Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 5:53 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: misbruik
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2007 9:24 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
CircusLeed.NL schreef:
Wat als straks 95% zegt dat wilde dieren of alle dieren niet de tent meer in mogen? Blijft het circus dan ook stug vast houden aan dat men dieren nodig heeft om te overleven als circus zijnde?


95% haha!

Dierenrechtenactivisten vormen een minderheid.
Dat zal voor jouw een moeilijk te verwerken feit zijn.

Droom maar lekker verder!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2007 10:20 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
>>>>>>>Lisa antwoord: Circussen degraderen zeker niet hun andere acts, het is een totaal plaatje wat zij nastreven..>>>>.


Nou zeker wel. Als je zegt dat dierenacts zorgen dat er mensen de tent in komen, dan zeg je toch echt automatisch dat de andere acts de mensen niet boeit.

Citeer:
>>>Lisa antwoord: Ken jij de andere topacts uit de huidige programma's. Deze zijn toch zeker ook zeer spectactulair. Kosten nog moeite wordt hiervoor gedaan door de directies om ze in te kopen tegen grof geld.>>>>>>>>


BLijkbaar vinden de circussen die acts niet genoeg en mensen ook niet. De dierennummers lijken belangrijker te zijn. Dieren maken geen circus. Mensen maken het circus. De dieren zijn niet meer dan een middel die gebruikt wordt.

Als je vind dat zonder dierennummers het circus niet kan blijven bestaan, dan degradeer je toch echt de kwaliteit van de overige acts.

Citeer:
>>>Lisa Antwoord: Zij proberen niks te keren, maar zijn overtuigd van hun gelijk. Eigen regelgeving is altijd nog beter als GEEN regelgeving. Dat de komende tijd spannend wordt...OK, maar dat is in het verleden al zovaak gebeurt.


Nou ja.. wat ze nu verzonnen hebben maakt toch niet zoveel uit. Het geld eigenlijk voor de VNCO leden en daarnaast zijn die regels toch echt niet bijzonder. Een goede vergelijking is wat je zag bij de boeren met legbatterijen die niet willen veranderen en dat men daarom maar met 'verrijkte kooien' kooien kwam. Iets meer ruimte enzo.. maar geen superverbetering, want het is te minimaal om daadwerkelijk verbetering genoemd te mogen worden. Ander voorbeeld de nertsenfokkerij die ook zag dat men een verbod wilde en daar zag je dat ze met een plan kwamen.. met 'eigen regels', maar ook dat was niet een echte verbetering.

Citeer:
>>>Lisa Antwoord: alle dieren de tent uit kan alleen als er een verbod komt op voortplanting. Zolang er circusdieren geboren worden zijn die voor het circus bestemd, en kun je deze niet in de natuur terug plaatsen. Als je nu een fokverbod instelt, zal het nog vele tientallen jaren duren voordat een dierencircus een variete cirus zal worden.
Ik ben op een leeftijd dat ik dat niet meer zal meemaken. (godzijdank)!!!!!!!!!!!!!!


Het kan ook beiden. Geen dieren meer fokken voor entertainment en de dieren die nu in het circus zitten een beter leven geven.


Citeer:
>>>Lisa Atwoord: Die 95% zal er nooit komen, hoe hard jullie ook werken. Mocht die er wel komen, dan zullen de circusdirecties nog steeds blijven vasthouden aan hun PASSIE om circus te brengen met dieren, omdat circus volgens hen nou eenmaal bestaat uit een combinatie van dieren en sensaties. En zo denken de circusvrienden/innen van deze circussen er ook over. Misschien ben ik dan wel die 96e%, maar denk eerder dat ik en de mijnen de 35e% zijn.


Dat is maar de vraag. Het is wel te merken dat wat betreft wilde dieren er steeds meer draagvlak is onder de bevolking. Alle dieren is lastiger, maar wilde dieren lijkt toch echt verboden te worden. Ik denk helaas dat circussen failliet zullen gaan doordat ze niet moderniserend willen zijn. Dat zou zonde zijn als dat gebeurd.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2007 10:40 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
CircusLeed.NL schreef:
Citeer:
>>>>>>>Lisa antwoord: Circussen degraderen zeker niet hun andere acts, het is een totaal plaatje wat zij nastreven..>>>>.


Nou zeker wel. Als je zegt dat dierenacts zorgen dat er mensen de tent in komen, dan zeg je toch echt automatisch dat de andere acts de mensen niet boeit.


Het een sluit het ander niet uit, het is de combinatie die het circus maakt. Zonder jus is een prakkie niet lekker.
Citeer:
Citeer:
>>>Lisa antwoord: Ken jij de andere topacts uit de huidige programma's. Deze zijn toch zeker ook zeer spectactulair. Kosten nog moeite wordt hiervoor gedaan door de directies om ze in te kopen tegen grof geld.>>>>>>>>


BLijkbaar vinden de circussen die acts niet genoeg en mensen ook niet. De dierennummers lijken belangrijker te zijn. Dieren maken geen circus. Mensen maken het circus. De dieren zijn niet meer dan een middel die gebruikt wordt.

Als je vind dat zonder dierennummers het circus niet kan blijven bestaan, dan degradeer je toch echt de kwaliteit van de overige acts.
Het samenspel tussen mens en dier is nu net zo mooi....
Citeer:
Citeer:
>>>Lisa Antwoord: Zij proberen niks te keren, maar zijn overtuigd van hun gelijk. Eigen regelgeving is altijd nog beter als GEEN regelgeving. Dat de komende tijd spannend wordt...OK, maar dat is in het verleden al zovaak gebeurt.


Nou ja.. wat ze nu verzonnen hebben maakt toch niet zoveel uit. Het geld eigenlijk voor de VNCO leden en daarnaast zijn die regels toch echt niet bijzonder. Een goede vergelijking is wat je zag bij de boeren met legbatterijen die niet willen veranderen en dat men daarom maar met 'verrijkte kooien' kooien kwam. Iets meer ruimte enzo.. maar geen superverbetering, want het is te minimaal om daadwerkelijk verbetering genoemd te mogen worden. Ander voorbeeld de nertsenfokkerij die ook zag dat men een verbod wilde en daar zag je dat ze met een plan kwamen.. met 'eigen regels', maar ook dat was niet een echte verbetering.

Het is de consument die bepaalt welke eieren ze voor hun geld kiezen. Voorlichting over het verschil van bio-, scharrel-, mais-, uitloop- enz. eieren helpt de mensen kiezen. Jullie willen met je acties ook voorlichting geven aan het publiek. OK, maar kom dan niet met onjuiste, achterhaalde, uit z'n verband gerukte of verdraaide argumenten.
Citeer:
Citeer:
>>>Lisa Antwoord: alle dieren de tent uit kan alleen als er een verbod komt op voortplanting. Zolang er circusdieren geboren worden zijn die voor het circus bestemd, en kun je deze niet in de natuur terug plaatsen. Als je nu een fokverbod instelt, zal het nog vele tientallen jaren duren voordat een dierencircus een variete cirus zal worden.
Ik ben op een leeftijd dat ik dat niet meer zal meemaken. (godzijdank)!!!!!!!!!!!!!!


Het kan ook beiden. Geen dieren meer fokken voor entertainment en de dieren die nu in het circus zitten een beter leven geven.


Zal niet van de een op de andere dag zijn. De tijd zal het leren, de consument zal bepalen hoe snel.

Citeer:
Citeer:
>>>Lisa Atwoord: Die 95% zal er nooit komen, hoe hard jullie ook werken. Mocht die er wel komen, dan zullen de circusdirecties nog steeds blijven vasthouden aan hun PASSIE om circus te brengen met dieren, omdat circus volgens hen nou eenmaal bestaat uit een combinatie van dieren en sensaties. En zo denken de circusvrienden/innen van deze circussen er ook over. Misschien ben ik dan wel die 96e%, maar denk eerder dat ik en de mijnen de 35e% zijn.


Dat is maar de vraag. Het is wel te merken dat wat betreft wilde dieren er steeds meer draagvlak is onder de bevolking. Alle dieren is lastiger, maar wilde dieren lijkt toch echt verboden te worden. Ik denk helaas dat circussen failliet zullen gaan doordat ze niet moderniserend willen zijn. Dat zou zonde zijn als dat gebeurd.

De marktwerking zal hierin bepalen wat er gaat gebeuren.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: inspringen op samenleving
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2007 6:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Als de circussen inspringen op wat de samenleving wil, dan gaan ze allemaal massaal dieren aanschaffen. Het begint al met jeugd, nodig kinderen uit naar een circus, dan vragen ze als eerste: welke dieren zijn er, en als er geen tijgers, leeuwen of olifanten zijn, dan is het circus niet echt leuk. Vorig jaar draaiden bijna alle circussen superslecht, en wat draaide er fantastisch? Juist, de circussen die vanwege dierenbeleid naar Nederland zijn gevlucht, Belly Wien en Renz Belly, tjokvol dieren. Mij is dus duidelijk wat de samenleving wil, die wil gewoon een reizende ark van noach, geen reizende turn- en gymshow. Het publiek wil iets bijzonders dus! En dat zijn vooralsnog circussen met veel dieren. Alle circussen die in t buitenland hun gang niet meer kunnen gaan komen naar Nederland, nog dit jaar staan er weer 4 aan de Nederlandse grenzen, tjokvol wilde dieren. En reken maar dat het publiek trekt!
En dan wil ik van Circusleed nu eindelijk horen welke wilde dieren in circussen het niet best hebben. Dan graag wel wetenschappelijk onderbouwd en met naam en toenaam van het betreffende circus.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 12:06 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Welke argumenten je ook aandraagt het gaat de dierenactvisten louter alleen om dat de dieren uit de invloed van mensen komen of het nu circusdieren zijn dieren op de kinderboerderij of in de dierentuin het houden van koeien en vogels in een kooi dit alles moet verdwijnen.
En ik moet ze toegeven met een klein aantal mensen weten ze heel veel aandacht te krijgen op de Tv en in de pers.
Daarom is het goed dat er nu wat tegengas komt zodat ook de voorstaanders eens aan de beurt komen, wat slechte puplicatie over de partij van de dieren komt ons dan ook zeer goed uit voor dat je het weet waait er weer een andere wind in de politiek.
Daarom moet circus met dieren altijd blijven bestaan zodat ieder die dat wil zijn eigen oordeel kan vormen en de jeugd ook weet hoe wilde dieren er in het echt uit zien goed voor de educatie.
Laat dan de circussen zonder dieren zoals Soleil,Flic flac en Afrika Afika met hun dure producties maar hun eigen pupliek trekken maar ik zie ze beslist niet optreden in b.v.Winschoten met andere woorden daar zal nooit meer een circus spelen leuk voor de bewoners van deze stad.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
joop schreef:
Welke argumenten je ook aandraagt het gaat de dierenactvisten louter alleen om dat de dieren uit de invloed van mensen komen of het nu circusdieren zijn dieren op de kinderboerderij of in de dierentuin het houden van koeien en vogels in een kooi dit alles moet verdwijnen.


Daar gaat het mij inderdaad precies om!
Goed gezegd Joop! Het gaat me er dus niet om beroepen of mensen kapot te maken!!! Het gaat louter en alleen om de dieren!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 6:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En dus om wat al in 1960 werd genoemd: "Animal Apartheid".

Een op extreem perfectionisme gebaseerd zelfbeeld van de wereld.
Zo perfectionistisch dat het bij voorbaat al niet te realiseren is.

Al is het alleen maar omdat het de discriminatie oplegt tussen de diersoorten homo sapiëns en de overige soorten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 7:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wellicht is er in Winschoten een taak weggelegd voor Henk v/d. Meyden, overigens ook een VNCO lid om er eens op te treden met een ensemble van het Chinees Staatscircus, want dat is al een tijd geleden dat hij hier mee in het noorden des lands te zien is geweest. Wedden dat hij hiermee een vergunning krijgt!

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 10:51 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ja Henk van der Meyden is gek die weet vooraf wel dat het een fiasco word Henk gaat ook alleen maar naar grote steden en zorgt vooraf dat er veel reclame en publicatie in de pers komt en drie dagen in Winschoten is echt finianceel niet haalbaar zelfs niet voor een chinees circus en voor dat je het weet protesteren ze tegen de chinese draak
Leuk geprobeerd Max

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 11:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hij kan het in ieder geval proberen mocht v/d. Meyden weer eens met een Chinees ensemble op tournee gaan, maar dan moet hij in de provincie Groningen geen andere plaatsen aandoen en dus in de gehele provincie reclame maken en dan een drietal dagen in Winschoten gaan draaien, een paar jaar terug is het Staatscircus van Moskou ook nog in Winschoten geweest en heeft toen goed gedraaid en dat was ook een periode van drie dagen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 5:21 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
De producties van Henk van der Meyden zijn dermate duur dat die onmogelijk in een stad als Winschoten zal komen ten eerste is er niet zo,n grote speelhal omdat die er niet is zouden de toeganskaarten tussen de 100 en 200 euro kosten ja wie wil en kan dat betalen ik krijg trouwens de indruk dat zelfs jij propaganda voor een circus zonder dieren gaat voeren voor een circusliefhebber een slechte zaak of vind jij ook dat dieren in het circus slecht worden behandeld.

met circusgroet Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 6:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Joop, je hebt het bij het verkeerde eind, ik ben juist als circusliefhebber een voorstander van het behoud van circussen met dieren, mijn favoriete circusacts met dieren zijn dan ook zoals ik dat al eens eerder memoreerde op 1. Paardendressuren. 2. Leeuwen & tijgers. 3. Zeeleeuwen.
En v.w.b. het Chinees Staatscircus hiermee doelde ik er op als v/d. Meyden weer eens met genoemde productie op tournee zal gaan, dat, dat in een circustent zal plaats vinden, zoals dat al eens vaker is gebeurd in binnen- en buitenland.
Getuige mijn leus onder aan elke posting wijst er dan ook op dat ik zowel van circussen met als zonder dieren hou, beide hebben zo hun charme en uitstraling, want bij o.a. het Chinees Staatscircus en het Cirque du Soleil zijn we niet anders gewend, dat men zonder dieren werkt.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: beperkingen?
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 10:31 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Max, ik krijg bijna de indruk dat jij circusdieren wel leuk vindt, maar dat jij zelf al een selectie zou willen maken welke dieren er wel of niet in t circus zouden mogen van je, of heb ik het mis?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 11:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Beste Gera, iedereen heeft zo'n zijn of haar keuze v.w.b. de favoriete circusacts. De genoemde dierennummers zijn nu eenmaal mijn favorieten, zo heb ik dat ook bij de varieteacts, zo staat bij mij bovenaan; de vliegende trapeze.
Bepaalde dierennummers vind ik vandaag de dag niet meer kunnen en dat zijn de aangeklede apen, beren en honden. De apendressuren vind ik persoonlijk het meest walgelijke in het circus. Alle andere dieren moeten beslist bij het circus blijven.
Jullie denken misschien en die indruk wordt gewekt, dat ik door mijn regelmatige contacten met ActiveRene (Circusleed) ook op andere gedachten zou zijn gekomen, maar niets is minder waar. Wij hebben het dan heel vaak over andere zaken b.v. de vivisectie, echt dierenleed, maar ook over andere dingen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: apen en beren
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 11:31 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Max,
De Nederlandse circussen hebben er al jaren geleden voor gekozen geen apen en beren meer te gebruiken. Apen hebben een te grote leefruimte nodig in t circus, en beren geven heel duidelijk aan dat ze niet willen optreden in een circus. Die apen en beren zul je dus nergens meer aantreffen, niet te verwarren met de Makaken die je bij Belly ziet.
En eh, vorig jaar zag ik bij t Magic een prachtig hondennummer, inderdaad, honden met rokjes, het maakte echt geen zielige indruk, meer geinig. Kan aan mij liggen, maar dit stoorde echt niet.
Afbeelding
Zie deze leuke tekening van http://www.fer-elzinga.nl


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.