Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 6:32 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: 'Ze hébben geen slangen!'
BerichtGeplaatst: di aug 07, 2007 5:43 am 
'Ze hébben geen slangen!'

Gepubliceerd op 06 augustus 2007, 19:55
alkmaar -

,,Wilde Dieren De Tent Uit roept maar wat. Ze grijpen terug op gebeurtenissen van lang geleden en zijn niet bereid circussen te bezoeken.'' Dat zegt Arie Hogerhuis van de Club van Circusvrienden Nederland over de kritiek van dierenactivisten op Circus Belly Wien.


Hogerhuis, een gepensioneerde middenstander uit Harlingen, reist op zijn Harley Davidson door de regio om circussen te bezoeken. Hij bekijkt jaarlijks zo'n vijftien circussen in binnen- en buitenland en maakt foto's op het terrein van Belly Wien, dat deze hele week nog in Schoorl staat. Dat circus ligt zwaar onder vuur van dierenactivisten.

Als hij het artikel met beschuldigingen in de Alkmaarsche Courant van afgelopen vrijdag leest, schudt hij zijn hoofd. ,,Er klopt niks van. Belly Wien heeft geen slangen, zoals ze beweren. Althoff wél, maar die staan nu op Texel. En ze hebben óók allang geen olifanten meer.''

Het is bovendien niet waar dat ze Oostenrijk zouden zijn uitgegooid vanwege incidenten, zoals de activisten roepen. ,,Oostenrijk is het enige land in Europa, waar sinds 2005 een verbod geldt op roofdieren in het circus. Ze hebben vier Siberische tijgers.''

Volgens Hogerhuis durft Belly Wien niet meer van tevoren haar speellijst te publiceren, vanwege de dierenactivisten. ,,Ze laten geen mogelijkheid onbenut om het circus zwart te maken. Maar kijk zelf rond, het ziet er toch keurig uit? Alles loopt buiten.''

,,Ze beweren van alles, zonder zich goed te informeren'', vervolgt hij. ,,Vorig jaar was er een grote manifestatie in Utrecht, vanwege het jaar van het circus. De circusdirecteuren hadden de actievoerders uitgenodigd, maar die kwamen niet. Ze weigerden met dompteurs te praten.''

En dat zou volgens de Harlinger te maken hebben met vooringenomenheid. ,,Het zijn echt extremisten. Ze denken nog steeds dat de dieren geslagen worden. Dat gebeurde misschien twintig, dertig jaar geleden. Nu niet meer. Tegenwoordig gaan ze uit van belonen. Dat levert betere resultaten op. Doen ze het goed, dan krijgen ze iets. Zoniet, dan krijgen ze niks.''


Bron Noord-Hollands Dagblad


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 11, 2007 3:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
"Doen ze het goed, dan krijgen ze iets. Zoniet, dan krijgen ze niks."µ

Lekker veel keuze hebben de dieren. Als ze niet willen dan moeten ze maar verhongeren.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2007 10:09 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tieske,

Het wordt HOOG TIJD dat je eens ZELF bij het circus gaat kijken.
De beloningsmethode werkt niet, zoals je nu insinueert, door middel van uithongering, waarbij dieren alleen voedsel krijgen als ze iets hebben gedaan op commando.

De dieren krijgen normaal, goed en voldoende voeding. Bij de training wordt van kleine hoeveelheden voedsel gebruik gemaakt om te lokken en te belonen. Ja belonen, precies zoals het woord zegt.

De "bestraffingsmethode", want dat is wat JIJ beschrijft, kan best heel even werken, maar na enige tijd zit je toch opgescheept met een zwaar ondervoed dier dat alleen al daardoor niet meer in staat is om iets te doen. Verder zal zo'n dier zich heus wel tegen de trainer keren. In het geval van roofdieren ziet zo'n ondervoed dier in de trainer juist de noodzakelijke aanvulling op de niet genoten voeding...

Je hebt kennelijk nogal wat last van wat het ALF-syndroom wordt genoemd in combinatie met het Teddybeer-syndroom. Jammer dat je huisarts je hier geen pilletje of andere behandeling voor kan leveren.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 14, 2007 2:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Tjonge jonge wat kan je zwetsen Ron.

Ik ga niet bij een circus kijken simpelweg omdat ik geen kaartje wil kopen en zodoende de circussen (met dieren) steunen.
Als ik niet hoefde betalen zou ik het wel doen, foto's maken of filmen (als dat al mag) en dan de circusuitbater met de neus op de fouten drukken.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 14, 2007 2:45 pm 
tieske schreef:
, foto's maken of filmen (als dat al mag) en dan de circusuitbater met de neus op de fouten drukken.


Fouten of feiten?

Is wel een verschil,... :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 14, 2007 7:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
zwetsen


Wie zwetst er het meest?
Je gaat niet naar het circus omdat je op websites van dieractivisten hebt gelezen dat het daar niet pluis is en je gelooft dat meteen en zonder het zelf ook maar te controleren.

Zelfs WDDTU, die zichzelf niet als activisten beschouwen, blijkt toch weer terug te vallen op de inmiddels wereldberoemde, maar intussen behoorlijk oude, filmopnamen waarop de zien is hoe Mary Chipperfield slecht met dieren om gaat.

Dat is precies wat de circuswereld de activisten verwijt: ze blijven steeds weer komen met die oude films! Mary Chipperfield heeft via de rechter haar straf gehad en heeft via de negatieve publiciteit ook haar lesje geleerd. Maar toch blijven activisten "drammen". Vergevingsgezindheid is een begrip dat aan activisten blijkbaar vreemd is. Waarmee activisten de afstand tussen zichzelf en de rest van de wereld alleen maar vergroten en hun kansen op succes verkleinen.

En om met de wijze woorden van Jeroen van Kernebeek van WDDTU te besluiten: Zodra activisten teruggrijpen op vernielingen en terreurdaden, dan heeft men blijkbaar geen sterk inhoudelijk verhaal.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 1:40 am 
Geheel mee eens. We leven in deze tijd, en niet in het verleden. waar fouten zijn gemaakt is terecht gewezen. De huidige dierentrainers hebben hiervan notie genomen en kijken wel uit voor herhaling.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 10:13 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Citeer:
Als ik niet hoefde betalen zou ik het wel doen

en gierig zijn ze ook nog...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 11:02 am 
Gert schreef:
Citeer:
Als ik niet hoefde betalen zou ik het wel doen

en gierig zijn ze ook nog...

Dat heeft niets met wel of niet gierig zijn te maken. Zoals Tieske zelf al zei in diezelfde post (waaruit je nu wel héél selectief citeert :roll:):

Tieske schreef:
simpelweg omdat ik geen kaartje wil kopen en zodoende de circussen (met dieren) steunen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 16, 2007 11:18 am 
Dus wanneer ik nu zeg ik betaal het circuskaartje ! Dan nemen je dit dus wel aan,..

Prima,....


Bij deze nodig ik je dan ook uit een circus te bezoeken, volgende week in Lelystad !:D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 16, 2007 1:04 pm 
A3ana schreef:
ik betaal het circuskaartje

Dan wordt het circus (indirect) nog steeds gesteund. Ze verdienen er aan, en het maakt dan niet uit door wie dat kaartje betaald wordt. Nogmaals; het heeft er niets mee te maken of we al dan niet een kaartje kunnen betalen, het gaat om het niet willen steunen van circussen met dieren!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 16, 2007 1:10 pm 
En hier is de zoveelste afwijzing!

Waardoor ze stug kunnen blijven geloven wat ze zelf zeggen cq bedenken.

Jammer!


Ga ik toch gewoon alleen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 16, 2007 1:14 pm 
Snap je het nou echt niet of doe je maar alsof? :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2007 6:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
ze doet maar alsof denk ik...

@ Ron, je denkt dat ik tegen circussen ben omdat een stel activisten me vertelden hoe het eraan toe gaat in circussen?

Nee dat is niet juist. Ik ga al niet meer naar circussen van men 10de (dus dat is al meer dan 10 jaar niet meer). Terwijl ik pas in aanraking met activisten kwam begin dit jaar...
Ik ging toen al niet meer omdat ik het zielig vond dat bvb grote dieren zoals olifanten die veel ruimte nodig hebben (net zoals tijgers en leeuwen) in relatief kleine kooien werden opgesloten. Ik dacht toen niet eens aan de zweepjes en dergelijke. Ik vond het gewoon té erg dat ze opgesloten werden en dat ze domme kunstjes moesten doen. Ik ging om die reden niet meer kijken.

En dat is nog steeds niet veranderd (dat ze opgesloten zitten en kunstjes moeten doen). Ok SOMMIGEN mogen soms wat uitlopen, maar dan nog zitten ze maar gevangen. Ze worden tekort gedaan inzake ruimte, klimaat en vegetatie (omgeving). Dus laat staan die kunstjes en die (al dan niet) slagen, ik vind het al erg genoeg dat ze niet eens vrij zijn.

Daarom en ik ertegen.
Want als ik nu naar een voorstelling zou gaan, dan zou ik niet letten op eventueel slaan of niet slaan van de dieren (want als ze geslagen worden dan wordt dat toch niet getoond voor het grote publiek) maar dan kijk ik eerder naar de uitstraling en uitdrukking van het dier, welke kunstjes ze moeten doen, want een aantal kunstjes dwingen het dier in een onnatuurlijke houding. Ik zal dan ook naar de verblijven kijken en naar de dieren als ze er zijn: hebben ze veel ruimte ? (kan nooit genoeg zijn in een circus), vertonen ze stereotyp gedrag (wat jullie afdoen als "zingen" of als "dat doen ze ook in het wild").
Dat zijn de dingen waar ik naar kijk en die ik dan zou filmen en fotograferen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2007 6:34 pm 
Prettig te weten dat je als dierenactivist/vegetarier of wat er op lijkt , weet wat de ander denkt,..
Tieske!


Maar goed het blijft weigering nr zoveel!

Want wat is er eigenlijk op tegen om je kaartje te betalen, ok je zegt je steunt iets wat je niet wilt. Prima,..

Maar wanneer circussen vrijkaarten zouden weggeven, en dus mensen niet meer hoeven te betalen. Wat zou er dan gebeuren met die dieren en mensen denk je?


Wat mij betreft blijft het een onterecht beeld wat je schetst over circussen met dieren.
Want hoe kun je deze mening vol blijven houden wanneer je elk aanbod weigert.

Ik snap het wel hoor zo kun je in je eigen fabels blijven geloven en ze lekker aandikken op de koop toe!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.