Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 2:38 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2007 12:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Waarom ik de bio-industrie er bij betrek is heel simpel:

Zie maar de reacties die het oplevert: dieractivisten zijn tegen elke relatie tussen mens en dier. En ze strijden op alle fronten tegen de relatie tussen mens en dier. Zonder keuzes te maken of prioriteiten te stellen; als er maar actie kan worden gevoerd.

Zoals andere mensen een ononderdrukbare drang hebben naar een cigaretje, sex, drugs of andere genotmiddelen, hebben dieractivisten een ononderdrukbare drang om anderen flink tegen de haren in te strijken. Daarmee de afstand tussen voor en tegenstanders alleen maar nog groter makend...

Er wordt alleen maar gedacht in totalitaire oplossingen in plaats van compromissen die op meer draagvlak kunnen rekenen. Waarmee dieractivisten alleen maar op steeds meer onbegrip in de samenleving kunnen rekenen. Op enkele kleine succesjes na. Bijvoorbeeld wanneer circusbezoekers hun flyers in dank aannemen met het doel verdere discussies te mijden. Alleen in activistenkringen worden hun "successen" groot uitgemeten en gevierd. De rest van de samenleving heeft het steeds vaker over "die activisten die overal tegen staan te protesteren."

Bij het, over het algemeen bovenmodale, musicalpubliek zullen de activisten zich niet laten zien. Of Bobby zijn kunstjes onder dwang heeft aangeleerd en in een klein hondenhok de rest van de dag doorbrengt zal daar weinig verandering in brengen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2007 7:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron Mikkenie schreef:
Waarom ik de bio-industrie er bij betrek is heel simpel:

Zie maar de reacties die het oplevert: dieractivisten zijn tegen elke relatie tussen mens en dier.


Relatie? Dus als een pedofiel een kind misbruikt dan heeft ie er een relatie mee?
De mens misbruikt de dieren, dat noem ik geen relatie. Althans geen goede en positieve relatie.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2007 9:01 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
relatie


Ik geloof niet dat Ron in de eerste plaats denkt aan sex met dieren of zo, maar meer als een symbiose.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2007 9:52 pm 
En wat vindt Bobbie er zelf eigenlijk van?

:D

Wat een domme discussie is dit zeg, van Bobbie in een musical naar sex met dieren! Gatver,..
Hoe trekt men iets uit zijn verband,... :cry:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2007 11:00 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Met "relatie" bedoel ik dat er op enigerlei wijze een band bestaat tussen mens en dier. Zoals dat bijvoorbeeld bij huisdieren, boerderijdieren of circusdieren het geval is.

Als Tieske bij het woord "relatie" meteen aan sex denkt dan zegt dat genoeg over de perceptie en denkpatronen van Tieske.

Tieske's woordkeuze sex (met dieren/kinderen), misbruik en mishandeling zegt ook al genoeg over haar denkwijze: al die woorden hebben een duidelijk negatieve lading. Ze heeft dus een overwegend negatief beeld van de wereld en de samenleving.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2007 1:32 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Als Tieske bij het woord "relatie" meteen aan sex denkt


Mmmm, Tieske is een zuiderbuurvrouw. In Belgie wordt aan veel woorden een andere lading gegeven dan bij ons.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2007 2:59 pm 
oké burgervader bedankt voor de vertaling.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2007 6:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Neen met relatie denk ik zeker niet meteen aan sex.
Maar omdat ik de zogezegde "relatie" tussen bio-industriedieren en mensen helemaal geen relatie vind, gaf ik dat voorbeeld aan tussen een pedofiel en een kind (wat dus ook helemaal geen relatie is).

Een relatie (inzake mensen en dieren) is (voor mij!) iets waarbij beiden partijen met mekaar omgaan. Dat hoeft voor mensen nog geen liefdesrelatie te zijn, maar ook gewoon tussen moeder en dochter bv.
Je spreekt pas van een relatie (in mijn ogen) als beide partijen gewillig en ongedwongen met mekaar omgaan. Dat betekent nog altijd niet dat er "vrede" moet zijn, moeder en dochter of broers en zussen kunnen ook al eens ruzie hebben, maar ze gaan wel met mekaar om omdat ze het zelf willen. Als ze dat niet willen dan doen ze dat ook niet en dan is er ook geen sprake van een "relatie".

Bij dieren, huisdieren zoals honden en katten, en andere soortgelijken, bestaat die relatie ook. Of kan die bestaan. Echter bij de bio-industrie denk ik niet dat dit het geval is.

Ik wil er ook nog aan toevoegen dat (voor mij!) een relatie met mens of dier dus absoluut niet inhoudt dat je die dood (behalve als bv je dier lijdt) of dat je er je portemonnee mee vult of het misruikt en dergelijke. Zoals bij de vleesindustrie dus wel het geval is.

Zo, is het nu dan duidelijker wat ik onder "relatie" versta en waarom ik die vergelijking maakte?!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2007 6:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
heuvels schreef:
Citeer:
Als Tieske bij het woord "relatie" meteen aan sex denkt


Mmmm, Tieske is een zuiderbuurvrouw. In Belgie wordt aan veel woorden een andere lading gegeven dan bij ons.


Ja friet bij ons is patat bij jullie :wink: hehe

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2007 8:12 pm 
En de acteur in musical Kuifje is ook een Belg.

En zo leefde we nog lang en gelukkig.....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2007 8:55 pm 
tieske schreef:
heuvels schreef:
Citeer:
Als Tieske bij het woord "relatie" meteen aan sex denkt


Mmmm, Tieske is een zuiderbuurvrouw. In Belgie wordt aan veel woorden een andere lading gegeven dan bij ons.


Ja friet bij ons is patat bij jullie :wink: hehe


Ja en wie noemt kwark nou platte kaas? :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2007 11:36 pm 
begin jij dan eens een topic, iets wat met circus te maken heeft...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2007 2:35 am 
topics in overvloed op dit forum om echt over onze gevoelens te discusieren. Maar laat een ieder wel in zijn waarde, en ga niet gelijk (al scheldend of iemand zwart makend) in de aanval.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.