Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:43 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 5:32 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Lijkt mij ook een heel mooi programma en ga op 02-01-11 met CvCN
een kijkje nemen.
Ik hou ook van roofdieren in het programma, en vind het een hele rare regel dat 1 maal per jaar exotische mogen optreden!!!
Frenk ik denk te weten waarom jij grag roofdieren in een circusprogramma ziet :D !!!

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 7:20 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
henk onstenk schreef:
Lijkt mij ook een heel mooi programma en ga op 02-01-11 met CvCN
een kijkje nemen.
Ik hou ook van roofdieren in het programma, en vind het een hele rare regel dat 1 maal per jaar exotische mogen optreden!!!
Frenk ik denk te weten waarom jij grag roofdieren in een circusprogramma ziet :D !!!

Ja Henk je hebt het goed.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 1:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De foto's van Martijn op onze fotoserver:

Afbeelding

Klik hier voor de rest van de buitenfoto's:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Afbeelding

Klik hier voor de rest van de showfoto's:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 9:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Ook ik heb, net als vorig jaar, kunnen constateren dat Louis Knie zijn goede naam weer volop waarmaakt. Ik ga hier niet de hele show beschrijven (want dat is binnen dit topic al gedaan), maar noem enkele opvallende zaken.

Het geheel is keurig verzorgd. Van de gehele aankleding tot het programmaboek. Wel vond ik dat een dame van de kaartcontrole nogal pontificaal aanwezig is. Het gaf mij het idee door een douane te moeten.

De show (en daar gaat het om) heeft wederom een heel sterke presentatie. (Knie eigen.) Opening en finale zijn bijvoorbeeld heel sterk. 'Orkest' bleek dit jaar louter uit een (zeer uitgebreid) drum instrumentarium te bestaan. De aanwezigheid van een zangeres geeft de show ook absoluut meerwaarde.(Alleen vond ik haar stem niet echt mooi.) Toepasselijk hoe 'Waka Waka' gezongen wordt bij de Kenia Boys.

Vanwege het feit dat men van de gemeente geen wilde dieren mocht presenteren (dit mag maar een circus per jaar, en dat is al geweest) waren er alleen paarden en honden. Met maar liefst 3 paarden nummers zorgt men dat dieren in dit programma toch een heel grote rol spelen. In de stallen staan maar liefst 17 paarden! Ondanks dat ze vanwege de sneeuw op het terrein niet gebruikt konden worden, zag ik dat er toch maar liefst 9 ruime buitenperken voor de paarden waren aangelegd met linten. Hieruit blijkt weer eens de klasse van dit circus. Ondanks de weersomstandigheden toch de zaakjes keurig voor elkaar.

Erg mooi hoe in het donker wordt geopend met een Hongaarse Post door vele paarden en ilona Pistekova. Zodra het licht aanging en ik hier eens goed voor ging zitten gingen de paarden echter de piste al uit. Een heel kort openingsnummer dus. Verder de kwaliteits pas de deux van circus Charles Knie (Stipka) met heel goede muziek. Vrijheidsdressuur van Louis Knie is voortreffelijk. Bijzonder hoe (zonder muziek zodat je de commando's kunt horen) de dieren een voor een een pirouette draaien. En daarna allemaal tegelijk.(Bij de meeste circussen kunnen ze dit altijd alleen allemaal tegelijk).

Buikspreker Kenneth Huesca vind ik flink gegroeid sinds hij bij Herman Renz was. Feit dat hij nu meer poppen heeft maakt het een stuk leuker.

Als je al heel veel circussen heb gezien, heb ik de ervaring dat clowns mij niet zo snel meer kunnen boeien. Clown Matthieu vond ik echter echt goed!

Deze show is een aanrader!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 1:18 am 
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/313008


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.