Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:56 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2007 7:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Chinezen voeren tijgers levende dieren

PEKING/LONDEN - Een Chinees natuurpark voert levende dieren aan tijgers. Dat blijkt uit een reportage van de Britse nieuwszender Sky News.



Een Chinees natuurpark voert levende dieren aan tijgers. De zender toonde dinsdagavond beelden van een levende koe die wordt losgelaten tussen een groep tijgers. De roofdieren in het grootste fokcentrum voor Siberische tijgers ter wereld krijgen ook levende kippen gevoerd.
Bezoekers van het Harbin-park kunnen voor vier euro een kip 'doneren'. Een koe kost zo'n 150 euro.

Britse dierenbeschermers, die regelmatig Chinese dierentuinen bezoeken, spreken over middeleeuwse toestanden. Volgens de directie van het park is het voeren met levende dieren een goede training, omdat de tijgers moeten terugkeren in de vrije natuur.

(ANP)

Bron: AD.nl

Ik weet dat dit op het eerste zicht niets met circus te maken heeft, maar kijk aub het filmpje even, op het laatst zie je nog dingen die wel met circus en voorstellingen te maken hebben.

Graag jullie mening hierover!
Als jullie dit (met die beer) goed vinden... nou dan weet ik het niet meer!

FILMPJE: http://www.nu.nl/news/1086234/122/Chine ... jgers.html

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2007 7:58 pm 
Alleen maar die beer! :shock:

Maar leg mij eens uit wat wil de dierenactivist nu eigenlijk?
Ze demonsteren hier tegen circussen dierentuinen ed. Want Wilde dieren horen niet in een kooi,
Worden er levende dieren gevoerd ist weer niet goed,
:D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2007 8:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Jaja vermits dit een circusforum is verwees ik dus ook naar die beer... die arme beer!

En over dat opeten: ik vind dat die tijgers er rampzalig gehuisvest zijn
1) een tijger is een solitair dier en leeft dus alleen, in de natuur leven ze nooit bij mekaar behalve als de tijgerin krols is!

2) die omgeving ... :shock: een tijger is een jungle dier ... ik zie daar een kale oppervlakte

3) hier gaat het puur om het vermaak van de toeristen... die koe krijgt geen eerlijke kans, ze wordt op een zeer onrespectvolle manier "gedropt" en ze krijgt niet eens de kans om te ontsnappen of de tijgers verscheuren haar al... op die manier worden de tijgers hun natuurlijk instinct om te jagen nauwelijks gestimuleerd.

Beter zou zijn om een kudde koeien ver weg in het park los te laten, zodat ze hun omgeving verkennen, toch nog fatsoenlijk leven en dergelijke, zodat de tijgers er echt jacht op moeten maken (en zeker niet met 20 tijgers tegelijk! maar zoals het hoort: één tijger per hok)

Er is hier totaal geen respect voor de dieren, dat zie je aan de manier waarop de tijgers gehuisvest zijn, de manier waarop de koe gedropt wordt én de manier waarop die arme beer behandeld wordt en wat ie allemaal moet doen en dergelijke.
Dit "park" is dieronwaardig en is puur voor het geld!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2007 10:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Sinds de mens de "ruilhandel" heeft bedacht gaat alles toch om geld?

Het begon met het ruilen via zout, een toen zeer kostbare delfstof. Het moderne woord salaris verwijst daar nog steeds naar (sala = zout). Het zout heeft via andere kostbare (metalen) plaats gemaakt voor waardepapieren (papiergeld, cheques, creditcard en bankpas) maar het is nog steeds de ruilhandel die via deze moderen middelen wordt gekanaliseerd.

Als je 'het' niet meer om geld wilt doen op deze wereld dan zal iedereen, maar dan werkelijk ook iedereen weer zijn eigen stukje land moeten gaan bewerken, zijn eigen slachtdieren moeten houden én slachten. Dat zijn pas prehistorische toestanden...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2007 12:32 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Knettergek die Chinezen.
:x :x :x :x :x

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2007 9:41 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron Mikkenie schreef:
Sinds de mens de "ruilhandel" heeft bedacht gaat alles toch om geld?

Het begon met het ruilen via zout, een toen zeer kostbare delfstof. Het moderne woord salaris verwijst daar nog steeds naar (sala = zout). Het zout heeft via andere kostbare (metalen) plaats gemaakt voor waardepapieren (papiergeld, cheques, creditcard en bankpas) maar het is nog steeds de ruilhandel die via deze moderen middelen wordt gekanaliseerd.

Als je 'het' niet meer om geld wilt doen op deze wereld dan zal iedereen, maar dan werkelijk ook iedereen weer zijn eigen stukje land moeten gaan bewerken, zijn eigen slachtdieren moeten houden én slachten. Dat zijn pas prehistorische toestanden...


Nou alles draait om geld? Circus toch niet volgens jullie?

En ik ga in de toekomst ook niet gewoon lesgeven voor het geld hoor! Dan deed ik nu geen 3 jaar de moeite om me kapot te leren, dan was ik al lang gaan werken.
Ik ga lesgeven omdat het me ook echt boeit om met jongeren bezig te zijn en dergelijke.

En over dit filmpje dan betekent het dan dat je dat je dat goed keurt ofzo?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2007 10:20 am 
Wanneer je wat feiten op een rij zet, betekend volgens mij niet dat je het ergens meeeens of oneens bent.

Vanwaar dan jouw conclusie dat het goedgekeurd word? :shock:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2007 11:25 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Omdat zijn afgunst (zoals bij heuvels en bij jou) nergens te bespeuren valt (en omdat ie niet op de inhoud van het filmpje reageert). Ik kan wel mis zijn hoor, maar de essentie is de slechte verzorging van de dieren, en niet zozeer wat ik post. en kvind t gewoon gek dat ie daar niet op reageert.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2007 12:08 pm 
Tieske wat wil je hier nu feitelijk mee bereiken?

Wanneer mensen niet in dezelfde bewoording reageren, reageren zij volgens jou zonder afgunst.
Misschien is het dan handig wanneer je weer iets post wat je verwacht aan reacties incl de bewoording. Lekker makkelijk!
:D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2007 12:20 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dan voor Tieske: ik had het filmpje nog niet bekeken en een reactie op de inhoud van het filmpje zou dan voorbarig en ongegrond zijn.

De beelden tonen aan dat China minstens 50 jaar achterloopt als het gaat om het optreden van de beren en apen zoals aan het einde van het filmpje te zien is. Deze nummers zijn in de westerse circussen al vele jaren verdwenen. Het slepen van een auto is een voorbeeld van een tegennatuurlijke prestatie die vroeger of later tot problemen aan rug en benen leidt. De andere optredens zijn niet slecht voor de gezondheid van het dier, maar door de smaak van het publiek in Europa al vele jaren toch al heel lang verdwenen uit het circus. Zonder dat daar ooit de bemoeienis van een dierenrechtenactivist voor nodig was...

Is dit het antwoord dat je wilde hebben?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2007 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik verwacht niet een zus of zo antwoord, ik verwacht gewoon (zoals op alle forums) dat er inhoudelijk gereageerd wordt op t bericht (het begin bericht althans).

Ik wilde gewoon weten wat jullie van die beelden van die beer vinden (en van de tijgers ook wel maar ja dan is dat weer of topic)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2007 3:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Code:
Omdat zijn afgunst (zoals bij heuvels en bij jou) nergens te bespeuren valt 


Nog dan maar eens: Knettergek die chinezen!
Ik heb er dus geen goed woord voor over.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 26, 2007 2:42 am 
Volgens mij bedoelde Tieske ook dat Ron niet zo geschokt reageerde als jij en A3ana. Maar ik geef toe; ik heb het ook een paar keer moeten lezen voor ik zag dat dat er stond. :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 26, 2007 11:25 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Dat bedoelde ik ook ja Kiwi... :wink:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 26, 2007 4:36 pm 
Zo hé wat zijn we het weer lekker eens met elkaar,..


Dankjewel KIWI :?


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.