Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:15 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Helemaal het einde?
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 11:41 pm 
Offline

Lid geworden op: zo apr 11, 2010 11:13 am
Berichten: 54
Een fakir toont in het circus allerlei gevaarlijk uitziende tricks. Hij loopt met blote voeten op glasscherven. Hij gaat met zijn blote rug op een spijkerbed liggen. Hij neemt een wurgslang om zijn nek. Hij slikt degens en vuur. Dat wringt en steekt aan alle kanten en het moet wel pijn doen. Toch krijgt hij applaus. De fakir komt uit een land hier ver vandaan dat we alleen kennen uit de sprookjes van duizend en een nacht. Zo ook deze column. Die wordt ook geschreven en verzonden vanaf een schimmig emailadres uit een land hier ver vandaan. En het zal soms ook pijn doen om het te lezen. Applaus? Dat zal voor deze stekende schrijfsels niet klinken. Gelukkig heeft de fakir eelt op zijn hele lijf. Zodat hij de pijn van het niet gegeven applaus niet voelt.

Helemaal het einde?
Het forum was jarenlang het trefpunt van circusliefhebbers. Maar ook de plek waar bekende dierenrechtenactivisten wel even hun lesje kregen geleerd. De laatste tijd wordt het forum meer gebruikt door een aantal mensen die elkaar de loef proberen af te steken. Prima, maar dan wel als je elkaar ook respecteert. Dat laatste schijnt moeilijk te zijn. Iemand wil het circus onder de aandacht brengen van scholen. Maar de directie - of eigenlijk de spreekstalmeester - reageert er niet op. Die wordt meteen maar voor rotte vis uitgemaakt. Of zalm van Foppen. Lekker (en) dodelijk! Anderen weten zeker dat iemand in de boekhouding van het circus kan kijken. Welk circus? Gebruikers "spreken" elkaar soms al met "u" aan. Dat woordje spreekt boekdelen.

Het Duitse forum is op een vergelijkbare manier een plotse dood gestorven. Meerdere bekende circusliefhebbers zijn al opvallend minder actief. De Commissie Klassiek Circus heeft het forum reeds verlaten nadat de voorzitter daarvan op een lijn werd geplaatst met de directeur van "Wilde Dieren de Tent Uit". Er zijn ook al forumgebruikers vergeleken met bekende dictators zoals Adolf H.

Blijkbaar vinden enkele forumleden het helemaal het einde om anderen eens flink in de gordijnen te jagen. Dat het ook wel eens helemaal het einde van dit forum kan betekenen dringt helaas niet door!

Fakir, Verweggistan, 27 oktober 2012


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Helemaal het einde?
BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 2:12 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Ook dichterbij huis was dit opgevallen en gemeld, maar debezemwagen is nogniet uitgerukt helaas.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Helemaal het einde?
BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 10:59 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
ik zou zeggen leg meer mensen de zelfde beperking als mij op
ik begrijp er weinig van
dat ik niet mag en andere in mijn ogen veel verder over de schreef gaan als ik in het verleden deed wel gewoon door mogen gaan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Helemaal het einde?
BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 12:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Guido schreef:
Ook dichterbij huis was dit opgevallen en gemeld, maar de bezemwagen is nog niet uitgerukt helaas.
ik ben een bezem aan het uitzoeken maar heb de goede nog niet gevonden. ze zijn óf te groot, óf te klein :|

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Helemaal het einde?
BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
nieuwe bezems vegen scchoon zou ik zeggen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Helemaal het einde?
BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Wanneer ik zo, sinds enige weken, met enige regelmaat het forum bezoek. En reageer op geposte berichten krijg ik hoe langer hoe meer het gevoel, dat het geven van een mening kennelijk ongewenst is.
Nu heeft een fakir zijn mening gegeven en dat kan en mag begrijp ik. Vind ik ook logisch want ik ben zelf en voorstander van vrije mening uiting. Naar mijn mening zou ieder dat moeten mogen,zonder onderscheid des persoons. Het is aan de beheerder om regels te stellen en bovenal, indien nodig, te handhaven.
Leden die er er voor kiezen om het forum te verlaten trekken hun eigen conclusies. Overigens is het niet ongebruikelijk, heb ik gezien, dat sommige van deze leden op zekere dag weer terugkeren op het forum.
Het forum sluiten is een mogelijkheid maar wat los je daarmee op?
Lange tenen zijn ook niet ongewoon op het forum heb ik ervaren en dan volgt er vaak een persoonlijke "aanval".
Ook dat kan mij niet echt raken moet ik vermelden. Wat ik wel jammer vind is dat er duidelijk en aantal forum bezoekers een bevoorrechte positie in kunnen nemen.
Het forum zou bijzonder saai zijn wanneer slechts de berichten van circus a is in stad b en circus b heeft een nieuwe tent.
Nee juist de discussies zorgen voor de dynamiek die bij het circus en het circus leven hoort.
Te veel mensen zijn al ( gedeeltelijk) monddood gemaakt of pogingen daartoe zijn ondernomen.
Juist de, soms felle, discussies houden het circus levend in het enthousiasme van de bezoekers.
Een saai forum zou veel van zijn bezoekers kwijtraken en dat zou pas een reden kunnen zijn het forum te laten verdwijnen.
Ik spreek met regelmaat circusvrienden tijdens mijn circus bezoeken. Allemaal bevlogen en gepassioneerde circusfans.
Waarom zou je deze mensen hun discussie forum willen ontnemen?
Ik zou best graag eens met een aantal van u ( sorry voor het woordje u, zo ben ik nu eenmaal opgevoed) een open discussie aan willen gaan. Gewoon zoals circusliefhebbers ook positief kritisch met elkaar zouden moeten kunnen praten. Of je nu liefhebber bent van het ene circus of van het andere.
Echter deze discussie zal er niet komen om allerlei redenen.
Daarom is dit forum naar mijn mening en mooi alternatief. Maar probeer bovenal wel respectvol naar
elkaar te blijven reageren.
Fakir mag ik u hartelijk danken voor deze voorzet voor en discussie.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.