Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 10:34 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 6:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Edvard Niessing scheurt kruisbanden

"Heeft u ooit een spreekstalmeester gezien die in de piste opkomt op zijn sokken?" vroeg Edvard Niessing aan het publiek tijdens de première van het Groot Kerstcircus Den Haag..

Voor Oleg Popov was er tijdens de voorstelling nog een verrassing. De 80-jarige Russische clown kreeg uit handen van de tweede Russische ambassadeur Vladisva Madlinikov de eerste Piste Circus Award overhandigd.

lees hele artikel op http://www.telegraaf.nl/prive/8541436/_ ... l?sn=prive

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 9:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Ook ik was aanwezig bij de premiere op zaterdag 18 december en was ook getuige van de prijsuitreiking aan Oleg Popov.

Ik vind de show van dit jaar veel beter dan vorig jaar. Met veel ballet heeft men dit jaar een heel sterke presentatie! Ook de opening vind ik ijzersterk! Veel mooier dan die van de meeste circussen.

Na de opening een heel leuk honden nummer (terwijl de meeste honden nummers mij nooit zo kunnen boeien).

Men kiest dit jaar voor een soort reis om de wereld als thema, met bijvoorbeeld springplankaccrobaten uit Rusland en folklore met Argentinian devils uit Zuid- Amerika.

Dan iets waar ik minder over te spreken ben.

Bij het nummer met 2 kamelen en een olifant gaat men de mist in! De spreekstalmeester kondigt naast de Siberische kamelen een AFRIKAANSE olifant aan. En dat terwijl het om een INDISCHE gaat! (Voor de leek: Afrikanen hebben veel grotere oren dan Indische.) Kennelijk wil men 4 continenten in de show vertegenwoordigd hebben. Feit is echter wel dat terwijl dierentuinen en scholen hun best doen met educatie een circus hier een Kerstvakantie lang voor de tienduizenden (jeudigdige )bezoekers compleet MISeducatie bedrijft!

Daarnaast opvallend dat men voortaan van roofdieren afziet. Roofdieren vormden altijd een heel belangrijk deel van de show bij dit circus. Illusienummers met roofdieren zoals die er hier vaak waren (o.a. Magic Polo. Hans klok, Emiel Ratelband) zullen dan ook wel niet meer komen.

Aan het eind van de show bleek weer eens hoe bescheiden Oleg Popov onder al zijn succes is gebleven. 2 bossen bloemen die hij had gekregen schonk hij spontaan aan mensen in het publiek!

Afgezien van de genoemde miseducatie die ook in flyer en zelfs programmaboek vermeld staat een show die staat als een huis in een sprookjesachtige gele tent op een wit Malieveld. Een aanrader dus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 10:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Terwijl Hans Hopster e.a. in hun lijvige rapport en de publiciteit eromheen concluderen dat juist roofdieren zich het beste aanpassen aan het leven in een circus.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 1:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Gisterenavond naar Den Haag geweest naar het Groot Kerstcircus Den Haag. Het is mij allemaal best wel tegengevallen. Een plek op de fronttribune en zo goed als geen zicht op de piste. Dit vanwege het feit dat de tent redelijk gevuld was en de frontribune volledig vol was. De zitplaatsen staan zo dicht op elkaar dat het zicht je snel ontnomen wordt. Veel mensen hadden hier problemen mee en namen hun kind op schoot zodat hij of zij nog iets van de voorstelling kom zien. Ik zag een circus orkest maar waarom zij er waren is mij onduidelijk. Zo goed als alle artiesten traden op met bandmuziek. Erg jammer en dat komt de sfeer niet ten goede. Over de artiesten kan ik nou ook niet super enthousiast worden. ik vond het een matig programma met als dieptepunt het rommelige hondennummer en een trieste olifant met twee even trieste kamelen. De dames en heren van de einlass straalden totaal geen plezier uit. Tja Popov respect voor deze 80 jarige meesterclown maar het kwam bij het publiek niet aan. Wat dit programma miste was de gulle lach van een mooi clownsnummer. Veel geschreeuw van te voren over het hoe en waarom geen roofdieren in het programma. Waren ze er maar wel geweest in plaats van het olifanten/kamelen nummer. Het zou dit grote circus zeker meer elan gegeven hebben.
Al was de tent voor ongeveer 2/3 gevuld het bleef een voorstelling zonder sfeer. De spreekstalmeester Edvard Niessing was niet in staat het publiek enthousiast te krijgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 8:42 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het hele staatscircus boeit mij eigenlijk vrij weinig, enkele jaren terug met toch wel wat verwachtingen de reguliere show bezocht maar bij russisch verwacht ik grote troupes met springplanken,russische barren enzo maar kreeg een vrij matig programma te zien. toen nog gelukkig wel met Heiko Olf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 9:05 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Naast het feit dat men hier de vele verschillen tussen een Indische en een Afrikaanse olifant niet lijkt te weten werd er door de spreekstalmeester (een nieuwslezer nog wel!) nog een tweede onjuistheid het publiek in gestuurd.

Aangegeven werd dat 6 motoren in een globe een wereldprimeur is. Waren er bij Flic Flac niet 8 te zien? En deze zijn volgend seizoen bij Arlette Gruss!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 9:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Klopt , Flic Flac had 8 Motoren in de bol ... maar ook een feit is dat deze niet dagelijks alle 8 te zien waren.
er werd ook wel eens met minder in die bol gereden.

De bol heeft wel megagrote afmetingen, vandaar dat Gruss ook volgens mij aanpassingen heeft gedaan afgelopen winter aan de artiesteningang.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.