Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 6:30 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 7:32 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De première van 22 december gaat NIET door vernam ik van het circus...
de dieren nummers kunnen niet op tijd deze kant op komen begreep ik.
ook de donderdag voorstellingen niet.
de eerste voorstelling is op vrijdag.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 9:30 pm 
btw, de lokatie waar ze nu staan vind ik veel beter, want nu staan ze echt pal langs de snelweg en dan ook nog eens een van de drukste die er is,
en een betere zichtlokatie dan dat kan een circus zich niet wensen, want nu staat er een heus circus, en dat zegt meer dan 1000 posters, en daar
rijden dan dagelijks honderduizenden auto's aan voorbij. Nou maar hopen dat ze daar voortaan kunnen blijven staan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik heb begrepen dat er geen officiële première komt. In ieder geval niet in die zin zoals we gewend zijn met een optreden van Jubal, de raad van elf en de afterparty. Hopelijk wel een oliebol en een glaasje Schrobbelaar :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 9:59 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circus Royal schrapt voorstellingen

Kerstcircus Royal in Dordrecht kampt met grote tegenvallers. De organisatie heeft zowel de galavoorstelling van woensdag als de twee voorstellingen van donderdag moeten schrappen.


RTV Rijnmond zet nog eens op een rijtje wat er allemaal mis ging:
http://www.radiorijnmond.nl/Homepage/Ni ... 0geschrapt

met een paar foto's

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 9:42 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Het circus is toch eindelijk van start gegaan...zonder dieren maar natuurlijk wel met de traditionele sfeer. luister naar het verslag op Radio Rijnmond. http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieu ... rbereiding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 11:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Vanavond geweest.
Matige opkomst van publiek.

Zoals bekend geen dieren in het programma, waarvoor Toni zich excuseerde. Volgend jaar weer als vanouds beloofde hij. Ik had de hoop dat Joop Teuteberg zelf een nummer zou neerzetten maar dat was helaas niet zo, wel uiteraard de bekende trompetsolo. Clown Pascalino deed zijn best maar verder dan een glimlachje kwam ik niet.

De andere nummers met trapezes, tempojonglage, diabolo etc zijn prima en ook het krachtbalans-duo vlak voor de finale is prachtig om te zien. De breakdancers brachten vooral het jonge publiek op de banken met hun capriolen.

Het bekende Royal Circus Orkest bleek afwezig, we moeten het dit jaar doen met ingeblikte muziek. Gezien de omstandigheden is dat te begrijpen. De muziek klonk overigens prima en ook het licht is top.
De aankleding van het hele circus is als vanouds en na afloop is ook het circuscafe open. Al met al ben ik blij dat ik geweest ben en vind ik dit circus nog steeds een aanrader. De afwezigheid van de dieren is absoluut geen reden om thuis te blijven.

Morgen verschijnen de foto's. Het kan zijn dat Guido me voor is want die liep ik weer eens tegen het lijf.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 11:25 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik had eerst de planning om 1 januari naar Royal te gaan, maar geen dieren, geen live orkest weerhouden mij daarvan.
Ik had graag manuel frank weer op zien treden met zijn leuke dressuur met geiten en honden.

Dan maar voor 1 januari een ander circus uitzoeken denk ik :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 2:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Nog een reden om naar Royal te gaan: daar dronk ik het lekkerste bakkie circuskoffie sinds tijden!.... met de poffertjes (die ik overigens oversloeg) een traktatie.

dan nu de foto's
Afbeelding

en klik hier voor de rest: http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

De namen van de diverse artiesten moet ik jullie schuldig blijven. Op de website staan de meesten niet, en de programmaboekjes waren voor de winter-ellende al gedrukt. Het werd wel vermeld door de spreekstalmeester maar ik ben aan de ene kant een beetje doof en met de andere kant hoor ik niet zo best. Verder had ik geen pen en papier bij de hand en was ik te druk met mijn camera.
Dus wie mij wil aanvullen....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 4:22 pm 
Zo hee, hoeveel tegenslag kun je hebben? Gedoe met de belasting, gedoe met de speelvergunning, gedoe met het circusterrein, artiesten die niet op kunnen komen dagen,
geen orkest uit ik denk begrijpelijke bezuinigingsmaatregelen, geen premiere op de geplande dag, diverse voorstellingen moeten afgelasten, en een matig bezochte avondvoorstelling. Ben ik nog wat vergeten?
Ik hoop in elk geval dat ze er zich doorslaan en ze volgend jaar weer gewoon op tijd een kerstcircus kunnen doen, maar als ik dit alles zo lees, dan begin ik daar een
hard hoofd in te krijgen, want ze hebben onderhand een klein wonder nodig om volgend jaar weer verder te kunnen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 4:40 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
circusfan schreef:
Ben ik nog wat vergeten?


De pr is niet best geregeld. Zou vanaf volgend jaar beter moeten.
Er zijn geen (of veel te laat) persberichten uitgegaan vanwege afgelastingen, ook hun eigen website kwam daar veel te laat mee.
Ook is het publiek niet op de hoogte van vervangende artiesten. Iedereen denkt nu dat het een half programma is maar dat is niet het geval.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 6:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
MartijnH schreef:
Ik had eerst de planning om 1 januari naar Royal te gaan, maar geen dieren, geen live orkest weerhouden mij daarvan.
Ik had graag manuel frank weer op zien treden met zijn leuke dressuur met geiten en honden.

Dan maar voor 1 januari een ander circus uitzoeken denk ik :)


Beetje jammer om, om die reden niet te gaan. Juist nu kan Royal alle bezoekers gebruiken. De show is me, ook zonder dieren, zeker niet tegen gevallen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 7:01 pm 
heuvels schreef:
De pr is niet best geregeld. Zou vanaf volgend jaar beter moeten.
Er zijn geen (of veel te laat) persberichten uitgegaan vanwege afgelastingen, ook hun eigen website kwam daar veel te laat mee.
Ook is het publiek niet op de hoogte van vervangende artiesten. Iedereen denkt nu dat het een half programma is maar dat is niet het geval.


Tja, dat is erg vervelend, maar ik kan me voorstellen dat met al die stress daar even niet 1,2,3 aan gedacht is om de aanvangstijden
op tijd aan te passen.
En wordt er verder dan niet tijdens de voorstelling even uitgelegd waarom er bepaalde artiesten niet zijn vanwege het noodweer van voor de kerst?
Dat zou ik dan weer wel gedaan hebben, want ik ga er van uit dat er toch een bepaald vast publiek elk jaar terug komt, en die moet je toch echt in ere houden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 7:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
circusfan schreef:
En wordt er verder dan niet tijdens de voorstelling even uitgelegd waarom er bepaalde artiesten niet zijn vanwege het noodweer van voor de kerst?

Ja hoor, er is een paar keer aan gerefereerd, zonder alle details weer te noemen. Het verhaal is inmiddels genoegzaam bekend. De nadruk lag meer op volgend jaar, dan willen ze er weer helemaal staan.
IJs en weder dienende dan... :|

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 7:11 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In de regionale media is daar in ieder geval wel genoeg aandacht aan besteed. Als zou iets meer nadruk op de kwaliteit van het vervangende programma best op zijn plaats zijn. Mensen hoeven niet te weten wat er niet is. Ze moeten juist weten wat er wel is.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 10:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
De foto's van dinsdagavond. Een show zoals al eerder gezegt zonder dieren en orkest maar de techniek en aankleding waren verder goed. De nummers die er voor mij uitsprongen waren de trio jonglage van Vinicki Smaha de krachtige solo trapeze en het duo dat onder andere de golden statues brengt. De sfeer was verder goed en na een pilsje met Sjaak in het artiestencafe was de avond weer voorbij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.