Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 6:30 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wintercircus Apeldoorn
BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 8:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Wintercircus Apeldoorn
23 - 30 december

Een heel mooi programma!

Amadeo Folco - olifanten
Ingo Stiebner - zeeleeuwen
Redi Cristiani - tijgers
Patric Clarisson - honden
Jimmy Folco - reprises
Max Weldy - trampoline
Freres Taquin - mens of automaat
Robby Berousek - ladderacrobatiek
Jan Navratil - antipode
Marissa Biasini - lucht-act
Kim Kenneth - magic-show


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Apeldoorn
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2010 12:23 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 02, 2010 8:17 am
Berichten: 24
de basis van dit programma wordt door dezelfde producent - Emmanuel HORWOOD - van 29 oktober t/m 7 november 2010 gepresenteert bovenop de citadelle van Namen (Namur).

zie http://www.festival-cirque-namur.com voor alle informatie en foto's.

vorig jaar was er tijdens dit circusfestival een geslaagde bijeenkomst van belgische en nederlandse circusvrienden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Apeldoorn
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 10:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
http://www.wintercircusapeldoorn.nl

voor agenda
http://www.deleeuwtekstbureau.nl/agenda ... anguage=nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Apeldoorn
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 2:16 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Woensdag 29 december de vroege voorstelling bezocht. Hoewel het circus inmiddels weer is afgelopen, leek mij een recensie nog wel de moeite waard.

Na 16 edities Wintercircus Apeldoorn besloten Wim Zomer en Jeroen Harleman de organisatie van hun wintercircus uit handen te geven, aan Emmanuel Horwood en Elke van Camp. Met als resultaat: Wintercircus Apeldoorn V2.0. De nieuwe verbeterde versie van dit bekende kerstcircus: nieuwe grotere tent, betere zitinrichting en een dierrijk programma met absolute toppers! En dat alles met de vertrouwde sfeer, een live orkest en spreekstalmeester Zomer.

Zoals gezegd, een dierrijk programma dit jaar. Absolute topper was Amedeo Folco met zijn olifanten en paarden. De samenwerking tussen de 2 dikhuiden en de 2 parelwitte paarden was geweldig om te zien.
Ingo Stiebner liet het publiek alvast kennis maken, met zijn vrolijke zeeleeuwen. Een origineel nummer, dat komend seizoen met Herman Renz mee reist. Het nummer zit goed in elkaar, beter dan de gemiddelde zeeleeuwenact.
Redi Cristiani bracht zijn tijgers voor (de Lijger was niet meer aanwezig). Een nummer op laag tempo, met weinig trucks. Niet de beste in zijn soort.

Juan moest voor de lach zorgen. De straatartiest bracht originele acts, maar die duurde vaak te lang. En waren vaak ook niet leuk genoeg, om meer dan een glimlach op te brengen.
Patrick Clarisson bracht een originele hondenact. Een hotdogstand bevatte allemaal attributen en deed ook dienst als postament. Vooral de kleinste bezoekertjes moesten er erg om lachen.
Jan Navratil liet zien, dat niet alleen dames een goed antipodennummer kunnen doen. Het nummer was wel wat aan de korte kant, maar technisch van hoog niveau.
Les Freres Taquin lieten zien, met hun “levende standbeeld” tot de top te behoren. Uitstekend gebracht en 1 van de hoogtepunten van het programma.

Marisa Biasini deed een luchtnummer aan een kroonluchter. Helaas nogal statisch en met weinig indrukwekkende trucks.
Kim Kenneth was al vaker te bewonderen in Nederland, waaronder bij Herman Renz. Persoonlijk had ik dan ook graag, enkele nieuwe illusies willen zien. Maar hij zorgde nog steeds voor veel open monden.
Robi Berousek was helaas niet in goede vorm. Zijn jongleernummer ging alles behalve soepel en meerdere malen moest hij een tennisracket van de grond rapen.

In het programmaboekje was ook de naam van Max Weldy te lezen. Deze bekende trampolineartiest ontbrak echter tijdens de voorstelling.

Al met al, een boeiende voorstelling gezien. De nieuwe organisatoren hebben het Wintercircus, naar een hoger niveau gebracht. En gezien de goede bezetting (op vooral de duurste plaatsen), lijkt het publiek dat zeker te kunnen waarderen. Zomer en Harleman kunnen met een gerust hart, de toekomst tegemoet zien van hun Wintercircus Apeldoorn!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Apeldoorn
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 9:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Ook ik bezocht deze show, in de grote rood-witte Arena tent.

Na de duidelijke beschrijving van mijn voorganger hierboven beschrijf ik alleen wat mij het meest bijbleef.

Absoluut hoogtepunt vond ik het slotnummer, dat van Amadeo Folco met 2 Indische olifanten tezamen met 2 witte paarden. Heel goede muziek ook! Hiervoor kwam ik ook. Amadeo heeft al 50 jaar olifantenervaring!

Voor het eerst roofdieren in het wintercircus van Apeldoorn. Wat ik aan het roofdierennummer van Christiani zeer waardeer is de perfecte rustige omgang. Misschien heeft dit meer waarde dan een wild spectaculair nummer. Bijzonder is ook de wisseling van dompteur/teuse. Soara stapt de kooi in en loodst de dieren naar hun plaats (vrouwelijke witte kleding in het donker geeft haar hierbij een mooi aangezicht), stapt vervolgens de kooi uit en draagt het stokje over aan Redi, waarna het licht aan gaat. Tijdens het nummer fungeert Soara als ''achtervanger'. Hierbij streelt ze de tijgers steeds met haar stokje. Ik waardeer de rust van dit nummer!

Apart wat Wim Zomer na het roofdierennummer zei; 'u kunt nu gaan kijken hoe de kooi wordt afgebouwd.' Dit kom je in weinig circussen tegen. De meesten hebben een clownsreprise op dat 'dode' moment. Voor de gemiddelde bezoeker (dus circusleek) is zo'n afbouw mogelijk interessant genoeg om aandacht voor te vragen.

Het zeeleeuwennummer van Ingo Stiebner boeit mij weinig. Er is maar 1 zeeleeuwennummer wat ik echt uitmuntend vind; Duss! Zoals de meeste zeeleeuwennummers heeft het nummer van Stiebner 1. erg weinig tempo 2. met 2 exemplaren een vrij kleine groep. (Alleen Duss werkt met 4).


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Apeldoorn
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 10:24 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
De familie Duss staat inderdaad aan de absolute top, met hun zeer veelzijdige zeeleeuwendressuur. Uniek in zijn soort, mede door het hoge tempo, grote scala aan trucs en het enthousiasme van zowel trainers als dieren. Vooral het laatste ontbreekt nogal eens, bij dit soort nummers.

Ik heb zelf de eer gehad, met de zeeleeuwen van Duss te mogen zwemmen. Een zeer indrukwekkende ervaring! Van dicht bij is goed te zien, hoe bijzonder de band is tussen de dieren en hun trainers. Overigens was Roland Duss erg sympathiek en vertelde met veel enthousiasme over zijn dieren.

Wie weet; misschien zijn ze dit jaar te zien in Wintercircus Apeldoorn?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.