liefde voor dieren, maar de onderbuikgevoelens die opborrelen bij mij omdat ik voel dat de waarheid verdraait wordt. Als ik ergens een vreselijke hekel aan heb is dat onrecht, gemene leugens enz. Normaal sta ik niet zo snel op de barricaden, maar in mijn ogen gaan sommigen gewoon te ver. Circussen zijn makkelijk te treiteren geweest, daar komt nu een eind aan omdat de circussen steun krijgen van mensen die ook handig zijn met internet, zoals dierenactivisten handig zijn met deze vorm van communicatie. Ik wil gewoon dat al die leugens stoppen, al dat getreiter. Ik ben pas wakker geworden toen ik eens bij Circus Renz was het het publiek hoorde reageren op de olifanten die de piste binnen kwamen. Haal dieren uit het circus en je ontneemt miljoenen een hele leuke bezigheid, namelijk een dagje naar t circus gaan om vooral die dieren te kunnen zien. Ik hoor mensen wel over circusdieren, maar niemand over politiepaarden en honden, die onder vreselijke omstandigheden hun werk moeten doen, ik hoor ze niet over de vleesindustrie, zie ze niet treiteren bij de slagers in drukke winkelcentra. Heel Nederland eet veel te veel vlees, maar als men allemaal zelf zou moeten slachten... dan zou men er wel anders over denken. In deze wereld zijn bepaalde dingen van de gekke... en het laatste waar je je dan druk over zou moeten maken, dat is over die paar circusdieren die het reuze goed hebben in Nederland. In de circussen nog beter denk ik dan in de dierentuinen waar ze zich te pletter vervelen. In het circus krijgen ze veel aandacht en liefde, en dat is wat dierenactivisten niet willen zien. Die willen alleen maar circusje pesten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 2:39 am 
Goed gesproken Gera. 2006 was het jaar van het circus, en stonden de circussen in een extra belangstelling van de pers. Dieren rechten groeperingen zagen hun kans schoon, en zijn hier boven op gesprongen. Ook zij kregen hierdoor toevallig aandacht. Die aandacht hebben zij gepakt ook. Naturlijk is er bij sommige circussen het een en ander aan te merken op het dierenwelzijn. Maar bij de meeste waar ik kom tref ik alleen maar zaken die mij goed stemmen hieromtrent.
Regelgeving moet er zijn, net als kritisie hieromtrent. Maar dan wel meewerkend en meedenkend. Mensen die inzien dat circusdieren nu eenmaal geboren zijn in het circus, hiermee een traditie voortzetten, maar het zeker beter hebben als hun voorvaderen (moederen).
Volgens mij is de definitie van 'circus' een tent vol ..dieren - acrobaten en sensaties.. . Als er geen dieren bijzijn is het volgens mij variete. Ook mooi, maar voor ons net even ietsje minder.
Ik kan de diverse dierengroeperingen best begrijpen, maar walg soms van hun 'kinderlijke' en dreigende taal en uitlatingen.
Waar wij staan voor dieren met circus, staan zij voor [en dat is hun goed recht] circussen zonder dieren.
Ik denk dat het goed is dat deze dissusie gevoerd wordt. Dit in het belang van de dieren en het cultureel erfgoed in het algemeen, maar dan wel met argumenten en feiten die ook daadwerkelijk standhouden.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: juist dus!
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 8:41 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Lisa slaat de spijker op zijn kop met haar opmerking
Citeer:
Ik denk dat het goed is dat deze dissusie gevoerd wordt.
Ik heb er namelijk als eigenaar van Circusweb juist de gelegenheid toe gegeven die discussies te laten voeren. Voordat Circusweb een forum had stond er een actief forum op de site van Circus Renz. Gezien daar de tijd ontbrak om adequaat te reageren en omdat de discussie over circusdieren beter gevoerd kan worden op een site van alle circussen ipv een site van 1 circus is op Circusweb de gelegenheid voor zowel vóór als tegenstanders om hierover te praten. Het leuke is dat qua gedrag de circusfans minder goed uit de doeken kwamen dan de naar mijn mening zeer goed getrainde groep actievoerders, die altijd kalm en rustig bleven. En dan heb ik het specifiek over de Circusleedgroep. Ik ben het niet met ze eens, maar hun gedrag op deze site valt niets op aan te merken. Dat mag ook wel eens gezegd worden!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: in de war?
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 12:29 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
gera schreef:
Nou ik weet niet wie er hier in de war is...http://www.holland-hardcore.com/modules ... s&id=14515


Jij denk. Dat een bericht over ons ergens op een site gezet wordt betekent niet dat wij ons identificeren met die site.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: ik zou het niet pikken
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 2:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou, als ik genoemd zou worden op zo'n site zou ik subiet eisen dat ik er vanaf gehaald zou worden. Cirque Soleil protesteert ook al jaren krachtig tegen het feit dat de naam van hun organisatie misbruikt wordt door actiegroepen die tegen dieren in het circus zijn, hoewel jullie dat negeren. Het is toevallig zo gegroeid, nu is er dan Cavalia, maar in de toekomst zou het net zo goed kunnen zijn dat deze organisatie wel met allerlei dieren en wilde dieren gaat werken. Mij is niet bekend dat jullie heftig hebben geprotesteerd tegen het noemen/gebruiken van jullie naam.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ik zou het niet pikken
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 3:35 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
gera schreef:
Nou, als ik genoemd zou worden op zo'n site zou ik subiet eisen dat ik er vanaf gehaald zou worden.


Zeker. Het is dat je me op deze site attendeert, maar anders zou ik deze niet tegen gekomen zijn. Ik kom niet op zulke websites.

Maar ik heb al eerder mailtjes gestuurd naar zelfde soort sites die ook iets over een actie van ons hadden neergezet.

Citeer:
Cirque Soleil protesteert ook al jaren krachtig tegen het feit dat de naam van hun organisatie misbruikt wordt door actiegroepen die tegen dieren in het circus zijn, hoewel jullie dat negeren.


Hoe misbruikt? Om te vermelden dat ze geen dieren gebruiken?

Citeer:
Mij is niet bekend dat jullie heftig hebben geprotesteerd tegen het noemen/gebruiken van jullie naam.


Het is op de site een overgenomen nieuwsbericht op een forum. Jammer dat ze niet de bron erbij gezet hebben.

In principe kan je daar vrij weinig tegen doen, behalve eisen dat de bron erbij vermeld wordt van waar het nieuws vandaan komt.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: misbruik
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 5:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nee, niet om te melden dat ze geen dieren gebruiken, waardoor ze gewoon een theater en dansclubje zijn geworden, maar de manier waarop ze gebruikt worden. Het zogenaamde succes van Soleil zou aan moeten tonen dat circussen ook zonder dieren succes hebben, maar het is geen vergelijk. Ten eerste mag je wel een topinkomen hebben als je daar met je gezinnetje heen zou willen, er gaat daar veel meer geld in om. Je kunt dat al niet vergelijken met een circus dat van dorp naar stad trekt. Ze kunnen enorm veel geld in hun producties steken, waardoor de kwaliteit natuurlijk heel goed is. Het niet gebruiken van dieren in zo'n productie berust op toeval, en is niet door overtuiging gekozen. De Soleil directie staat achter de circussen met dieren!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 10:02 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Gera, je moet niet vergeten dat Soleil ook met niets is begonnen, op de straat!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: misbruik
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2007 12:38 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Wat is nou werkelijk het probleem met geen dieren gebruiken?

Ik merk dat circussen toch echt hun andere acts degraderen tot 'opvulling' rondom hun dierenacts. Een beetje vreemd vind ik dat.

Als circussen gewoon tijd en geld besteden aan topacts zonder dieren, creatiever worden met hun acts en sensationele acts inbrengen, dan is daar toch echt geen probleem om te overleven.

Sowieso lukt het circussen niet altijd om hun hoofd boven water te houden. Zelfs met dierenacts.

En het lijkt mij dat circussen toch wel moeten inzien dat de komende tijd spannend word. Al die verboden op dieren in landen. En strengere regelgevingen etc. Wat gaan de circussen doen? Met theater en pr-stunts ('eigen' regelgeving) proberen ze het nog te keren.

Alle dieren de tent uit lijkt wellicht op dit moment nog niet haalbaar (hoewel wij daarvoor blijven streven en actievoeren), maar het komt dichter en dichterbij dat er een verbod komt op de wilde dieren.

Elke ondernemer kijkt naar de omgeving, naar de ontwikkelingen. Is het circus wel een goede onderneming als ze niet inspringen op wat de samenleving wil? Denk het niet. Dat is gewoon jezelf bankroet willen laten gaan.

Wat als straks 95% zegt dat wilde dieren of alle dieren niet de tent meer in mogen? Blijft het circus dan ook stug vast houden aan dat men dieren nodig heeft om te overleven als circus zijnde?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2007 2:55 am 
alle dieren de tent uit kan alleen als er een verbod komt op voortplanting. Zolang er circusdieren geboren worden zijn die voor het circus bestemd, en kun je deze niet in de natuur terug plaatsen. Als je nu een fokverbod instelt, zal het nog vele tientallen jaren duren voordat een dierencircus een variete cirus zal worden.
Ik ben op een leeftijd dat ik dat niet meer zal meemaken. (godzijdank)!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: misbruik
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2007 3:31 am 
CircusLeed.NL schreef:
Wat is nou werkelijk het probleem met geen dieren gebruiken?

Ik merk dat circussen toch echt hun andere acts degraderen tot 'opvulling' rondom hun dierenacts. Een beetje vreemd vind ik dat.

>>>>>>>Lisa antwoord: Circussen degraderen zeker niet hun andere acts, het is een totaal plaatje wat zij nastreven..>>>>.

Als circussen gewoon tijd en geld besteden aan topacts zonder dieren, creatiever worden met hun acts en sensationele acts inbrengen, dan is daar toch echt geen probleem om te overleven.

>>>Lisa antwoord: Ken jij de andere topacts uit de huidige programma's. Deze zijn toch zeker ook zeer spectactulair. Kosten nog moeite wordt hiervoor gedaan door de directies om ze in te kopen tegen grof geld.>>>>>>>>

Sowieso lukt het circussen niet altijd om hun hoofd boven water te houden. Zelfs met dierenacts.

>>>Lisa antwoord: Het is een moeilijke tijd, maar er zijn ook zoveel dingen die de mensen kunnen doen, en waartegen circussen moeten concurerren. Gelukkig zijn de huidige circusdirecties bezeten van hun passie en roeping dat zij doorgaan. [gesteund door circusminnende mensen zoals ik] .Ondanks dat zij op een andere manier en met een ander beroep meer zouden kunnen verdienen.>>>>

En het lijkt mij dat circussen toch wel moeten inzien dat de komende tijd spannend word. Al die verboden op dieren in landen. En strengere regelgevingen etc. Wat gaan de circussen doen? Met theater en pr-stunts ('eigen' regelgeving) proberen ze het nog te keren.

>>>Lisa Antwoord: Zij proberen niks te keren, maar zijn overtuigd van hun gelijk. Eigen regelgeving is altijd nog beter als GEEN regelgeving. Dat de komende tijd spannend wordt...OK, maar dat is in het verleden al zovaak gebeurt.

Alle dieren de tent uit lijkt wellicht op dit moment nog niet haalbaar (hoewel wij daarvoor blijven streven en actievoeren), maar het komt dichter en dichterbij dat er een verbod komt op de wilde dieren.

>>>Lisa Antwoord: alle dieren de tent uit kan alleen als er een verbod komt op voortplanting. Zolang er circusdieren geboren worden zijn die voor het circus bestemd, en kun je deze niet in de natuur terug plaatsen. Als je nu een fokverbod instelt, zal het nog vele tientallen jaren duren voordat een dierencircus een variete cirus zal worden.
Ik ben op een leeftijd dat ik dat niet meer zal meemaken. (godzijdank)!!!!!!!!!!!!!!

Elke ondernemer kijkt naar de omgeving, naar de ontwikkelingen. Is het circus wel een goede onderneming als ze niet inspringen op wat de samenleving wil? Denk het niet. Dat is gewoon jezelf bankroet willen laten gaan.

>>>Lisa Antwoord: Zolang het publiek OOh's en AAh's blijf roepen tijdens de binnenkomst in de piste van paarden.olifanten en tijgers/leeuwen, is het voor de ondernemers duidelijk...doorgaan. Ook de bezoeken van de stallen, en de vraag..ZIJN ER DIEREN BIJ UW CIRCUS zijn een grote graadmeter voor de ondernemers. Maar het belangrijkste is dat zij een traditie willen voortzetten. Een traditie die je in mijn onderschrift kunt lezen.>>>>

Wat als straks 95% zegt dat wilde dieren of alle dieren niet de tent meer in mogen? Blijft het circus dan ook stug vast houden aan dat men dieren nodig heeft om te overleven als circus zijnde?

>>>Lisa Atwoord: Die 95% zal er nooit komen, hoe hard jullie ook werken. Mocht die er wel komen, dan zullen de circusdirecties nog steeds blijven vasthouden aan hun PASSIE om circus te brengen met dieren, omdat circus volgens hen nou eenmaal bestaat uit een combinatie van dieren en sensaties. En zo denken de circusvrienden/innen van deze circussen er ook over. Misschien ben ik dan wel die 96e%, maar denk eerder dat ik en de mijnen de 35e% zijn.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.