Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 3:47 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di apr 24, 2007 6:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Een mooie prent van het hondennummer van Magic-circus, maar honden hoeven van mij echt geen kleren aan om hun act in de piste te doen, ik heb een antal hondennummers gezien in circussen, zonder dat ze kleren aan hadden, dus dat kan ook. Toch nog even terugkomend op de apen in het circus, want met de Kerst zat in het programma van het Wintercircus Apeldoorn een act met aangeklede apen, dus het komt nog wel eens een keer voor.
Dan nog even iets omtrent het mee laten reizen van dieren welke niet functioneel zijn in het programma, deze dieren kan men beter niet meer meenemen, het is bovendien nog kostenbesparend, het scheelt het circus extra transporten en ook v.w.b. de verzorging zoals het voer. Bovendien blijven in de meeste gevallen deze dieren vaak dag in, dag uit in hun verblijven. Misschien is er nog ruimte in dierentuinen of iets dergelijks.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: ideeen
BerichtGeplaatst: di apr 24, 2007 7:16 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Max,

Jij komt vaak bij circussen, ik zou zeggen, ga even met de betreffende dierentrainers in discussie, die zullen toch wel een reden hebben om bepaalde dingen op bepaalde manieren te doen? Misschien kunnen ze wel een positieve bijdrage van jou gebruiken, en dan hoor je ook hoe de vork soms werkelijk in de steel zit. Soms kun je beter tegen mensen praten dan over ze. En, ik denk dat ze van jou eerder leuke suggesties meenemen dan van een of andere dierenrechtengroepering. Bovendien is het misschien handig als jij als circusjournalist bepaalde dingen weet over circusdieren. Betutteling van bovenaf lijkt me iets waar we in Nederland niet op zitten te wachten. Ik zie het al voor me, olifanten mogen geen tafelkleedjes meer op hun kop, paarden mogen geen pluimen meer, honden geen rokjes en circusmensen geen glitterjassen en ga zo maar door.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di apr 24, 2007 7:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hallo Gera,

Inderdaad een goed idee, om e.e.a. eens te bespreken bij de circussen, ik kom bovendien het a.s. weekend bij drie circussen om verslagen te maken voor de Circusnieuwsbrief en wel a.s. zaterdag zit ik in Hoorn bij het Groot Russisch Staatscircus, zondag op de camping in Assen bij de start van de campingtournee van Circus Fantasia en maandag bij het Circus Althoff in Arnhem, dus een druk weekend, maar wel mooie uitstapjes om maar liefst drie dagen achterelkaar bij circussen te zijn.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: doe ze de groeten
BerichtGeplaatst: di apr 24, 2007 8:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Max,
Doe ze de groeten van Gera, en mocht je mooie foto's hebben, die kunnen we ook voor Circusweb gebruiken hoor, graag zelfs.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.