Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 11:16 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 8:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 11:52 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
43.323 circusliefhebbers
De traditie om rond de kerst een bezoek te brengen aan het circus blijkt wederom door velen in ere te zijn gehouden. In totaal werd Kerstcircus Ahoy bewonderd door 43.323 circusliefhebbers. De feestelijke sfeer, spannende acts en het intieme theater bezorgden het hooggeëerde publiek een onvergetelijke ervaring.

http://www.highprofile.nl/nieuws/kerstc ... 707bf.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2011 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 18, 2010 7:59 pm
Berichten: 45
Locatie: Bodegraven
op donderdag 23 december heb ik een bezoekje gebracht, progamma zag er goed uit maar jammer dat elvis toch met een olifantenhaak door de piste liep


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 8:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Samen met Kerstcircus Eindhoven is Ahoy het oudste Kerstcircus van Nederland. Beiden vierden dit jaar hun 40 jarige jubileum. In Eindhoven werd ter ere daarvan een tentoonstelling 40 jaar Kerstcircus gehouden. Bij binnenkomst bij Ahoy vroeg ik mij af: waarom is er hier niets maar dan ook niets van de zeer rijke historie te zien middels een mooie jubileumtentoonstelling? Film of foto materiaal van de tijd dat er nog ijsberen optraden had mijns inziens zeker bij dit jubileum gepast!

Ten aanzien van de show had men naar mijn idee ter ere van dit jubileum ook wel veel grootser kunnen uitpakken. Carre pakte vorig jaar tijdens het 25 jarige jubileum (maar ook weer dit jaar) veel grootser uit!
Dan vond ik het Ahoy programma van vorig jaar met de zeeleeuwen van Duss, die meerdere keren terug kwamen, roofdieren van Kid Bauer en exoten van Arena qua dieren eigenlijk meer jubileum waardig dan het huidige programma.

Een hoogtepunt dit jaar was toch echter zeker wel Elvis Errani. Een van de beste olifantennummers! Dat hij de olifantenhaak (wandelstok was het eigenlijk) bij zich droeg (maar niet gebruikte) stoort mij niet zo. Zoals bij het sturen van een paard een halster hoort, zo is een olifantenstok het gereedschap van een olifantentrainer. Wanneer olifanten volledig zonder hulpmiddel gepresenteerd worden kan (terecht of onterecht) de indruk ontstaan dat dieren 'voorbewerkt' zijn.

Hogeschool van Saabel kwam hier veel beter tot haar recht en was veel uitgebreider dan bij Althoff afgelopen zomer. Hun hondennummer is met dit ras (huskies) en deze rekwisieten uniek! Met de belichting en rook ontstond een heel mooi beeld.

Maurice Veldkamp tilt met zijn presentatie de show altijd naar een hoger level, maar maakte wel een fout. Hij zei dat Suzanne Berdino met pony's kwam na de kamelen van vorig jaar. Dit waren dromedarissen!

Het ponynummer van Suzanne Berdino vond ik uitermate rommelig!

De Troupe Florian Richter bewees niet voor niets Monte Carlo winnaar te zijn.

Naast paarden speelden clowns dit jaar een (te) grote rol. Waarom maar liefst 3 clownsgroepen vraag ik mij af? (Carre had aan David Larible genoeg) Het gebeurde tot 2 keer toe dat er 2 clownsnummers achter elkaar waren geprogrammeerd.

Van de aristieke nummers vond ik het unieke nummer van de Mexicaande Clara Ruiz, die alles ondersteboven doet (en dat in de nok van de hal), heel bijzonder. Jaren geleden was dit nummer er ook. Toen werd het uitgevoerd door een man. Hij heeft dit nummer (wat verder niemand doet) aan haar overgedragen.

De hoepelspringende Chinezen maakten op mij weinig indruk. Zo'n nummer is er te vaak. Vorig jaar zelfs nog! Veel mooier vind ik dan de vliegende trapeze van Koreanen die men telkens in Carre ziet. Ik hoop volgend jaar eens wat meer spectakel aan luchtnummers te zien. In zo'n grote al is vliegende trapeze hartstikke mooi.

Orkest zoals altijd sterk!

Qua aankleding viel het mij op dat de poffertjeskraam en de snoepkraam dit jaar helaas ontbraken. En programmaboekjes waren er alleen vooraf. In de pauze waren deze nergens meer te bekennen!

Carre heeft altijd veel meer Monte Carlo winnaars. Ondanks het jubileum vond ik dit dus zeker niet de beste editie.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.