Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 1:32 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 10:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De tijd vliegt voorbij, we gaan alweer richting Kerstcircus Ahoy 2010, dat van 17 t/m 27 december 2010 plaatsvindt. Aanstaande zaterdag 25 september start de voorverkoop voor dit grootste en oudste kerstcircus van Nederland. Maar speciaal voor u, als trouwe circusfans en abonnee van deze nieuwsbrief, is het al mogelijk om kaarten te bemachtigen vanaf a.s. woensdag 22 september! Met deze speciale ‘pre-sale’ krijgt u de kans om de beste plaatsen te bemachtigen. Er staan 19 voorstellingen op het programma, keuze genoeg dus. Zoals u van ons gewend bent, presenteren wij u bijzondere, spectaculaire topacts van circusartiesten uit de gehele wereld. Kerstcircus Ahoy: een onvergetelijke show voor jong en oud! Wees er snel bij wat de 40e editie van Kerstcircus Ahoy belooft één groot feest dat u niet wilt missen!

http://www.kerstcircus.nl
voor agenda
http://www.deleeuwtekstbureau.nl/agenda ... anguage=nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 3:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
De geruchten gaan dat Elvis Errani met zijn olifanten naar Ahoy komt dit jaar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 4:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
olifant schreef:
De geruchten gaan dat Elvis Errani met zijn olifanten naar Ahoy komt dit jaar.


En dat werd in de piste al bevestigd.
verder nog de saabel's maar verder blijft het erg stil rond het Kerstcircus in Ahoy.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 7:47 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
ze lezen mee volgens mij :D , vandaag staat het programma online

Florian Richter -Hongaarse Ruiteract
Elvis Errani - 3 Olifaten
Familie Saabel - Act met paarden
Familie Saabel - Act met honden
Suzanne Berdino & dochters - Pony's
Dmitry Kostylev - Luchtacrobatiek
Clara Ruiz - Up Side Down
Beijing Acrobatic Troupe - Masten act & Hoepelact
Olga en Pierino - Clown & Danseres
Goty’s - Clownerie
Francseco en Nadine - Repriseclowns
Mr. Lo – Lorenzo Torres - Papierkunstenaar

Circusorkest o.l.v. Ingrid Schwartz

Maurice Veldkamp - Spreekstalmeester


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: wo dec 01, 2010 8:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
het Rotterdamse AD gaat volgende week een special maken over Kerstcircus Ahoy, vandaag verscheen een oproep voor mooie verhalen.

Afbeelding

Dus wie een leuke anekdote heeft....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: di dec 07, 2010 4:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
In het Ahoy theater zal tijdens de periode van het Kerstcircus een optreden plaatsvinden van Mr Lo-Lorenzo Torres (The Magic of Paper).

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 08, 2010 10:17 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Pension Maaszicht, die een opvang voor zwerfjongeren in Rotterdam heeft krijgt van Kerstcircus Ahoy een benefietvoorstelling. Wie dit goede doel wil steunen in deze tijd van bezuinigingen op deze sector kan voor 22 december om 16.15 uur kaartjes bestellen. Het pension heeft 4000 entreekaartjes hiervoor ontvangen. Pension Maaszicht heeft hiervoor een beroep gedaan op de redactie van Circusweb. Als je toch gaat kun je kaartjes bestellen via j.kurvers@maaszicht.nl

Joke Kurvers
Manager PR & Fondsenwerving
Stichting Pension Maaszicht
Walenburgerweg 31
3039 AC Rotterdam.
Tel. 06 295 14 765.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 2:56 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Afgelopen zondag de voorstelling bezocht, waarvan hier mijn recensie:

Dit jaar viert het Kerstcircus Ahoy zijn 40ste verjaardag. Dit werdt gevierd met veel clowns, enkele oude bekenden en verassende nieuwkomers.
Zoals altijd, is het theater geheel in circussferen gebracht. Je zou bijna vergeten, dat het in een hal plaats vindt. Daarnaast zorgen spreekstalmeester Maurice Veldkamp en Orkest Joe Schwarz als vanouds voor de juiste ondersteuning.

Het programma:
Troupe Florian Richter: Nu zonder voorman Florian (die staat in Carré), maar nog steeds met de nodige spectaculaire sprongen op galopperende paarden. Wel was het niveau wat minder, als toen ik het een paar jaar geleden in München zag. Er leek op safe gespeeld te worden.

Elvis Errani: Dit geweldige olifantennummer was weer terug gehaald. Maar ook hier, was deze versie van het nummer, wat uitgekleed. Nog maar twee assistenten en meest opvallend verschil; Elvis liep merendeel met een olifantenhaak in de piste. Deze werdt overigens geheel niet gebruikt, maar het deed wel afbreuk aan het nummer. Desondanks nog steeds een topper.

Duo Kostylev: Trapezenummer met hoog tempo.

Goty’s: Twee “gentlemen”clowns, die twee entrees brachten. De spiegelentree en het vogeltjesduet werden beiden zeer goed uitgevoerd. Clownerie in pure vorm.

Olga en Pierino: Het enige zwakke punt in het programma. Na de vele negatieve geluiden op de tribune vorig jaar, verwachte ik ze niet terug voor een 3de editie. Ook nu weer poëtisch bedoelde intermezzo’s, die niet aan kwamen.

Beijing Acrobatic Troupe: Deze grote Chinese groep, bracht twee nummers. Een hoepelact en mastennummer. Beiden waren om door een ringetje te halen. Modern, goede choreografie (en dat wil bij Chinese groepen, wel eens anders zijn) en spectaculair. Vooral het mastennummer was van hoog niveau.

Clara Ruiz: Een nummer waar waarschijnlijk nog lang over word nagepraat. Het is een soort illusietruc op grote hoogte, waarbij je constant denkt: hoe doet ze dit? De artieste wandelt namelijk ondersteboven, over een plateau en doet daarbij o.a. wat jongleerwerk.

Suzanne Berdino: De dame van Deense circusadel, bracht dit jaar mini-ponys voor. Het ging er chaotisch aan toe. Het deed me denken aan het nummer met varkens, wat Joop Teuteberg enige jaren geleden bracht. I.p.v. namen van politici, luisterde deze dieren naar dranksoorten: Cola, Bacardi, Sherry, Whisky etc.

Familie Saabel: Ook deze familie bracht twee nummers. Een hogeschool in Spaanse stijl en een act met Husky’s. Eerstgenoemde was het beste hogeschool nummer, wat ik ooit heb gezien. Stijl, aankleding, muziek; het plaatje klopte van begin tot einde.
De husky’s deden in pooldecor, in hoog tempo enkele trucs. Ook hier was de aankleding perfect, al liep het nummer zelf wat rommelig. Maar met hyperactieve husky’s, kun je misschien ook weinig anders verwachten.

Repriseclown Francesco: Zoals gezegd, ditmaal een hoop clowns. Francesco maakt vooral gebruik van interactie met publiek. Persoonlijk houd ik hier niet zo van. Aangezien iemand voor schut zetten, weinig kunde vereist. Gelukkig deed Francesco het met charme en hield hij het zo leuk.

Eindconclusie: Ook dit jaar weer een topprogramma. Enig puntje van kritiek: wel erg veel clowns. Hierdoor is de balans soms een beetje zoek (twee clownacts achter elkaar).
Maar ik verheug mij nu al, op de 41ste editie!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 9:22 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Dank voor dit duidelijke verslag, ik ga er zo meteen naar toe, foto's volgen.

De politieke varkens waren trouwens van Alberto Althoff....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
@Heuvels

De varkens waren inderdaad van Alberto Althoff (die ze weer van Fliegenpilz had gehuurd), maar werden tijdens kerstcircus Royal 2007/2008, toch echt door Joop Teuteberg gepresenteerd. :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 31, 2008 6:55 pm
Berichten: 81
Circus-Zirkus schreef:
@Heuvels

De varkens waren inderdaad van Alberto Althoff (die ze weer van Fliegenpilz had gehuurd), maar werden tijdens kerstcircus Royal 2007/2008, toch echt door Joop Teuteberg gepresenteerd. :clown


Fliegenpilz koch deze op hun beurt in 1999 van Circus Knie. Waar ze door Sasha Houcke Jr. getrained zijn in 1996.

Thomas


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 11:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Vanmiddag een bezoekje gebracht aan het Kerstcircus Ahoy in Rotterdam. Een show van hoogstaand niveau die ik iedereen kan aanraden. Een mix van klassiek en modern circus met een groot aantal internationale top nummers ook het orkest is van alle markten thuis. Het nummer 40 komt regelmatig voorbij in de show natuurlijk duidend op de veertigste editie van het Kerstcircus in Ahoy. Op naar de volgende 40!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 12:12 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een leuke middag gehad met oa Sjaak en later nog Ron met dank aan Fernand Banning en Maurice Veldkamp.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 11:19 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Leuk om de foto's van Guido naast die van mij te zien! Eigenlijk hadden we elk in een andere hoek moeten zitten in plaats van naast elkaar. Ook ik heb genoten van het programma, het waren allemaal op hun eigen manier topnummers.

Circus-Zirkus vond bijvoorbeeld Olga en Pierino nogal flauw maar het viel mij op dat de hele kleintjes in het publiek juist heel enthousiast hierop reageerden. Voor elk wat wils dus....

Zo deden de poolhonden eigenlijk niets bijzonders. Die dieren willen buffelen, geen tralala. Ze werden ineens enthousiast toen ze de "slee" door de piste mochten sleuren. Maar wat een schitterend gezicht met dat decor en die belichting!

Sommige foto's zijn nogal donker maar dat komt dus omdat die nummers ook echt donker waren. Hopelijk kan Ron er met zijn Nikonkanon wat van maken, met name het hogeschoolnummer. En ook die onderstebovenmevrouw kwam niet helemaal uit de verf.

Afbeelding

En klik hier voor de rest http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Mijn nichtje Marleen fotografeerde voor het eerst in het circus, en leerde de beperkingen van haar camera kennen. Maar toch kwamen er een aantal heel leuke foto's uit!
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 8:11 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik was er een voorstelling later. Kwam in dezelfde hoek terecht, maar bij de dierennummers ben ik in het donker de tribune opgegaan om meer overzicht te hebben. En dus komt nu weer een reeks foto's van Kerstcircus Ahoy 2010...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(er komt meer)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.