Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 6:22 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: CircusLeed.
BerichtGeplaatst: di jul 03, 2007 6:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wellicht is het sommigen al opgevallen, bij een bezoek aan de website van CircusLeed, maar voor wie het nog niet heeft gezien, de website van CircusLeed heeft een complete metamorfose ondergaan. Zo is b.v. het forum verdwenen en zijn er nog een aantal veranderingen doorgevoerd. Wellicht heeft dit o.a. te maken door het vertrek een tijdje terug van Kiwi?
Het is trouwens helemaal rustig aan het front van CircusLeed!, ook op dit forum verneem je ze vrijwel niet meer, wellicht zijn ze het actievoeren een beetje beu geworden.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jul 03, 2007 8:44 pm 
Ik lees nog wel mee hoor! :wink: Alleen houdt Alex zich een beetje gedeisd, die schaamt zich teveel denk ik... :twisted:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: CircusLeed.
BerichtGeplaatst: di jul 03, 2007 10:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
De website van CircusLeed heeft een complete metamorfose ondergaan.


En nog steeds bezig. Ik stond al te wachten tot jij een bericht hier zou plaatsen ;)

Citeer:
Het is trouwens helemaal rustig aan het front van CircusLeed!, ook op dit forum verneem je ze vrijwel niet meer, wellicht zijn ze het actievoeren een beetje beu geworden.


Nee hoor, we zijn druk bezig met veranderingen van website en opzetten acties. Zo staan we er in ieder geval bij Herman Renz binnenkort diverse malen.

En we hebben o.a. laatst nog bij belly wien gestaan aantal keer achter elkaar. Ook heeft een sympathisant een tijd terug nog geflyerd bij belly wien. Die werd met de dood bedreigd diverse malen. Lekkere luitjes daar altijd....

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jul 03, 2007 11:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tja,

Dat is het risico als je een jarenlange internationale hetze tegen een enkel circus voert.
Je bekijkt het nu vanuit de kant van de met de dood bedreigde demonstrant. Maar heb je het ook al eens van de andere kant bekeken?
Hoe zou jij reageren als je dag in dag uit door een groep fanatiekelingen wordt achtervolgd? Zoiets heet toch stalking?

Op de laatste oproepen van Circusleed om bij Belly Wien te gaan demonstreren was de opkomst fantastisch: NUL! Het protesteren tegen circussen sterft zo langzaam maar zeker uit. Nu het geen Jaar van het Circus meer is, en de media zich niet meer verdringen aan de hekken van het circus.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jul 03, 2007 11:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Je bekijkt het nu vanuit de kant van de met de dood bedreigde demonstrant. Maar heb je het ook al eens van de andere kant bekeken? Hoe zou jij reageren als je dag in dag uit door een groep fanatiekelingen wordt achtervolgd? Zoiets heet toch stalking?


Nee dat heet het demonstratierecht.

Citeer:
Op de laatste oproepen van Circusleed om bij Belly Wien te gaan demonstreren was de opkomst fantastisch: NUL!


Dat klopt niet. De laatste keer waren we met vier mensen aan het flyeren bij belly wien.

Citeer:
Het protesteren tegen circussen sterft zo langzaam maar zeker uit.


Dat mag je denken natuurlijk als dat je gemoedsrust geeft :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 2:14 am 
Als ik inlog op circusleed.nl dan krijg ik nog steeds de melding dat de site aan het verbouwen is of zo.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 2:17 am 
sorry, maar heb het al gevonden. Moest even mijn favorietenlinkje aanpassen. Mis wel het forum. :oops:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 7:32 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De burgers zijn al die demonstraties van randfiguren onderhand spuugzat. Als ik in de omgeving van circusterreinen mijn oren goed te luister leg dan hoor ik voornamelijk geluiden die in die richting wijzen.

Natuurlijk zijn er mensen die jullie flyers aanpakken. En ik kan me goed voorstellen dat dit aan activisten een heerlijk gevoel oplevert. Maar daar blijft het in de praktijk bij.

Demonstratierecht is prima, maar jezelf belachelijk maken met rare pakjes en touwen waarmee je "elkaar afrost"? Je hebt toch ook zelf ondervonden dat Jeroen van Kernebeek in Breda WEL de tent in mocht maar de Circusleed demonstranten NIET. Vanwege hun gedrag...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 7:50 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Natuurlijk zijn er mensen die jullie flyers aanpakken. En ik kan me goed voorstellen dat dit aan activisten een heerlijk gevoel oplevert. Maar daar blijft het in de praktijk bij.


Nee hoor. Bij recente demo bij belly wien gingen iets van 4 mensen toch maar niet naar het circus na het aanhoren van onze argumenten. We kregen daarvan de kortingskaartjes zodat we die konden verscheuren enzo.

Citeer:
Je hebt toch ook zelf ondervonden dat Jeroen van Kernebeek in Breda WEL de tent in mocht maar de Circusleed demonstranten NIET. Vanwege hun gedrag...


Dat is maar de halve waarheid. Hij was uitgenodigd dat klopt. Het circus wilde hem gebruiken/misbruiken bij de publiciteitsstunt... maar hij was daar met nog iemand die in eerste instantie niet er in mocht. Dus als die er niet in mocht, dan zou hij ook niet naar binnen gaan. Toen lieten ze die andere ook maar toe.

Verder boeit het ons niet zo of we de tent in mogen hoor. We hadden al verwacht dat wij er niet in mochten.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 4:07 pm 
CircusLeed.NL schreef:
We kregen daarvan de kortingskaartjes zodat we die konden verscheuren enzo.

Daar waren die circusmensen wel heel erg van onder de indruk zeker? :lol:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 8:12 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
4 mensen? Wauw, daar zou een marketeer echt een gat voor in de lucht springen! Score 1% ?

Dat verscheuren van de kortingkaartjes moet je toch wel hebben opgelucht :D

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 9:22 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
4 mensen? Wauw, daar zou een marketeer echt een gat voor in de lucht springen! Score 1% ?


Nee, was wel een score van minstens 10%.

Onze scores worden hoger... of komt er tegenwoordig toch minder publiek waardoor het hoger lijkt te worden :P ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 10:57 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ja maar het gekke is dat alle circussen investeren in hun materiaal dus de inkomsten moeten goed zijn dus in plaats van minder toeschouwers waarschijnlijk meer anders kun je dit niet doen.
Jullie zeggen dat bij Belly Wien veel actie word gevoerd nou dit is niet te merken Belly Wien begint er steeds mooier en beter uit te zien dus je zou zeggen armoede troef maar het tegendeel is waar en laten we het dan maar niet over Circus Herman Renz hebben je komt ogen te kort om alle nieuwigheden te bekijken of komt dit door de weinige toeschouwers volgens mij krijgen de circussen nog steeds geen subsidie.
Ik zou zeggen ga vooral door en pak het echte dierenleed aan bij circussen is weinig eer te behalen.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 05, 2007 8:34 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik heb bij Belly Wien tot nu toe voornamelijk goed bezochte voorstellingen gezien.

Maar ja, Alex kan de "pech" hebben gehad dat hij op een plaats en tijd is geweest dat er minder bezoekers waren. Niet elke voorstelling zit tot de laatste plaats vol. Verder verwacht ik van Circusleed toch ook een aardige portie opgedirkte propagandataal :wink:

En sommige activisten hoeven geen flyers uit te delen of mensen aan te spreken. Hun aanwezigheid is al voldoende afschrikwekkend om bezoekers reeds vroegtijdig te doen omkeren (om terug te komen als de activisten weg zijn)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 05, 2007 9:25 am 
Die flyers zijn illegaal trouwens. Er staan foto's op waarvoor CircusLeed geen toestemming meer heeft om ze te gebruiken; schending van het auteursrecht dus (en dat zal ook de reden zijn dat de site verbouwd wordt; er is waarschijnlijk gewoon niet meer genoeg beeldmateriaal voorhanden).


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.