Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 2:03 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2010 6:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kerstcircus Leeuwarden
Fryslanplein achter het WTC
Circus Renz Berlin
17 dec-2 jan.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: zo nov 14, 2010 3:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Kortingskaart: uitprinten en inleveren bij de kassa!

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 11:24 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
En omdat ik zelf helaas niet in de gelegenheid ben zal het Kerstcircus Leeuwarden gepresenteerd worden door een hele bekende Fries :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 11:26 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
magnum schreef:
En omdat ik zelf helaas niet in de gelegenheid ben zal het Kerstcircus Leeuwarden gepresenteerd worden door een hele bekende Fries :lol:


Voorspelt die ook nog het weer in het circus? ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: za nov 20, 2010 10:50 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
MartijnH schreef:
magnum schreef:
En omdat ik zelf helaas niet in de gelegenheid ben zal het Kerstcircus Leeuwarden gepresenteerd worden door een hele bekende Fries :lol:


Voorspelt die ook nog het weer in het circus? ;)

Ik denk wel dat hij dat kan gezien zijn ervaring :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 12:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Een circusartiest die in Friesland wereldberoemd is door het optreden bij Circus Witova...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 4:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Als Fries zijnde probeer ik me nu heel erg ''bekende friezen'' voor de geest te halen...

Kom er op 3 uit die ik allemaal niet echt in een circus zou verwachten :lol:
Ik verheug me wel echt op dit kerst circus


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 6:31 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Je bent natuurlijk van harte welkom om dit mooie kerstcircus aan te schouwen.Zoals elk jaar de moeite waard ondanks mijn bekende bril.

Joop :lol:

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 8:22 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
Ik heb wel een vermoeden, maar goed, wanneer kom het online wie het is?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: za jan 01, 2011 2:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Een reportage van onze fotograferende spreekstalmeester Joop van der Lei. Een betere plek als fotograaf kun je je niet wensen dan midden in de piste...

Afbeelding

en hier de rest:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

En Joop moet toch eens uitleggen hoe het nu zit met Pieter Paulusma, is die nu wel of niet geweest?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: za jan 01, 2011 7:31 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
heuvels schreef:
Een reportage van onze fotograferende spreekstalmeester Joop van der Lei. Een betere plek als fotograaf kun je je niet wensen dan midden in de piste...

En Joop moet toch eens uitleggen hoe het nu zit met Pieter Paulusma, is die nu wel of niet geweest?

Ik heb het er niet over gehad. Ik heb alleen gesproken over een "bekende Fries". Hier op het forum suggereerde iemand iets over het weer voorspellen.
Er is nooit sprake geweest van Piet Paulusma, dus bij deze is dat opgehelderd. Kun je zien hoe snel iets een eigen leven gaat leiden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: za jan 01, 2011 7:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
magnum schreef:
Ik heb het er niet over gehad. Ik heb alleen gesproken over een "bekende Fries". Hier op het forum suggereerde iemand iets over het weer voorspellen.
Er is nooit sprake geweest van Piet Paulusma, dus bij deze is dat opgehelderd. Kun je zien hoe snel iets een eigen leven gaat leiden.

aha, misschien een leuk idee voor volgend jaar. Paulusma is wel een aardige slappe ouwehoer. maar misschien vraagt hij de hoofdprijs wel. hoewel, it waer vanut ut circus bij SBS is ook wel leuk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 12:16 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Voor de 4e maal Kerstcircus RENZ BERLIN in Leeuwarden
(verslag van Arnold Balk)

Ditmaal had men de tenten net als 2 jaar geleden weer mogen opbouwen op het Friesland plein achter het WTC-Expo, een geschikt evenemententerrein voor circussen. De voortent in kerstsfeer gebracht en ingericht met de nodige standjes voor een hapje en een drankje.
De taak van Jan Hoekstra, de vaste spreekstalmeester welke nog herstellende was van een knieoperatie, werd gedurende de voorstelling afwisselend verricht door Antonio en Sarina Renz.
Als intro kwam de Kerstman (Anton Werkman ) begeleid door “Jingle bells “ binnen met een cadeautje voor de kleine Lauri Renz. Zij was echter teleurgesteld en vertelde de Kerstman liever een paardje te krijgen. Na een rondedansje van de overige artiesten kwam dat paardje erbij en reed zij er een prima voltige op, tenslotte zelfs over de pisterand met wapperende Berlijnse vlag. Meer paarden in dit programma, namelijk 4 Friese hengsten in de vrijheidsdressuur van Enrico Frank, in de honden- en pony revue van Romano Kübler, speelde het paard een belangrijke rol bij het aloude amateur rijden, en als verrassing Berber en Anouk, 2 amazones van een manege uit Beetgum bij Leeuwarden, die in lange jurken en een fraaie hoofddeksel op met Friese fokmerries fraaie figuren in de piste reden.
Overige dressuurnummers dit jaar weer de kamelenkaravaan van Bernard Renz jr. en de Indische olifanten met berijdsters voorgebracht door Bernard Renz.
De dames Renz verzorgden de acrobatiek in het programma in fraaie nieuwe kostuums, welke voor mooie plaatjes zorgden. Na binnenkomst op een Fries paard en een piraten intro toonde Laila haar gewaagde trapeze kunsten, liet Lavinia als Miss Andorra de hoepels flitsend om armen en heupen draaien, verzorgden Laila en Lavinia een swingende draadloop act in kerstkostuum en last but not least Sarina met haar uitgebreide ringtrapeze nummer, waarbij aan het einde zelfs wonderkaarsjes en fakkels ter versiering aan de ring bevestigd werden.
Uit het seizoensprogramma kenden wij de uitstekende Hongaarse voetbaljongleur Zsoltan Kokai al, die ook met pingpongballetjes goed overweg kon. Nieuw was het Roemeense echtpaar Vasilev, die als kok met sexy assistente een draaiende bordennummer presenteerden en waarvan Dragos na de pauze een komisch trampolinenummer deed in de stijl van Ray Donday vroeger.
En clown Antonio dan? Deze had nu zijn vriendin Saskia als partner betrokken bij zijn entrees en reprises, die een goede tegenspeler bleek en ook goed trompet kon spelen.
Klassiek met “When the Saints go marching in “ gezamenlijk op trompet, koeienbellen muziek uit Tirol met 12 koeien (dus niet) en na veel discussie Antonio met een cello die uit elkaar ploft. De spaghetti entree is bij de meesten van ons wel bekend. Als goochelaarsduo lieten zij diverse trucs zien, met als hoogtepunt een quickchange van Antonio met verschillend gekleurde vesten. Gedurende het afbouwen van de trampoline speelden zij op trompet gezamenlijk “ Oh mein papa “.
Na ruim 2 ½ uur werd het programma bij de première besloten met een kleurrijke finale, waarin alle medewerkers nogmaals werden voorgesteld door junior-directrice Sarina.

Arnold Balk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 12:35 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
@Arnold hebt u Joop gemist??? :mrgreen:

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Leeuwarden
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 9:22 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Nee hoor ik was die avond door een misverstand nog geen spreekstalmeester.Ik zat gezellig naast Arnold en Simon Visser. :lol:

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.