Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 8:37 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2010 6:56 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Louis Knie wederom naar Utrecht

Van 17 December 2010 t/m 2 januari 2011

meer info en reserveringen vanaf 27 september


Bron: www.wintercircusutrecht.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 11:53 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
programma Louis Knie Jr - Wintercircus Utrecht

17 December 2010 - 2 januari 2011

Trio Aphelion - Krachtacrobaten
Clown Matthieu
M-Team - Rollschaatsacrobatiek
Kenia boys - Afrikaanse Acrobaten
Michael's Voetballende Honden
Duo Stipka - Luchtnummer & Pas-de-Deux
Kenneth Huesca - Buikspreker
Louis Knie Jr. - Paarden
Krisztina - Zangeres

www.wintercircusutrecht.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: vr okt 01, 2010 7:14 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Zdenek supka - Jonglage

is toegevoegd aan het programma, de komende weken zullen er nog meer artiesten volgen volgens de site.
op circusarchiv is ook te lezen dat er een Chinese troupe en Witte clown Luis Moreno en Clown Francesco optreden


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: za okt 16, 2010 12:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Persbericht:


Eerste artiesten Wintercircus Utrecht bekend

UTRECHT - De eerste artiesten die de piste van Wintercircus Utrecht zullen betreden zijn bekend. Tijdens de show die van 17 december 2010 t/m 2 januari 2011 te zien is op P2 van de Jaarbeurs in Utrecht zullen bekende namen uit de circuswereld acte de presence geven. Wintercircus Utrecht is ook dit jaar een show voor het gehele gezin.

De eerste editie van Wintercircus Utrecht vond plaats in 2009 en was met ruim 20.000 bezoekers een groot succes. Circusartiesten uit alle delen van de wereld kwamen naar Nederland voor deze show. Ook voor 2010 zijn weer gerenommeerde acts geboekt uit de internationale circuswereld. Net als in 2009 is de Oostenrijkse circusdirecteur Louis Knie junior aanwezig voor de regie. Tevens is hij een begenadigd paardendresseur en zal hij zijn dressuurkunsten aan het publiek tentoonstellen.

Diversiteit aan artiesten
Spanning zal er zeker zijn in de show van 2010. Het duo ‘Stipka’ doet, zowel letterlijk als figuurlijk, een ingewikkelde doekenact en de groep ‘Kenia Boys’ presenteert een modern acrobatisch optreden dat voor vermaak voor jong en oud zorgt. Trio Aphelion wordt gevormd door een drietal artiesten die door een enorme inspanning de meest zware acrobatische oefeningen laten zien. Naast spanning wordt er ook gezorgd voor lachwekkende circusnummers. Diverse clowns, buikspreker Kenneth Huesca en een potje hondenvoetbal zorgen ervoor dat aan vermaak geen gebrek is. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de acts die het publiek van Wintercircus Utrecht te zien krijgt. De show wordt de komende tijd uitgebreid met nog meer circusnummers.

Tentencomplex
De voorstellingen vinden plaats in een imposante speeltent met plaats voor 1500 personen. In de verwarmde tent zijn alle zitplaatsen gestoffeerd en is er keuze uit diverse rangen. Door balkonloges, klatergoud en houten masten straalt de tent een luxueuze sfeer uit. In de foyertent, waar u als gast wordt ontvangen, staat een nostalgische draaimolen voor de kinderen en er zijn verschillende circusversnaperingen verkrijgbaar.

NIEUW: Website en sociale media
Wanneer u op de hoogte wilt blijven van alle ontwikkelingen rondom Wintercircus Utrecht dan kunt u lid worden van de Hyves-, Facebook- en Twitterpagina. Naast nieuwtjes staan hier foto’s en filmpjes van de artiesten en er is hier verdere informatie te lezen over de acts. Voor meer informatie kunt u ook de website www.wintercircusutrecht.nl bezoeken. Via deze website kunnen ook kaarten gereserveerd worden op datum, tijdstip en rang naar keuze. Nieuw is een digitaal zaalplan waarmee u op stoelniveau een plaats kunt uitkiezen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2010 8:25 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Toevoeging:

SIMONENKO TROUPE - Trampoline en Rekstoknummer


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 11:14 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Het circus doet aan goodwill door zich te verbinden aan het Wilhelmina Kinderziekenhuis:

Tijdens de kerstvakantie vindt de tweede editie van ‘Wintercircus Utrecht – Louis Knie’ plaats. Van 17 december 2010 t/m 2 januari 2011 treden clowns, acrobaten en dieren op in een tentencomplex op P2 van Jaarbeurs Utrecht. Dit jaar is de Stichting Vrienden Wilhelmina Kinderziekenhuis partner van de show. ,,Van elk verkocht kaartje gaat 2 euro naar dit goede doel”, vertelt circusdirecteur Louis Knie. ,,Zo doen we iets terug voor de gastvrijheid van de gemeente Utrecht en haar inwoners.”

http://www.gezondheidskrant.nl/20376/wi ... ziekenhuis

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 6:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Wintercircus Louis Knie Jr. 2010/2011

Vandaag richting utrecht gegaan voor het Wintercircus Louis Knie Jr.
Ook dit jaar weer een prachtige show met vele topartiesten.
Het Programma wordt muzikaal geopend door Witte Clown Luis Moreno, al leek het mij een bandje dat speelde en niet die Witte Clown.
Het Saxofoon "spelen' was ook het enigste wat hij deed waardoor ik de toegevoegde waarde niet echt snapte.
De Show start met Ilona Pistekova op een Hongaarse post door de piste.
Direct daarna opzwepende muziek en dans met de Zimbambwe Boys, maar veel personen betekent niet altijd beter.
De act zoals deze bij Herman Renz dit jaar opgevoerd werd bevalt mij veel beter dan 10 afrikanen in de piste die allemaal een andere dansje doen.
Goede Clownerie was er van de Franse Matthieu, deze Clown gebruikt weinig schmink maar is een zeer leuke repriseclown en is de rode draad door de voorstelling waar hij af en toe geassisiteerd wordt Fransesco.
De Simonenko Troupe zien we in het 1e deel op de Trampoline en in het 2e deel op de Rekstok, waarvan de laatste mij het meest boeide.

Spectaculaire rolschaatsacrobatiek werd gebracht door het MG Skate Team, een zeer goed rolschaatsnummer waar van 1 tot 4 personen gerolschaatst wordt.
Ook mag iemand uit het publiek nog even mee rondtollen. Verder in het 1e deel nog de jongleur Zdenek Supka, met een heel speciaal driehoekjongleer einde.

Het 2e gedeelte wordt muzikaal geopend door de Zangeres en Manfred huber op de drums. gevold door het rekstoknummer.
een mooie Pas-de-deux die door de zangeres begeleidt worden brengen de Stipka's.
Verder nog de krachtacrobaten , waar helaas de rookmachine iets teveel gebruikt werd waardoor het begin moeilijk te zien was.
een van de publieksfavorieten was Kenneth Huesca met zijn geweldige Buikspreekact, soms moet hij zelf wel harder lachen als het publiek maar dat maakt de act juist leuk.

nog meer Paarden door Circusdirecteur Louis Knie Jr. met een mooi Zwart/wit nummer met 6 paarden. Heel mooi was het stuk dat alle muziek uit ging en het doodstil was in de tent en je kon horen hoe louis zijn paarden aanstuurt.
De Jonge generatie komt ook de piste in met de Pony's. Als Afsluiter zien we de Zimbabwe boys nog eens terugkomen aan de Masten.

Dan is het tijd voor de finale met live muziek en een applaus van 5 minuten en staande ovatie van het publiek.

en ik heb ook foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

komt meer


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 6:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Deel 2

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komt meer


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 6:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Deel 3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot Volgend jaar !

Ik zal alles ook even naar sjaak doorsturen voor het Circusweb album , inclusief een rondje rond de tent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 6:26 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Mooie foto's Martijn!
Het lijkt me een erg leuke show, ga denk ik maar eens een kijkje nemen...
Heb je misschien ook foto's van Ilonas nummer? Ben benieuwd hoe het eruit ziet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 6:38 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Beter als de volgende heb ik helaas niet, had me camera nog niet helemaal goed staan :oops:

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 7:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Hele mooie foto´s en vast ook een schitterend programma. Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen roofdieren zijn. Maar ja die zou ik in elk circus willen zien. Hoe zou dat toch komen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 7:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Frenk schreef:
Hele mooie foto´s en vast ook een schitterend programma. Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen roofdieren zijn. Maar ja die zou ik in elk circus willen zien. Hoe zou dat toch komen?


Het is inderdaad jammer, maar ik heb ze niet gemist want het is een prachtig programma!
Al had ik de Ezels wel graag gepresenteerd zien worden, die stonden er nu enkel voor het Ezel Reiten in der Manege.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 7:23 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Frenk schreef:
Hele mooie foto´s en vast ook een schitterend programma. Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen roofdieren zijn. Maar ja die zou ik in elk circus willen zien. Hoe zou dat toch komen?


In Utrecht mag per jaar maar 1 circus komen met exotische dieren en die is er al geweest.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 2e Wintercircus Utrecht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 9:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
circus@achterhoek schreef:
Frenk schreef:
Hele mooie foto´s en vast ook een schitterend programma. Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen roofdieren zijn. Maar ja die zou ik in elk circus willen zien. Hoe zou dat toch komen?


In Utrecht mag per jaar maar 1 circus komen met exotische dieren en die is er al geweest.

Blijft jammer dat zo´n regel bestaat zie nu eenmaal graag een goed roofdiernummer. Voor mij persoonlijk zijn roofdiernummers een belangrijk aspect bij een traditioneel circus.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.