Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 5:28 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: dieren bij b-w
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2007 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Zoals iedereen weet ben ik een voorstander van wilde dieren in een circus. Zo lang de dieren met liefde, respect en de nodige aandacht worden verzord is er niets mis mee.
Maar ik heb een kijkje bij Belly-wien genomen en bij dit circus is alles niet pluis. Ik vind het een goede oplossing dat zij de antilopen, giraf en zebra's bij elkaar laten lopen. Maar voor de giraf is er idd niet heel veel afleiding. Van de apen ben ik het meest geschrokken. Voor de wagen waar zij inzaten stond niet eens een hek!!! Iedereen kon de apen aaien enz. Dit kan toch niet!!! Dit circus verpest het voor de anderen!!! Als zij toch hebben gehoord dat er kinderen zijn gebeten zet je toch een hek voor die beesten, wat een stel debielen!!!

Alles wat een mega circus die echt goed voor hun dieren zorgen als o.a Renz opbouwt, breken de waardeloze circussen als Belly-wien en Renz- BERLIN weer af.

Overigens moet ik zeggen dat ik het buiten gewoon ZWAK vind van dierenorganisaties dat zij niets zeggen over de voorbeeldige behandeling van de Herman renz dieren!!! De tijgers,(zee-) leeuwen, pinguins en paarden staan er allemaal tip-top bij!!! Ik hoop dat zij in het vervolg ook geen olifanten meer hebben, want ik vind de show zonder olifanten meer dan fantassssssssssssssssssssstisch!!!!!!!!! Er is nu ook meer ruimte voor overige dieren.

Ook moet ik van Belly-wien zeggen dat ik het raar vind waarom dieren als lama's, antilopen en zebra's bij het circus staan, ze doen helemaal niet mee in de show, laat die beesten dan weg!!!

Laten we nu maar eerst Belly-wien en Renz-BERLIN uit dit land weg drijven, want zij verpesten het voor de circussen die wel goed hun best doen!!! Dus weg met Belly-wien en Renz-BERLIN, ze moesten zich schamen!!!!!!!!! :arrow: :evil: :arrow: :x :arrow: :evil: :arrow: :x


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dieren bij b-w
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2007 6:20 pm 
Warren schreef:
Iedereen kon de apen aaien enz. Dit kan toch niet!!! Dit circus verpest het voor de anderen!!! Als zij toch hebben gehoord dat er kinderen zijn gebeten zet je toch een hek voor die beesten, wat een stel debielen!!!

Een van de keren dat ik bij Belly Wien was waren er een aantal jongens van een jaar of 16 die apen flink aan het treiteren, met stokken enzo. En niemand van het circus die er ook maar iets van zei. Uiteindelijk heb ik er iets van gezegd, op het gevaar af zelf slachtoffer te worden. Als je dieren tentoonstelt (want dat is het!) zorg dan ook dat dit soort dingen niet kunnen gebeuren en houd een oogje in het zeil!

Citeer:
Ook moet ik van Belly-wien zeggen dat ik het raar vind waarom dieren als lama's, antilopen en zebra's bij het circus staan, ze doen helemaal niet mee in de show, laat die beesten dan weg!!!

Inderdaad! En datzelfde geldt dus ook voor die apen. Liefhebbers van dieren in het circus roepen altijd dat we het niet over beren of apen mogen hebben omdat die beesten allang niet meer mogen optreden in circussen, maar er leven dus nog wel gewoon apen in circussen. Ik vind het onnodig stress bezorgen aan die apen door ze altijd maar mee te slepen echt belachelijk. Het is niet voor niets verboden om er mee op te treden, reis er dan ook niet mee rond! Daarnaast is het sowieso dierenmishandeling om dieren als bijvoorbeeld die giraf van hot naar her te slepen. Als het circus zich verplaatst wordt namelijk het dak van het giraffenverblijf ingeklapt en moet het dier noodgedwongen liggen of met een gebogen nek staan, omdat die wagen gewoon te laag is voor hem. :(


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dieren bij b-w
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2007 6:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Warren schreef:
Overigens moet ik zeggen dat ik het buiten gewoon ZWAK vind van dierenorganisaties dat zij niets zeggen over de voorbeeldige behandeling van de Herman renz dieren!!! De tijgers,(zee-) leeuwen, pinguins en paarden staan er allemaal tip-top bij!!! Ik hoop dat zij in het vervolg ook geen olifanten meer hebben, want ik vind de show zonder olifanten meer dan fantassssssssssssssssssssstisch!!!!!!!!! Er is nu ook meer ruimte voor overige dieren.


Warren, je kunt een dier zo goed behandelen als je wil, toch geef je het bijlange niet alles dat het nodig heeft, zoals VRIJHEID, vegetatie & voedsel, ...
Het gaat mij niet om dierenwelzijn, wel om dierenRECHTEN, zoals het recht om vrij te zijn, wat ze dus duidelijk niet zijn in een circus.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dieren bij b-w
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2007 10:31 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Het gaat mij niet om dierenwelzijn, wel om dierenRECHTEN


Waren alle dieractivisten maar zo duidelijk in al hun communicatie.
Dat maakt de keus voor de door de activist benaderde burger een heel stuk makkelijker.

Het gaat dus niet om het welzijn van de dieren.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2007 11:27 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Nee Warren jij moet je schamen als je vaker bij Belly Wien komt zou je moeten constateren dat de dieren bij Belly Wien de meeste uitloop mogelijkheden hebben van de circussen die reizen in Nederland maar soms door gebrek aan ruimte moet men zich bedruipen met de ruimte die men heeft is zie Circus Renz in Drachten.
Waar ik mij vreselijk aan stoor dat elk jaar er weer een hetze tegen Renz Berlin en Belly Wien word gevoerd terwijl zij de zaakjes goed voor mekaar hebben ik dacht dat we in de circuswereld niet aan discrimineren deden ik was in de veronderstelling dat circus internationaal was maar sommigen denken daar helaas anders over.
Goede concurentie houd de boel wakker en dat is vooral bij Herman Renz te merken de programma,s zijn de laatste jaren sterk verbeterd.

joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dieren bij b-w
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2007 11:52 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Warren schreef:
Zoals iedereen weet ben ik een voorstander van wilde dieren in een circus. Zo lang de dieren met liefde, respect en de nodige aandacht worden verzord is er niets mis mee.
Maar ik heb een kijkje bij Belly-wien genomen en bij dit circus is alles niet pluis. Ik vind het een goede oplossing dat zij de antilopen, giraf en zebra's bij elkaar laten lopen. Maar voor de giraf is er idd niet heel veel afleiding. Van de apen ben ik het meest geschrokken. Voor de wagen waar zij inzaten stond niet eens een hek!!! Iedereen kon de apen aaien enz. Dit kan toch niet!!! Dit circus verpest het voor de anderen!!! Als zij toch hebben gehoord dat er kinderen zijn gebeten zet je toch een hek voor die beesten, wat een stel debielen!!!

Alles wat een mega circus die echt goed voor hun dieren zorgen als o.a Renz opbouwt, breken de waardeloze circussen als Belly-wien en Renz- BERLIN weer af.

Overigens moet ik zeggen dat ik het buiten gewoon ZWAK vind van dierenorganisaties dat zij niets zeggen over de voorbeeldige behandeling van de Herman renz dieren!!! De tijgers,(zee-) leeuwen, pinguins en paarden staan er allemaal tip-top bij!!! Ik hoop dat zij in het vervolg ook geen olifanten meer hebben, want ik vind de show zonder olifanten meer dan fantassssssssssssssssssssstisch!!!!!!!!! Er is nu ook meer ruimte voor overige dieren.

Ook moet ik van Belly-wien zeggen dat ik het raar vind waarom dieren als lama's, antilopen en zebra's bij het circus staan, ze doen helemaal niet mee in de show, laat die beesten dan weg!!!

Laten we nu maar eerst Belly-wien en Renz-BERLIN uit dit land weg drijven, want zij verpesten het voor de circussen die wel goed hun best doen!!! Dus weg met Belly-wien en Renz-BERLIN, ze moesten zich schamen!!!!!!!!! :arrow: :evil: :arrow: :x :arrow: :evil: :arrow: :x

Eigenlijk te min om op te reageren!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dieren bij b-w
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 8:37 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Warren schreef:
Laten we nu maar eerst ... uit dit land weg drijven, ... Dus weg met ...


Klonk zoiets ook al eens in 1933?
Gevaarlijke taal van een fundamentalist!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dieren bij b-w
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 10:39 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron Mikkenie schreef:
tieske schreef:
Het gaat mij niet om dierenwelzijn, wel om dierenRECHTEN


Waren alle dieractivisten maar zo duidelijk in al hun communicatie.
Dat maakt de keus voor de door de activist benaderde burger een heel stuk makkelijker.

Het gaat dus niet om het welzijn van de dieren.


Voor als je het niet wist: dierenrechten overstijgen dierenwelzijn. Dierenwelzijn zit sowieso in dierenrechten, maar dierenrechten zit niet perse (bijna nooit!) in dierenwelzijn.

Welzijn = grotere kooien en dus gevangen dieren
Rechten = lege kooien en dus vrije dieren

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 2:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Onder dierenrechten wordt dus ook verstaan het recht om opgevreten te worden door een ander dier...
Ik las van de week een stuk in de krant over een natuurliefhebber die grutto-eieren onder een dode (door roofvogel) grutto had weggehaald. De eieren kwamen bijna uit en hij had ze dus meegenomen om in de broedmachine uit te broeden en ze later weer uit te zetten.
De A.I.D. kreek hier lucht van en deelde 1700 euro boete uit wegens oneigenlijk natuurbeheer. Dit terwijl de grutto toch een zwaar beschermde vogel is.
Dierenrechten kunnen hard zijn.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 3:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
heuvels schreef:
Onder dierenrechten wordt dus ook verstaan het recht om opgevreten te worden door een ander dier...


Ik zou dat niet echt een recht noemen... :wink:

heuvels schreef:
Ik las van de week een stuk in de krant over een natuurliefhebber die grutto-eieren onder een dode (door roofvogel) grutto had weggehaald. De eieren kwamen bijna uit en hij had ze dus meegenomen om in de broedmachine uit te broeden en ze later weer uit te zetten.
De A.I.D. kreek hier lucht van en deelde 1700 euro boete uit wegens oneigenlijk natuurbeheer. Dit terwijl de grutto toch een zwaar beschermde vogel is.
Dierenrechten kunnen hard zijn.


Soms is het moeilijk om te weten wat je moet doen... als die man bv die eieren niet had meegenomen dan had een ander dier zich bv daarmee kunnen voeden.
(en hiermee bedoel ik niet dat ik ervoor ben om die eieren te laten liggen, maar ik bedoel hiermee dat dat bv een argument zou kunnen zijn).

Het gaat hem mij eigenlijk ook niet om dieren die op uitsterven staan of niet, want velen vragen me bv waarom ik het opneem voor een koe of een varken terwijl er 1000den en miljoenen van zijn, en hier bv waarom ik het opneem voor olifanten (terwijl er daar ook nog redelijk veel van zijn). Het gaat me eerder om het dier als individu... of het nu gaat om een zeldzame neushoorn of om een koe... beiden zijn hetzelfde inzake dat ze pijn en stress kunnen voelen en dergelijke.

Voor de rest ben ik voor het behoud (en dus voor de actieve inzet) voor het beschermen van dieren die met uitsterven zijn bedreigd maar enkel en alleen als de mens verantwoordelijk is voor dat uitsterven.
Als het een diersoort is die van nature uitsterft, dan vind ik dat we daar niet tussen moeten komen.
Waarom niet? Wel als het in de natuur niet lukt, en men gaat dus fokken, dan zal het misschien wel in dierentuinen en parken lukken, maar wat heb je eraan als een dier alleen nog maar te vinden is in zoo's?

Als een dier van nature uitsterft, dan is het een deel van de evolutie. Het kan dan goed zijn dat deze diersoort "plaats maakt" voor een andere diersoort.
Het is ook per definitie niet slecht als een diersoort uitsterft... als de T-rex nu nog zou leven... dan zou ik er niet zo blij mee zijn :wink:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Beste Joop,
Ik vind ook dat jij gelijk hebt. De dieren hebben bij belly-wien genoeg uitloop mogelijkheden(volgens mij heb ik ook niet gezegt dat dat niet zo is) Maar tegen het feit dat er bij belly-wien dieren meereizen dit niet eens in de hele voorstelling meedoen (ik weet trouwens niet welke verbeterde show je bedoeld, maar ik vind die van Belly bar en bar slecht) vind ik niet nodig. En van het feit dat jij de door mij genoemde circussen goede concurrentie voor H. Renz vind, vind ik bizar. Goede verpesters!!!! Dat zijn het!! Wat is nou het nut daarvan en wat zou nou het levensmotto van zo'n dier zijn. En magnum, ik begrijp dat jij bij Renz- BERLIN over de problemen met de dieren heen kijkt, maar pas als jij 1000% zeker weet dat een olifant een hele dag niet aan een ketting heeft gestaan vind ik alles goed. Een olifant bijna de hele dag aan een ketting kan anno 2007 niet meer, ik weet het dat als het stralend weer is ze buiten staan, maar daarna?? Wat is daar nou het nut van???

Een poosje geleden heeft H. Renz een open dierendag georganiseerd voor de pers enz. Om te laten zien hoe netjes alles er bij de Nederlandse circussen uit ziet. De vereniging van Nederlandse circus en de VNCO zetten zich uitermate in voor het dierenwelzijn. Renz-BERLIN & Belly-wien zijn hier volgens mij allebei niet lid van en trekken zich van de bedoelingen van het dierenwelzijn geen ene REET aan. Jongens kom op zeg!!! Je maakt mij toch niet wijs dat ze dat probleem met die apen al verholpen hebben. Dat ongeluk kan vandaag gewoon weer geberuren. Het is dus echt wel duidlijk dat de twee (R-B & B-W) alles verpesten!!

Kiwi- Het klopt inderdaad dat circusliefhebbers tegen het gebruik van beren en apen zijn. Ik weet 100% zeker dat er min. de laatste 10 jaar in de goede Nederlandse circussen (Althoff, Moskou, GRSC, h. RENZ, Bongo) geen apen zijn geweest, maar zij trekken zich geen ene donder aan van wat de andere circussen zeggen. Daar valt niets tegen te doen!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Beste Warren
Is het wel bij je opgekomen dat o.a de zebra,s meereizen omdat er een nieuw exotenummer word gedresserd bij Belly Wien zoals ook de tijgers enkele jaren geleden er bijgekomen zijn.
Wat de olifanten bij Renz Berlin betreft stonden de olifanten bij Herman Renz ook niet aan de ketting of zie je dit alles door een gekleurde bril ik neem aan dat je ook niet blij bent dat Herman Renz tijdens de winterperiode in Parijs optreedt ach ja ik zou het bijna vergeten ze zijn uitgenodigd.
Het enigste waar ik ook niet gelukkig mee ben zijn inderdaad de apen maar die zijn al zo lang bij dit circus je kan ze moeilijk op straat zetten .
Overigens hoop ik morgen in Sneek de voorstelling van Herman Renz bij te wonen en ik verwacht dat ik zal genieten zoals in elk circus de een wat beter dan de ander maar met de intentie om het hooggeeerd publiek te vermaken.
En dan het lidmaatschap van de VNCO noch Bongo,Etoile en de beide Russchise circussen zijn lid dus de door jou aangehaalde circussen zijn in goed gezelsschap

Toch vriendelijke circusgroet

joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 5:53 pm 
Warren schreef:
Het klopt inderdaad dat circusliefhebbers tegen het gebruik van beren en apen zijn. Ik weet 100% zeker dat er min. de laatste 10 jaar in de goede Nederlandse circussen (Althoff, Moskou, GRSC, h. RENZ, Bongo) geen apen zijn geweest, maar zij trekken zich geen ene donder aan van wat de andere circussen zeggen. Daar valt niets tegen te doen!!


Waarom denken jullie toch allemaal dat beren en apen zo wezenlijk verschillen van andere dieren? Ik vind dat echt onzin. Misschien hebben er de afgelopen 10 jaar geen apen opgetreden bij de door jou genoemde "goede" circussen. Maar een paar jaar geleden waren er wel degelijk beren bij het GRSC. Ik heb daar niks tegen, mits ze goed verzorgd zijn. De beren van Judith Kaiser bij het GRSC zaten met zn achten in een heel kleine wagen, zonder uitloop, dat vind ik zeker zeer kwalijk. Maar als ze goed verzorgd zijn, zie ik geen problemen.

Wat apen betreft, hebben jullie wel eens de bavianenact van Maaike & Jörg Probst gezien? Een act die schittert door diervriendelijkheid. Die apen zijn ook prima verzorgd. Overigens heeft Circus Herman Renz een paar jaar geleden geprobeerd die act te krijgen. De onderhandelingen zijn toen afgeketst omdat de artiesten een gehandicapt zoontje hebben en zodoende geen heel seizoen op reis willen/kunnen zijn. Maar het is dus niet zo dat de "goede" circussen geen apenacts willen hebben.

Dan nog even wat over de "goede" circussen, zoals jij ze noemt. Hoe komt het toch dat Moskou in dat rijtje voorkomt. Katten die in zo'n kleine hokjes zitten dat ze zich niet eens 360 graden kunnen draaien. Honden met kleren aan. Paarden die niet eens in een staltent zitten, maar onder een zeil dat aan de truck vast zit. Tijgerkooien zonder uitloop. Dat vinden jullie allemaal wel goed, maar goedverzorgde apen kunnen ineens niet. Meten met twee maten noem ik dat...

Oja, Warren, en als je Duitse circussen uit Nederland wilt bannen, bedoel je dan ook dat circussen als Krone niet meer welkom zijn? Krone heeft trouwens ook een apengroep die wel meereist, maar niet optreedt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 6:37 pm 
tjerk schreef:
Waarom denken jullie toch allemaal dat beren en apen zo wezenlijk verschillen van andere dieren? Ik vind dat echt onzin.

Zelfs (!!!) op de site van de VNCO is te lezen:
"Toch is daarop één uitzondering. Wij zijn heel duidelijk van mening dat er bepaalde diersoorten zijn die je onmogelijk op een verantwoorde manier in een circus kunt houden. Dat geldt bijvoorbeeld voor primaten. Deze dieren kunnen het niet verdragen om in een circusomgeving te leven omdat ze bepaalde sociale behoeften hebben waaraan in een circus niet kan worden voldaan. Als gevolg daarvan raken deze dieren vaak zeer gefrustreerd." :!:
I rest my case. 8)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2007 12:02 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Warren, je hebt het nu over twee buitenlandse circussen die al een aantal jaren in Nederland reizen, maar hoe sta je dan tegenover het Benelux-Circus uit Belgie, welke genoodzaakt zijn om in Nederland te reizen, omdat ze in Belgie geen vergunningen meer krijgen, ze reizen ook alweer volgens mij voor het vierde seizoen in ons land. Ze omzeilen ook nog vaak het vergunningenbeleid, door op particuliere locaties de tent op te bouwen en dan zul je als Nederlands circus daar maar vlak achter aan komen, via een reguliere vergunning van de gemeente en wat dan de gevolgen zullen zijn, ik moet er niet aan denken. Dat zoiets mogelijk is in Nederland. Dat Nederland zich in dit geval toleranter opstelt dan het eigen land, dus land van herkomst, Belgie?

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.