Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 7:22 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 9:08 pm 
Offline

Lid geworden op: zo apr 11, 2010 11:13 am
Berichten: 54
Een fakir toont in het circus allerlei gevaarlijk uitziende tricks. Hij loopt met blote voeten op glasscherven. Hij gaat met zijn blote rug op een spijkerbed liggen. Hij neemt een wurgslang om zijn nek. Hij slikt degens en vuur. Dat wringt en steekt aan alle kanten en het moet wel pijn doen. Toch krijgt hij applaus. De fakir komt uit een land hier ver vandaan dat we alleen kennen uit de sprookjes van duizend en een nacht. Zo ook deze column. Die wordt ook geschreven en verzonden vanaf een schimmig emailadres uit een land hier ver vandaan. En het zal soms ook pijn doen om het te lezen. Applaus? Dat zal voor deze stekende schrijfsels niet klinken. Gelukkig heeft de fakir eelt op zijn hele lijf. Zodat hij de pijn van het niet gegeven applaus niet voelt.

Humbug
Humbug is de uitvinding van wijlen P.T. Barnum. Hoe bereik je het publiek? Juist, door in je reclame te overdrijven. Dus was alles in zijn circus alles zwaarder, moeilijker, sneller en vooral groter. Een olifant woog 10 ton. In de tent konden 10.000 bezoekers. In de Side Show zag je mensen van alle landen en de trein had meer dan 100 spoorwagons.

Reclame en persberichten liggen in de circuswereld dicht bij elkaar. Waarom betalen voor een advertentie als je ook gratis een groot artikel op de voorpagina kunt krijgen? Door flink te overdrijven zouden de journalisten wel toehappen.

Het idee van Humbug is in 2011 gekopieerd door organisaties die zich verzetten tegen het circus. Want zojuist zag ik een persbericht voorbij komen met de tekst "Wilde Dieren de Tent Uit is de grootste vereniging tegen het gebruik van wilde dieren in circussen in Nederland."

Wat? Ja u leest het goed: "Wilde Dieren de Tent Uit is de grootste vereniging tegen het gebruik van wilde dieren in circussen in Nederland.". U zult me nu zeker voor gek verklaren, want ga ik nu een poging wagen om alle leden op te noemen. Alle leden van "de grootste vereniging tegen het gebruik van wilde dieren in circussen in Nederland" opnoemen? Hoe haal je het in je hoofd!

Nou, ga er maar voor zitten en zet u schrap. Zorg voor voldoende eten de drinken want hier komt de lijst met alle leden van "de grootste vereniging tegen het gebruik van wilde dieren in circussen in Nederland". En dat "alle" is geen humbug!

1: Stichting AAP
2: WSPA
3: Stichting Dierenlot
4: Vier Voeters
5: Menodi
6: Dierenbescherming afdeling Den Haag
7: Dierenbescherming Amsterdam
8: Dierenbescherming Noord-Holland Noord
9: Dierenbescherming Groningen

Nee, uw computer is niet stuk. En het forum heeft ook geen storing. En de stroom is bij mij ook niet uitgevallen. Dit is hem echt. De lijst van alle leden van "de grootste vereniging tegen het gebruik van wilde dieren in circussen in Nederland". Nou nou, ik kom niet eens tot tien. Het forum van circuswereld heeft bijna 500 leden. En het circus trekt in jullie land toch zeker meer dan een miljoen bezoekers per jaar. Laat ik maar niet beginnen om die allemaal hier op te noemen.

Ik moest het ook twee maal lezen om deze humbug te herkennen. Want alle leden opnoemen van deze schimmige vereniging van leugenaars kan binnen de ruimte van deze column zonder dat ik over een jaar nog aan mijn tekst zit te schrijven.

Fakir, Verweggistan, 30 november 2011


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: [2011 11 30] Humbug
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 9:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Allemaal gewoon kretologie
(van wddtu dus..)
Kom ik steeds meer tegen op tv, in de politiek etc..
Schijnt toch te scoren.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.