Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 4:24 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2011 10:49 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Bedankt Menno en tot volgend jaar(das dit jaar al)!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2011 10:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Guido schreef:
Bedankt Menno en tot volgend jaar(das dit jaar al)!


of je moet 1 januari gaan :wink: :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2011 10:55 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
MartijnH schreef:
Guido schreef:
Bedankt Menno en tot volgend jaar(das dit jaar al)!


of je moet 1 januari gaan :wink: :mrgreen:


Na een oud en nieuw feestje heb ik meetstal geen vaste hand meer ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 3:01 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
:D Jullie, gaan door geweldig :D

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 6:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Kijk, dat is weer goed om te horen!

En die sjaals......die konden dit jaar wel eens hard gaan :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 5:08 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Mooie serie van John de Vries, waarvoor dank.

De rest op: http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 8:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Circus-Zirkus schreef:

Eigenlijk was er geen zwak nummer bij, alleen Johnny Fischer kon ik niet zo waarderen. Zijn Tiroler thema is vervangen voor Lucky Luke, wat ik totaal niet begreep. Wat hebben kleindieren met Lucky Luke te maken?


In het wilde westen heb je toch heel veel farms?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 9:17 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Mega Kerstcircus Den Bosch maakte vorig jaar qua aankleding, maar ook qua show een heel sterke start! Het ontbrak alleen nog aan een groot olifanten of roofdierennummer.

Goed nieuws dat voor deze editie maar liefst 5 Togni olifanten werden aangetrokken. Een absolute must voor elke circus(olifanten) liefhebber! Want hoe vaak maak je in de Benelux nog 5 olifanten in een piste mee? (Renz Berlin had dit kunnen hebben, maar spitste zich helaas in 2 units.) Een unieke situatie dus.

Tot halverwege de jaren '90 reisden deze 5 Indische olifanten (die ooit deel uitmaakten van een groep van 15) nog regelmatig met circus Americano door Nederland! Momenteel zijn er naast deze 5 van de oorspronkelijke groep nog 4 die vast bij Arlette Gruss staan. Met ook veel paarden, de tijgers en kamelen van Americano lijkt Arlette Gruss wel een soort dependance van Americano. (Toch spreekt het grootse Americano mij persoonlijk meer aan dan het theatrale Arlette Gruss).

Enkele weken voor ik naar Den Bosch ging reisde ik alvast naar het Noord-Franse Douai waar het gehele circus Americano speelde. (Zie mijn verslag onder internationaal circusnieuws.) Ik ben blij dat ik dit heb gedaan, want wat ik daar zag was nog indrukwekkender dan in Den Bosch. In Frankrijk stond namelijk superster Flavio Togni himself in de piste. Ik heb afgelopen maanden verschillende namen horen noemen van wie er in Den Bosch de olifanten zou presenteren (Cesare Togni, Hans Suppmeier). Het werd dus Jones Togni. Hem vind ik een dompteur zoals er zoveel bestaan. Als je Flavio daarnaast ziet is dat een heel groot verschil. Ten eerste verloopt Flavio's samenwerking met de olifanten veel soepeler (al ziet een gemiddelde bezoeker dat niet). Ten tweede heeft Flavio veel meer uitstraling en showmanship. Niet voor niets is hij degene die weer naar Monte Carlo gaat! De muziek bij het nummer in Den Bosch was vrij standaard. Ik had gehoopt de zeer toepasselijke Aziatische tamtam muziek te horen die ik in Frankrijk hoorde.

Feit was daarentegen wel dat de het vijftal in Den Bosch zeer pistevullend was ten opzichte van het nummer in de grote ovalen Americano piste. Het nummer was ook een beetje aangepast vanwege de beperktere ruimte.

Doordat ik vlak voor de Kerswtcircusperiode naar het grote Americano in Noord- Frankrijk was gereisd vielen sommige zaken in Nederland een beetje in het niet. Het 5 voudige tissuenummer wat ik bij Americano zag was in Den Bosch 'gewoon' een enkelvoudige en de 3voudige paardenvrijheid (3 pistes met 6 paarden) was in Den Bosch 'gewoon' een enkele, ondanks dat deze nummers van Americano kwamen. Maar zo heb je altijd baas boven baas. Cirque Gigantissimo in Noord- Frankrijk bleek toch veel groter dan Mega.

Persoonlijk waren er -buiten de olifanten- in Den Bosch voor mij nog enkele dingen die er voor mij uitsprongen. Ten eerste Johnny Fischer. Leuke opzwepende muziek en een fantastisch enthousiasme! Als elke artiest eens zo'n enthousiasme aan de dag legde.... Ander hoogtepunt vond ik de razendsnelle jongleur. Clown Didi is grappig!

Los van de show vond ik het heel positief dat op de site stond dat iedereen welkom is in de stallen en bij de repetities. Aangezien een circusbezoek voor mij niet compleet is zonder een bezoek 'achter' bezocht ik zodoende ook de olifanten. Een staljongen keek mij letterlijk aan met een gezicht van 'wat kom jij hier doen?' Daarna werd er (omdat ik een fototoestel bij mij droeg) 'no pictures' gezegd. Even later zei Jones dat het 'closing time' was.

Toen ik de laatste speeldag opnieuw kwam kijken (omdat de eerste dagen maar 3 olifanten optraden i.v.m. een blessure) werd mij buiten gevraagd of men mij kon helpen en was het daarna weer 'closing time'.

Na de show werd de olifantenstaltent afgebroken en heb ik vanaf afstand de 5 kolossen de 2 vrachtwagens in zien stappen voor hun reis naar huis.

Ben benieuwd wanneer we deze weer terugzien. Dit is toch mooi voor elk groot (winter) circus?


Laatst gewijzigd door sylvio op do feb 10, 2011 8:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 9:49 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
Cesare Togni


Cesare togni is toch de naam van een van de Troupes van togni, waarvan Jones Togni ook onderdeel van is en die dus de Olifant presenteert. Tenminste zo kwam het bij mijn zoektocht uit.

In denemarken was de Cesare Togni Troupe te gast met Jockey Ruiters en presenteerde Jones Togni ook de Olifanten.

Had je niet even aan 1 van de Nederlandse medewerkers kunnen vragen voor een kijkje in de stal?
Ik werd bij de opbouw vriendelijk begroet door de italianen trouwens


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2011 2:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Iemand vroeg zich af waarom de olifanten niet buiten waren? simpel!!!
Deze olifanten kunnen niet tegen temperaturen onder de 15 graden :roll:

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
sylvio schreef:
Circus-Zirkus schreef:

Eigenlijk was er geen zwak nummer bij, alleen Johnny Fischer kon ik niet zo waarderen. Zijn Tiroler thema is vervangen voor Lucky Luke, wat ik totaal niet begreep. Wat hebben kleindieren met Lucky Luke te maken? /quote]

In het wilde westen heb je toch heel veel farms?


Ja klopt, farms waren er genoeg...maar kinderboerderijen??? :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 9:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Bij mijn uitgebreide stuk van eergisteren met nadruk op de olifanten vermeldde ik helaas een feit onjuist.

De 5 Togni olifanten in Den Bosch maakten in de jaren '90 geen deel uit van een groep van 25 zoals ik schreef, maar van 15 (wat al zo veel is!) Inmiddels gecorrigeerd.


Laatst gewijzigd door sylvio op do feb 10, 2011 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 9:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
MartijnH schreef:
Citeer:
Cesare Togni


Cesare togni is toch de naam van een van de Troupes van togni, waarvan Jones Togni ook onderdeel van is en die dus de Olifant presenteert. Tenminste zo kwam het bij mijn zoektocht uit.

In denemarken was de Cesare Togni Troupe te gast met Jockey Ruiters en presenteerde Jones Togni ook de Olifanten.


Ik weet het niet. Ik ken de olifanten beter bij naam dan de uitgebreide Togni familie, van wie voor mij Flavio de ster is.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.