Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 2:08 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Groot Kerstcircus Den Haag.
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 6:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
De 12e editie van het Groot Kerstcircus Den Haag vind plaats van 17.12.2010 t-m 02.01.2011 op het Malieveld. Er zullen 26 shows worden verzorgd in die periode.
Op het voorlopige circusmenu prijken The Puzanovs, 12 man-vrouw sterk met formidabele toeren op de springplank.
Habesha Contorsion Girls uit Adis Abeba afkomstig uit de productie Afrika, Afrika!
The Daniel Diorio Groep, met zes man sterk razen ze op hun motoren in the Globe of Death.
Bartho oftewel Bart van Dijk bekend van circus Flic/Flac en het Grand Cabaret du Monde van de zender Tele 7 met veel humor en daarbij gebruik makend van de meest vreemde attributen.
De Russische voltigegroep van Sergei Korovin denderen en dansen op kolosale rubberen banden door de piste.
Ook weer terug op Nederlandse bodem is de de wereldvermaarde clown Oleg Popov, tevens de topster van het Groot Russisch Staatscircus.
Dit programma wordt nog aangevuld met meer topacts uit de internationale circuswereld.
Ringmaster is wederom Edvard Niessing en ook natuurlijk weer het ballet en orkest.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 9:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
www.kerstcircusdenhaag.nl

voor agenda
http://www.deleeuwtekstbureau.nl/agenda ... anguage=nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 03, 2010 5:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Oleg Popov komt mee, en zijn jonge vrouwtje ook:

Het geheim van het huwelijk Popov

De legendarisch clown Oleg Popov draagt een geheim waar veel mannen jaloers op zijn. De 80-jarige Rus boeit al negentien jaar zijn maar liefst 32 jaar jongere echtgenote Gabi. Als dat maar goed gaat, dachten velen toen hij in 1991 tegenover burgemeester Ed Nijpels zijn jawoord gaf aan de Duitse apothekersassistente.

Lees hele verhaal in De Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/prive/8393036/_ ... l?sn=prive

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 05, 2010 2:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
De producenten van het Groot Kerstcircus Den Haag hebben een landelijk reclameburo in de armen genomen, om door het gehele land promotie te maken voor het komende kerstcircus in Den Haag, ze hebben grote affiches geplakt op vele reclamezuilen. Men wil zo nagaan uit welke plaatsen en delen van het land het publiek het circus zal bezoeken.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 05, 2010 2:32 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
N.a.v. het vorige, ook bij mij in Assen zag ik ze op een aantal reclamezuilen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 05, 2010 3:36 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
max schreef:
De producenten van het Groot Kerstcircus Den Haag hebben een landelijk reclameburo in de armen genomen, om door het gehele land promotie te maken voor het komende kerstcircus in Den Haag, ze hebben grote affiches geplakt op vele reclamezuilen. Men wil zo nagaan uit welke plaatsen en delen van het land het publiek het circus zal bezoeken.


Ik zie het verband niet tussen het plakken van affiches en het meten van de afkomst van de bezoekers. Ticketbureaus kunnen dit wel inventariseren aan de hand van verkochte kaartjes.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 07, 2010 12:04 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Via Ticket Line krijgt men de gegevens wel waar de mensen vandaan komen, maar men wil dit ook via de kassa van het circus vragen om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen waar de klanten vandaan komen. Overigens volgende week dinsdag 14.12 zijn in het programma Tijd voor Max op Ned.2 om 17.30 te gast clown Oleg Popov en de producent van het Groot Kerstcircus Den Haag Willem Smitt. Men zal morgen 07.12 starten met de opbouw van het tentencomplex op het Malieveld om e.e.a. gereed te hebben a.s. weekend wanneer de repetities beginnen voor de voorstelling welke op 17.12 zullen beginnen.
De tenten van het Groot Kerstcircus Den Haag zullen komen te staan aan de voorzijde ter hoogte van het Poffertjespaviljoen. Hier zou oorspronkelijk het kunstijsbanencomplex komen te staan en was het de bedoeling dat het circus helemaal achteraan op het Malieveld zou komen. Maar de organisatie van de ijsbanen kon het financiele plaatje niet rond krijgen waardoor dit is afgeblazen. Dus geluk voor het circus.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2010 8:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
filmpje van de voorbereidingen:

http://www.westonline.nl/video/nieuws/6445

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2010 8:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ook een beetje Flic Flac in nederland dit jaar met de kerst.
Zowel Louis Knie als het Groot Kerstcircus hebben er wagens van staan.

De prachtige burowagen van flic flac is nu ook in dienst bij het groot russisch, nu de rest nog zo modern maken ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 5:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 20, 2006 12:20 pm
Berichten: 9
Locatie: Beerta
Dubbele teleurstelling!

Vandaag (vr. 17-12) onderweg (met caravan) vanuit het uiterste noord-oosten van ons land richting Den Haag om o.a. vanavond de voorstelling van 20.00 uur bij te wonen. Via vakantieveilingen.nl hadden we voor vanavond namelijk een voucher voor een tweetal kaarten bemachtigd.

Maar helaas, het weer gooide roet in het eten. Lange files vanaf Almere en veel sneeuw onderweg maakte het voor ons noodzakelijk om te keren en weer huiswaarts te rijden. Zondag wagen we een nieuwe poging......

Helaas dus vanavond geen circusvoorstelling op het Malieveld voor ons en na meerdere malen telefonisch contact met de circuskassa (men moest eerst even overleggen) was het antwoord op ons verzoek of de voucher omgezet kon worden naar de voorstelling van aanstaande zondag 14.00 uur resoluut neen, daar kon men niet aan beginnen..... Dubbele teleurstelling, jammer!

Atze J. Lubach-Koers

_________________
datgene wat je graag doet moet je vaker doen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 6:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Voorstellingen Groot Kerstcircus gaan door (met audio)

De voorstellingen van het Groot Kerstcircus in Den Haag gaan door. Wel hebben inmiddels tientallen mensen vanwege de sneeuwval afgezegd. Een woordvoerder van het circus riep mensen via Den Haag FM op om niet meer naar het circus te bellen. De telefooncentrale is daar overbelast.

Mensen die niet kunnen komen krijgen vooralsnog niet hun geld terug, maar het circus denkt na over compensatie. Luister via onderstaande link naar Robert Vinkenborg van het Groot Kerstcircus.

http://denhaagfm.com/index.php?id=41&no ... &tx_ttnews[tt_news]=114572&tx_ttnews[backPid]=17

ik ga het morgenmiddag proberen op de officiële première.
:?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 10:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Mijn foto's....

Klik hier voor de rest:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Het is een programma met tal van topartiesten, in een uiterst gelikte entourage. Er valt dus genoeg te genieten op de pluche stoelen. De meeste circofielen zullen echter vinden dat het programma mank loopt, en dat komt natuurlijk door het gebrek aan een roofdierennummer dat ontbreekt, en bovendien het niet komen opdagen van de ingeplande Kozakkenruiters.

Er waren nogal wat nummers die niet op de website vermeld staan en waarvan ik ook alle namen niet zo gauw weet. Er waren wel programmaboekjes maar die ben ik helaas misgelopen bij de ingang... :oops:
Er waren genoeg circusvrienden aanwezig die wel een boekje konden bemachtigen, dus hopelijk word ik aangevuld...

Het hele programma werd met reprisenummers aan elkaar gespeeld. Zo kwam de beroemde Popov meerdere malen in actie met vertederende en grappige sketches. En de meidengroep Minsk Starlesk kwam regelmatig in formatie voorbij huppelen in de meest fantastische gewaden. Over Popov wordt trouwens wel eens lacherig gedaan maar ik werd getroffen door de energie die hij uitstraalt. Zijn jonge vrouw houdt hem jong en laat hem ook nog wat energie overhouden gelukkig :clown
De mallotige contorsionist Barto had heel veel succes met zijn onmogelijke acts.

Twee berichten hieronder een mooie opsomming van het hele programma door Circus-Zirkus, waarvoor dank. Ik kan me daar grotendeels bij aansluiten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 11:32 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik zie sowieso The Walter Paz Company met de bola's en een jongleur die niet op de site stonden.
soms beetje donkere foto's maar wel een leuke impressie van het programma!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 11:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Het is toch de trend dat veel nummers zich in de schemer afspelen. Komt door de moderne led verlichting, die heeft goede spreiding en is goed te regelen. Voor het menselijk oog prima maar mijn camera trekt het soms niet helemaal.... :cry:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 1:41 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Afgelopen zaterdag de voorstelling bezocht.

Het Groot Kerstcircus Den Haag stond weer op de vertrouwde plek op het Malieveld, dankzij de afgelaste schaatsbaan. Ook de aankleding was als vertrouwd. Opvallende afwezigen waren de heren, van de “Russische secret –service”; oftewel de interne veiligheidsdienst met de zeer onvriendelijke blikken. Voelde meteen een stuk gastvrijer.

Dan het belangrijkste, natuurlijk het programma:
Wladimir Kovalev Group: Deze Russische groep bracht twee acts voor: traditionele springplankacrobatiek en een nummer met sprongen vanaf een zwevend plateau.
Het eerste nummer was dik in orde, al werd het nummer wel wat uitgesmeerd. De vaste onderdelen als de sprong met stelt, sprong in stoel e.d. werden netjes uitgevoerd.
Het nummer met het zwevende plateau was qua aankleding van hoog niveau. Helaas kon de act zelf, mij niet zo bekoren. Het ontbrak simpelweg aan vaart en ook het aantal sprongen was maar beperkt.
De eindsprong was echter een waar “op het randje van je stoel” moment.

Markevich Comedy Capers: Enkele heren in matrozenpakken, deden begeleid door piratenmuziek, een act met………. een reuze fiets. Tja, wat daar de gedachte achter was, ik zou het niet weten. Overigens was de gehele act nogal onsamenhangend. Wat slecht getimede val- en klimpartijen en dat was het. Haal “Comedy” maar weg, want het was helaas niet om te lachen.

Familie Andreas Quaiser: Twee Siberische kamelen en een Afrikaanse olifant werden voortgebracht, door de mooi uitgedoste familieleden. Het nummer zelf stelde weinig voor: enkele rondjes door de piste, plaats nemen op postament en hoog-zitten door de olifant. Dit alles ging in een laag tempo, waarbij de kamelen merendeels begeleid moesten worden.

Clown Barto: Neem Mr. Bean en een slangenmens, mix het geheel en voila: clown Barto. Een clown die je verbaast, laat gruwelen, maar vooral laat lachen. Een verfrissende clown, die ik hoop vaker te gaan zien.

Manuel Alvarez: Jongleurnummer in het bekende “Spaanse tempo jasje”. Niet de beste versie, maar wel uitgebreid, met een hoop attributen.

Yulia & Rodion: Nummer aan de strapaten, sober uitgevoerd zonder al teveel hoogstandjes.

Argentinian Devils: De bekende groep van Walter Paz, ditmaal met z’n zessen. Een sfeermaker 1ste klas, al zou ik het meer als openingsact gebruiken. Halverwege een programmadeel, komt het niet altijd goed uit de voeten. Toch zie ik ze graag.

Diorio’s Globe of Death: Ditmaal werdt de bekende bol, gevuld met zes motorrijders. Het blijft een nummer, wat (vooral de mannelijke bezoekers) weet te boeien. Volgend jaar met 7 rijders?

Iuri Volodchenkov: De gipsyruiter die zijn paard “handsfree” laat dansen en springen. Knap staaltje dressuur. Van mij mag deze act best wat uitgebreid worden.

Echtpaar Markevich: Vrolijk hondennummer, dat vlot word gebracht. Kan vooral bij de jongste bezoekers, op veel enthousiasme rekenen.

Oleg Popov: Menig discussie is er al geweest, over deze wereldberoemde clown. Is hij nog wel van deze tijd? Is hij nog wel de legende van toen? Tja, ik denk dat het eerste antwoord helaas “nee” is. Zijn bekende reprises zijn, in de loop van de jaren, amper vernieuwd. En het verwende publiek van nu, wil verast en verbaasd worden. Kom ik op het antwoord, van de tweede vraag: ja, de man is nog steeds de legende van toen, maar dat begint nu in zijn nadeel te werken.

Uiteraard ontbrak het ballet en orkest niet. Dit keer leek het orkest, ook wat meer te mogen spelen. Een goede ontwikkeling, want die oostblok-bandmuziek blijft verschrikkelijk.

Spreekstalmeester was wederom Edvard Niessing, die ditmaal op zijn sokken presenteerde. Dit omdat hij net voor de voorstelling, zijn enkelband had verrekt. Hij sloeg zich er dapper doorheen.

Eindconclusie: Geen topproductie. Maar voor ieder wat wils en zeker een leuk middagje weg.
TIP: Via een bekende veilingsite, kunt u voor een leuk prijsje, aan kaarten komen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.