Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:01 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mar 29, 2019 5:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Twee van de vijf olifantendames van Circus Krone zijn 'met pensioen' gestuurd naar een reservaat in de omgeving van het Spaanse Sevilla.
Dat meldt het circus zelf.
Over de echte reden wordt niet uitgeweid, maar dat zal vast wel iets te maken hebben met een eerdere ruzie in de piste.
Ze zijn maar niet zo naar Spanje gestuurd, ook de drie andere dames gingen mee.
Dit om het groepsgevoel te laten behouden, daar zijn olifanten erg gevoelig voor. Ondanks die ruzie, want zoiets komt in de beste families voor!
Na verloop van tijd keren die drie mogelijk terug naar het circus.

El Castillo de la Guardas, is de naam van het reservaat.

Afbeelding

Men noemt het een reservaat, maar je kunt ook spreken van een grote dierentuin.
Want publiek is er van harte welkom!
Niet uitsluitend olifanten, maar zeer veel oorspronkelijk uit het wild afkomstige diersoorten.

Afbeelding

Afbeelding

Het circus schrijft zelf:

Der Circus Krone hat seine Elefantendamen Kenia (geb. 1983) und Mala (geb. 1965) in den wohlverdienten Ruhestand geschickt.
Die beiden leben jetzt im Reservat „El Castillo de la Guardas" in Spanien.

Jana Mandana Lacey-Krone: „Es gibt nichts wichtigeres für uns, als das Wohl der Tiere. Und obwohl die beiden noch fit sind, haben wir uns zu diesem Schritt entschieden."

Damit Kenia und Mala sich in ihrer Senioren-Residenz auch richtig wohl fühlen, sind auch die drei anderen Krone-Elefanten Aisha, Bruma und Bara mit im Reservat.
Martin Lacey Jr.: „Es ist schon vorgekommen, dass Elefanten die in Rente gehen sterben, weil sie nicht damit zu Recht kommen aus ihrer Gruppe gerissen zu werden.
Das wollten wir auf keinen Fall – Kenia und Mala sollen sich wohl fühlen."

Jana Lacey-Krone: „Die Elefanten bleiben unsere Wappentiere ,und die drei anderen kehren zu uns zurück.
Wie gesagt: An erster Stelle steht ikr Wohl."

Wie die Elefanten in Spanien leben, kann man u.a. unter http://www.circus-krone.de verfolgen.


Met foto's van hun nieuwe optrekje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 31, 2019 10:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Voor het winterprogramma zullen 2 van de 5 grijze reuzen terug worden gehaald naam München. Het gaat om de Indische dames Bara en Burma. In ieder geval met Bara ( de meest makkelijke van de 5) zal Jana Mandana gaan optreden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2019 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Volgens mij was er ook nog een meneer. Weet iemand ook waar die gebleven is?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 03, 2019 9:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Didier schreef:
Volgens mij was er ook nog een meneer. Weet iemand ook waar die gebleven is?


Tsja, James Puydebois.

Vlak voor het vertrek van de 5 olifanten naar Spanje lijkt hij wel in het niets opgelost te zijn. Deze 2 dingen kan ik moeilijk los van elkaar zien. Feit was namelijk dat hij onmisbaar was. Onmisbaar voor het broodnodige overwicht op de nogal temperamentvolle dames. Die groep van 5 olifanten bestaat uit maar liefst 4 afzonderlijke groepen. (Dat wil zeggen: slechts 2 dieren verdragen elkaar goed.) In de stal en op het buitenperk stonden ze met stroomlinten altijd per groep gescheiden, maar zoals zichtbaar werd met de première in Osnabrück lag een vechtpartij in de piste op de loer.

Zelfs met James er bij. Hij was dan al lang zwaar pensioengerechtigd, maar zomaar midden tijdens het winterprogramma vertrekken lijkt mij niet gepland. 5 olifanten moesten emigreren en er moest accuut een Togni olifant ter vervanging komen.

Ik denk aan gezondheidsredenen. Wie het weet mag het zeggen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2019 2:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een erg grappige reactie! En ook nog zeer interessant!
Eerder vroeg ik mij namelijk ook al af of de 'incidenten' iets te maken hadden met zijn veminderende aanwezigheid.
Wat nu dus bevestigd wordt door een kenner par excellence!

Mijn vraag ging echter niet eens over hem! Maar over een meneer-olifant, die ik daar toch ook wel eens, niet eens heel lang geleden, tegenkwam.......

Ben benieuwd naar het antwoord........


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 15, 2019 4:19 am 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
De andere ‘meneer’ leeft niet meer.

Dat was de grote bul Colonel Joe. Een imposante verschijning met zijn grote stoottanden en een kop groter dan de vrouwtjes.

Hij heeft 10 jaar bij Krone geleefd. Tot 2012. Als ik oude beelden zoek dan zie ik hem vaak liggen, terwijl alle vrouwtjes om hem heen gewoon staan. Te veel voor een middagdutje. Zoals vaak bij olifanten in mensenhanden werd hij nogal geplaagd door poot problemen. Hij hield zich steeds meer ‘staande’ door juist veel te gaan liggen, om zo min mogelijk zijn poten te belasten met zijn gewicht.

Hij werd 48. Helemaal niet zo slecht.

Mannelijke olifanten zijn er verder niet meer in Europese circussen. Alleen 1 bij Casselly/ Richter in Hongarije. Maar dat is een Afrikaan.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.